Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 10:42   #81
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.parool.nl/nieuws/2007/OKT/01/buit3.html

1.ooit kreeg ik eens een kal.22 van een collega die 't niet meer veilig vond omwille van de kinderen:
grendel eruit en in 't koffertje, in mei ingeleverd
2. Mein Kampf had hij uit de nalatenschap van zijn grootouders...
3.uit sentimentele overwegingen

Maar zijn familiale omgeving zou er niets mee te maken hebben?

Ik noem dat een zot
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:43   #82
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik wás net aan het kijken naar Terzake...
Ongeacht het feit dat moorden niet goed te praten valt, werd ik te pissig om verder te kijken.
Waarom het Vlaams Belang hierbij betrokken word is verder dan absurt.
Als ik morgen een moord bega, en m'n tante zit bij de VLD, worden die dan ook medeverantwoordelijk geacht?
Als ik elke dag naar de Carrefour ga, hebben die er dan ook schuld aan?
Politiek staat hier volledig los van, Van Themse was iemand die een krak in z'n kop kreeg en deed wat hij wou.
Nooit heeft het VB gezegd, noch geïnsinueerd dat mensen kapot maken goed zou zijn, politiek is wettelijke bepalingen maken en er ook zo voor vechten, niet met wapens.
Ronduit schandalig is het om hier maar weer eens een politiek statement van te maken.
Moorden is slecht, en zeker niet goed te praten, ongeacht wie of wat, maar Sitti Redouan die op de bus een blanke doodstampte is ondertussen al vrij, en werd niet berecht als "rascistisch moordenaar" terwijl dit eigenlijk identiek hetzelfde was.
Maar zo'n gebeurtenissen misbruiken voor politieke doeleinden getuigt enkel maar weer eens hoe we hier in dit land bezig zijn.
VB word er maar al te graag bij betrokken en volgens mij weet gij dat heel goed.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:43   #83
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
28

een jong venteke dus toch op gebied van opvoeding...
Ik ben een flink pak ouder, en vind reacties als die van jou ivm opvoeding hoopgevend.

Je kan dat wel vaker merken, tegenwoordig, dat de kinderen van de babyboomers en ook de huidige tieners er heel wat gezondere opvattingen op na houden dan de generatie van hun ouders.

De omgekeerde wereld, eigenlijk. Parentificatie noemt men dat.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:43   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ik haar gebrainwashed heb?
Het kan net zo goed omgekeerd zijn, of we kunnen een heel andere mening hebben, of ze had die mening al voor dat ze me leerde kennen...
Een relatie betekend niet dat je vanzelfsprekend altijd akkoord bent, maar dat leer je nog wel
Ik avanceerde de voor haar meest gunstige veronderstelling
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:49   #85
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik avanceerde de voor haar meest gunstige veronderstelling
Dat is uitermate vriendelijk van u
Oud 2 oktober 2007, 10:50   #86
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't Is zeker niet de enige Edina, 'k heb gisteren ook iemand horen zeggen dat HVT beter een moskee was binnengestapt om "zijn punt" duidelijk te maken...
En vind jij dat normaal of zelfs maar begrijpelijk?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:51   #87
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoe een uitspraak, die het aanmoedigen van het recht in eigen handen nemen (wat jij dus doet) veroordeelt, bijdraagt aan het zich onaantastbaar voelen van allochtonen, ontgaat mij volkomen.
Zolang als je, en de beleidsmakers met jou, niet ingaan op de geuite bezorgdheid (die door miljoenen gedeeld wordt en dagelijks groeit), zal je aanhang voor rechtsextremisme blijven kweken.
Oud 2 oktober 2007, 10:52   #88
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hierzie, Edina huppelend van het ene been naar het andere en weer terug, afhankelijk van t argument dat je ertegen inbrengt
Dat was geen antwoord op mijn vraag.
Oud 2 oktober 2007, 10:55   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zolang als je, en de beleidsmakers met jou, niet ingaan op de geuite bezorgdheid (die door miljoenen gedeeld wordt en dagelijks groeit), zal je aanhang voor rechtsextremisme blijven kweken.
En op welke bezorgdheid ga ik niet in? Het is niet omdat ik niet meeloop in het simplisme van sommigen, dat ik bepaalde problemen niet erken. Ik heb het al een keer of honderd hier gezegd: ik vind elke vorm van extremisme gevaarlijk.
Oud 2 oktober 2007, 10:57   #90
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Versta je dat niet, dat ik verkies dat criminelen geëlimineerd worden dan dat er onschuldige mensen afgeranseld en vermoord worden? Of bescherm jij liever de criminelen?
Neen, mensen als Edina beschermen niet de criminelen. Zij verdedigen de machthebbers en hun beleid dat erop gericht is het grootste en mondigste deel van de burgers (de autochtonen, in casu) te controleren en onder de duim te houden. De burger moet bang blijven, tot in zijn kinderen en in dagelijks leven, zwijgen en niet reageren, zodat de elite haar macht kan behouden. Het is van alle tijden, en meer is het niet.
Oud 2 oktober 2007, 10:58   #91
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vind jij dat normaal of zelfs maar begrijpelijk?
Neen, maar het bewijst wel dat er meer en meer potentiële copy-cats rondlopen. De vraag is niet of het zal gebeuren maar eerder wanneer en waar, het hoeft daarom niet in België, het lijkt me eerder een gedachtengoed dat in meerdere Europese landen en ook daarbuiten opgang maakt. De tegenstellingen tussen islam en het westen zullen daar wellicht voor iets deel van uitmaken. Door de houding van onze regering en het gevoerde beleid van de laatste paar tiental jaar zijn we aan 't afglijden naar een mij. waar dit schering en inslag zal worden. De recente steekpartijengolf is daar een schoolvoorbeeld van.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:58   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was geen antwoord op mijn vraag.
bij wie wil je de schuld leggen Edina ?

je huppelt al naar gelang de repliek tussen 'VB' en 'extreem-rechts' (waarbij ik persoonlijk vind dat 'extreem-rechts' een onwerkbaar containerbegrip geworden is)

soit, ik heb al geschreven wat ik moest schrijven over deze zaak (in mijn eerste repliek hier) ik kan daar eigenlijk niks aan toevoegen (ben niet zo'n opvolger van rechtszaken ook)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:59   #93
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2. Mein Kampf had hij uit de nalatenschap van zijn grootouders...
Ik heb hier zelfs een exemplaar van het Rode Boekje van Mao liggen. Wellicht zal ik dus op middelbare leeftijd massaal mensen beginnen hersenspoelen en weerspannigen doden?
Oud 2 oktober 2007, 11:00   #94
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, maar het bewijst wel dat er meer en meer potentiële copy-cats rondlopen. De vraag is niet of het zal gebeuren maar eerder wanneer en waar, het hoeft daarom niet in België, het lijkt me eerder een gedachtengoed dat in meerdere Europese landen en ook daarbuiten opgang maakt. De tegenstellingen tussen islam en het westen zullen daar wellicht voor iets deel van uitmaken. Door de houding van onze regering en het gevoerde beleid van de laatste paar tiental jaar zijn we aan 't afglijden naar een mij. waar dit schering en inslag zal worden. De recente steekpartijengolf is daar een schoolvoorbeeld van.

Kijk maar naar de vele islamitische zelfmoordaanslagen (die HVT's ook was, eigenlijk), zij zijn er eerst mee begonnen *kleuter-modus* lol
Oud 2 oktober 2007, 11:01   #95
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het is misschien een dubbelzijdig gevoel, maar er zullen er vast wel meer zijn die zo denken...
M'n vrouw zei gisteren tijdens telefacts: "het is niet goed te praten wat ie deed, maar als hij het dan toch doet had ik eigenlijk gehoopt dat ie er wat meer mee had"
Dit wil dus niet zeggen dat ze het goedkeurd, maar het illustreerd wel wat er in de mensen hun harten leeft
wel een ziekelijke gedachte wetende dat het niet enkel vreemdelingen waren dat em neermaaide.... maar ook een 2-jarig Vlaams meisje....
en het is niet omdat het in haar hart leeft dat het in meerdere leeft hoor...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 11:01   #96
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En op welke bezorgdheid ga ik niet in?
Citaat:
Moet ik maar leren leven met het feit dat "jongeren" ongestraft kunnen blijven verder doen?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn dochter zal uitgescholden worden voor hoer, of groepsverkracht,...
Moet ik maar leren leven met de angst dat mijn zoon op zijn 14e een mes in de keel kan krijgen en dat er wellicht geen gevolg zal aan gegeven worden?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn zoon volgend jaar misschien weggepest wordt door een bende "jongeren"?
Moet ik maar leren leven met het feit dat ik beter niet in bepaalde buurten van onze hoofdstad kom?
Oud 2 oktober 2007, 11:03   #97
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Het is dank zij uitspraken als de jouwe dat allochtoontjes zich onaantastbaar voelen en zich gesterkt voelen wanneer ze kinderen letterlijk van school pesten, dametjes van 83 het leven zuur maken, buschauffeurs couilloneren,...

En precies DAT leidt tot onmacht, frustratie bij potentiële HVT's.

Moet ik maar leren leven met het feit dat "jongeren" ongestraft kunnen blijven verder doen?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn dochter zal uitgescholden worden voor hoer, of groepsverkracht,...
Moet ik maar leren leven met de angst dat mijn zoon op zijn 14e een mes in de keel kan krijgen en dat er wellicht geen gevolg zal aan gegeven worden?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn zoon volgend jaar misschien weggepest wordt door een bende "jongeren"?
Moet ik maar leren leven met het feit dat ik beter niet in bepaalde buurten van onze hoofdstad kom?
Of mag ik hopen dat er nog eens een gek opstaat en daar eens flink in maait.
Ik denk dat ik zeker niet de enige ben die d�*t hoopt.
Verschillene van je uitspraken worden ook gedaan door Vlaamse kinderen hoor en niet enkel allo's.
en je laatste uitspraak duidt wel degelijk op haat in je opvoeding...
en als je zoon later zijn kinderen zo opvoedt evolueren wij meer en meer naar een ziekelijke haatmaatschappij...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 11:04   #98
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
wel een ziekelijke gedachte wetende dat het niet enkel vreemdelingen waren dat em neermaaide.... maar ook een 2-jarig Vlaams meisje....
en het is niet omdat het in haar hart leeft dat het in meerdere leeft hoor...

Ik vrees net van wel, het leeft angstig veel vind ik zelf.
Trouwens, die kleuter was een vergissing, hij weet zelf niet goed waarom, en noemt het een foutje,een opwelling in het moment
Al noemt hij ze nu allemaal een grote vergissing.
Geen twijfel over mogelijk dat ie ziek is hoor...

Oh, ja, en dit kwam van hem persoonlijk.

Laatst gewijzigd door bentje : 2 oktober 2007 om 11:07.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 11:04   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Neen, mensen als Edina beschermen niet de criminelen. Zij verdedigen de machthebbers en hun beleid dat erop gericht is het grootste en mondigste deel van de burgers (de autochtonen, in casu) te controleren en onder de duim te houden. De burger moet bang blijven, tot in zijn kinderen en in dagelijks leven, zwijgen en niet reageren, zodat de elite haar macht kan behouden. Het is van alle tijden, en meer is het niet.
Welke machthebbers verdedig ik precies, beste Kortaf? Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent van mijn politieke overtuiging.

Het is overigens niet omdat sn00py me woorden in de mond legt, dat die ook kloppen hé. Ik heb nergens beweerd dat je maar moet leren leven met misdaden, maar wel dat het recht in eigen handen nemen NOOIT een oplossing is. En ik heb geen begrip voor mensen die dat wel propageren, nee. Jij wel misschien?

Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2007 om 11:07.
Oud 2 oktober 2007, 11:05   #100
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila Edina, dat is opeen rustiger manier uitgelegd wat ik wil zeggen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be