Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2007, 22:56   #81
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Hier hebben ze 2 of 3 weken terug in de Vennestraat nog ene neergeschoten.
Heb ik ook niks van gezien in het nieuws. Het bleken Belgen te zijn.
marokkanen zijn ook Belgen.Sinds de snel-belg-wet wil het woord "belg" helemaal niets meer zeggen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 22:59   #82
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Steekpartijen , of toch tenminste de regelmatige incidentie ervan, zouden altijd in het nieuws moeten komen, want de toename ervan is een maatschappelijk zeer belangrijke trend. En de media moeten, als ze correct werken, zulke trends belichten.
Des te meer, als ze 9 op tien keer het werk zijn van een zelfde, bepaalde vreemde bevolkingsgroep.Dit aan het publiek verstoppen, is simpelweg oneerlijk.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 23:04   #83
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik kijk voetbal. Da's nuttiger.
Wat gelooft u van 9/11? - Pagina 84 - Politics.be
Charlie Sheen, die een van de eerste bekendere personen was die publiek ging met ..... E-mail ons - Politics.be - Archief - Naar boven Forum en français ...
forum.politics.be/showthread.php?t=30180&page=84 - 138k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Thermiet gebruikt om WTC te laten imploderen - Pagina 36 - Politics.be
One CNN researcher outright called Charlie Sheen a liar during a phone call with ..... E-mail ons - Politics.be - Archief - Naar boven Forum en français ...
forum.politics.be/showthread.php?t=50134&page=36 - 143k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van forum.politics.be ]
Oud 22 september 2007, 23:37   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de weerberichten zijn gemanipuleerd....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 07:55   #85
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Des te meer, als ze 9 op tien keer het werk zijn van een zelfde, bepaalde vreemde bevolkingsgroep.Dit aan het publiek verstoppen, is simpelweg oneerlijk.
En dat is niet van gisteren. Tot 1996 kreeg de pers van de overheid de jaarlijkse criminaliteitscijfers, compleet met de nationaliteiten van de daders, indien bekend. Daarna is, uit een verkeerd begrepen politieke correctheid, dit gegeven geweerd uit de tabellen. Toen ik een regeringsadviseur vroeg waarom zulke essentiële gegevens de pers en dus het publiek werden onthouden, bekeek die mij met een misprijzen alsof ik net zijn dochter had verkracht en antwoordde: "dat is toch van geen enkel belang en bovendien spelen we daarmee het Vlaams blok in de kaart". Dat was in 1996, dus al meer dan 10 jaar houdt de overheid die cijfers achter. Bovendien is België het enige land ter wereld, voorzover ik weet, waar beroepsjournalisten een brochure hebben toegestuurd gekregen die heet :"raadgevingen voor de berichtgeving over allochtonen". Ook daarin wordt afgeraden de nationaliteiten van daders bekend te maken. Al dit verwoed onder-de-mat-geveeg heeft maar één resultaat: de burger voelt dat hij wordt voorgelogen of tenminste in de onwetendheid gelaten en verliest compleet het vertrouwen in de democratie. De opgang van extreemrechts id dus voor een groot deel op het conto van halfzachte nitwits te schrijven zoals die adviseur.
Oud 23 september 2007, 09:14   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik een regeringsadviseur vroeg waarom zulke essentiële gegevens
Essentieel? Ammehoela.
Maar goed.

Citaat:
waar beroepsjournalisten een brochure hebben toegestuurd gekregen die heet
Niet afdwingbaar door de wet. Dus, niet van tel.

Citaat:
Ook daarin wordt afgeraden de nationaliteiten van daders bekend te maken.
Pertinente leugen. Er wordt aangeraden het niet te vermelden als het niet relevant is. Wat natuurlijk zo subjectief is als het maar zijn kan.

Citaat:
de burger voelt dat hij wordt voorgelogen of tenminste in de onwetendheid gelaten en verliest compleet het vertrouwen in de democratie.
De Burger is dan ook onwetend over de wereld waarin hij leeft. En dat heeft wel met meerdere zaken te maken dan simpelweg 'geen cijfertjes'.

Welk extreem-rechts, trouwens?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 09:53   #87
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Essentieel? Ammehoela.
Maar goed.

Inderdaad essentieel, want belangrijke sociale trend. Als blijkt dat vooral Nederlanders tegen de Antwerpse kathedraal pissen, dan is 'Nederlands' een essentieel gegeven, dat dan ook wordt vermeld. Als het overgrote deel van de misdrijven in ons land door criminelen van niet-belgische origine wordt gepleegd, is dat een even essentieel feit.

Niet afdwingbaar door de wet. Dus, niet van tel.

Inderdaad niet afdwingbaar, net zoals aparte zwemuren voor moslima's evenmin afdwingbaar zijn. Maar wél heel tekenend voor een evolutie. Vreemd trouwens dat er geen boekje voor de beroepsjournalisten is uitgegeven over 'hoe omgaan met homo's' of'hoe berichten over mindervaliden', nochtans evengoed minderheden. Zéér van tel dus, als tendens.

Pertinente leugen. Er wordt aangeraden het niet te vermelden als het niet relevant is. Wat natuurlijk zo subjectief is als het maar zijn kan.

Journalisten moet NIKS worden af- of aangeraden. We mogen er van uitgaan dat het intelligente lui zijn, die hun job kennen. Een job die ze zonder betutteling en inmenging van de overheid moeten kunnen uitvoeren. Het bestaan alleen al van zo'n boekje geeft een idee van het niveau van journalistiek dat hier wordt bedreven. En van het gebrek aan objectiviteit waarmee dat gebeurt.

De Burger is dan ook onwetend over de wereld waarin hij leeft. En dat heeft wel met meerdere zaken te maken dan simpelweg 'geen cijfertjes'.

Uw misprijzen voor uw medeburger is stuitend. Een alerte burger weet maar �*l te goed wat er rondom hem gebeurt.

Welk extreem-rechts, trouwens?
Daar moet ik toch niet op antwoorden, zeker?
Oud 23 september 2007, 17:50   #88
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Charlie Sheen had contact opgenomen met Alex Jones en via deze zijn intrenetradio heeft Charlie Sheen zich voorgesteld als een 9-11 scepticus waarin hij heel gedetailleerd vertelde waarom hij er van overtuigd was dat 9-11 niet kon hebben plaats gevonden zonder de medewerking van de Bush junta.

Algemene Amerikaanse rel, CNN wijdde een ganse week de avondprogrammatie aan 9-11, Fox kwam met nieuw materiaal op de proppen, Alex Jones werd zelfs uitgenpodigd bij MTV, ... Amerika stond op zijn kop

... een wij, wij krijgen daarvan niets te lezen, niets te zien, niets te horen ...

... en ze kunnen niet claimen dat ze het niet wisten want ik heb bij zowel radio, TV als dagbladen en tijdschriften journalisten op de hoogte gebracht dat het toch wel raar was dat wij hier niets van te horen kregen. We hebben er nooit iets van te horen gekregen en ik heb nooit antwoord gehad op mijn mails, buiten één standaardmail van Humo waarin ze beloofden mijn data te verifiëren.

... die week is dus er wel een busje Pakistenen in de ravijn terecht gekomen en alle inzittenden waren dood. Heel spijtig voor die Pakistanen maar daar kregen we dus uitgebreid alle beelden over te zien.

... Een wereldevenement, waarbij direct meer dan 3.000 en indirect meer dan 1.000.000 doden zijn gevallen, dat de machtigste natie van deze aardkloot volledig op zijn kop zet, daarvan acht men het niet nodig ons te informeren.

Hoe gemanipuleerd zijn onze nieuwsberichten
ik moet u gelijk geven. Ik erger me trouwens allang aan de dorpsverslaggeving in Vlaanderen waar de VRT nog maar een paar jaar aan meedoet. Wat bedoel ik met dorpsverslaggeving: " er is een motorrijder verongelukt in Bommerskonte" , "in Zulte was er een ongeval met vluchtmisdrijf" etc... , dergelijke zaken zijn triest, maar moet dat nu echt in het nationale nieuws komen? Vroeger was zoiets terecht tien lijntjes in de krant en that 's it. Nu is dit blijkbaar belangrijker dan interessant buitenlands nieuws.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 17:57   #89
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik moet u gelijk geven. Ik erger me trouwens allang aan de dorpsverslaggeving in Vlaanderen waar de VRT nog maar een paar jaar aan meedoet. Wat bedoel ik met dorpsverslaggeving: " er is een motorrijder verongelukt in Bommerskonte" , "in Zulte was er een ongeval met vluchtmisdrijf" etc... , dergelijke zaken zijn triest, maar moet dat nu echt in het nationale nieuws komen? Vroeger was zoiets terecht tien lijntjes in de krant en that 's it. Nu is dit blijkbaar belangrijker dan interessant buitenlands nieuws.
Groot gelijk, maar het is niet enkel in Vlaanderen het geval, over het voorval in de VS waar ik over vertelde is in geen enkele main stream gazet of op geen enkele main steam nieuwszender in gans Europa bericht gegeven.
Oud 23 september 2007, 21:13   #90
Babylonia
Parlementslid

Standaard Ze nemen u beet voor je het weet

Derren brown is een kei in mensen op het verkeerde been zetten.
In Verschillende filmpjes op Youtube geeft hij u inzage in het geheim van zijn technieken;
http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg
http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 23:40   #91
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Eén van de aanleidingen
Oud 24 september 2007, 08:16   #92
Anna List
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2007 om 08:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 13:15   #93
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
.
Jouw initiele reactie was er een van totaal andere aard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Charlie Sheen had contact opgenomen met Alex Jones en via deze zijn intrenetradio heeft Charlie Sheen zich voorgesteld als een 9-11 scepticus waarin hij heel gedetailleerd vertelde waarom hij er van overtuigd was dat 9-11 niet kon hebben plaats gevonden zonder de medewerking van de Bush junta.

Algemene Amerikaanse rel, CNN wijdde een ganse week de avondprogrammatie aan 9-11, Fox kwam met nieuw materiaal op de proppen, Alex Jones werd zelfs uitgenpodigd bij MTV, ... Amerika stond op zijn kop

... een wij, wij krijgen daarvan niets te lezen, niets te zien, niets te horen ...

... en ze kunnen niet claimen dat ze het niet wisten want ik heb bij zowel radio, TV als dagbladen en tijdschriften journalisten op de hoogte gebracht dat het toch wel raar was dat wij hier niets van te horen kregen. We hebben er nooit iets van te horen gekregen en ik heb nooit antwoord gehad op mijn mails, buiten één standaardmail van Humo waarin ze beloofden mijn data te verifiëren.

... die week is dus er wel een busje Pakistenen in de ravijn terecht gekomen en alle inzittenden waren dood. Heel spijtig voor die Pakistanen maar daar kregen we dus uitgebreid alle beelden over te zien.

... Een wereldevenement, waarbij direct meer dan 3.000 en indirect meer dan 1.000.000 doden zijn gevallen, dat de machtigste natie van deze aardkloot volledig op zijn kop zet, daarvan acht men het niet nodig ons te informeren.

Hoe gemanipuleerd zijn onze nieuwsberichten?
en hoe werd op dat verhaal gereageerd dan? als de zoveelste complottheorie? �* la nwo? of toch serieus?
Door wie? Door die nieuwszenders? Plots heel serieus, CNN 'ging op zoek' naar bewijzen, is nooit diep gaan graven maar heeft een aantal algemeen bekende stinkende zaken bevestigd.

Laatst gewijzigd door Gun : 24 september 2007 om 13:17.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 13:28   #94
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
maar chipie, kijk dan toch gewoon naar het VTM-nieuws voor uw steekpartijen, diefstallen, schapen met drie poten, ufo-meldingen, echtscheidingen van celebrities en ander belangrijk maatschappelijk relevant nieuws.
onafhankelijk en objectief gebracht door de beste tandpasta-smiles van vlaanderen.
Je kan ook gewoon het standbeeld van onze Messenvechter* bewonderen, of een boek lezen.
Messenvechters in de Brabantse Kempen ( http://www.hagok.be/content/blogcategory/6/28/ ), stelt bijvoorbeeld dat Tremelo terecht een reputatie heeft op dit gebied. De schrijver onderzocht een zeshonderdtal steekpartijen uit een redelijk recente geschiedenis. Van Turken is geen sprake.

* http://users.pandora.be/hermans_flor...nhuldiging.htm

Laatst gewijzigd door DannyS : 24 september 2007 om 13:42.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:38   #95
Jukes
Parlementslid

Standaard

Nog maar eens een illustratie van de wegmoffelpraktijken van onze overheid in verband met berichtgeving over criminele feiten. Zoals ik al aanhaalde vermelden de dagelijkse politiebriefings van de Antwerpse lokale politie alleen nog feiten zoals winkeldiefstallen, auto-ongevallen en dronkemannen. Zware criminaliteit wordt consequent uit de briefings geweerd. Ook nu weer, zo blijkt uit volgende feiten:
Zaterdagavond rond 19 uur overvielen twee Noordafrikanen frituur El Corazon aan de Borgerhoutse Stenenbrug. Ze spoten pepperspray in het aangezicht van de uitbaatster, gooiden haar op de grond en begonnen ze te stampen en te slaan. De dame is er ernstig aan toe: een voetafdruk staat in haar gezicht en haar kaaksbeenderen zijn gebroken. De buit bedroeg nauwelijks enkele euro's. De politie was snel ter plaatse en kon één van de daders oppakken. Het is een minderjarige Noordafrikaan.
Wat valt er over deze aanslag te lezen in de persbriefing ? Niets! Zo wordt de illusie van 'veilige' stad gaaf gehouden. De vraag is: wie manipuleert de inhoud van de briefings en gebeurt dit met medeweten - of in opdracht - van de grote politiebaas, Patrick Janssens?

Laatst gewijzigd door Jukes : 25 september 2007 om 11:39.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:42   #96
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat valt er over deze aanslag te lezen in de persbriefing ? Niets! Zo wordt de illusie van 'veilige' stad gaaf gehouden. De vraag is: wie manipuleert de inhoud van de briefings en gebeurt dit met medeweten - of in opdracht - van de grote politiebaas, Patrick Janssens?
Heel belangrijke vraagstelling, waar zit de trigger en wie bedient hem?
Oud 26 september 2007, 02:16   #97
Babylonia
Parlementslid

Standaard

de VRT heeft een scencuur lijst van 20 of 30 dingen dat weet ik van een journalist.
daarop staat bijv zelfmoorden niet veel vermelden. en er staan acties van vluchtelingen comitees op en anti oorlogs/palestina akties
Over zelfmoorden is goed bedoelt denk ik.
Maar 911 staat er misschien ook op en dat speelt de criminele daders van deze misdaad in de kaart. Zelfscencuur voor je job safe te stellen bestaat inmiddels ook.
Kennen jullie een journalist die uit de biecht wil klappen van de medeplichtigheid van de pers met doofpotten?
Die we kunnen intervieuwen? met camera?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 08:23   #98
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
de VRT heeft een scencuur lijst van 20 of 30 dingen dat weet ik van een journalist.
daarop staat bijv zelfmoorden niet veel vermelden. en er staan acties van vluchtelingen comitees op en anti oorlogs/palestina akties
Over zelfmoorden is goed bedoelt denk ik.
Maar 911 staat er misschien ook op en dat speelt de criminele daders van deze misdaad in de kaart. Zelfscencuur voor je job safe te stellen bestaat inmiddels ook.
Kennen jullie een journalist die uit de biecht wil klappen van de medeplichtigheid van de pers met doofpotten?
Die we kunnen intervieuwen? met camera?
De terughoudendheid tot het in beeld brengen van zelfmoordenaars is een algemene deontologische regel in de journalistiek. Al wordt ook daar de laatste tijd, onder druk van de verkoopcijfers, tegen gezondigd. Er bestaat bij sommige uitgevers ook soms een niet mis te verstane druk van de commerciële directie, die zich met de redactionele lijn moeit. Zo is mij een geval bekend van een journalist die de raad kreeg 'minder racistisch getint' te schrijven. Hij had de nationaliteiten gemeld van daders van een overval. Het ging om Marokkanen. De reprimande van de directie kwam er nadat deze was gebeld door een grote adverteerder. Die had gedreigd al zijn inlassingen terug te trekken als er 'aan die racistische praat geen einde kwam'. Tel daar de 'gefilterde' briefings van de politie bij en het is duidelijk dat we de objectiviteit van de pers in dit apenlandje rutsig mogen vergeten. Wie zich écht wilt informeren, zal zelf zijn ogen en oren open moeten houden.
Oud 27 september 2007, 02:52   #99
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De terughoudendheid tot het in beeld brengen van zelfmoordenaars is een algemene deontologische regel in de journalistiek. Al wordt ook daar de laatste tijd, onder druk van de verkoopcijfers, tegen gezondigd. Er bestaat bij sommige uitgevers ook soms een niet mis te verstane druk van de commerciële directie, die zich met de redactionele lijn moeit. Zo is mij een geval bekend van een journalist die de raad kreeg 'minder racistisch getint' te schrijven. Hij had de nationaliteiten gemeld van daders van een overval. Het ging om Marokkanen. De reprimande van de directie kwam er nadat deze was gebeld door een grote adverteerder. Die had gedreigd al zijn inlassingen terug te trekken als er 'aan die racistische praat geen einde kwam'. Tel daar de 'gefilterde' briefings van de politie bij en het is duidelijk dat we de objectiviteit van de pers in dit apenlandje rutsig mogen vergeten. Wie zich écht wilt informeren, zal zelf zijn ogen en oren open moeten houden.
Als je alle zelfmoorden moet bespreken ga je het als journalist druk krijgen. Van een hospitaalmedewerker weet ik bijvoorbeeld er er bijna wekelijks een lijk uit het nabijgelegen kanaal wordt gevist.
Toen onze grote chef van politie het onlangs op de vrt had over de verhoudingsgewijs lage criminaliteit onder vreemdelingen, gezien ook hun kansarmoede, had ik niet de indruk dat ie aan het liegen was. Leek me eerder een rechtzetting.

Laatst gewijzigd door DannyS : 27 september 2007 om 03:01.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 10:20   #100
Jukes
Parlementslid

Standaard

Ik ben geen fan van het Vlaams Belang, maar hun madatarissen slaan soms nagels met koppen, zeker als het ervaringsdeskundigen zijn. Zo merkt ex-commissaris Bart de Bie, net zoals ik, op:

Het verbaast me telkens opnieuw dat de stad Antwerpen bij monde van haar lokale politie niet meer communiceert over zware criminele feiten. Dat was tot voor enkele jaren wél het geval. Wie vandaag de dag de politie-persbriefing er op na leest stelt vast dat men enkel nog bericht over wat verkeersongevallen, een brand, een gevallen kleuter, een loshangende dakgoot en verder wat succesverhalen over een gearresteerde gauwdief, een auto-inbreker of een commissaris die per toeval een dief tegen het lijf loopt in een fitnessclub. Met deze informatie moet de pers het dan stellen. Met uitzondering van de informatie die journalisten zelf achterhalen staat de berichtgeving over criminaliteit dan ook op een laag pitje. De persbriefing bij het Antwerpse parket is al helemaal op sterven na dood. Naar mijn mening zit hier een duidelijke politieke agenda achter. De korpsleiding kan en mag van de politieke leiding over korps waarschijnlijk niet meer zo’n uitgebreide politiebriefing geven. Dit past niet in de “feel-good”strategie van burgemeester Patrick Jassens. ... Deze aanpak zal zeker niet leiden tot een daling van de onveiligheidsgevoelens, maar eerder een tegenovergesteld effect tot gevolg hebben. Omdat men er van uit gaat dat deze feiten “verzwegen” worden wordt de vertrouwensbreuk tussen bevolking en de stad/politie alsmaar groter. Sterker, ook in het politiekorps zelf groeit de frustratie en de perceptie dat feiten worden doodgezwegen.

En dat klopt als een bus.

Laatst gewijzigd door Jukes : 27 september 2007 om 10:21.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be