Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 20:50   #81
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk eigenlijk dat alleen Brusselaars zich echt Belg voelen. Vlamingen hebben een sterke eigen identiteit, en de Walen ook in mindere mate. Vlamingen lijken in principe veel op Nederlanders.
Niet waar hoor, je zit teveel op forum politics. Je hebt een totaal vertekend beeld. Dit is hier vooral de zandbak van de Vlaams-nationalistjes en de extreem-rechtsjes, de racistjes enz.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:53   #82
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dat vind ik dus absoluut niet. Nederlanders herken ik meteen, Vlamingen niet. Gisteren was ik in een gezelschap met 200 mensen, waarvan 160 Belgen en 40 Hollanders. Rara. Ik wist exact wie. Vlamingen echter heb ik nog nooit herkend van verre.
Ik ben Belg, en ook ik herken direct Chollanders. Het ontbreekt hen écht aan het minste beetje savoir-vivre.
Oud 15 oktober 2007, 21:10   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Niet waar hoor, je zit teveel op forum politics. Je hebt een totaal vertekend beeld. Dit is hier vooral de zandbak van de Vlaams-nationalistjes en de extreem-rechtsjes, de racistjes enz.
Ik ken wel 100 Belgen. Geen een voelt zich Belg, behalve de Franstaligen onder hun. Zij kijken raar op als ik ze Belg noem. Dat doe ik dus niet meer.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 21:11   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben Belg, en ook ik herken direct Chollanders. Het ontbreekt hen écht aan het minste beetje savoir-vivre.
Dan ben je te weinig in Nederland geweest. Brabanders en Limburgers kunnen dat net zo goed als de Vlamingen. Overigens zijn we een perfect koppel. Het noorden houdt de staatsschuld in de hand, het zuiden houdt het leven leuk.

Btw: J'aime la vie.
Dus niet generaliseren, a.u.b.
Oud 15 oktober 2007, 21:39   #85
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, ik geloof dat dat wel "identificeren" heet.
Oud 15 oktober 2007, 21:51   #86
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

De Nederlander bestaat wel degelijk. In zijn vrije tijd gaat hij graag naar Frans Bouer en Jan Smith, in de zomer naar de camping om met Sjonnie en Anita bingo te spelen, en met Bep en Nel te klaverjassen. Hij loopt op klompen, werkt op de boerderij (of is visser, molenaar of gewoon prostituee), rookt wiet, eet paddo's, drinkt heineken en is een getrouwde homoseksueel met 1,7 kinderen. Een Hollandse Nieuwe eet hij met uitjes en zuur aan het staartje, hij mist geen enkele voetbalwedstrijd. In de winter gaat hij met zijn kinderen schaatsen en halen ze wat warme chocomel bij "koek en zopie", en hij eet graag boerenkool met worst (het liefst die van de Hema, maar Unox is ook goed).
Oud 15 oktober 2007, 21:52   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
De Nederlander bestaat wel degelijk. In zijn vrije tijd gaat hij graag naar Frans Bouer en Jan Smith, in de zomer naar de camping om met Sjonnie en Anita bingo te spelen, en met Bep en Nel te klaverjassen. Hij loopt op klompen, werkt op de boerderij (of is visser, molenaar of gewoon prostituee), rookt wiet, eet paddo's, drinkt heineken en is een getrouwde homoseksueel met 1,7 kinderen. Een Hollandse Nieuwe eet hij met uitjes en zuur aan het staartje, hij mist geen enkele voetbalwedstrijd. In de winter gaat hij met zijn kinderen schaatsen en halen ze wat warme chocomel bij "koek en zopie", en hij eet graag boerenkool met worst (het liefst die van de Hema, maar Unox is ook goed).
De Hollander doet dat.

Altijd maar denken dat heel Nederland zoals hun is...
Oud 15 oktober 2007, 22:43   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets. Nederland heeft er juist een heel seculier karakter van gekregen. We hebben altijd meer katholieken dan calvinisten gehad.
Kom nou... Doe nu niet zo flauw...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 23:37   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
Goed zo; flink studeren en je wordt nog wel een keer Prinses en/of allochtoons.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 oktober 2007 om 23:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 06:48   #90
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Goed zo; flink studeren en je wordt nog wel een keer Prinses en/of allochtoons.
Mijn man is al allochtoon, een echte Zuid-Afrikaan.
(Je weetwel, blanke huid, blond haar en blauwe ogen )
Oud 16 oktober 2007, 07:41   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Doe ik niet. Ik wil niet geassocieerd worden met het protestantisme, omdat ik Nederlands ben. Dat zet geen zoden aan de dijk, en slaat de plank mis.
Oud 16 oktober 2007, 14:59   #92
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hele leuke discussie Toevallig stam ik uit een Zuid Nederlandse (Noord Brabantse) familie, die tijdens de reformatie gewoon Rooms Katholiek is gebleven. Gedurende de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden, werden Katholieken gediscrimineerd. Aanvankelijk mocht men zijn geloof niet beleiden, het gevolg was veel kerken in enclaves (niet behorende tot de Republiek) en vlak over de grens. Naar mate de tijd voortschreed bleef het verboden, maar in de praktijk was voldoende smeergeld en niet opvallen genoeg om niet meer actief te worden vervolgd. Wel was carriere maken vrijwel onmogelijk, dat bleef bij de Calvinistische bovenlaag. Uniek voor de Generaliteitslanden zoals het latere Noord Brabant, was dat de hoofdstad niet in handen van de Republiek was en dus geen statenafvaardiging had. Komt naast deze geloofsbeperking ook het ontzeggen vertegenwoordiging door eigen elite (zo eerlijk moet je wel zijn). Pas met de Bataafsche Republiek verbetert de positie van zowel de Katholieken als de Generaliteitslanden. Het hele emancipatieproces van de Katholieken is pas voltooid met de ontzuiling in de jaren 60 van de vorige eeuw. In de voormalige Generaliteitslanden heeft de politieke strijd (Generaliteitsland) zich verbonden in de beeldvorming met de strijd om geloofsvrijheid; dit in tegenstelling tot de Katholieken die buiten de Generaliteitslanden hebben geleefd, die net zo zeer hebben moeten strijden voor hun geloof. Met het ontkennen van de Katholieke 'Roots' van een significant deel van de Nederlanders maak je dezelfde fout als de Republiek indertijd. (Het zal duidelijk zijn dat ik als Katholieke Brabander niet met weemoed terugdenk aan de Republiek, iets wat ik me bij Hollanders en Zeeuwen wel kan voorstellen.) Het is wel zo dat Calvinisten door hun lange leidende rol in de Noordelijke Nederlanden een groot stempel op het internationale beeld van de Nederlander hebben kunnen drukken. In de huidige tijd is het zelfs zo dat de doorsnee Calvinist en Katholiek in Nederland even religieus is, maar wel op zijn eigen manier en volgens het eigen geloof. Enkel heel conservatieve in de leer staan nog echt ver van elkaar. Katholieken hebben ook hun invloed gehad op Nederland, lang vanuit een achterstandspositie. Door hun eigen unieke Nederlandse geschiedenis, zeker voor Katholieken die de Contra Reformatie hebben beleefd, valt de invloed van het Calvinisme, die er wel geweest moet zijn, op. Het gaat mij echter te ver de Katholieke Nederlanders hun identiteit te ontzeggen; de mate van religiositeit speelt hierin een kleinere rol. Juist door hun achtergrond zeggen Nederlanders van Katholieke achtergrond nog lang dat ze Katholiek zijn, hoewel niet iedereen even religieus is. Dit maakt dat het Katholicisme wel de algemene identiteit heeft beinvloed wellicht minder dan het Calvinisme, maar dat het voor een hele grote groep Nederlanders weldegelijk een onderdeel is van zijn identiteit. (Nogmaals, mate van religiositeit kan sterk verschillen).
Adam Smith is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 15:02   #93
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Blij da wij Mathilde hebben, een autochtone prinses.
Die gaat de Belgische identiteit bevestigen.
Heel logisch trouwens... dat onding een belziekse identiteit bestaat niet voor autochtone bewoners van dat onding.

Alleen allochtonen kunnen -kunstmatig dus- bels worden.

Compleet logisch!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 15:05   #94
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Dat heb je met 'nep'prinsissen, van dergelijk allooi.
Kroonprins Alexander moet nu niet komen klagen. 'Bezint eer ge begint!'
Vermits die koninklijke huizen toch maar een pro-forma ding zijn, maakt het op zich niet veel uit.

En ik kijk liever naar Maxima, dan naar de stijve belziekse prinsessen.

Ik zie ze (Maxima) nog altijd staan dansen, bij een voetbal wedstrijd, waar Nederland scoorde, en dat zie ik die belze stijve harken nog niet doen.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 15:54   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Leuk stripverhaal over de Nederlandse verhoudingen:

http://www.yoopdeloop.com/index.php?sid=101&l=ned

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 17:15   #96
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Doe ik niet. Ik wil niet geassocieerd worden met het protestantisme, omdat ik Nederlands ben. Dat zet geen zoden aan de dijk, en slaat de plank mis.
Och komaan. Nederland = protestantisme. Als je het ene zegt, denk je het andere. Zo is dat gewoon.
Oud 16 oktober 2007, 17:16   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och komaan. Nederland = protestantisme. Als je het ene zegt, denk je het andere. Zo is dat gewoon.
Oud 16 oktober 2007, 17:23   #98
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Heel logisch trouwens... dat onding een belziekse identiteit bestaat niet voor autochtone bewoners van dat onding.

Alleen allochtonen kunnen -kunstmatig dus- bels worden.

Compleet logisch!

De Belgische identiteit voor autochtonen bestaat wel, omdat zij in België geboren werden. Jij bent nu een Canadees van Belgische afkomst. Of gewoon Belg die in Canada verblijft. (Ik weet niet of jij nog een burger van België bent.)

Ook allochtonen kunnen Belg worden. Daar is niets kunstmatig aan.

En ik zou u vragen meer respect op te brengen voor onze Prinsessen.
Oud 16 oktober 2007, 17:55   #99
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie mijn bovenstaande bijdrage
Oud 16 oktober 2007, 19:02   #100
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De Belgische identiteit voor autochtonen bestaat wel, omdat zij in België geboren werden. Jij bent nu een Canadees van Belgische afkomst. Of gewoon Belg die in Canada verblijft. (Ik weet niet of jij nog een burger van België bent.)

Ook allochtonen kunnen Belg worden. Daar is niets kunstmatig aan.

En ik zou u vragen meer respect op te brengen voor onze Prinsessen.
Waarschijnlijk géén Belg meer want in de oude Belgische regeling was/is dat, gelijk als in Nederland, aan autochtonen verboden: wij verliezen ons (NL/BE) staatsburgerschap vanaf het moment dat wij een andere nationaliteit aanvaarden en/of in vreemde krijgsdienst treden; weg met ons.

Een bericht van enige maanden geleden dat dit inmiddels aan Belgen zou zijn vrijgesteld zag ik nog niet definitief bevestigd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be