Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 21:02   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wel circe? Deze vraag van Evil een beetje te moeilijk voor je?
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=52

vrouwen die "op bestelling" kinderen maken en dan reclameren omdat het er eentje teveel is, horen geen kinderen te mogen krijgen via IVF.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 21:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 21:03   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In welke zin is dat een antwoord op de vraag van Evil? Wat heeft het inrichten van een kinderkamer te maken met de geaardheid van de ouders?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 21:06   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke zin is dat een antwoord op de vraag van Evil? Wat heeft het inrichten van een kinderkamer te maken met de geaardheid van de ouders?
KIJK mijnheer, OUDERS hoeven volgens mij geen "geaardheid" te hebben, maar wèl de verantwoordelijkheid te tonen in geval ze ouder willen worden en zijn.

Dat sommigen dit niet begrijpen laat ik over aan uw fantasierijke geest.

Dat andere mensen - ongeacht hun geaardheid - daar wèl toe in staat zijn liet ik zien in het betreffende artikel.

Indien jij daar nog verder vragen over hebt: ga naar uw eigen psychiater

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 21:10.
Oud 18 september 2007, 21:06   #84
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=52

vrouwen die "op bestelling" kinderen maken en dan reclameren omdat het er eentje teveel is, horen geen kinderen te mogen krijgen via IVF.
Nogmaals de vraag: wat heeft dat met geaardheid te maken?
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van ivf hoor, maar ik maak daarin geen onderscheid tussen homo- en heteroparen.

Overigens ben ik erg blij dat er lesbische moeders bestaan op deze wereld, anders had mijn geliefde nu niet op deze wereld rondgelopen.
Oud 18 september 2007, 21:11   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
Nogmaals de vraag: wat heeft dat met geaardheid te maken?
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van ivf hoor, maar ik maak daarin geen onderscheid tussen homo- en heteroparen.

Overigens ben ik erg blij dat er lesbische moeders bestaan op deze wereld, anders had mijn geliefde nu niet op deze wereld rondgelopen.
KIJK mijnheer, OUDERS hoeven volgens mij geen "geaardheid" te hebben, maar wèl de verantwoordelijkheid te tonen in geval ze ouder willen worden en zijn.

Dat andere mensen - ongeacht hun geaardheid - daar wèl toe in staat zijn liet ik zien in het betreffende artikel.

---------

Als iemand die zich "moeder" wenst te noemen en als deel van haar zwangerschap voor de rechtbank waar ze schadevergoeding wil eisen omdat ze een kind teveel heeft gebaard als "aspect" van haar zwangerschap aangeeft dat ze het wel leuk vond om de kinderkamer in te richten maar niet dat ze het leuk vond om een kinderwagen te kopen, dan vraag ik me af waarover dat madammeke het heeft!

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 21:13.
Oud 18 september 2007, 21:13   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat andere mensen - ongeachte hun geaardheid - daar wèl toe in staat zijn liet ik zien in het betreffende artikel.

Luister MADAM. Dat jij op den duur niet meer uit je eigen gewauwel wijs raakt, kan ik héél goed aannemen. Ik wil daarom - in de goedheid van mijn hart - de moeite doen om je nog eens met je eigen bullshit te confronteren in de enigszins ijdele hoop dat er ergens in dat uitgedoofde orgaan dat jij als je brein beschouwt alsnog een lichtje gaat branden:

Dit was de vraag van Evil (post 71):
Citaat:
Het feit dat het om een homoseksueel echtpaar gaat, staat er natuurlijk helemaal buiten.
Dit is jouw antwoord op die vraag (post 72):
Citaat:
Dat betwijfel ik dus, gezien de uitlating van "de birthmother" die als aspect van haar zwangerschap het "inrichten van de kinderkamer" aanhaalde.

Sorry....
Waarop Evil terecht vroeg wat de inrichting van de kinderkamer te maken heeft met de geaardheid van de ouders in kwestie. Ze deed dat in post 73. Kijk maar:
Citaat:
Wat heeft dat te maken met haar geaardheid?
De vraag blijft dus onverminderd: wat heeft de geaardheid van de ouders hier te maken met het inrichten van de kinderkamer?

Capisce?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 september 2007, 21:21   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

En toen werd het plots héél stil...

Citaat:
Oud 18 september 2007, 21:22   #88
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
KIJK mijnheer
Ik ben van het vrouwelijke geslacht.

Citaat:
OUDERS hoeven volgens mij geen "geaardheid" te hebben, maar wèl de verantwoordelijkheid te tonen in geval ze ouder willen worden en zijn.
Dat ben ik met u eens.

Citaat:

U gaf zelf aan dat u het niet eens was met mijn stelling dat hun geaardheid hier volledig los van staat. Daar reageerde ik op, en daarom heb ik u meerdere malen gevraagd wat dit met geaardheid te maken heeft. Daar heeft u geen antwoord op. Vanwaar die felle reactie op een normale vraag?

Citaat:
Als iemand die zich "moeder" wenst te noemen en als deel van haar zwangerschap voor de rechtbank waar ze schadevergoeding wil eisen omdat ze een kind teveel heeft gebaard als "aspect" van haar zwangerschap aangeeft dat ze het wel leuk vond om de kinderkamer in te richten maar niet dat ze het leuk vond om een kinderwagen te kopen, dan vraag ik me af waarover dat madammeke het heeft!
Ik ook
Oud 18 september 2007, 21:28   #89
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What's new?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 21:31   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
What's new?
och miss edina komt te voorschijn! what's new?

dat ik geen zin heb om om de 12 minuten te antwoorden op een poster die op mijn negeerlijst staat tiens.

Wat heeft de houding van de birthmother-met-vraag-naar-schadevergoeding te maken met haar geaardheid?

NIKS, behalve dat die meiskes blijkbaar meer waarde hechten aan hun inrichting dan aan hun kinderen.

In tegenstelling tot het voorbeeld dat ik gaf waar twee mannelijke homosexuelen weldegelijk blijk gaven van de verantwoordelijkheid die men moet hebben indien men kinderen wenst.

Ik snap niet waarom jullie het verschil niet (wensen te ) zien.

och ja: ik moet nu uitleggen waarom die twee lesbiennes geen goede moeders zijn:

omdat ze het vertikken en liever hun geaardheid als maatstaf nemen dan het feit dat ze ouder willen zijn.
(maw: ze willen mannetje wezen dat geen kindjes moet onderhouden)

in tegenstelling tot:
de twee homos die weldegelijk hun eigen kinderwens op de correcte manier wensen in te vullen.

En verder: misschien best even jullie eigen psychiater raadplegen?

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 21:36.
Oud 18 september 2007, 21:36   #91
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stilte voor de komende frustratie onweersbui.
Oud 18 september 2007, 21:44   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs als het gebeuren in 2007 plaatsvond en "de patient" niet weet hoeveel embryos worden ingeplant... behalve als ze die vraag stelt VLAK VOOR DE ANAESTESIE.... vind jij dat dan nog normaal?
Ja, dat is normaal. Meer zelfs, het is blijkbaar de standaardprocedure dat het vlak voor de ingreep nog eens wordt besproken. Een standaardprocedure die hier niet correct werd gevolgd.

Citaat:
Dr Armellin agreed it was a mistake to implant two embryos instead of one.
He said the usual practice of the embryologist talking to a patient before a procedure did not occur because the woman was under general anaesthetic.
"Yes, it was an incorrect procedure, I acknowledge that," Dr Armellin said.
Oud 18 september 2007, 21:46   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft niemand hier in de gaten dat indien deze bitches hun gelijk kunnen halen voor de rechtbank dit zou betekenen dat:

- elke vrouw die IVF ondergaat en ergens een kleine teveel, teweinig of mislukt krijgt: schadevergoeding kan eisen

- elk koppel dat IVF ondergaat schadevergoeding kan eisen voor alle gehandicapte kinderen die eruit voort zouden kunnen vloeien: ze vroegen toch gewoon één kindje dat paste bij het behang?

- als gevolg hiervan de mensen die écht kinderen wensen via IVF hier ZEER GROTE SCHADE DOOR KUNNEN ONDERVINDEN

Niemand staat daar bij stil precies!

Maar doctor toch, ik vroeg een wolk van één baby, en je geeft me een mongeaul!
Dat is minstens twintig jaar schadevergoeding !
Je hebt blijkbaar nog steeds niet begrepen dat de dokter in dit geval wel degelijk een fout heeft gemaakt. De implicaties die jij er aan geeft, zijn er dan ook totaal niet.
Oud 18 september 2007, 21:48   #94
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft de houding van de birthmother-met-vraag-naar-schadevergoeding te maken met haar geaardheid?

NIKS, behalve dat die meiskes blijkbaar meer waarde hechten aan hun inrichting dan aan hun kinderen.
En u denkt dat dat niet ligt aan het ongevoelige karakte van deze vrouw, of misschien aan haar opvoeding, of haar egoistische aard... maar dat dit echt te maken heeft met het feit dat ze homoseksueel is?
Kunt u mij dit uitleggen met duidelijke argumenten?
Ik begrijp namelijk werkelijk niets van uw 'psychologische inzicht'

Citaat:
In tegenstelling tot het voorbeeld dat ik gaf waar twee mannelijke homosexuelen weldegelijk blijk gaven van de verantwoordelijkheid die men moet hebben indien men kinderen wenst.

Dus omdat jij 1 voorbeeld kent van goede homo-vaders, en 1 voorbeeld kent van slechte homo-moeders, kunnen homomannen beter kinderen opvoeden dan lesbo-vrouwen. Moet ik het zo zien? Of bedoelt u dit geheel anders, en heeft u gewoon moeite met het verwoorden van uw mening en uw argumenten?

Citaat:
och ja: ik moet nu uitleggen waarom die twee lesbiennes geen goede moeders zijn:

omdat ze het vertikken en liever hun geaardheid als maatstaf nemen dan het feit dat ze ouder willen zijn.

in tegenstelling tot:
de twee homos die weldegelijk hun eigen kinderwens op de correcte manier wensen in te vullen.

Haalt u gender-identiteit en geaardheid nu ook al door elkaar?
Ik begrijp werkelijk niets meer van uw 'logica'

Laatst gewijzigd door Evil : 18 september 2007 om 21:51.
Evil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 21:51   #95
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och miss edina komt te voorschijn! what's new?

dat ik geen zin heb om om de 12 minuten te antwoorden op een poster die op mijn negeerlijst staat tiens.

in tegenstelling tot:

Kronkel, spartel, kronkel,...

Selectief posts negeren waar je niet kan op antwoorden is nogal flauw.

Jij betwijfelde de stelling dat de geaardheid van het koppel er helemaal buiten stond met het "argument" dat de geboortemoeder als aspect van haar zwangerschap het "inrichten van de kinderkamer" aanhaalde. De vraag wat dit met hun geaardheid te maken heeft, ga je nog steeds uit de weg.

Je gaat nu nog een stap verder en beweert zonder schroom dat ze geen goede moeders zijn omdat ze "hun geaardheid als maatstaf nemen".En dat leid jij af uit een krantenartikel?

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 21:55.
Oud 18 september 2007, 22:02   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt blijkbaar nog steeds niet begrepen dat de dokter in dit geval wel degelijk een fout heeft gemaakt. De implicaties die jij er aan geeft, zijn er dan ook totaal niet.
AN IVF doctor swore in horror after two embryos were mistakenly implanted into a lesbian who wanted only one baby, a court was told during a landmark case yesterday.
The woman and her partner are suing Canberra obstetrician Sydney Robert Armellin for more than $400,000 in the ACT Supreme Court - the first time a couple has been to court in Australia over the "wrongful life" of a healthy IVF child.
The procedure, which used sperm from a Danish donor, resulted in the birth of twin girls, now aged three.
Their mothers, who have since moved back to Melbourne, want $398,000 to cover the costs of raising one of the girls, including school fees.
They also are seeking medical expenses and about $15,000 to cover time off work.
Minutes before the procedure at the John James Medical Memorial Hospital in Deakin on November 13, 2003, the birth mother told Dr Armellin she wanted only one embryo implanted.
Dr Armellin said he warned the woman she could still have multiple pregnancies if the embryo spilt.
According to her barrister, Hugh Marshall SC, she replied: "Do not even joke about it. I only want one."
Dr Armellin told the court he only realised two embryos had been inserted moments after the embryologist had sent them down the catheter.
"I said, 'I understand she only wanted one embryo ...' The embryologist said, 'No, there are two, she signed for two'.
"(I said) oh f..k."

she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.

Oud 18 september 2007, 22:05   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kronkel, spartel, kronkel,...

Selectief posts negeren waar je niet kan op antwoorden is nogal flauw.

Jij betwijfelde de stelling dat de geaardheid van het koppel er helemaal buiten stond met het "argument" dat de geboortemoeder als aspect van haar zwangerschap het "inrichten van de kinderkamer" aanhaalde. De vraag wat dit met hun geaardheid te maken heeft, ga je nog steeds uit de weg.

Je gaat nu nog een stap verder en beweert zonder schroom dat ze geen goede moeders zijn omdat ze "hun geaardheid als maatstaf nemen".En dat leid jij af uit een krantenartikel?
lesbiennes kunnen best goede moeders zijn.

Deze twee bitches zijn geen MOEDERS tout court.
Ze zien "hun" kind als een aangekocht huisdier: één is voldoende, geen twee.
hun (haar?) zwangerschap = inrichten van kinderkamer
nadelen = fuck nu ben ik misselijk

Waarover baselen jullie nu in feite?

ZE HAD GETEKEND VOOR TWEE EMBRYO'S!

------------
Holebis kunnen best goede ouders zijn.

deze twee BITCHES zijn BITCHES, geen lesbiennes (of toch wel, maar dan in de zuiverste bitchvorm) maar GEEN OUDERS.

De twee homo's die ik aanhaalde zijn wèl ouders in de betekenis van het woord.

Maar dié gasten moeten gebruik maken van een draagmoeder om een kind te kunnen krijgen.
De twee bitches dachten dat ze het zelf konden doen (konden ze ook vermits ze zelf over een baarmoeder beschikken), alleen: waarom geen IK??? waarom MOEST er een IVF bijkomen zodat ze een arts konden verantwoordelijk stellen?

De Edina's en de Rafkes staan weer als paternalistische egotrippers op de loer: maar leg me eens uit waarom ontzettend veel kosten moesten gedaan worden om dat mens "moeder" te laten worden, terwijl ze gewoon het pipetje met Rafkes kwakje kon inbrengen? Omdat Rafke geen zin had in verantwoordelijkheid? en madam Bitch ook niet, vermits ze enkel "kinderkamer wou inrichten"?

Ik ben zwaar benieuwd naar de uitspraak van de rechter in feite.

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 22:10.
Oud 18 september 2007, 22:09   #98
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AN IVF doctor swore in horror after two embryos were mistakenly implanted into a lesbian who wanted only one baby, a court was told during a landmark case yesterday.
The woman and her partner are suing Canberra obstetrician Sydney Robert Armellin for more than $400,000 in the ACT Supreme Court - the first time a couple has been to court in Australia over the "wrongful life" of a healthy IVF child.
The procedure, which used sperm from a Danish donor, resulted in the birth of twin girls, now aged three.
Their mothers, who have since moved back to Melbourne, want $398,000 to cover the costs of raising one of the girls, including school fees.
They also are seeking medical expenses and about $15,000 to cover time off work.
Minutes before the procedure at the John James Medical Memorial Hospital in Deakin on November 13, 2003, the birth mother told Dr Armellin she wanted only one embryo implanted.
Dr Armellin said he warned the woman she could still have multiple pregnancies if the embryo spilt.
According to her barrister, Hugh Marshall SC, she replied: "Do not even joke about it. I only want one."
Dr Armellin told the court he only realised two embryos had been inserted moments after the embryologist had sent them down the catheter.
"I said, 'I understand she only wanted one embryo ...' The embryologist said, 'No, there are two, she signed for two'.
"(I said) oh f..k."

she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
Nog even verder lezen, liefje, en je bent er! De normale procedure is dat de embryoloog nog praat met de patiënt voor de procedure om (onder meer) die keuze nog eens te bevestigen. Dat is niet gebeurd en dat is fout. Dat geeft de dokter zelf toe. Hij heeft wel met haar gepraat, maar de embryoloog was daar dus niet bij. En hij heeft nagelaten om de embryoloog op de hoogte te brengen van het feit dat ze er maar één wilde laten terugplaatsen. Mensen hebben het recht om op eerder beslissingen terug te komen, beste Circe. Daarom ook dat zo'n procedures worden ingebouwd. Maar blijkbaar interesseert je dat geen zier.
Oud 18 september 2007, 22:10   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarover baselen jullie nu in feite?
We vragen jou wat dit feit met hun geaardheid te maken heeft (dat suggereerde je immers) en daar kan je tot op heden nog steeds geen antwoord op geven.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 22:11.
Oud 18 september 2007, 22:11   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog even verder lezen, liefje, en je bent er! De normale procedure is dat de embryoloog nog praat met de patiënt voor de procedure om (onder meer) die keuze nog eens te bevestigen. Dat is niet gebeurd en dat is fout. Dat geeft de dokter zelf toe. Hij heeft wel met haar gepraat, maar de embryoloog was daar dus niet bij. En hij heeft nagelaten om de embryoloog op de hoogte te brengen van het feit dat ze er maar één wilde laten terugplaatsen. Mensen hebben het recht om op eerder beslissingen terug te komen, beste Circe. Daarom ook dat zo'n procedures worden ingebouwd. Maar blijkbaar interesseert je dat geen zier.
als IK voor IVF ga, dan weet ik waarvoor ik ga LONG BEFORE de twee minuten alvorens ik op dat bed lig hoor meid!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be