Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 10:27   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Das een beetje gemakkelijk he spookje?! Welke krant en zeg nu eens waarom dat frituur weg moest.

Ik weiger in je simplistische logica te stappen alsof de fritkotten verdwijnen doordat er kebabzaken zijn. Als ik me niet vergis zijn die ook al op de terug weg hoor, je moest dat twintig jaar geleden eens zien. Van tegenwoordig zijn de overgeblevenen ook al mooi uitgerust en heeft men geleerd hygiënisch te werken. Wat hier wel al terecht opgemerkt is, kebabzaken zijn/doen open wanneer de mensen ’s nachts honger hebben van zattegeit, frituren zijn dan al lang dicht.
Ach, binnen kort gaat men ook beweren dat de buurtwinkels moeten sluiten, omdat er te veel nachtwinkels zijn gekomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 10:33   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
De frietkoten gaan één na één dicht."Niet naar de normen" volgens de stad.Welke normen ? Zijn er niet teveel (nieuwe) normen? Kan men de mensen niet een beetje met rust laten?
De frietkoten zijn niet naar de normen, het overbekende van het Falcon Plein gaat nu ook al toe.Hoe zit dat? Doen de frietkoten teveel concurrentie aan de kebab zaken en andere uitheemse eetgelegenheden? Zijn die wél naar de normen? Het pasgeleden schandaal met duizenden kilos rot vlees dat in zulke zaken verkocht werd doet toch twijfels opgaan ...
Da afbraak van Vlaanderen gaat zijn gangetje rustig verder...
kan je maar één ding uit concluderen ... en dat is dat allochtonen de betere ondernemers zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 10:38   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kan je maar één ding uit concluderen ... en dat is dat allochtonen de betere ondernemers zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 10:53   #84
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Das helemaal geen slechte opmerking, kijk maar eens naar de bakkers.

Ik zie lange rijen bij de Marokkaanse bakker en niet alleen allochtonen he, waarom, wel het brood is gewoon stukken beter en is er altijd vers.

Zoek maar eens ne goede oude bakker waar je nog tweemaal daags vers brood en pistolets kan kopen, je gaat ver zoeken hoor. De meeste bakkers van tegenwoordig zijn koude bakkers, zelf willen ze niet meer opstaan 's nachts en kiezen dan maar voor industriële hulpmiddelen.

En dat is niet alleen in het stad ook in de rand verdwijnen ze als sneeuw voor de zon.

Man wat heb ik nu goesting in ne verse pistolet, iemand suggesties voor een goede bakker in het Noorden van Antwerpen?
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 10:53   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
nu nog alle sociale hangmatten neerhalen, zodat ze allemaal goeie ondernemers moeten zijn
Oud 16 oktober 2007, 10:55   #86
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:

Ik zie lange rijen bij de Marokkaanse bakker en niet alleen allochtonen he, waarom, wel het brood is gewoon stukken beter en is er altijd vers.

Zoek maar eens ne goede oude bakker waar je nog tweemaal daags vers brood en pistolets kan kopen, je gaat ver zoeken hoor. De meeste bakkers van tegenwoordig zijn koude bakkers, zelf willen ze niet meer opstaan 's nachts en kiezen dan maar voor industriële hulpmiddelen.

En dat is niet alleen in het stad ook in de rand verdwijnen ze als sneeuw voor de zon.

Man wat heb ik nu goesting in ne verse pistolet, iemand suggesties voor een goede bakker in het Noorden van Antwerpen?
Ik eet heel veel Turks brood, en hun groenten zijn ook verser en beter.

Halal, net zoals Koosjer, is heel goed gecontrolleerd voor kwaliteit en dus vaak beter.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 11:03   #87
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik eet heel veel Turks brood, en hun groenten zijn ook verser en beter.

Halal, net zoals Koosjer, is heel goed gecontrolleerd voor kwaliteit en dus vaak beter.
In veel gevallen heb je ook geen last van €'tekens in de ogen van de man of vrouw aan de kassa.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 11:09   #88
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
kebabzaken zijn/doen open wanneer de mensen ’s nachts honger hebben van zattegeit, frituren zijn dan al lang dicht.
Frituur Number One in Antwerpen (zowel in Statiestraat als Hoogstraat) zijn 24/24 en 7 dagen op 7 open. Je kan er de beste frutten van't stad kopen en voor wie dat wenst, een zak frutten buitenhalen en die romantisch in de gietende regen met zijn lief buiten op een bank opsmikkelen.

Foto Frituur Number One

'Frituur Number One' en serveerster Maria zijn een monument in Antwerpen! In een onvervalst Antwerps accent wordt je in een vliegensvlug tempo geëntertaind. Je kunt in de eetzaal gaan zitten, maar het is veel leuker om in de buurt van Maria en haar verkoopwaar te blijven.
Hoogstraat 1
(Fotografie door Duncan de Fey voor 100% Antwerpen)

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 16 oktober 2007 om 11:14.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 12:07   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Frituur Number One in Antwerpen (zowel in Statiestraat als Hoogstraat) zijn 24/24 en 7 dagen op 7 open. Je kan er de beste frutten van't stad kopen en voor wie dat wenst, een zak frutten buitenhalen en die romantisch in de gietende regen met zijn lief buiten op een bank opsmikkelen.

Foto Frituur Number One

'Frituur Number One' en serveerster Maria zijn een monument in Antwerpen! In een onvervalst Antwerps accent wordt je in een vliegensvlug tempo geëntertaind. Je kunt in de eetzaal gaan zitten, maar het is veel leuker om in de buurt van Maria en haar verkoopwaar te blijven.
Hoogstraat 1
(Fotografie door Duncan de Fey voor 100% Antwerpen)
Is dat niet die heel dure frituur daar in Antwerpen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 12:40   #90
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat de Vlamingen zot zijn op islamitisch voedsel!
En op boedistisch voedsel, van bij de Chinees!
En op Israëlitisch voedsel, van de shoarma restaurants!
De Vlamingen worden derhalve door allerlei godsdiensten overrompelt, vermits godsdienst door de maag gaat!
ALARM!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 12:51   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En dat de Vlamingen zot zijn op islamitisch voedsel!
En op boedistisch voedsel, van bij de Chinees!
En op Israëlitisch voedsel, van de shoarma restaurants!
De Vlamingen worden derhalve door allerlei godsdiensten overrompelt, vermits godsdienst door de maag gaat!
ALARM!
israelitisch voedsel van bij de shoarma restaurants ... ik moet die pacificatie tussen de arabische wereld en israel gemist hebben ... nu ja, intl politiek zal mijn ding niet zijn zeker ?!
Oud 16 oktober 2007, 13:00   #92
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
israelitisch voedsel van bij de shoarma restaurants ... ik moet die pacificatie tussen de arabische wereld en israel gemist hebben ... nu ja, intl politiek zal mijn ding niet zijn zeker ?!
Shoarma schijnt uit Jeruzalem te komen, maar wel degelijk uit het arabische gedeelte.
Ondertussen is in Nederland een shoarma bar er eentje dat pitta broodjes levert met varkensvlees, terwijl een Pitta dan weer met lamsvlees is gemaakt.
Onze chinese restaurants zijn niet chinees: ze serveren voedsel dat uit de china towns van America komt qua bereiding. Een echte chinees lust dit niet.
Zo zie je dat cultuur complex is, en niet zomaar in zwart-wit onder te verdelen, zoals jij hier telkens doet.
Er is dus wel degelijk een mix aanwezig in quasi alles, en komt geluk en blijdschap, inclusief van onze maag, tot stand via uitwisseling, niet door uitsluiting.
Om maar te zeggen...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 13:05   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Shoarma schijnt uit Jeruzalem te komen, maar wel degelijk uit het arabische gedeelte.
Ondertussen is in Nederland een shoarma bar er eentje dat pitta broodjes levert met varkensvlees, terwijl een Pitta dan weer met lamsvlees is gemaakt.
Onze chinese restaurants zijn niet chinees: ze serveren voedsel dat uit de china towns van America komt qua bereiding. Een echte chinees lust dit niet.
wat een veralgemening 'onze chinese restaurants zijn ook niet te vergelijken met onze chinese restaurants tussen het deconinckplein en t astridplein (ben even de straatnaam kwijt) ... welke zijn nu van ons ?

Citaat:
Zo zie je dat cultuur complex is, en niet zomaar in zwart-wit onder te verdelen, zoals jij hier telkens doet.
Er is dus wel degelijk een mix aanwezig in quasi alles, en komt geluk en blijdschap, inclusief van onze maag, tot stand via uitwisseling, niet door uitsluiting.
Om maar te zeggen...
die vind ik sterk
Oud 16 oktober 2007, 13:34   #94
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de autochtonen evenveel hulp krijgen van de staat, zullen ze dat niet blijven .Helaas...is dat niet zo.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 13:37   #95
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Misleidende topic. Moest het nu zijn dat de frituren zouden gesloten worden, kon ik je nog een eindje volgen. Maar dat is helemaal niet zo. Alleen de barakken en de kotes verdwijnen. Wat de charme is geweest om op straat in guur weer buiten kei-slechte frutten te eten, gebakken in zwart vet en dat met een vettige klets mayonaise over waarvan de vervaldatum al tien jaar overschreden was, daar snap ik de ballen van. Leve de frituur, maar wel veilig, gezond(er) en liefst binnen aan den toog.

Ps: wat die sneer naar pittabars edm te maken heeft snap ik ook niks van, een aandachtstrekker denk ik, maar wel flink misplaatst
typische kwaadsprekerij van een eigen volk -hater...Van u vooral verwacht ik niet beter.
Oud 16 oktober 2007, 13:39   #96
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Aardappelen komen zelfs nu nog voor het grootste deel uit andere continenten.

En de achteruitgang van de frituren is nu eens niet aan de pitta te danken, maar aan de Amerikaanse fastfood.
Men is er sneller bediend en men heeft er de kans om een evenwichtige menu te nemen en dit voor dezelfde prijs als ne frit me stoofvlees.
Pita, amerikaanse fa(s)tfood en evenwichtig regime, dat past niet in één enkele zin, en het vloekt zelfs.
Oud 16 oktober 2007, 13:40   #97
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Op een koude winteravond binnen zitten in een eerder tegen een refter aanleunend friethuisje of gezellig op een bankje dicht tegen elkaar met een warm bakje in de hand... Zalig, maar heel verschillend.
Elk zijn goesting natuurlijk...

Er is niets mis met pita

Waar frieten van gemaakt worden weet ik ook wel, al maakten ze in Peru geen frieten met die planten. Trouwens, het heeft helemaal niets te maken met de oorsprong van de aardappelplant, het heeft te maken met traditie, een vertrouwd gevoel, gezelligheid, enz enz...
Als je het mij vraagt zijn frieten van een kotje altijd beter, of ze smaken toch beter.
Welk frietvet ze dan gebruiken laat mij koud
dat moet ge aan abba niet proberen uitleggen, die vreet waarschijnlijk liever gefillte fisch...
Oud 16 oktober 2007, 13:44   #98
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Das een beetje gemakkelijk he spookje?! Welke krant en zeg nu eens waarom dat frituur weg moest.

Ik weiger in je simplistische logica te stappen alsof de fritkotten verdwijnen doordat er kebabzaken zijn. Als ik me niet vergis zijn die ook al op de terug weg hoor, je moest dat twintig jaar geleden eens zien. Van tegenwoordig zijn de overgeblevenen ook al mooi uitgerust en heeft men geleerd hygiënisch te werken. Wat hier wel al terecht opgemerkt is, kebabzaken zijn/doen open wanneer de mensen ’s nachts honger hebben van zattegeit, frituren zijn dan al lang dicht.
Gazet Van Antwerpen. Bekend genoeg ? Zijn frietkot is niet "naar de normen". Hij mag geen bank, of tafeltje voor zijn kot zetten, waar de mensen zouden kunnen wachten, of hun pak friet binnenspelen.De Pétrick vind dat niet schoon.Die zet liever cirkustenten met brullende imams op de openbare pleinen dagen lang. Da's wél schoon.
Oud 16 oktober 2007, 13:45   #99
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

sla een pita in uwe meulen, dat vult ook.
Of bak uw brood zelf, zoals ik doe.Voor een euro of 20-30 kunt ge in de supermarkt een broodmachientje kopen.s'Avonds vult u het, en s'morgens haalt u uw brood eruit. Vers.Bij turken of marocains ga ik dat niet halen in elk geval.

Laatst gewijzigd door forumspook : 16 oktober 2007 om 13:49.
Oud 16 oktober 2007, 13:46   #100
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
In veel gevallen heb je ook geen last van €'tekens in de ogen van de man of vrouw aan de kassa.
nee, die werken voor het plezier om de belgen te voederen Dat weet iedereen toch!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be