Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2007, 12:36   #81
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
accoord.
Erger kan ik me moeilijk inbeelden.

Ik heb ook liever moerman. Weet niet waarom, gewoon een gevoel zeker en dus te verwaarlozen. Ze moet trouwens boeten. Vind ik.
ze krijgt nog 18 maanden
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:37   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
accoord.
Erger kan ik me moeilijk inbeelden.

Ik heb ook liever moerman. Weet niet waarom, gewoon een gevoel zeker en dus te verwaarlozen. Ze moet trouwens boeten. Vind ik.
boeten ? ze zou nog uitbetaald blijven gedurende 18 maanden nog +/- 5.000 euro per maand ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 19 oktober 2007, 05:27   #83
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Moest Moerman destijds niet naar de Vlaamse regering om als trouwe waakhond van Verhofstadt het leven zuur te maken van zijn concurrent Leterme. Bij verschillende dossiers leek zij wel het 'oortje' van de Guy. Het is dan ook niet te verwonderen dat zij ook moest zorgen dat de liberale sponsors en anderen, waarbij de Guy in het krijt stond, aan hun trekken konden komen en dit op kosten van de belastingbetaler. Zelf had de Guy ondermeer ook de hypotheek om Slangen zijn zaken te laten doen en ook hierbij werd hij flink geholpen door de andere Liberale ministers. Misschien kan de onderzoeksrechter eens het dekseltje lichten van deze gebruiken...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 05:35   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Moest Moerman destijds niet naar de Vlaamse regering om als trouwe waakhond van Verhofstadt het leven zuur te maken van zijn concurrent Leterme. Bij verschillende dossiers leek zij wel het 'oortje' van de Guy. Het is dan ook niet te verwonderen dat zij ook moest zorgen dat de liberale sponsors en anderen, waarbij de Guy in het krijt stond, aan hun trekken konden komen en dit op kosten van de belastingbetaler. Zelf had de Guy ondermeer ook de hypotheek om Slangen zijn zaken te laten doen en ook hierbij werd hij flink geholpen door de andere Liberale ministers. Misschien kan de onderzoeksrechter eens het dekseltje lichten van deze gebruiken...

Goed gezien.

Zeker als je dit weet.....
http://www.groepc.be/nl/executives/bart-derison.asp
Oud 19 oktober 2007, 05:37   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

ik denk dat de VLD te veel in bed heeft gelegen met de PS.

letterlijk en figuurlijk.

wat gij, (hend)rik?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 05:38   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

die cijsens, echt, ik kan daar niet naar kijken..niet op mijn computerscherm, niet op tv, niet in de gazet. 't is precies of ik heb 10 glazen slecht bier gedronken.

ligt dat aan mij?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 05:58   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bekijk en vergelijk.....

Citaat:
De ruzie tussen minister Fientje Moerman en haar ex-kabinetschef en ex-topambtenaar Rudy Aernoudt escaleert. Via Kamerlid Jean-Marie Dedecker (LDD) lekten gisteren interne documenten en mail van het kabinet uit in het weekblad Knack. Ze werpen een nieuw licht op de controverse over onder meer het consultancycontract dat Moerman begin 2005 afsloot met PBS. Deze bvba staat op naam van de - net als Moerman zelf - voormalige liberale Gentse schepen Guy Serraes. PBS ontving driemaal 65.340 euro voor consultancy die in de praktijk op weinig anders neerkwam dan het geven van de allerbanaalste sollicitatietips.

Tijdens een onderhoud met de Vlaamse ombudsman was dit het enige wat het kabinet-Moerman omtrent de samenwerking met PBS kon voorleggen. De tips handelden over het vooraf beter niet eten van knoflook. En ook: 'Kom op tijd of te vroeg en schakel de gsm uit', 'Glimlachen!' en 'Maak nooit negatieve opmerkingen over huidige of vroegere werkgevers'. Bij het afsluiten van dit contract werden drie nepoffertes van andere firma's ingediend. Blijkens de e-mails gebeurde dit door Guy Serraes zelf.

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/belgie/603531

Tijdens zijn verhoren in het kader van het dossier-Kelchtermans zou Slangen de hem ten laste gelegde feiten hebben toegeven en zou hij bekend hebben "intellectueel" valsheid te hebben gepleegd door schijnoffertes te laten opstellen, waarmee hij de concurrentie om overheidsopdrachten vervalste.

In het dossier is ook sprake van een nepstudie ter waarde van half miljoen frank, waarmee hij goodwill kocht op het kabinet van toenmalig minister van Leefmilieu Theo Kelchtermans (CD&V). In dit dossier werd Slangen eerst veroordeeld, maar later in beroep vrijgesproken.

Een tweede rechtszaak, aangespannen door het communicatiebedrijf EcoConsult, is nog in behandeling bij de rechtbank. EcoConsult won in 2001 een overheidsopdracht uitgeschreven door het kabinet van eerste minister Verhofstadt, waarvoor Slangen toen als deeltijds adviseur werkte. Slangen & Partners dong eveneens mee naar de opdracht, maar werd pas derde in de selectie. Kort daarna kreeg EcoConsult te horen dat de opdracht werd geannuleerd.

Medewerkers binnenloodsen

Knack besluit nu dat de opdracht gewoon als doel had Slangen de kans te geven enkele van zijn medewerkers op het kabinet binnen te loodsen. Een van zijn medewerkers werkte al op het kabinet en moest daar het dossier op de voet volgen.

"Ze speelde Slangen zelfs het evaluatieverslag van de administratie en de offerte van het winnende EcoConsult door", stelt Knack. "Een andere medewerker van Slangen werd halftijds door het kabinet betaald zonder enige vorm van controle op zijn activiteiten."

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/belgie/436923

http://www.groepc.be/nl/executives/bart-derison.asp
Bart Derison is de man die door Slangen halftijds werd binnengeloodst op het kabinet van Verhofstadt, maar die daar na een tijdje verdween om de communicatie van de werken aan de Antwerpse Ring en de verschillende infrastructuurwerken van het Masterplan Antwerpen te gaan superviseren.

Ik voorspel dat de schandalen rond Moerman klein bier zullen zijn vergeleken met deze die zullen komen bovendrijven als Verhofstadt premier af is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 oktober 2007 om 06:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 09:32   #88
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

VHS zal wel in Toscane gaan wonen: zijn vlucht is al goed voorbereid.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 09:56   #89
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die cijsens, echt, ik kan daar niet naar kijken..niet op mijn computerscherm, niet op tv, niet in de gazet. 't is precies of ik heb 10 glazen slecht bier gedronken.

ligt dat aan mij?
Een verzuurde hautaine strijkplank...een waardige opvolgster voor Moervrouw. En laat dat slecht bier....als je gratis zat wil worden kijk dan eens een minuut naar Kathleen van brempt
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 16:22   #90
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Al bij al komt het wel goed want , als ik de vlaamse regering mag geloven, worden alle aanbevelingen van de ombudsman overgenomen.
Nog spijtig dat de kabinetten niet worden afgeschaft maar dat is voor een volgende keer.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:35   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

ligt dat aan mij?
Nee, want IK heb dat ook en ik drink bijna nooit alcohol... Ik kan da mens ni rieken of zien. Nooit gekunnen trouwens. HOREN is me ook een serieuze pijniging!!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 19:15   #92
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Denk je dat? VHS gaat nooit op pensioen. Daar is hij veel te ambitieus voor en tenzij men hem in de O-VLD echt radikaal op kant zet, zal die daar de touwtjes in handen houden. Het is een klootzak eerste klasse, een verrader voor alles wat hij zijn kiezers heeft beloofd, maar het is en blijft een survivor avant en apres la lettre. Guy Verhofstadt onderschatten in zijn ambitie staat gelijk met een matroos die zegt dat de titanic die ijsberg wel aankan. Ik vind die man erg vergelijkbaar met Dick Cheney... beiden hebben al wat hartaanvallen gehad en laten zich oplappen met stents en bypasses maar ze willen nog steeds de macht houden hoewel ze geld genoeg op hun bankrekening hebben. Voor de amerikanen is Cheney hun doem, voor ons is Verhofstadt dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 19:51   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verhofstadt en Slangen hebben teveel samen 'geregeld' om voor eeuwig buiten schot te kunnen blijven.
Oud 19 oktober 2007, 20:24   #94
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Decker belooft vanavond zijn bewijzen op tafel te leggen in "de keien van de wetstraat"

ben eens benieuwd. Ik ben er wel van overtuigd dat DD de kat de bel niet zal aanbinden als hij niet over degelijke bewijzen beschikt.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 20:09   #95
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
naar de villa van Albert en Paola, stond er zo eentje te koop
Oud 29 oktober 2007, 08:13   #96
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Verhofstadt en Slangen hebben teveel samen 'geregeld' om voor eeuwig buiten schot te kunnen blijven.
wlke politici kun je vertrouwen? Hoe kan men deze mensen (politici) nog controleren en verantwoordelijk stellen... De volledige belgische politiek en alles wat eraan hangt doet mij denken aan de constucties die beschreven staan in een artikel in humo, 'kloteklanten'... De boel zo ingewikkeld en zo onoverzichtelijk in elkaar steken dat niemand door het bos de bomen ziet. En het uiterste van 'straf' is dat de waarheid gezegd word, en je betaald mag blijven thuiszitten... bankzitten... wachten tot de storm gaat liggen, om daarna met nieuwe beloftes werderom in het circus te stappen. En dan is het de tijd afwachten tot de ogen niet meer gefixeerd zijn op de 'bekeerling', om werderom opnieuw te beginnen...

Wanneer gaat men dat postjes gepak, en postjes misbruik eens deftig aanpakken en deftig straffen?

Het is erg dat een mens het moet zeggen, maar naar mijn gevoel kunnen de leden van blokwatch hun blikveld en actieterrein gaan verleggen en waakhond worden van postjes-misbruik... Het is spijtig genoeg blijkbaar meer nodig om gevestigde politici in het oog te houden dan het VB... Erg om zeggen... maar het is wel zo...

Er moet iets zeer fundamenteel veranderen in de politiek in dit land, en een vlucht naar de vlaamse staat zal de toestand van misbruiken niet veranderen. Maar de huidige toestand van misbruiken zal wel leiden tot het opgeven van een belgische staat in de geest van vele burgers, die onterecht denken dat het 'zal beteren' met een vlaamse staat.

Men roept en zegt het overal al decenia lang, de politiek moet dringend uitgedund en opgekuist worden, maar zolang niemand hen DWINGT, zullen ze het zelf niet doen. Wanneer, Wie, HOE...?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2007, 10:54   #97
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

me dunkt dat dit verhaal zwaar overroepen is...
Nuja das "leuk" he!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be