Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2007, 21:40   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je wil dan ook nog eens aantonen dat de Vlaamse petitie daarentegen meer voorstelt (ook al staan er een pak minder handtekeningen op)
Waar stelt Pelgrim dat?

Het is onzinnig om petities te gaan vergelijken. Zeker als je ziet met welk gemak er kan gefraudeerd worden. Jouw naam op de petitie (ik ga er vanuit je ze ondertekend hebt) telt bijvoorbeeld evenveel mee als iemand die ondertkent onder naam Pol Pot.

België zal ook niet staan of vallen met een petitie. Van de ene of de gene zijde. Dat België op instorten staat, lijkt me evident. Maar tot zolang Vlaanderen niet over een politieke klasse beschikt met enige maturiteit, mag je op je beide oortjes slapen: tot zolang zal België blijven bestaan.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 01:27   #82
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even ter info: B Plus ontvangt geen subsidies.
En das maar goed ook. Er zijn 1001 dingen waar de staat zijn geld beter kan aan uitgeven dan in de plaats van aan die ouwe rukkers. Trouwens als er te weinig geld in de kas is, dan kan één van die adelwijven altijd een pelsmantelke verkopen.

Laatst gewijzigd door jOOSt : 20 oktober 2007 om 01:27.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 05:40   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
En das maar goed ook. Er zijn 1001 dingen waar de staat zijn geld beter kan aan uitgeven dan in de plaats van aan die ouwe rukkers. Trouwens als er te weinig geld in de kas is, dan kan één van die adelwijven altijd een pelsmantelke verkopen.
Ze geven die subsidies beter aan de Vereniging Voor Bejaarden zeker?

Grappig hoe u de realiteit naast zich neerlegt en blijft verderdenken in uw droomwereldje van oude Belgicistische knarren en adeltoestanden...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 05:46   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is onzinnig om petities te gaan vergelijken. Zeker als je ziet met welk gemak er kan gefraudeerd worden. Jouw naam op de petitie (ik ga er vanuit je ze ondertekend hebt) telt bijvoorbeeld evenveel mee als iemand die ondertkent onder naam Pol Pot.

België zal ook niet staan of vallen met een petitie. Van de ene of de gene zijde. Dat België op instorten staat, lijkt me evident. Maar tot zolang Vlaanderen niet over een politieke klasse beschikt met enige maturiteit, mag je op je beide oortjes slapen: tot zolang zal België blijven bestaan.
Als die belgicistische petities getuigen trouwens van pure paniekvoetbal en het moeilijk accepteren van een sociologische evolutie. Daarnaast tracht men bewust een foutieve visie rond te strooien: de huidige regeringsonderhandelingen en de visie van de Vlaamse partijen op een mogelijke staatshervorming houden helemaal niet in dat er geen solidariteit zal zijn binnen de staatsstructuren en betekenen al evenmin dat het land gesplitst. Dit zijn nochtans de twee thema's van de belangrijkste petities. De opstellers bewijzen daarmee dat ze het maatschappelijke debat niet echt kunnen inschatten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 05:46   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

windt u niet zo op sjoe. Ge vindt het helemaal niet grappig, ge zijt u aan het opboeien. Dat ligt er zo dik op.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 05:47   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

wat is er trouwens zo verkeerd aan het feit dat iemand helemaal niet solidair wil zijn met het land van Elio?

Ik ben liever solidair met Zuid-Afrika. Of iets anders. De VSA ook, zeker en vast.

dat albert eens naar de pomp loopt.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 oktober 2007 om 05:48.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 11:23   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet over. Ik vind waarschuwen helemaal niet kinderachtig. Doelbewust een petitie gaan bestoken met valse namen vind ik daarentegen wél kinderachtig.
neen. De beste manier om aan te tonen dat iets frauduleus is is door het zelf te frauderen, en dat is wat ik heb gedaan. Niks kinderachtig aan, valse namen verzinnen voor petities doe ik niet als hobby, ik verzin liever valse namen voor personages in scenarios. Wat ik deed was een daad van actieve burgerzin, aantonen dat iets niet betrouwbaar is.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 11:26   #88
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de vlaanderen onafhankelijkheid petitie heb ik zelf niet eens getekend, indien die even fraudeerbaar is is die in hetzelfde bedje ziek.
Oud 20 oktober 2007, 11:32   #89
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En de vlaanderen onafhankelijkheid petitie heb ik zelf niet eens getekend, indien die even fraudeerbaar is is die in hetzelfde bedje ziek.
Hoe heb je dat dan aangetoond, dat van die vlaamse petitie? Waarom voeg je DAAR dan geen 10 valse namen toe? Te beligicistisch Pelgrim? Hebben we je als Belgicist nu ontmaskerd?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:51   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik heb helemaal niets aangetoond van die Vlaamse petitie, ik heb die niet eens bekeken, dus ik weet er niks over. Over die petitie wodt geen tamtam gemaakt in de media, over de belgische wel.
Oud 20 oktober 2007, 17:16   #91
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze geven die subsidies beter aan de Vereniging Voor Bejaarden zeker?

Grappig hoe u de realiteit naast zich neerlegt en blijft verderdenken in uw droomwereldje van oude Belgicistische knarren en adeltoestanden...
Pro-Belgica zijn dat de oude knarren? En jullie zijn het die acties doen met ballonnetjes? Tja, mss heb ik mij vergist. Ik gooi ze door elkaar die Belgistische kliekjes, misschien moet ik toch eens een folder doornemen. Adeltoestanden? Alle adel zit toch bij de Belgistische kant of niet? Adel heeft het sowieso meer voor koninkrijken dan voor republieken. Of heb ik het verkeerd?
Oud 20 oktober 2007, 17:19   #92
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de adel in belgië is per definitie belgicistisch. Het is de monarchie die addelijke titels uitdeelt.
Oud 20 oktober 2007, 20:03   #93
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Heb allang getekend!
Nu jij de mijne nog!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=96623

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 20 oktober 2007 om 20:04.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 23:22   #94
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pro-Belgica zijn dat de oude knarren?
Pro Belgica is een vaderlandslievende vereniging met zowel oudere als jongere leden.
Citaat:
En jullie zijn het die acties doen met ballonnetjes?
Balonnetjes?

Citaat:
Tja, mss heb ik mij vergist. Ik gooi ze door elkaar die Belgistische kliekjes, misschien moet ik toch eens een folder doornemen.
Of een website bezoeken.

Citaat:
Adeltoestanden? Alle adel zit toch bij de Belgistische kant of niet? Adel heeft het sowieso meer voor koninkrijken dan voor republieken. Of heb ik het verkeerd?
Neen, maar dat wil niet zeggen dat de adel in elke Belgisch gezinde vereniging/organisatie aanwezig is.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 oktober 2007 om 23:22.
Oud 20 oktober 2007, 23:23   #95
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb helemaal niets aangetoond van die Vlaamse petitie, ik heb die niet eens bekeken, dus ik weet er niks over. Over die petitie wodt geen tamtam gemaakt in de media, over de belgische wel.
Ga dan maar eens snel uittesten of die Vlaamse petitie ook de handtekeningen nakijkt...

En zeg, als volgens jullie de meerderheid van de bevolking Vlaams denkt, is de weg naar een internetpetitie snel gevonden he Pelgrim.
Oud 20 oktober 2007, 23:24   #96
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen. De beste manier om aan te tonen dat iets frauduleus is is door het zelf te frauderen, en dat is wat ik heb gedaan. Niks kinderachtig aan, valse namen verzinnen voor petities doe ik niet als hobby, ik verzin liever valse namen voor personages in scenarios. Wat ik deed was een daad van actieve burgerzin, aantonen dat iets niet betrouwbaar is.
Doe het dan met de Vlaamse ook even en kom dat dan even fier verkondigen als met de andere petitie.
Oud 20 oktober 2007, 23:25   #97
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wat is er trouwens zo verkeerd aan het feit dat iemand helemaal niet solidair wil zijn met het land van Elio?

Ik ben liever solidair met Zuid-Afrika. Of iets anders. De VSA ook, zeker en vast.

dat albert eens naar de pomp loopt.
Ik wil helemaal niet solidair zijn met jou maar toch kan ik daar niet onderuit. Zelfs in een republiek Vlaanderen moet ik nog solidair zijn met jou.
Oud 20 oktober 2007, 23:59   #98
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pro Belgica is een vaderlandslievende vereniging met zowel oudere als jongere leden.
Balonnetjes?

Of een website bezoeken.

Neen, maar dat wil niet zeggen dat de adel in elke Belgisch gezinde vereniging/organisatie aanwezig is.
1) Zitten er ook republikijnen in dat Bplus-clubje en die daar voor uit komen?
2) "Liever Belg dan nationalist"? Wtf?! Sorry, dat ik zo recht voor de raap ben, maar dat is me nu eens een idiote slogan. Vele Belgicisten zijn toch nationalist?! En nationalistischer dan jOOSt himself want mij zal je nooit horen volksliederen zingen, eigen volk ophemelen of met leeuwevlaggetjes zien staan zwaaien.
Oud 21 oktober 2007, 00:03   #99
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1) Zitten er ook republikijnen in dat Bplus-clubje en die daar voor uit komen?
2) "Liever Belg dan nationalist"? Wtf?! Sorry, dat ik zo recht voor de raap ben, maar dat is me nu eens een idiote slogan. Vele Belgicisten zijn toch nationalist?! En nationalistischer dan jOOSt himself want mij zal je nooit horen volksliederen zingen, eigen volk ophemelen of met leeuwevlaggetjes zien staan zwaaien.
Och volgens Kim is een Belgicist net het tegenovergestelde van een Nationalist.

Als je nationalisme natuurlijk enkel als die uitspattingen van vorige eeuw definieert is dat ook niet moeilijk. Maar dan zijn ook zo goed als alle Vlaams-Nationalisten geen nationalisten.

Dikke onzin dus.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 00:08   #100
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wil helemaal niet solidair zijn met jou maar toch kan ik daar niet onderuit. Zelfs in een republiek Vlaanderen moet ik nog solidair zijn met jou.
Maar wat zwam je nu toch! In de Vlaemsche republiek gaan mensen als jij toch op transport, bouwen we een aantal strafkampen, komen er muren langs de grenzen en wordt er binnen de korste keren een President voor het leven aangewezen.

Om dan nog maar te zwijgen van hoe iedereen die niet kan aantonen aan de hand van stambomen enkel Vlamingen in de Familie te hebben tot 300 jaar terug het land wordt uitgezet. Of hoe jeugdverenigingen huis aan huis gaan met de vraag om schild en vriend eens uit te spreken.

Of hoe op 11 juli iedereen verplicht in korte broek Laura lynn moet gaan zingen onder de ijzertoren.

Jaja, leve België!
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be