![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Des te meer, als ze 9 op tien keer het werk zijn van een zelfde, bepaalde vreemde bevolkingsgroep.Dit aan het publiek verstoppen, is simpelweg oneerlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat gelooft u van 9/11? - Pagina 84 - Politics.be
Charlie Sheen, die een van de eerste bekendere personen was die publiek ging met ..... E-mail ons - Politics.be - Archief - Naar boven Forum en français ... forum.politics.be/showthread.php?t=30180&page=84 - 138k - In cache - Gelijkwaardige pagina's Thermiet gebruikt om WTC te laten imploderen - Pagina 36 - Politics.be One CNN researcher outright called Charlie Sheen a liar during a phone call with ..... E-mail ons - Politics.be - Archief - Naar boven Forum en français ... forum.politics.be/showthread.php?t=50134&page=36 - 143k - In cache - Gelijkwaardige pagina's [ Meer resultaten van forum.politics.be ]
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Zelfs de weerberichten zijn gemanipuleerd....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() En dat is niet van gisteren. Tot 1996 kreeg de pers van de overheid de jaarlijkse criminaliteitscijfers, compleet met de nationaliteiten van de daders, indien bekend. Daarna is, uit een verkeerd begrepen politieke correctheid, dit gegeven geweerd uit de tabellen. Toen ik een regeringsadviseur vroeg waarom zulke essentiële gegevens de pers en dus het publiek werden onthouden, bekeek die mij met een misprijzen alsof ik net zijn dochter had verkracht en antwoordde: "dat is toch van geen enkel belang en bovendien spelen we daarmee het Vlaams blok in de kaart". Dat was in 1996, dus al meer dan 10 jaar houdt de overheid die cijfers achter. Bovendien is België het enige land ter wereld, voorzover ik weet, waar beroepsjournalisten een brochure hebben toegestuurd gekregen die heet :"raadgevingen voor de berichtgeving over allochtonen". Ook daarin wordt afgeraden de nationaliteiten van daders bekend te maken. Al dit verwoed onder-de-mat-geveeg heeft maar één resultaat: de burger voelt dat hij wordt voorgelogen of tenminste in de onwetendheid gelaten en verliest compleet het vertrouwen in de democratie. De opgang van extreemrechts id dus voor een groot deel op het conto van halfzachte nitwits te schrijven zoals die adviseur.
![]() |
#86 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welk extreem-rechts, trouwens?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Derren brown is een kei in mensen op het verkeerde been zetten.
In Verschillende filmpjes op Youtube geeft hij u inzage in het geheim van zijn technieken; http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2007 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Jouw initiele reactie was er een van totaal andere aard ...
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 24 september 2007 om 13:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Messenvechters in de Brabantse Kempen ( http://www.hagok.be/content/blogcategory/6/28/ ), stelt bijvoorbeeld dat Tremelo terecht een reputatie heeft op dit gebied. De schrijver onderzocht een zeshonderdtal steekpartijen uit een redelijk recente geschiedenis. Van Turken is geen sprake. * http://users.pandora.be/hermans_flor...nhuldiging.htm Laatst gewijzigd door DannyS : 24 september 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Nog maar eens een illustratie van de wegmoffelpraktijken van onze overheid in verband met berichtgeving over criminele feiten. Zoals ik al aanhaalde vermelden de dagelijkse politiebriefings van de Antwerpse lokale politie alleen nog feiten zoals winkeldiefstallen, auto-ongevallen en dronkemannen. Zware criminaliteit wordt consequent uit de briefings geweerd. Ook nu weer, zo blijkt uit volgende feiten:
Zaterdagavond rond 19 uur overvielen twee Noordafrikanen frituur El Corazon aan de Borgerhoutse Stenenbrug. Ze spoten pepperspray in het aangezicht van de uitbaatster, gooiden haar op de grond en begonnen ze te stampen en te slaan. De dame is er ernstig aan toe: een voetafdruk staat in haar gezicht en haar kaaksbeenderen zijn gebroken. De buit bedroeg nauwelijks enkele euro's. De politie was snel ter plaatse en kon één van de daders oppakken. Het is een minderjarige Noordafrikaan. Wat valt er over deze aanslag te lezen in de persbriefing ? Niets! Zo wordt de illusie van 'veilige' stad gaaf gehouden. De vraag is: wie manipuleert de inhoud van de briefings en gebeurt dit met medeweten - of in opdracht - van de grote politiebaas, Patrick Janssens?
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 25 september 2007 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() de VRT heeft een scencuur lijst van 20 of 30 dingen dat weet ik van een journalist.
daarop staat bijv zelfmoorden niet veel vermelden. en er staan acties van vluchtelingen comitees op en anti oorlogs/palestina akties Over zelfmoorden is goed bedoelt denk ik. Maar 911 staat er misschien ook op en dat speelt de criminele daders van deze misdaad in de kaart. Zelfscencuur voor je job safe te stellen bestaat inmiddels ook. Kennen jullie een journalist die uit de biecht wil klappen van de medeplichtigheid van de pers met doofpotten? Die we kunnen intervieuwen? met camera? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toen onze grote chef van politie het onlangs op de vrt had over de verhoudingsgewijs lage criminaliteit onder vreemdelingen, gezien ook hun kansarmoede, had ik niet de indruk dat ie aan het liegen was. Leek me eerder een rechtzetting. Laatst gewijzigd door DannyS : 27 september 2007 om 03:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben geen fan van het Vlaams Belang, maar hun madatarissen slaan soms nagels met koppen, zeker als het ervaringsdeskundigen zijn. Zo merkt ex-commissaris Bart de Bie, net zoals ik, op:
Het verbaast me telkens opnieuw dat de stad Antwerpen bij monde van haar lokale politie niet meer communiceert over zware criminele feiten. Dat was tot voor enkele jaren wél het geval. Wie vandaag de dag de politie-persbriefing er op na leest stelt vast dat men enkel nog bericht over wat verkeersongevallen, een brand, een gevallen kleuter, een loshangende dakgoot en verder wat succesverhalen over een gearresteerde gauwdief, een auto-inbreker of een commissaris die per toeval een dief tegen het lijf loopt in een fitnessclub. Met deze informatie moet de pers het dan stellen. Met uitzondering van de informatie die journalisten zelf achterhalen staat de berichtgeving over criminaliteit dan ook op een laag pitje. De persbriefing bij het Antwerpse parket is al helemaal op sterven na dood. Naar mijn mening zit hier een duidelijke politieke agenda achter. De korpsleiding kan en mag van de politieke leiding over korps waarschijnlijk niet meer zo’n uitgebreide politiebriefing geven. Dit past niet in de “feel-good”strategie van burgemeester Patrick Jassens. ... Deze aanpak zal zeker niet leiden tot een daling van de onveiligheidsgevoelens, maar eerder een tegenovergesteld effect tot gevolg hebben. Omdat men er van uit gaat dat deze feiten “verzwegen” worden wordt de vertrouwensbreuk tussen bevolking en de stad/politie alsmaar groter. Sterker, ook in het politiekorps zelf groeit de frustratie en de perceptie dat feiten worden doodgezwegen. En dat klopt als een bus.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 27 september 2007 om 10:21. |
![]() |
![]() |