![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Ik ben nog altijd belg en waal en de dag dat ik Luxemburger wordt zal ik daar alleen maar tevreden over zijn. Verder zal het voor u een gok zijn wat ik ben of zal worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb jou persoonlijk nergens uitgescholden. Ik heb criminele politieke praktijken geïdentificeerd. 14 dagen geleden zei jij ook nog dat je de Francofone eisen in de Rand niet steunde. Wat heeft er je gestoken op vakantie? Citaat:
Ik ben een zeer redelijk en gematigd mens. Maar als mijn gebuur ongevraagd zijn koeien op mijn wei zet, en vervolgens een stuk van die wei inpikt, word ik zeer boos. Dan krijgt hij oorlog. Laatst gewijzigd door Kortaf : 19 september 2007 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Wat is uw voorkeur na het einde van Belgie wat betreft uw provincie: aansluiting bij Luxemburg? Aansluiting bij Frankrijk? Of deel uitmaken van een onafhankelijk Wallonie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ook niet. Wel in eenieder, ongeacht de persoon, die meent dat hij een claim kan leggen op de Vlaamse Rand (waar ik ben opgegroeid).
Dat is crimineel en ik zal dat blijven zeggen. Als de betreffende eisers de vergelijking met de nazi-Anschluss ongepast vinden, is dat omdat ze eigenlijk weten dat hun claims 'outrageous' zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 19 september 2007 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij schildert zelfs niet-VB-ers af als nazi's omdat ze iets durven zeggen over de loges dat jou niet bevalt. Maar een Vlaming van fascisme 'verdenken', neen hoor. D�*t doe jij niet. Je verwijt hen enkel dat ze niet nadenken en dat ze hun hersens op hun werk hebben laten liggen.
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ga jij ontkennen dat de franstalige media sinds mensengeheugenis separatisme gelijk stelt met het gedachtengoed van het Vlaams Blok. Hoe vaak wordt er niet geschreven en gezegd dat alle Vlaamse partijen achter het Blok aan lopen? Ga jij ontkennen dat de term "fascisten" en/of "racisten" heel snel gebruikt wordt in gesprekken over Vlamingen? Niet elke franstalige, natuurlijk niet. Maar die neiging leeft wel degelijk in franstalige middens. En ik had het uiteraard niet over jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is vrees ik de tol die betaald wordt voor een land met twee politieke realiteiten. Beide zijden worden niet meer electoraal geconfronteerd met de gevolgen die hun acties hebben op een ander landsdeel. Want zo sterk is de solidariteit niet binnen de 'politieke families'. Het lijkt bijna wel of ze allebei niet kunnen inleven in de ander, wat toch nodig is om tot compromissen te komen. Zolang ze dat niet kunnen, ben ik bang dat de federale coalitie onderhandelingen meer weg zullen hebben van een EU-top dan van de regeringsvorming binnen één land (federatie)....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#96 |
Staatssecretaris
|
![]() Laten we ons bezig houden met feiten.
En het is een feit dat de vlaamse politici totaal andere eisen hebben dan de waalse politici. Het is een feit dat de waalse politici voor elke vlaamse eis een onaanvaardbaar hoog cadeau van de vlaamse politici willen. het is een feit dat de waalse eisen onaanvaardbaar zijn voor vlaamse politici. Het is een feit dat zowel waalse als vlaamse politici geen toegevingen kunnen doen zonder achterna mogelijk afgestraft te worden tijdens verkiezingen doordat ze beide beloften hebben gedaan in de kiescampagne. Het is een feit dat vlaamse politici al helemaal geen gezichtsverlies kunnen lijden omdat dit een groot cadeau zou zijn voor het VB bij de volgende verkiezingen en andere nationalistische vlaamse partijen. Het is een feit dat met de huidige propaganda de nationalistische gevoelens zodanig worden gevoed dat dit land besturen in de toekomst nog moeilijker zoniet onmogelijk word. En met deze feiten vraag ik me af of belgië nog veel zin heeft op de lange baan. misschien kunnen we deze brand blussen met 150 dagen geen regering en worden de hangijzers op de lange baan geschoven. maar telkens zal deze brand terug komen en steeds erger en erger en dit is nadelig voor beide landsdelen omdat veel te veel belangrijke dossiers blijven onbehandeld omda men beide onaanvaardbare hoge eisen stelt voor elke verandering. dit is onmogelijk om zo beide volkeren een goed bestuur te geven en pas wanneer men dit inziet en de splitsing doorvoert kan er pas terug bestuurd worden. We kunnen na splitsing nog steeds samenwerken op de punten waarin we overeen komen en de andere punten doen we onze eigen weg.simpelder en rechtvaardiger kan toch niet of willen we verder naar de rechtse kant gaan met alle gevolgen van dien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Ik heb alleen een allegorie gemaakt om een verwende snotneus te laten inzien dat ze criminele eisen stelt.
Als ze dat in Frankrijk probeert, zit ze morgen achter slot en gordel. Of in een psychiatrische inrichting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als het establishment er nog maar eens in slaagt de CD&V te doen buigen, krijgt ze de situatie van vandaag binnen twee of drie jaar terug in het gezicht geslingerd, maar dan tien keer erger. Het is kiezen: nu door de zure appel bijten, of binnen enkele jaren weggevaagd worden door een lawine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies.
Het komt nooit meer goed met Belgique. Stel je daarbij maar eens voor dat 'het vertrouwen' tussen de twee christelijke families 'hersteld' wordt en ze vier jaar samen in hetzelfde bed gedwongen worden....
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof niet echt dat er nog veel liefde in het Belgische bed zal bedreven worden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2007 om 19:47. |
![]() |
![]() |