Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 11:44   #81
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja jong, de gevangenis is "club med" . Denk jij soms ook eens na alvorens stoere uitspraken te doen ?? Moet je eens doen, misschien helpt het je wel.
Het is geen "club med", maar voor het oorspronkelijke idee dat een gevangenis een strafinstelling moet zijn, waar een veroordeelde zijn straf moet uitzitten, schiet niets meer over. Dit simpelweg omdat er teveel luxe is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:45   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Man man man, u hebt geen idee hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.
Je moet mij niet vertellen hoe moeilijk het is om als slachtoffer je rechten te krijgen.

Ik ken anders wel de problemen dat je als slachtoffer hebt om te bewijzen dat iemand iets misdaan heeft en daar een straf voor bekomen is nog moeilijker.
zelf een gerechtelijke bekentenis is vaak niet voldoende op voorarrest te bekomen, of zelfs een veroordeling.
Je gaat mij dus niet meer wijs maken dat men zonder duidelijke bewijzen nog in voorarrest komt te zitten voor een vergrijp.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:47   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet mij niet vertellen hoe moeilijk het is om als slachtoffer je rechten te krijgen.

Ik ken anders wel de problemen dat je als slachtoffer hebt om te bewijzen dat iemand iets misdaan heeft en daar een straf voor bekomen is nog moeilijker.
zelf een gerechtelijke bekentenis is vaak niet voldoende op voorarrest te bekomen, of zelfs een veroordeling.
Je gaat mij dus niet meer wijs maken dat men zonder duidelijke bewijzen nog in voorarrest komt te zitten voor een vergrijp.
Allee jantje..
Het zit constant propvol. En jij ontkent dat weeral?
Oud 8 oktober 2007, 11:48   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is geen "club med", maar voor het oorspronkelijke idee dat een gevangenis een strafinstelling moet zijn, waar een veroordeelde zijn straf moet uitzitten, schiet niets meer over. Dit simpelweg omdat er teveel luxe is.
Gevangenisstraf is vrijheidsberoving, niet meer en niet minder.
Mensen als dieren samenprakken met vijf in een cel van 4 op 3m hoort daar wat mij betreft niet bij.
En je mag me altijd de luxe tonen in een gevangenis.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:48   #85
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt blijkbaar geen besef wat het betekent opgesloten te zitten.
Jij blijkbaar ook niet, je zei zelf nooit opgesloten geweest te zijn, dus wat zit jij hier de mensen uit te leggen hoe het wel is?
Oud 8 oktober 2007, 11:50   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat gevangenissen betreft zou een privaat-publieke samenwerking zoals in de Verenigde Staten niet slecht zijn.

Werkend integreren én ondertussen geen last zijn voor de mensen die je schade hebt toegebracht.

Tegen !!! De privé hoeft niet te profiteren van goedkope werkkrachten.En zoiets leidt meestal tot mistoestanden. De gemeenschap draagt de verantwoordelijkheid van zijn burgers.
Er bestaat een vrij goede film over die feiten : "Brubaker" (met Robert Redford"
Oud 8 oktober 2007, 11:50   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gevangenissen betreft zou een privaat-publieke samenwerking zoals in de Verenigde Staten niet slecht zijn.

Werkend integreren én ondertussen geen last zijn voor de mensen die je schade hebt toegebracht.
Volledig privaat zou nog beter zijn, maar ik vrees dat dat niet haalbaar is.
Oud 8 oktober 2007, 11:51   #88
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gevangenisstraf is vrijheidsberoving, niet meer en niet minder.
Mensen als dieren samenprakken met vijf in een cel van 4 op 3m hoort daar wat mij betreft niet bij.
En je mag me altijd de luxe tonen in een gevangenis.
Dat gebeurt ook niet in de Belgische cels.
Oud 8 oktober 2007, 11:52   #89
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men moet geen bewijs hebben om u in voorarrest te steken, een anoniem telefoontje dat u pedofiel bent of drugs verkoopt aan kinderen is genoeg, dan stampen ze smorgens uw deur in en een uur later zit u opgesloten.

Het parket zegt dat een derde van de voorarresten wordt vrijgesproken, welk bewijs had men dan van hun schuld?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:52   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen !!! De privé hoeft niet te profiteren van goedkope werkkrachten.En zoiets leidt meestal tot mistoestanden. De gemeenschap draagt de verantwoordelijkheid van zijn burgers.
Er bestaat een vrij goede film over die feiten : "Brubaker" (met Robert Redford"
Oh nee, pedo's en moordenaars die wat gestraft worden!

Dan staat Pietje op z'n achterste poten ...
Oud 8 oktober 2007, 11:53   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat gebeurt ook niet in de Belgische cels.
Grapjas. De tijden dat ik heb opgesloten gezeten gebeurde het wel.

Verschaeve
Oud 8 oktober 2007, 11:53   #92
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ze profiteren al van goedkope werkkrachten, het heet beschutte werkplaatsen.
Het laten werken van gedetineerden is een vorm van reïntegratie
Oud 8 oktober 2007, 11:53   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Jij blijkbaar ook niet, je zei zelf nooit opgesloten geweest te zijn, dus wat zit jij hier de mensen uit te leggen hoe het wel is?
De keren dat ik een dag in een politiecel heb doorgebracht (na betogingen) volstonden om te beseffen wat een luxe de vrijheid wel was.
Oud 8 oktober 2007, 11:54   #94
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dit een goed idee, zolang het inderdaad gaat om een "samenwerking" en niet om enkel privé initiatief. De overheid moet controle kunnen uitoefenen op de strafinstellingen teneinde het correct verloop van de straf te kunnen controleren.

Op zich is het een goed idee. De gemeenschap krijgt wat terug voor de kosten die een gevangene kost, en de gevangene leert zich integreren en leert constructief werken aan de toekomst. Véél beter dan in een cel te "rotten."
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:55   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is geen ekskuus om mensen zoals beesten te behandelen.
Ik kan bepaalde gevangenen nu niet echt nog mensen noemen en die verdienen gewoon niet beter dan in een vergeetput te verdwijnen.

De soort van Hamers, Dutroux, Van Themsche, Fourniret, enz.. hebben geen recht meer om zich nog mens te noemen en zich dan ook nog op enige menselijkheid van ons niet meer beroepen.
Zij hebben zich binnen de maatschappij als beesten gedragen en moeten dan ook maar aanvaarden dat zij door ons zo behandeld worden.
Geestelijk gestoord of niet, opsluiten en verder vergeten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:55   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat bedoel ik niet. Het is onverantwoord om gevangenen uit te lenen aan private bedrijven. Ik bedoelde het juist andersom. Licht administratief- en onderhoudswerk, gecombineerd met een eventuele bijkomende opleiding, aan overheidskaders, vanuit privaat gecoördineerde gevangenissen met een juridisch checks and balances-systeem, zou mogelijk dienen te zijn. In dat opzicht verlicht men de slachtoffers en derden van de last die de schuldige zelf met zich heeft meegedragen.

Voorts ben ik van mening dat er tegenwoordig te vaak met gevangenisstraffen wordt gezwaaid. Vaak is "de gevangenis" het enige antwoord op een misdaad. Ik acht die enkel noodzakelijk voor zij die anderen fysiek hebben aangetast. Voor dieven, fraudeurs &c. is het belangrijkste aspect dat zij op middelvrije voeten werken om hun schulden af te betalen.

Een mooi systeem van pelgrimages zou voor bepaalde deliquenten ook niet slecht zijn.

Laatst gewijzigd door lombas : 8 oktober 2007 om 11:55.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:55   #97
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De keren dat ik een dag in een politiecel heb doorgebracht (na betogingen) volstonden om te beseffen wat een luxe de vrijheid wel was.
Geloof me, ik heb 3 nachten in een politiecel doorgebracht en zijn nog niet als water en vuur met een gevangeniscel te vergelijken.
Eerst weten waarover je praat voor je praat, de volgende keer dat we over politiecellen bezig zijn kan je misschien je bijdrage doen

Laatst gewijzigd door bentje : 8 oktober 2007 om 11:56.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:56   #98
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan bepaalde gevangenen nu niet echt nog mensen noemen en die verdienen gewoon niet beter dan in een vergeetput te verdwijnen.

De soort van Hamers, Dutroux, Van Themsche, Fourniret, enz.. hebben geen recht meer om zich nog mens te noemen en zich dan ook nog op enige menselijkheid van ons niet meer beroepen.
Zij hebben zich binnen de maatschappij als beesten gedragen en moeten dan ook maar aanvaarden dat zij door ons zo behandeld worden.
Bepaalde gevangenen van de tienduizend, en de rest moet mee boeten?

Verschaeve
Oud 8 oktober 2007, 11:58   #99
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 8 oktober 2007, 11:58   #100
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ze profiteren al van goedkope werkkrachten, het heet beschutte werkplaatsen.
Het laten werken van gedetineerden is een vorm van reïntegratie
Enkel als het zinvol werk is. "Zakken toeplakken" werkt behoorlijk afstompend en is niet echt aan te bevelen qua integratie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be