Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 16:07   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vandeweeromstuit Bekijk bericht
Van uitstel komt afstel.
Dat was al de bedoeling van Pieter De Crem. Nu weten jullie meteen wat de historische woorden betekenden: miserie, miserie.
Oud 14 oktober 2007, 16:10   #82
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

héhéhéhé

Brussel krijgt de Rode-corridor en West-Vlaanderen krijgt Komen terug

nee serieus.....ik zie BDW niet toegeven op territoriaal gebied,slechte marchandiese dat
kelt is nu online  
Oud 14 oktober 2007, 16:10   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Volgens u hebt u mijn post niet echt begrepen. Nogmaals: de discussie gaat hier niet over libertarisme, de discussie gaat hier over de splitsing van BHV en de prijs die ervoor betaald moet worden. U opperde dat het inschrijvingsrecht zo erg nog niet is, ik zei dat dit wel degelijk zo is aangezien de verfransing van BHV dan ongestoord doorgaat en dat is nu net waar de splitsing om draait. Het is omwille van de verfransing dat het probleem i.v.m. BHV is ontstaan. Zodus is dat wel degelijk 'een probleem', in die zin dat de bevolking daarginds het een probleem vindt. U kan daar een andere mening over hebben, dat is uw goed recht, maar die discussie moet hier niet gevoerd worden.
Maar de splitsing van BHV gaat helemaal niet om de 'verfransing' tegen te houden. Dat jij - en misschien vele anderen - dat zouden w�*llen, is een andere zaak.

De splitsing van BHV gaat over het toepassen van de grondwet. Niet meer dan dat. (Tenzij, ik herhaal mijn vraag, je denkt dat het grondwettelijk hof heeft gezegd dat BHV moet gesplitst worden om de verfransing tegen te houden? Dat zou wel een enorm cool arrest zijn.)

Dat jij - en vele anderen - bovenop het feit dat de grondwet gerespecteerd moet worden (waarin ik je volg) ook nog eens de 'verfransing' willen tegenhouden, kan goed zijn. Maar ik denk niet dat Sp.a, groen!, zowat alle Franstaligen, en eventueel Vld (geen idee wat hun standpunt daaromtrend is) dit bijster relevant vinden. Die gaan - volgens mij - zeer blij zijn als BHV gesplitst (conform de grondwet) is. Een inschrijvingsrecht zal er - voor hen - dan wel bijkunnen.

Verder, lees eens dit:
Citaat:
Een inschrijvingsrecht is voor mij taboe, maar gaat de splitsing van B-H-V de verfransing echt stoppen? Die Franstaligen zullen toch niet weggaan omdat ze een ongrondwettelijk privilege hebben kwijtgespeeld.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:14   #84
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zouden we niet eerst afwachten wat dat "lepeltje suiker" zal zijn, dat de Walen krijgen om "de pil" door te slikken?
Mij interesseren twee dingen :

- wat is die suiker?
- wat is de pil

Als het ene niet opweegt tegen het andere, en het totaalpakket voor de regering ziet er goed uit, dan zal de kiezer OOK die pil slikken.

Als echter de lepel suiker te groot is en de pil te klein, wordt BDW wel teruggefloten door zijn achterban...
Inderdaad ; de Wever heeft toch laten aanvoelen dat de prijs niet al te hoog kon zijn : een vermomd in- of uit-schrijvingsrecht en wat centen .....De wolven die nu al aan het huilen zijn kunnen beter wachten tot de oplossing bekend is , anders gaan ze straks geen stem meer hebben ....
Oud 14 oktober 2007, 16:17   #85
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
...de splitsing van B-H-V de verfransing echt stoppen? Die Franstaligen zullen toch niet weggaan omdat ze een ongrondwettelijk privilege hebben kwijtgespeeld.
Maar neen... Dat is ook niet de bedoeling van de splitsing
Dat mensen dit nu nog gaan geloven ook... Pffff... Daarom dat een "verraad" door Bart Dewever eigenlijk niet zo erg is.
Brussel halle vilvoorde is een SYMBOOL! De grondwet wordt toegepast de walen leren dat ze helemaal niet alles te zeggen hebben in België. Verder gaat het leven verder en binnen de kortste keren heb je in de rand rond brussel "nieuwe" partijen!
largo_w is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:17   #86
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het feit dat er nog maar gepraat wordt over dat lepeltje suiker is er al teveel aan. BHV ging zonder prijs en onverwijld gesplitst worden, nu dus niet meer. Dit is niets minder dan puur volksverraad. Ook u moet dit inzien.

Kom kom , niet overdrijven hé , "volksverraad " : je houdt van sterke termen ,hé.....wat zou je dan roepen indien men een gemeente had prijsgegeven of uitbreiding van de faciliteiten ....
Oud 14 oktober 2007, 16:18   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten ons het er maar op houden dat de CD&V van in het begin gesproken heeft over een aanvaardbare prijs voor de splitsing van BHV. Nooit over 'zonder prijs' en Bart heeft de overeengekomen prijs nu aanvaard. Hij verkoopt het als een lepeltje suiker en de N-VA-ers zullen dat lepeltje suiker eveneens aanvaarden.
Die splitsingsvoorstellen in de commissie waren dus zuiver een schijnvertoning om de boel te rekken tot dit akkoord er was. Punt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 oktober 2007 om 16:19.
Knuppel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:20   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat de analyse van Knuppel in deze juist is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:21   #89
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Laten ons het er maar op houden dat de CD&V van in het begin gesproken heeft over een aanvaardbare prijs voor de splitsing van BHV. Nooit over 'zonder prijs' en Bart heeft de overeengekomen prijs nu aanvaard. Hij verkoopt het als een lepeltje suiker en de N-VA-ers zullen dat lepeltje suiker eveneens aanvaarden.
Die splitsingsvoorstellen in de commissie waren dus zuiver een schijnvertoning om de boel te rekken tot dit akkoord er was. Punt.
Ja zal ongeveer kloppen denk ik, wat is het probleem?
largo_w is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:22   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Kom kom , niet overdrijven hé , "volksverraad " : je houdt van sterke termen ,hé.....wat zou je dan roepen indien men een gemeente had prijsgegeven of uitbreiding van de faciliteiten ....
Dat het een grotere prijs is dan het nu wordt, maar in alle geval is het wat jij altijd al voorspelde.

Hoe je het ook draait of keert, dit is een prijs waar het geen prijs had mogen zijn en de capitulatie van Hugo Schiltz en Bert Anciaux. oeps. Bart de Wever.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 oktober 2007 om 16:23.
Knuppel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:23   #91
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan gaat de verfransing van BHV onverminderd voort, en dat is nu net waar het hem om draait, mocht u dat nog niet weten.
Nu moet je mij toch eens uitleggen waarom de verfransing van de rand plots zou stoppen nadat BHV gesplitst is.
speurneus is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:25   #92
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad ; de Wever heeft toch laten aanvoelen dat de prijs niet al te hoog kon zijn : een vermomd in- of uit-schrijvingsrecht en wat centen .....De wolven die nu al aan het huilen zijn kunnen beter wachten tot de oplossing bekend is , anders gaan ze straks geen stem meer hebben ....
Egmont ging anders ook over niet meer dan wat inschrijvingsrechten.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:28   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Nu moet je mij toch eens uitleggen waarom de verfransing van de rand plots zou stoppen nadat BHV gesplitst is.
Iedereen wist dat de verfransing niet zou stoppen met de splitsing van BHV alleen. Daar ging het ook niet over. Er bestond een ongrondwettelijke kieskring die discriminerend was voor de Vlamingen. Eentje waar de Franstaligen al decennialang voordeel uit hebben gehaald en waar om die reden geen extra prijs meer voor moest betaald worden. Hoe suikerachtig de prijs nu ook wordt voorgesteld, het is en blijft een prijs. Een prijs die niet zou betaald geworden zijn indien De Crem de stemming in de commissie had laten doorgaan. Indien hij de democratie had laten spelen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 oktober 2007 om 16:29.
Knuppel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:29   #94
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen wist dat de verfransing niet zou stoppen met de splitsing van BHV alleen. Daar ging het ook niet over. Er bestond een ongrondwettelijke kieskring die discriminerend was voor de Vlamingen. Eentje waar de Franstaligen al decenniamlang voordeel uit hebben gehaald
Hoe lang bestaan die provinciale kieskringen al?

Citaat:
en waar om die reden geen extra prijs meer voor moest betaald worden. Hoe suikerachtig de prijs nu ook wordt voorgesteld, het is en blijft een prijs. Een prijs die niet zou betaald geworden zijn indien De Crem de stemming in de commissie had laten doorgaan. Indien hij de democratie had laten spelen.
Denk je werkelijk dat alle Vlamingen eendrachtig hetzelfde voorstel hadden gesteund?
Ik niet.
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:37   #95
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee , gewoon een onderdeel van de taktiek en uiteraard een stok achter de deur (wat uiteindelijk tweemaal hetzelfde is ...).
Politiek is ook taktiek en strategie . Of heb je dat nog altijd niet begrepen ?
Oud 14 oktober 2007, 16:44   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet zeveren, Haeley. Over BHV is er al 40 jaar discussie ook al is die kieskring pas ongrondwettelijk sinds Verhofstadt en vande Lanotte, prof. grondwettelijk recht, er een ongrondwettelijke kieskring van maakte.
Hoe de stemming van de 'Vlamingen' in de kamer zou zijn verlopen, daar kan je nu eeuwig naar blijven gissen. Het voorstel kreeg geen kans en je weet waarom.
FEIT IS dat het een schijnvertoning was. Waarvoor was die nodig als De Crem er zeker van was dat niet alle Vlamingen het voorstel zou gesteund hebben? De Crem wist wel degelijk dat er miserie zou zijn met de Franstaligenals de splitsing democratisch en zonder prijs gestemd was geworden en dat mocht niet van de CD&V.
Oud 14 oktober 2007, 16:47   #97
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
.

Hoe je het ook draait of keert, dit is een prijs waar het geen prijs had mogen zijn en de capitulatie van Hugo Schiltz en Bert Anciaux. oeps. Bart de Wever.
Ergens ben ik het hier wel mee eens , maar dit is politieke realiteit en niet het paradijs waar men rijstpap eet met gouden lepeltjes .
Maar waar je het compromis wel mee moet vergelijken is : hoe zou de ongrondwettelijkheid van BHV zijn opgelost als Dewever niet aan tafel zou zitten , maar bijvoorbeeld Spa en Vld ?
Laat ons de oplossing die er nu komt , een echte splitsing met een lichte compensatie , vergelijken met wat op tafel lag bij Verhofstadt en Degucht....We mogen ons gelukkig prijzen dat Dewever aan tafel zit !!!!!
Oud 14 oktober 2007, 16:48   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zeveren, Haeley. Over BHV is er al 40 jaar discussie ook al is die kieskring pas ongrondwettelijk sinds Verhofstadt en vande Lanotte, prof. grondwettelijk recht, er een ongrondwettelijke kieskring van maakte.
Ik wist idd niet van een discussie van 40 jaar. Het enige wat ik al wist dat ze ongrondwettelijk is sinds het invoeren van de PK.

Citaat:
Hoe de stemming van de 'Vlamingen' in de kamer zou zijn verlopen, daar kan je nu eeuwig naar blijven gissen. Het voorstel kreeg geen kans en je weet waarom.
Maar ik kan iig op een vrij betrouwbare manier bewijzen dat mijn hypothese dicht bij de waarheid ligt. O.a. de Sp.a was géén voorstander van een simpele splitsing. De rest weet ik zelfs niet.

Maar het blijft een feit en ja, ik weet waarom. Om België niet in gevaar te brengen.

Citaat:
FEIT IS dat het een schijnvertoning was. Waarvoor was die nodig als De Crem er zeker van was dat niet alle Vlamingen het voorstel zou gesteund hebben?
Je kan ook op andere manieren de onderhandelingen in gevaar brengen. En dat wensten ze niet te doen.

Citaat:
De Crem wist wel degelijk dat er miserie zou zijn met de Franstaligenals de splitsing democratisch en zonder prijs gestemd was geworden en dat mocht niet van de CD&V.
Er ging al zever zijn van zodra het gestemd werd (ook al werd het niet goedgekeurd).
Langs Vlaamse zijde is er - volgens de partijen zelf dan toch - geen meerderheid voor een eenzijdige splitsing, zonder 'compensaties'.
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:49   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee , gewoon een onderdeel van de taktiek en uiteraard een stok achter de deur (wat uiteindelijk tweemaal hetzelfde is ...).
Politiek is ook taktiek en strategie . Of heb je dat nog altijd niet begrepen ?
Doe geen moeite, Luc. Mij verkoop je niet zo gemakkelijk een lepeltje suiker, noch dat ik mij honing rond de mond laat smeren. De Wever heeft de tweede keer gecapituleerd voor de tsjeven en zal blijven capituleren. Punt. Zijn partij zal bijgevolg dezelfde prijs betalen als de VU. Maar dat zal de tsjeven ook deze keer wordt wezen.
Oud 14 oktober 2007, 16:50   #100
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ergens ben ik het hier wel mee eens , maar dit is politieke realiteit en niet het paradijs waar men rijstpap eet met gouden lepeltjes .
Maar waar je het compromis wel mee moet vergelijken is : hoe zou de ongrondwettelijkheid van BHV zijn opgelost als Dewever niet aan tafel zou zitten , maar bijvoorbeeld Spa en Vld ?
Laat ons de oplossing die er nu komt , een echte splitsing met een lichte compensatie , vergelijken met wat op tafel lag bij Verhofstadt en Degucht....We mogen ons gelukkig prijzen dat Dewever aan tafel zit !!!!!
Hihi.
Oppurtuniteitskosten.
AdrianHealey is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be