Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2007, 19:30   #81
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Het enige wat goed was uit de USSR, waren de vuurwapens en vooral de AK-47 Kalashnikov.

Is nog altijd goed,moet je de moslims eens zien schieten inplaats van werken en eten op tafel brengen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 19:32   #82
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
en Wodka.
door die zelfgestookt rommel kon je anders wel blind worden
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 19:34   #83
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Idd,dat is duidelijk
Oud 26 september 2007, 19:36   #84
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik weet nochtans dat Diplomat wijdverspreid was, alleen waren er vaste verkooppunten. Toch bizar dat we altijd verschillende versies van het verhaal kennen.
je weet toch dat de vele arme Russen vaak eau de cologne (!) dronken als substituut voor vodka? Toen Gorbatsjov in '85 de wetten tegen het alcoholmisbruik uitvaardigde hield dat oa in dat de vodka heel wat duurder werd, en tegelijkertijd werden ook overal de goedkoopste merken van eau de cologne uit de handel gehaald
Oud 26 september 2007, 19:36   #85
Den Ardennees

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 26 september 2007 om 19:38.
Oud 26 september 2007, 19:38   #86
Gargamel
Banneling

Standaard

Heb persoonlijk jaren '70 antwerpse dokkers "tabak" zien drinken,after shave,en het waren geen arme russen
Oud 26 september 2007, 19:44   #87
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Tja, dat verschijnsel doet/deed zich in meerdere landen voor, o.a (en niet te krap) ook in de USA (moonshine).
Oud 26 september 2007, 19:54   #88
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
je weet toch dat de vele arme Russen vaak eau de cologne (!) dronken als substituut voor vodka? Toen Gorbatsjov in '85 de wetten tegen het alcoholmisbruik uitvaardigde hield dat oa in dat de vodka heel wat duurder werd, en tegelijkertijd werden ook overal de goedkoopste merken van eau de cologne uit de handel gehaald
Onder Gorbatsjov, dat wil zeggen niet meer onder het sovjetsysteem. Wodka was onder Andropov zeer goedkoop, kan ik weten door persoonlijke getuigen. Is niet omdat Gorbi zijn land heeft uitverkocht, dat het daarom zo was voor zijn tijd.
Oud 26 september 2007, 19:55   #89
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Tja, dat verschijnsel doet/deed zich in meerdere landen voor, o.a (en niet te krap) ook in de USA (moonshine).
Of Boomshine.
Oud 26 september 2007, 19:55   #90
whopperke
Vreemdeling

whopperke's schermafbeelding

Standaard betoging Eigen Volk Eerst op 21 oktober

Zou er al iemand aan gedacht hebben om de "kolderbrigade" uit Luik
te verwittigen dat ze zich moeten klaarhouden. De burgemeester
uit Brugge kan misschien Brusselse burgemeester Thielemans hierover kontakteren. Die weet tenslotte de juiste politie eenheden op te trommelen voor dergelijke manifestaties. Met een beetje geluk zijn Frank Vanhecke en Filip De Winter van de partij. Kunnen ze ze terug tegen de grond gooien en hun kruis betasten bij het krijsen van hun leuzes "salles flamins". Ben benieuwd.
whopperke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:06   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht

Op zondag 21 oktober aanstaande wordt in Brugge betoogd onder het motto "Eigen Volk Eerst".
De redenen voor deze betoging zijn veelvuldig, de voornaamste:
* Er duiken nieuwe pleidooien op vanwege werkgeversorganisaties en liberalen om illegalen te regulariseren of nieuwe immigranten naar hier te halen.
* Brugge (en ook Oostende) zijn net als de andere Vlaamse steden in toenemende mate het slachtoffer van criminaliteit gepleegd door vreemdelingen, terwijl deze steden de voorbije jaren er meer dan de andere van gespaard bleven.
* Protest tegen het uitblijven van deftig bestuur, er moet een einde komen aan het belgisch wanbestuur en de politieke impasse die in het nadeel is van ons volk.

Alle geïnteresseerden welkom!
Graag jullie mening over dit initiatief.
Ik hoop dat de betogers zo verstandig zulen zijn op een behoorlijke manier te betogen, dus met een kledij en met slogans die geen aanstoot geven aan de gewone mensen. anders bereiken ze het tegenovergestelde resultaat.

Laatst gewijzigd door luc broes : 26 september 2007 om 20:08.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:10   #92
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Onder Gorbatsjov, dat wil zeggen niet meer onder het sovjetsysteem. Wodka was onder Andropov zeer goedkoop, kan ik weten door persoonlijke getuigen. Is niet omdat Gorbi zijn land heeft uitverkocht, dat het daarom zo was voor zijn tijd.
ja, het is natuurlijk een manier om het volk braaf te houden hé: giet ze vol met drank! Gorbatsjov deed wat een behoorlijk bestuurder diende te doen, het alcoholismeprobleem in Rusland was (en is) verschrikkelijk, hij probeerde er tenminste iets aan te doen.
Oud 26 september 2007, 20:14   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik hoop dat de betogers zo verstandig zulen zijn op een behoorlijke manier te betogen, dus met een kledij en met slogans die geen aanstoot geven aan de gewone mensen. anders bereiken ze het tegenovergestelde resultaat.
Het schorremorrie dat zich "vjwestland" noemt zijn hooligans van de ergste soort. Gelukkig zijn ze in aantal zéér beperkt. Vroeger zag je hen al eens in café "De Kastelein" (St.Kruis-Brugge). Maar ik twijfel of die kroeg nog open is.

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 september 2007 om 20:32.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:24   #94
Praetorian

Standaard

Citaat:
ja, het is natuurlijk een manier om het volk braaf te houden hé: giet ze vol met drank! Gorbatsjov deed wat een behoorlijk bestuurder diende te doen, het alcoholismeprobleem in Rusland was (en is) verschrikkelijk, hij probeerde er tenminste iets aan te doen.
Het alcoholprobleem nam maar een hoge vlucht onder Gorbatsjov.De cijfers on Brenzjev lager zelfs ietswat lager dan in het westen. Zie Mervyn Matthews - Class and society in Soviet Russia.
Oud 26 september 2007, 20:32   #95
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het schorremorrie dat zich "vjwestland" noemt zijn hooligans van de ergste soort. Gelukkig zijn ze in aantal zéér beperkt. Vroeger zag je hen al eens in café "De Kastelein". Maar ik twijfel of die kroeg nog open is.
M'n beste, ik ben zelf actief in de VJW en heb niks met hooliganisme te maken. Ik ben ook nog nooit in dat café geweest, dat nu overigens niet meer bestaat maar "Moloko" heet en dat naar ik heel zeker weet nooit politiek getint is geweest. Andere VJW'ers kwamen er wel, dat is hun zaak. Elk zijn voorkeuren en smaken. Zo "beperkt" is het aantal VJW'ers nu ook weer niet, toen ik in mei jongstleden aanwezig was op de VJW-meeting in Brugge waren er meer dan 70 jongeren, geen enkele andere politieke jongerenvereniging in West-Vlaanderen doet dit na.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:33   #96
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integenstelling tot wat sommigen hier denken (of willen denken) is VJW geen skinhaed of hooligan beweging, maar een fatsoenlijk nationalistische beweging, waar het vooral draait om inhoud en ideologische vorming.

Hierboven zie je een foto bij de plechtigheid op 11 juli bij het standbeeld van Jan Breydel en Pieter De Coninck.

De vlag van VJW broederlijk naast deze van Vlaams Belang, zo hoort het en zo zou ik het liever ook zien in de toekomst. Meer samenwerking op hetgeen ze gemeenschappelijk hebben en zich niet alleen blindstaren op de verschilpunten. Verschilpunten mogen en moeten uiteraard aangetoond worden, maar er moet ook ruimte zijn voor dialoog en samenwerking rond bepaalde thema's om zo te ijveren naar een zo sterk mogelijk nationalistisch front.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:34   #97
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien vindt men mensen in maatpak wel provocerend en afstotelijk. Waarom zou men moeten voldoen aan de door de bourgeois opgelegde fatsoensnormen? Elk kleedt zich zoals hij / zij dit wenst.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:36   #98
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het schorremorrie dat zich "vjwestland" noemt zijn hooligans van de ergste soort. Gelukkig zijn ze in aantal zéér beperkt. Vroeger zag je hen al eens in café "De Kastelein" (St.Kruis-Brugge). Maar ik twijfel of die kroeg nog open is.
Grote onzin, u bent niet eens West-Vlaming, hoe kan jij dat eigenlijk weten ? Ik ben geweest naar meerdere manifestaties van VJW of waar VJW aanwezig was en alles is altijd zeer correct en ordentelijk verlopen, als je dat vergelijkt met een aantal manifestaties van links krakers gespuis, het verschil is enorm.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 september 2007 om 20:37.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:39   #99
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het schorremorrie dat zich "vjwestland" noemt zijn hooligans van de ergste soort. ....
Bron(nen)? Wapenfeiten?
Oud 26 september 2007, 20:40   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
dat was een tijdje gesloten wegens problemen met
vechtpartijen met skinheads met o.a. Afrikaans Parijzenaar. Enkele(n) werden veroordeeld wegens slagen en verwondingen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be