![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondermeer daar doelde ik op. Maar ook op de situatie waarin we onszelf maneuvreren en die keiharde gevolgen zal hebben ingeval van afscheiding, op het vlak van staatsschuld, Brussel, de Rand etc.
|
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() ik vrees oprecht dat je die radikale groeperingen nog terug zal nodig hebben om Franstalig geweld te counteren. ik geloof namelijk niet dat de Belgische Staat zich zonder geweld zal laten opheffen. PS kopstukken ontmenselijken de Vlamingen (alle!) indertussen al zo'n twintig jaar ... dat gaat zijn gevolgen krijgen ... en ik ben ook nog niet vergeten dat mr Happart in het Waals parlement heeft gezworen dat ie met Luikse agenten Voeren zal gaan bezetten bij een Vlaamse afscheiding ... ik acht die man daartoe in staat ... hij is geen Vlaming die zomaar iets zegt en iets anders doet ...
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Emoties zijn irrelevant, wat je ermee aanvangt bepaalt de loop der dingen.) |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() net omwille van die gevolgen in geval van afscheiding ... is die democratisch gesplitste BHV met een meerderheid in het Belgisch federaal parlement een enorme stap vooruit inzake duidelijkheid mbt het grondgebied én vooral een unieke casus belli ... en een unieke kans om internationaal de goede startpositie te bekleden : de democratische keuze die afgeblokt wordt nl ..
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wij moeten Belgie zelf laten crashen door geen enkele verandering meer te tollereren. en Vlaanderens onafhankelijkheid declareren in het Vlaams parlement. daarna zijn er de draaiboeken van het internationaal recht die gevolgd moeten worden om de boedelscheiding te acteren. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met mijn vraag peilde ik naar wat je wil doen met de vaststelling dat Vlaanderen steevast - ook nu nog - leiders kiest die uitsluitend het Belgisch belang dienen. Ook als ze weten dat hun kiezers daar genoeg van hebben. Die vaststelling is toch cruciaal? Dus: wat doe je ermee? Overgaan tot de orde van de dag? Of de vlucht voorwaarts kiezen? Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 oktober 2007 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het volstaat mi voet bij stuk te houden bij problemen die een tegengestelde Waalse en Vlaamse politieke oplossing kennen (dat zijn ze allemaal) ... maw : is er een tegenstelling : geen veranderend beleid. op die manier blokkeert België vanzelf OF komen Franstaligen eruit als grootste vragende partij (wat ze de facto altijd zijn wegens de combinatie van minderheid én mindere economische prestatie) bovendien ben ik toch tamelijk optimistisch : het Vlaams parlement groeit traag maar zeker naar een meerderheid voor vlaamse onafhankelijkheid (alhoewel er zeker nog een lange weg af te leggen valt, en er voor elke meter geknokt zal moeten worden) gewoon weg omdat iedereen ook wel ziet dat België niet meer 'draait'. daarom is mijn belangrijkste conclusie : tot zo lang geen enkele toegeving meer aan Franstaligen, aan België. ik kan daar niks steriels in ontdekken hoor |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Dat is natuurlijk een mogelijkheid. De (on)verantwoordelijkheid van de Vlaamse vertegenwoordigers is daarom ook verpletterend. Indien het zover komt dan zal het hun schuld zijn, want zij kunnen dat heel gemakkelijk voorkomen.
|
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit ligt blijkbaar nogal moeilijk.
Ik poneerde geen stelling, het is dus technisch onmogelijk om het eens of oneens te zijn. Ik stelde wel een vraag: wat wil jij persoonlijk op politiek vlak aanvangen met de vaststelling dat Vlaanderen ook nu nog leiders blijft kiezen die uitsluitend het Belgisch belang dienen? Wil je die vaststelling onder de mat vegen, accepteren, of proberen er politiek iets constructiefs mee aan te vangen in functie van je doel? |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Niets. We moeten meer Vlamingen overtuigen. Eén per één. Tot de druk op de partijen zo groot worden dat ze hun kar keren. Dat proces begint hier op dit forum, en ook thuis en met vrienden aan tafel.
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of concreter: hoe wil men mensen overtuigen als men hun (dubbelzinnige) attitude nog niet geaccepteerd heeft? Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 oktober 2007 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrienden, collega's , kennissen ... en pas op je moet niemand trachten te overtuigen hoor ... gewoon genoeg info geven over de werking van België volstaat ... de meesten trekken zulke ![]() |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hier ben je me kwijt Kortaf, kan je (beide zinnen) iets meer verduidelijken ? |
|
![]() |
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En aansluitend: kunnen we als kleine Vlaamsgezinden onze energie niet beter steken in concrete dingen die we wel kunnen controleren? Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 oktober 2007 om 10:54. |
||
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hier eindigt onze discussie, me dunkt, ik zie niks constructiefs in uw bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat ik stellen dat ik de politiek vaak vanuit de invalshoek van de psychologie bekijk, en dat dat soms verrassende conclusies of visies oplevert. We moeten ons toch vragen stellen bij de vaststelling dat we ondanks de sprekende feiten en ondanks de economische en demografische sterkte van Vlaanderen niet vooruit komen? Kijk, ik zou er graag eens een forumcolloquium over geven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad! En het resultaat daarvan zie je aan de onderhandelingstafel.
En nu doelgericht: hoe gaan wij daar als Vlaamsgezinde burgers verandering in brengen? Ik kies alvast niet voor het schreeuwen van boze slogans hoe verderfelijk de groten wel zijn. |
![]() |