Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2007, 17:53   #81
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het wordt dus stillekesaan tijd dat de draadstarter de grote voordelen van de Islamsamenleving even opsomt.
Waarom is het tijd daarvoor? Ik heb de topicstarter geen pleidooi voor een Islamsamenleving zien maken, sterker nog, ik heb zelf zien stellen dat hij tegen Islamisering is.
Oud 22 september 2007, 17:55   #82
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Waarom is het tijd daarvoor? Ik heb de topicstarter geen pleidooi voor een Islamsamenleving zien maken, sterker nog, ik heb zelf zien stellen dat hij tegen Islamisering is.
Hij (?) zit te gillen tegen het Amerikanisme van de westerse beschaving, en stelt daar tegenover een loze kreet die als volgt klinkt: "Stop de Islam!".

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 17:55   #83
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De feiten zijn wat ze zijn: de amerikaanse cultuur is dominant aanwezig op alle gebieden, de arabische cultuur niet.

Ik zie u dat simpele feit niet ontkrachten.

We eten toch al pita en kebab?
Oud 22 september 2007, 17:55   #84
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
U maakt een .?

marroko,Algerije werden door de nederlanders,de spanjaarden en de engelsen bezit,christelijk cultureel imperialisme of expansie van het kapitalsime,mss beide tegelijk?Indien europa diel anden niet hadden gecoloniseerd en het kapitalisme ingevoerd zouden ze daar in een prachtig islamitisch samenleving vetoeven,hè.
Marokko is nooit volledig 'gekoloniseerd' geweest. Slechts enkele steden zijn een tijdland in handen geweest van Spanjaarden en Portugezen.

Algerije werd door de Franse veroverd op de... Turken.

Saoudi-Arabië en Turkije zijn nooit gekoloniseerd geweest door het Westen, en zijn inderdaad prachtige islamitische samenlevingen.

Oh wacht, Turkije is nu seculier naar Westers model.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 18:30   #85
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Marokko is nooit volledig 'gekoloniseerd' geweest. Slechts enkele steden zijn een tijdland in handen geweest van Spanjaarden en Portugezen.

Algerije werd door de Franse veroverd op de... Turken.

Saoudi-Arabië en Turkije zijn nooit gekoloniseerd geweest door het Westen, en zijn inderdaad prachtige islamitische samenlevingen.

Oh wacht, Turkije is nu seculier naar Westers model.
hahaha,omdat de marokanen verzet boden!

Turkije zijn een geval apart,ze zitten tussen europa en asïe op zowel cultureel gebied als geografisch.
Oud 22 september 2007, 18:38   #86
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije zijn een geval apart,ze zitten tussen europa en asïe op zowel cultureel gebied als geografisch.
Op religieus gebied echter...
En kom niet af met de scheiding tussen kerk en staat hé.
Oud 22 september 2007, 18:44   #87
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
hahaha,omdat de marokanen verzet boden!
En wij mogen geen verzet bieden tegen wat wij de 'Islamisering van Europa vinden'?

Citaat:
Hoe zit Turkije cultureel tussen Europa en Azië? De Turken zijn geen Arabieren, maar gewoonweg Turken. Bedoel je met cultureel het feit dat ze het veroverd hebben op de Grieks/Byzantijnse heersers? Zoals je weet zijn Turken en Grieken nog steeds de beste vrienden.
Het huidige, seculiere Turkije kwam er na de val van het Ottomaanse rijk, die praktisch de volledige Arabische wereld veroverde en ook pogingen deed om Saoudi-Arabië te veroveren. Imperialisme is niet enkel een Westers fenomeen.
Oud 22 september 2007, 18:46   #88
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Op religieus gebied echter...
En kom niet af met de scheiding tussen kerk en staat hé.
Bij mij weten zijn er ook katholieken en orthodoxe kerken in Turkije.Die zijn wel in de minderheid maar dat is de islam hier toch ook!Het is ook niet de schuld van de islam indien "onze" kerken leeglopen,he.
Oud 22 september 2007, 18:48   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even een aantal feiten.

* In de cinema draaien voornamelijk Amerikaanse / Engelstalige films. (idem voor de tv)
* Op de radio is minstens tachtig procent van de muziek Engelstalig.
* Meer dan de helft van de reclame op borden en op de tv is Engelstalig en/of van Anglo-amerikaanse afkomst.
* De multinationals die over het leven van honderdduizenden werknemers beslissen zijn amerikaans, europees, japans of chinees.
* De grote cultuurevenementen in Vlaanderen worden systematisch opgekocht door een Amerikaans bedrijf, met name Clear Channel (een multinational die ook andere media en cultuursectoren inpalmt).
* Men pleit voor meer Engels in het onderwijs.
* Bijna iedereen op dit forum werkt met Windows, afkomstig van een Amerikaanse monopoly-speler.
* Het Engels wordt algemeen gepropageerd als dé wereldtaal van de toekomst.
* In mijn buurt zijn er de afgelopen twee en half jaar zes protestante churches bijgekomen (die vooral in het Engels propaganda maken).
* De meest gedronken frisdrank is Coca Cola, en heel wat andere frisdranken behoren ook tot de coca cola groep.
* De voedselmarkt wordt overigens gedomineerd door een aantal multinationals zoals Kraftfoods.

Het is dus héél dringend dat we de islamisering stoppen!
En wat heeft die islam daar nu mee te maken???
Inderdaad moet die islam gestopt en geneutraliseerd worden daar waar ze al te veel is doorgebroken! Liever de pest en de cholera dan wat veel Engels en Amerikaans in ons dagelijks leven?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 18:52   #90
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
En wij mogen geen verzet bieden tegen wat wij de 'Islamisering van Europa vinden'?
An maar er is hier geen bezettingsleger bij mij weten?Heb ik iets gemist?

Citaat:
Hoe zit Turkije cultureel tussen Europa en Azië? De Turken zijn geen Arabieren, maar gewoonweg Turken. Bedoel je met cultureel het feit dat ze het veroverd hebben op de Grieks/Byzantijnse heersers? Zoals je weet zijn Turken en Grieken nog steeds de beste vrienden.
Het huidige, seculiere Turkije kwam er na de val van het Ottomaanse rijk, die praktisch de volledige Arabische wereld veroverde en ook pogingen deed om Saoudi-Arabië te veroveren. Imperialisme is niet enkel een Westers fenomeen.
Nee,de geschiedenis van de aarde zit vol imperialisme uit alle hoeken!Maar Turkije is geen typisch islamitisch land omdat het multicultureeler is.
Oud 22 september 2007, 18:59   #91
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wat heeft die islam daar nu mee te maken???
Inderdaad moet die islam gestopt en geneutraliseerd worden daar waar ze al te veel is doorgebroken! Liever de pest en de cholera dan wat veel Engels en Amerikaans in ons dagelijks leven?

volgens mij kent Pelly gewoon geen Engels...
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 19:00   #92
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
An maar er is hier geen bezettingsleger bij mij weten?Heb ik iets gemist?
Heb je een bezettingsleger nodig om ergens verzet tegen te bieden? Moet het voor jou eerst komen tot geweld (en zelfs oorlog) voor je je tegen iets verzet?

Citaat:
Nee,de geschiedenis van de aarde zit vol imperialisme uit alle hoeken!Maar Turkije is geen typisch islamitisch land omdat het multicultureeler is.
Wat is een typisch islamitisch land? Had Turkije wel een 'typisch islamitisch' land geweest, waren ze niet seculier geweest?

Turkije multicultureel??? Alhoewel ik Turkije persoonlijk één van de mooiste landen vindt waar ik ooit geweest ben, ben ik het niet met je eens.

Turkije is een redelijk 'nationalistisch' land. Met iedere ochtend een groet aan de vlag en de stichter van het seculiere Turkije 'Attaturk'.

De Koerden gedijen perfect in de multiculturele, Turkse samenleving.

(Wat niet wegneemt dat Turken (in Turkije) een veel opener houding hebben tegenover het Westen, dan landen met een Arabische achtergrond.)

Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 19:04.
Oud 22 september 2007, 19:34   #93
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen hoor, wie dat doet is volgens mij zelfs een beetje ziek in het hoofd. Tenzij natuurlijk de achterlijke elementen uit de cultuur, die mogen gerust bestreden worden.

Feit is echter dat degenen die het hardst roepen dat de islam een gevaar is eigenlijk systematisch elke anglo-amerikaanse pletwalsinvloed goedpraten, en daarmee net hun eigen cultuur aan het afbreken zijn...
Ja mss, maar het is wel een westerse invloed en zijn wij niet met westerse waarden groot geworden?
Oud 22 september 2007, 19:55   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij weten zijn er ook katholieken en orthodoxe kerken in Turkije.Die zijn wel in de minderheid maar dat is de islam hier toch ook!Het is ook niet de schuld van de islam indien "onze" kerken leeglopen,he.
Die w�*ren er in elk geval. Het is misschien de moeite om eens wat opzoekingswerk te verrichten hoe het er ondertussen mee gesteld is (niet enkel de gebouwen) en op welke manier die gemeenschappen worden behandeld.

U kan hier al beginnen: http://www.assyrie.nl/artikel.php?id=162

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2007 om 20:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 22:49   #95
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en een openlijke christen als tareq Azziz kon premier worden in Irak. Dat is nu onmogelijk geworden.

De yankees zijn dus pro-islamisering.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 23:31   #96
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En de commies maar zeveren over verdraagzaamheid...

In de door deze hamer en sikkel liefhebbers gedirigeerde landen weten de burgers wat hun verdraagzaamheid behelst... Niet akkoord met hun gelul... hamertje op kopje en sikkeltje langs hals...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 00:11   #97
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kijken naar een volkse vrees voor het vreemde is ontzettend leuk.
"Jaja lach maar, tot dat ze u eens..." Eens wat? Besnijden?
Kastreren?Indien ze harem-eunuchen nodig hebben om uw ontvoerd lief, moeder en zuster te bewaken?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 00:13   #98
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een aantal feiten.

* In de cinema draaien voornamelijk Amerikaanse / Engelstalige films. (idem voor de tv)
* Op de radio is minstens tachtig procent van de muziek Engelstalig.
* Meer dan de helft van de reclame op borden en op de tv is Engelstalig en/of van Anglo-amerikaanse afkomst.
* De multinationals die over het leven van honderdduizenden werknemers beslissen zijn amerikaans, europees, japans of chinees.
* De grote cultuurevenementen in Vlaanderen worden systematisch opgekocht door een Amerikaans bedrijf, met name Clear Channel (een multinational die ook andere media en cultuursectoren inpalmt).
* Men pleit voor meer Engels in het onderwijs.
* Bijna iedereen op dit forum werkt met Windows, afkomstig van een Amerikaanse monopoly-speler.
* Het Engels wordt algemeen gepropageerd als dé wereldtaal van de toekomst.
* In mijn buurt zijn er de afgelopen twee en half jaar zes protestante churches bijgekomen (die vooral in het Engels propaganda maken).
* De meest gedronken frisdrank is Coca Cola, en heel wat andere frisdranken behoren ook tot de coca cola groep.
* De voedselmarkt wordt overigens gedomineerd door een aantal multinationals zoals Kraftfoods.

Het is dus héél dringend dat we de islamisering stoppen!
De Amerikanisering mag best gestopt worden van mij, in elk geval afgeremd.Maar dat wil niet zeggen dat er niets gedaan moet worden tégen de islam.Het is niet omdat dat ge de pest wilt genezen, dat ge niks moet doen tegen de cholera.Daar gaat ge evengoed dood van.
Oud 23 september 2007, 00:15   #99
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel,Bhairav,ik vraag mij al een eindje af wat is vlaamse cultuur?De vlaamse doedelzak,de volksdansen,de volksspelen zijn marginalen gebeurtenissen.Wat resteer er nog?Voetbal is niet typisch vlaams.
Ik kan u al wel zeggen wat er NIET Vlaams is: islam.
Oud 23 september 2007, 00:19   #100
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vlaamse "cultuur" bestaat niet. Er bestaan hier wel dingen die schoon zijn en toevallig van hier zijn. Jumpers bvb, zou ik nog een beetje Vlaams durven noemen, als ik nekeer zattekes ben ofzo... Wat eerder Vlaams is , is de manier waarop we dingen overnemen van andere culturen. Een stuk verse gember "een vleugje thais" noemen bijvoorbeeld. Of wijven op middelbare leeftijd die massaal een ziggy-stardust kapsel laten knippen en acajou verven (maar ondertussen wel normen dit en waarden dat, iets wat niet meteen met ziggy stardust geassocieerd kan worden). DAT is "Vlaams".
Skaters etc... dat is gewoon een stijl zoals er andere zijn. Hoe zou de jeugd zich anders moeten kleden? Het zou gewoon geen zicht zijn... Er komt idd veel attitude bij zien, maar dat is behoorlijk bescheiden. Vlaamse jongeren nemen stijlen en attitudes over wat bij hun past, en niet zoals in america
waar mensen hun attitude aanpassen aan hun stijl, referentiekadergewijs...
U praat enkel over uiterlijke kenmerken.Is dat het enige dat u interresseert? Uw "look"? Hoe ziet u er zelf uit?Vlaams, wat dat ook wezen mag?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be