![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig voor het VB wel, ja.
Voor de 'pocos', de 'linkiewinkies', de 'islamofascisten', de 'niet-integreerbaren', de 'Waalse profiteurs', de 'kaviaarsossen', de 'zelfverklaarde intellectuele en culturele elites', ... is dat 'geluk' nog lang niet zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U vergeet dat een kartel met Groen de CD&V de volledige boerenbondaanhang zou kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach kom, je kan toch niet de uitspraken van een "fan" als politiek standpunt van een partij laten doorgaan. Hier wordt soms zwaar erover gegaan, maar kan je daar niet "door" zien?
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- niemand raakt ooit bij de culturele, intellectuele, politieke, ... elite als hij/zij niet van zichzelf denkt dat hij/zij iets te betekenen/te zeggen heeft. - niemand ondertekent een petitie waarmee hij/zij het niet eens is, toch niet in een land als het onze. - om het even wie een petitie ondertekent, hoopt dat er met zijn mening 'rekening wordt gehouden' (sommigen zijn al blij als hun petitie 'de media' - de virtuele wereld - haalt, anderen zijn iets ambitieuzer en hopen op een duidelijke 'impact' in de werkelijkheid - de echte wereld). Voor de rest ken ik die mensen niet persoonlijk, en daarom doe ik liever geen uitspraken over de motieven die hen inspireerden tot onderschrijving van die petitie. En nu zijn de 5 minuten eerlijkheid VOORBIJ. ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2007 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat ze zich laten gijzelen door 5% van de stemmen; NVA zit dan wel strategisch gebeiteld (wegens hun zetels nodig) maar de 5% zouden ze toch beter een toontje lager doen zingen. De petitie toont in elk geval duidelijk waar het ACV-ACW staat; daar is nu geen discussie meer over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Man is - voor zover ik weet - niet zomaar een 'fan', en hij ging 'er' - volgens mij toch - 'zwaar over'. Ik zie daar zeker wel 'door', en net dat maakt me er niet minder ongerust op. Integendeel, zou ik zeggen, maar spijtig genoeg zijn de vijf minuten eerlijkheid voorbij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Is dit niet de zoveelste poging van de Cogels-Osylei om de dorpsstraat een politieke mening op te dringen zoals vroeger de kerk dat probeerde? Naar de pastoors die van de kansel af kiesadvies gaven werd al nauwelijks geluisterd. Dat gaat nu nog minder het geval zijn.
Vreemd dat de culturele sector die zich steeds op haar rebelsheid beroemt het nodig vindt het heersende regime ter hulp te schieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U schat de verhoudingen binnen het kartel en binnen de CD&V zelf verkeerd in. U miskent de communautaire heroriëntering, radicalisering zo u wil, binnen de CD&V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En in Brussel bewijzen de kunstenaar alsmaar vaker dat er kan samengewerkt worden. Het zijn de voorlopers van een nieuwe wind die door België waait. Wallonië is een kleiner land dan Vlaanderen, toegegeven ze komen soms een beetje achter; maar dan kun je ook leren uit de fouten van de early-adopters die de Vlamingen zijn. Voorbeeld uit Le soir 25sep2007 Sécurité routière Premiers états généraux de la sécurité routière en Wallonie : Morts routiers : la Wallonie s’éveille Une Wallonie permissive, qui ne contrôle pas la vitesse des usagers, laisse ses routes �* l’abandon et entretient une tolérance envers la consommation d’alcool. Une Wallonie �* la hauteur des pays de l’Est quant �* sa mortalité routière. Le cliché a été combattu, souvent vaillamment, lundi, lors des premiers États généraux de la sécurité routière en Wallonie.(...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dol op waarlijk tegendraadse meningen, omdat daar tenminste nog iets uit te leren valt. Ik krijg het schijt van steeds weer dezelfde, helaas absoluut niét tegendraadse (integendeel !!), voorgekauwde clichés en gemeenplaatsen waaruit niet zozeer een eigen mening blijkt, als wel een vrij fanatieke en - beyond repair - hopeloos blinde afkeer tegenover alles wat niet in het eigen enge denkkader (niet te verwarren met een 'eigen mening') past. Het zal u - echt waar - heel veel moeite kosten mij ervan te overtuigen dat ik van u nog veel kan leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tussen al hun nummers vonden de heren van Starflam het nodig om te almaar schelden op het VL. Belang. Sorry, maar artiesten worden betaald om muziek te maken, ik hoef geen politieke lesjes van hen te ontvangen.
![]() |
![]() |