Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 12:36   #81
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Eigenaardige redeneringen allemaal.
Laat ons eens logisch blijven: Indien HVT zichzelf wou laten doodschieten na een heroïsche tocht door de stad, was dat toch omdat hem was duidelijk gemaakt dat het neerknallen van makkakken een voorbeeldige daad was? Dat heeft hij toch zelf met zoveel woorden gezegd?
En wie of wat zijn "makkakken" volgens u ??? En wie of wat bedoelde HVT hiermee ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:40   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons eens logisch blijven: Indien HVT zichzelf wou laten doodschieten na een heroïsche tocht door de stad, was dat toch omdat hem was duidelijk gemaakt dat het neerknallen van makkakken een voorbeeldige daad was? Dat heeft hij toch zelf met zoveel woorden gezegd?

Degenen die hier blijven zeggen dat het "pesten door vreemdelingen" de oorzaak is van zijn racisme, en dus niet de propaganda van het VB hebben iets gemist in het proces: HVT slaagde er niet in om de "pesters" aan te duiden. De zogenaamde pester die dan werd op de getuigenbang geroepen ontkende dit, en verdere getuigen heeft men niet gevonden.
Het lijkt me dat de zogenaamde pesters even reëel waren als de zogenaamde "overspoeling" van dit land door de Islam (de realiteit is dat er hooguit 4 procent vreemdelingen zijn die uit voornamelijk Islamitische landen komen en dat ze meestal niet al te veel in moskeeën rondstruinen...).
Hoe dan ook: zelf al wordt je gepest door mensen van vreemde origine is dit geen reden om racist te worden: de overgrote hoop der pesters zit aan de andere kant... Of is er een verband tussenpestgedrag en nationaliteit?

Het VB geboefte zwijgt in alle talen, is niet fier op de gevolgen van zijn jarenlange pesterij van vreemdelingen. En daar: daar ben IK fier op
Indien HVT enkel dood wou, eenvoudig toch, hij had 't wapen: hij moest het maar tegen zichzelf gebruiken. Hij kon ook een agent bedreigen, zonder eerst mensen te doden (de agent die hem verwonde, wist die welke slachtpartij hij stopte? Ik denk van niet)

Zijn zogenaamde zelfmoord erbij was zijn vluchtweg om na zijn "heldendaad" naar een (hem tijdens zijn opvoeding ingelepeld) hiernamaals te gaan en aan gerechtigheid te ontsnappen: wat hij deed was goed, had men hem geleerd.

Een (hem tijdens zijn opvoeding ingelepeld) hiernamaals?
Ja.
't heeft weinig met HVT te maken, maar terwijl ik dit schrijf sterft op 600km van hier een kind van 11 dat daar ook in geloofde en de 3de zelfmoordpoging hoogstwaarschijnlijk lukte. "Je veux revoir ma maman, elle m'attend". Ook gepest op school, niet door vreemdelingen: beste vriend was een 12-jarige jongen van Martinique, ook gepest, die omwille van zijn huidskleur.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 12:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:41   #83
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degenen die hier blijven zeggen dat het "pesten door vreemdelingen" de oorzaak is van zijn racisme, en dus niet de propaganda van het VB hebben iets gemist in het proces: HVT slaagde er niet in om de "pesters" aan te duiden. De zogenaamde pester die dan werd op de getuigenbang geroepen ontkende dit, en verdere getuigen heeft men niet gevonden.
Pesten de oorzaak van racisme ??? Waar haalt u dat uit ???
Het pesten heeft hem laten doorflippen ... En dat heeft die moorden tot gevolg gehad ...
In uw ogen zal er wel niet veel "gepest" worden , toch moet u dat eigenaardig overkomen dat anderen er dan wel over klagen ...
Dat je hier weer eens een keer het VB bijhaalt geeft ook aan dat u uit heel deze zaak niets geleerd hebt ... jammer
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 11 oktober 2007, 12:43   #84
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het lijkt me dat de zogenaamde pesters even reëel waren als de zogenaamde "overspoeling" van dit land door de Islam (de realiteit is dat er hooguit 4 procent vreemdelingen zijn die uit voornamelijk Islamitische landen komen en dat ze meestal niet al te veel in moskeeën rondstruinen...).
Hoe dan ook: zelf al wordt je gepest door mensen van vreemde origine is dit geen reden om racist te worden: de overgrote hoop der pesters zit aan de andere kant... Of is er een verband tussenpestgedrag en nationaliteit?

Het VB geboefte zwijgt in alle talen, is niet fier op de gevolgen van zijn jarenlange pesterij van vreemdelingen. En daar: daar ben IK fier op
Feremans, hoe dikwijls hebt u nu het woord makkaken al niet gebruikt. Hier nu weer en dan nog maar te zwijgen over ander onderwerpen waar u deze benaming met liefde gebruikt. Geef toch toe voor uzelf, u bent in uw binnenste een "racist en haatzaaier" van de ergste soort. U beledigd graag de allochtoonse gemeenschap maar verstopt zich achter, ik meen dat niet ik gebruik deze benaming alleen maar om te verwijzen naar het politiek gedrag van politieke tegenstanders.

Indien een vb'er deze benaming zou gebruiken zou dit racistisch zijn, een idee waarom dan niet wanneer gebruikt door u?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:44   #85
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zijn zogenaamde zelfmoord erbij was zijn vluchtweg om na zijn "heldendaad" naar een (hem tijdens zijn opvoeding ingelepeld) hiernamaals te gaan.
een (hem tijdens zijn opvoeding ingelepeld) hiernamaals?
Helderziende ??? Of legt u tarotkaarten ???

Hebt u nog steeds niet begrepen dat HVT in een internaat zat ??? En dat de opvoeding aldaar werd gegeven ??? U valt steeds een internaat aan dat verdraagzaamheid hoog in het vaandel draagt ...
Oud 11 oktober 2007, 12:50   #86
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

De wolven huilen nog wat na in het woud.

De karavaan trekt verder.

Als er één ding is dat mij de afgelopen week duidelijk is geworden, dan is het wel dat 'de mensen' niet meer te bewegen zijn tot het soort hysterie dat Eric & C° hier tentoon spreiden. De plaat is grijsgedraaid; het drama is tot vervelens toe gerecupereerd. De mensen zijn uw gepreek en geprevel kostbeu. En oppassen of ge gaat bij de volgende verkiezingen nog eens een muilpeer krijgen met dat oeverloos gejank en gedramatiseer.

HVT gaat de cel in en daarmee is de kous af. Ge hebt uw Griekse tragedie gekregen en die is in mineur geëindigd. Dat het over het lijkje van een tweejarig kindje en haar oppas moest gespeeld worden, geeft mij -en mij niet alleen- een redelijk wrang gevoel in de mond. Ge hebt uw pleziertje gehad, stop nu maar met janken.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:51   #87
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C. Bekijk bericht
Volgende week wanneer de 2e moordenaar van Joe Van Holsbeek voorkomt. Hopelijk vraagt men hem waarom hij juist de "blanke" JVH heeft uitgekozen terwijl er in de "Nord" keuze zat is om slachtoffers te maken.
van een belachelijke vergelijking gesproken,...die VB racisten zijn nog dommer dan ik al dacht,....
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:52   #88
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bon. Als we dan toch logisch moeten blijven en ik de logica van je stelling volg, dan zou er zonder het VB géén racisme bestaan in onze samenleving?
Ik geloof ook niet dat HVT constant gepest werd door allochtonen. Het is duidelijk aan bod gekomen - zelfs in zijn eigen verklaringen - dat het om één incident ging. De gast was niet goed in zijn kop, punt. Hij zit nu waar hij moet zitten. Dat progressief aaibaar interneringsbeleid voor al wie door één of andere wintergroente-syndroom de maatschappij niet meer aankan en aan het moorden slaat, neen danku.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:54   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Helderziende ??? Of legt u tarotkaarten ???

Hebt u nog steeds niet begrepen dat HVT in een internaat zat ??? En dat de opvoeding aldaar werd gegeven ??? U valt steeds een internaat aan dat verdraagzaamheid hoog in het vaandel draagt ...
Helderziende? Néé, ervaring (helaas ). Hij kreeg die opvoeding niet enkel in 't internaat, dat weet je wel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 12:57.
Oud 11 oktober 2007, 12:59   #90
filosoof
Banneling

Standaard racistische moordenaar veroordeeld: wanneer pakt men de bron aan????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
De wolven huilen nog wat na in het woud.

De karavaan trekt verder.

Ge hebt uw pleziertje gehad, stop nu maar met janken.
Néé, de mensen huilen, van pijn en angst! Angst voor de volgende HVT. Begrijp je dat niet?
Wanneer pakt men de bron aan????
De praat en haat die verspreid wordt, de oostfronterscultus in een aantal gezinnen.
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]//www.youtube.com/watch?v=GTDOSpl1g4g[/SIZE][/FONT]

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 13:10.
Oud 11 oktober 2007, 13:01   #91
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Feremans, hoe dikwijls hebt u nu het woord makkaken al niet gebruikt. Hier nu weer en dan nog maar te zwijgen over ander onderwerpen waar u deze benaming met liefde gebruikt. Geef toch toe voor uzelf, u bent in uw binnenste een "racist en haatzaaier" van de ergste soort. U beledigd graag de allochtoonse gemeenschap maar verstopt zich achter, ik meen dat niet ik gebruik deze benaming alleen maar om te verwijzen naar het politiek gedrag van politieke tegenstanders.

Indien een vb'er deze benaming zou gebruiken zou dit racistisch zijn, een idee waarom dan niet wanneer gebruikt door u?
Hypocriet zijn is jezelf belachelijk maken.
Ik heb natuurlijk het woord Makkak enkel horen gebruiken in de biologieles, bij het beschijven van snotapen.

Het is een woord dat het VB gepeupel alle dagen gebruikt, behalve wanneer ze menen er door in de bak te geraken (hetgaan niet eens waar is).
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:08   #92
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Bon. Als we dan toch logisch moeten blijven en ik de logica van je stelling volg, dan zou er zonder het VB géén racisme bestaan in onze samenleving?
Neen: racisme is van alle tijden. Het zit zelf in onze genen!
Mochten onze primitieve voorvaderen, de eerst homo sapiensis niet bang zijn geweest van alles wat vreemd was dan bestond het mensen ras niet eens.
Angst voor het onbekende is nuttig: indien je iets wat je niet kent gaat strelen kan het je gaan opeten, het valt je aan.
Maar deze aangeboren neiging om het vreemde te wantrouwen is even aangeboren als onze neiging om als we kwaad zijn mensen dood te slaan, als we een mooie vrouw tegenkomen om ze rap te bespringen en om indien onze buur een mooie bananentros heeft meegebracht om die dan maar te pikken.

Vele instincten zijn er bij ons overgebleven van de tijd dat we nog in moorputten leefden.

Het VB wil terug naar die tijden en verdedigt racisme. Ik ben er tegen, zoals ik tegen diefstal, moord, verkrachting ben. Dat is het verschil tussen moderne Vlamingen en Vlaamse primitieven

Citaat:
Ik geloof ook niet dat HVT constant gepest werd door allochtonen. Het is duidelijk aan bod gekomen - zelfs in zijn eigen verklaringen - dat het om één incident ging.
Heel juist: dat ene incident, al dan niet verzonnen, was het niet dat zijn racistische reflex opwekte. Dank u voor de eerlijke vaststelling.
Dan blijft de vraag: wat wekte dan bij de man het racisme op: zijn genen?
Stamt hij af van een racistische stam? Heeft hij voorvaderen bij de Klan?

OF: las hij de boekskes van het VB, zag hij hun reclame... Vreemdelingenhaat komt niet uit de LUCHT gevallen !

In de propaganda van het VB stelt men dat de Islam leidt tot islamisme en dat dit inhoudt dat binnenkort barbaarse toestanden in ons land zouden ontstaan. Een redenering die ratelt langs alle kanten maar enfin.
Wat ik vaststel is dat er geen BEWERINGEN zijn van links dat de vreemdelingenhaat van het VB slachtoffers maakt: er zijn nu bewijzen, vonnissen. Hoe blind kan je zijn, nietwaar?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 oktober 2007 om 13:10.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:12   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C.
Volgende week wanneer de 2e moordenaar van Joe Van Holsbeek voorkomt. Hopelijk vraagt men hem waarom hij juist de "blanke" JVH heeft uitgekozen terwijl er in de "Nord" keuze zat is om slachtoffers te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
van een belachelijke vergelijking
gesproken,...die VB racisten zijn nog dommer dan ik al dacht,....
Niet dommer, haatdragender.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 13:12.
Oud 11 oktober 2007, 13:14   #94
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Néé, de mensen huilen, van pijn en angst! Angst voor de volgende HVT. Begrijp je dat niet?
Wanneer pakt men de bron aan????
De praat en haat die verspreid wordt, de oostfronterscultus in een aantal gezinnen.
Of de haat/praat die verspreid wordt door de Linkse PoCo cultuur ?

Jullie zijn zo ongelooflijk hé ... Like sheeps to the slaughter ... Wanneer gaan JULLIE ogen eens opengaan ? Wanneer het te laat is ?
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:15   #95
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

sjonge jonge, ik vind dit topic écht bullsh*t, één of andere onozelaar krijgt het in z'n kop mensen te gaan afknallen en we gaan een beetje de oorzaak gaan zoeken in een partij die met legale middelen een leefbaar Vlaanderen wil bereiken voor de gewone burger.
Dit is toch écht te zot voor woorden...
Oud 11 oktober 2007, 13:17   #96
filosoof
Banneling

Standaard racistische moordenaar veroordeeld: wanneer pakt men de bron aan????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ja zeg, dan had hij bij een allochtoonse trafikant een revolver gaan kopen.In het Antwerps Schipperskwartier: 5 minuten zoeken, en 500 euros aftellen, en ge kunt uw revolver/pistool op zak steken,en de stad inlopen om gelijk wie af te knallen.Wat een naïviteit dat men hier soms tegenkomt...
En als u er wat meer centen voor overhebt, kan u gerust ook een AK 47 kopen, het wapen waarmee een andere jonge gast in Brussel op politieagenten schoot, tijdens een car-jacking.Weet u dat niet meer? Die Marokkaan van een jaar of 18? Sommige mensen zijn toch zo kort van geheugen...
Allochtonen: het begint met tomaten naar de politie smijten, en het eindigt met Kalachnikov's...En zonder wapenvergunning hé!
Je trafikant is voor jou uiteraard direct een allochtoon.
De twee AK47 die Robklop mee terugbracht uit Croatië en waar hij destijds over blufte, die vergeten we uiteraard.
'k Ben wel benieuwd in wiens handen die nù zijn. Binnengeleverd?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 13:21.
Oud 11 oktober 2007, 13:20   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Of de haat/praat die verspreid wordt door de Linkse PoCo cultuur ?

Jullie zijn zo ongelooflijk hé ... Like sheeps to the slaughter ... Wanneer gaan JULLIE ogen eens opengaan ? Wanneer het te laat is ?
The name of the slaughter is HVT...this time.
Oud 11 oktober 2007, 13:20   #98
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB wil terug naar die tijden en verdedigt racisme. Ik ben er tegen, zoals ik tegen diefstal, moord, verkrachting ben. Dat is het verschil tussen moderne Vlamingen en Vlaamse primitieven

OF: las hij de boekskes van het VB, zag hij hun reclame... Vreemdelingenhaat komt niet uit de LUCHT gevallen !
Dan vertegenwoordig ik een deel van de bevolking dat ook tegen diefstal, moord, verkrachting én racisme (=blinde haat tgv vreemdelingen) is, maar toch een samenleving wil waarin vreemdelingen zich integreren in de maatschappij door zich aan te passen aan onze cultuur, normen, waarden, wetten, .... , een strikt migratiebeleid, een strenge selectie van asielzoekers, een juiste aanpak van moslimfundamentalisme in eigen land (discussie genoeg, maar niet in deze thread...). Ze bestaat, dat deel. Ik kom ze overal tegen. Behalve op dit verrekte forum, blijkbaar.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:23   #99
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
The name of the slaughter is HVT...this time.
Yeps, ge hebt gelijk ...

Nog 999 999 VB-kiezers te gaan ...

sjonge jonge jonge

Zet maar al je zilver papieren hoedje op ... Beetje paranoia ?
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:25   #100
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Deze ???
http://zapatopi.net/afdb/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be