![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe oud en door welke oorlog gefrustreerd waren de separatisten van 1830? De eerste Vlaamse separatisten werden, niet toevallig, al gekweekt vanaf 1830. Tijdens de grote oorlog, die van 1914/18 dus, werd het verlangen naar Vlaamse erkenning pas goed wakker. Ook niet toevallig. Je gaat van die 'oudere' bevolking echter niet gauw meer iemand levend terugvinden. Ikzelf ben op het einde van wereldoorlogII geboren. Die oorlog heeft op mij geen invloed gehad, gewoon omdat ik hem niet heb meegemaakt. Wat ik daarna leerde heeft echter wél een separatist van mij gemaakt. Er zijn overigens nooit zoveel separatisten op korte tijd bijgekomen als sinds 10 juni l.l.. Je zult dus je stelling met iets anders moeten bewijzen dan via naoorlogse periodes en oudere mensen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 oktober 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() curieus dan dat de laatste drie flamingantische bijeenkomsten die ik bijgewoond heb vooral uit jongere mensen bestonden.
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou hoe dan ook graag willen horen van staatreu wat er de oorzaak van was dat de oudere bevolking zo gefrustreerd geraakte na de tweede wereldoorlog dat ze er separatist door werd.
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arm Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
WO2= grote bron van frustratie voor veel mensen door de (soms) onterechte zware repressie, talentelling die niet altijd correct verliep, Leuven-niet meteen Vlaams,... Laatst gewijzigd door straatrue : 12 oktober 2007 om 05:39. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Broer staat in onderwijs, vroeger zal je flamingantische jongeren zegt hij: hadden stickers enz... op boekentas, laatste jaren ziet hij dat nooit meer. Hoeveel jongere politici mengen zich eigenlijk in het separatistisch debat? Allemaal 40+ heb ik de indruk. Uitzondering: jongeren voorzitter Cd&v, maar mag eigenlijk niet veel zeggen. Bovendien voel je bij die mensen geen "drive", iets wat je wel voelt bij de generatie Doomst enz... Die generatie = tussengeneratie: ouderen �* la Decroo = veel respect voor FR jongeren= wereldburgers generatie Doomst, Leterme, vandeurzen zijn de mensen die tussen die 2 stoelen vallen en de verhalen over vroeger nog gehoord hebben & gedeeltelijk zelf meegemaakt. Uitzondering op regel = BDW |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() hoop doet leven
|
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch ook in een land dat weet wat het de jeugd beter kan helpen vergeten of leert wat het vooral niet m�*g vergeten.
#95 |
Banneling
|
![]() maar gelijk wie kan wel zien dat Vlaanderen Wallonie tegenwoordig eenrichtingsverkeer is ... Wallonie krijgt zijn zijn als t dringend is (cfr wapenwet/tabaksreclame ...) als niet met de zin van Wallonië is gaat de blok erop (bvb regionale investeringen voor de NMBS ...) deze arrogantie en onconstructieve houding kweekt NU separatisten. |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intussen is de oorzaak van de frustratie nog altijd dezelfde als na wereldoorlogII: Franstaligen aanvaarden de beslissingen van een democratische Vlaamse meerderheid nog steeds niet maar blijven als minderheid hun wil opleggen aan de Vlaamse meerderheid.
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je verhaal over de "miserienationalisten" is interessant, maar ik heb er geen affiniteit mee. Hoewel ik in mijn zeer directe familie repressieslachtoffers heb gehad (wie niet?), heb ik nooit het leuren met boeken en sigaren meegemaakt. De repressie heeft de Vlaamsnationalisten in een hoek gedreven, waardoor ze een sterke onderlinge solidariteit en een romantisch beeld van de Vlaamse strijd hebben ontwikkeld. Dat gevoel heb ik nog wel meegemaakt, en het doet me, in 2007, wat aan een al te besloten groep met bijna religieus aandoende denkbeelden denken. Ik voel toch wel een beetje de nood om daar, als Vlaamsgezinde, uit te breken. De doelen blijven dezelfde (de Belgische discriminatie breken), de wegen daar naartoe en vooral het levensgevoel zijn zeer verschillend, maar tussen mensen van goede wil allerminst onoverkomelijk. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 oktober 2007 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor zover ik de agenda van de kamer lees op haar website is er volgende week zelfs geen commissievergadering binnenlandse zaken.
Nog een weekje maneuvres en dan is er het herfstverlof en zo zijn we weeral 4 weken verder voor de commissie samenkomt. Tjong, tjonge.... toch, ik ben heel curieus naar dat compromis rond BHV, maar ik voel al nattigheid. |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |