Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 15:38   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Niks tape, ik had een vigneron op wacht, kogel doorgeladen, klepje open, veiligheid nog wel op. Ooit een ganse dag moeten zoeken omdat ik een kogel kwijt was bij het wisselen van de wacht.
Maar dat was nog in den tijd van den heel koude oorlog, early 60-ies.
Ah ok, ik heb 79/81 gedaan, toen was het met tape erop.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:46   #82
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Neem de eerste beste brandblusser maar. Normaal gezien overal aanwezig.
Je hoeft ze er de kop nog niet mee in te slaan, maar spuit dat eens leeg ff in het gezicht van zo'n stelletje heethoofden.
Bel politie, neem eventueel foto's of film met de gsm.
Goed idee! maar die dingen zijn niet direkt bereikbaar.
Zelf een spuitbus met verf op zak hebben en dat in het gezicht spuiten.
Een verfspuitbus is geen verboden wapen.
Of iet of wat hond meenemen. (een varken mag niet op de bus zeker?).
Oud 18 oktober 2007, 15:51   #83
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Goed idee! maar die dingen zijn niet direkt bereikbaar.
Zelf een spuitbus met verf op zak hebben en dat in het gezicht spuiten.
Een verfspuitbus is geen verboden wapen.
Of iet of wat hond meenemen. (een varken mag niet op de bus zeker?).
Op elke bus zijn er brandblussers (wettelijk verplicht trouwens). Ken je eigenlijk één openbare plek, waar je die niet zult vinden?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:02   #84
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ja, maar je mist mijn punt even...

Jij bent een uitzondering denk ik () maar de gemiddelde vrouw is helemaal niet zo sterk als een man (zeker niet als die twee koppen groter is). En je even alleen gaan moeien tussen vier "jongeren" is ook niet de meest verstandige beslissing die je kunt nemen.

Maar zoals je zegt: je gevoel voor rechtvaardigheid overstijgt dat denken. Helaas vrees ik dat ik redelijk snel ben uitgeteld tegen vier "jongeren". Tenzij ik vier keer redelijk goed weet te mikken, maar ja... das een gok natuurlijk.

Citaat:
Je hoeft ze er de kop nog niet mee in te slaan, maar spuit dat eens leeg ff in het gezicht van zo'n stelletje heethoofden.

Iets doen, wat dan ook, is vaak beter dan niets te doen.

Is dat nu niet erg dat er verdorie wel vrouwen zijn met haar op hun tanden maar geen mannen meer?
Wel Kim kan als vrouw toch altijd een busje van de nieuwste soort "haarlak" just gekocht hebben bij de coiffeur.
En in noodweer altijd te gebruiken als iemand je kapsel door de war wil gooien. Per ongeluk de verkeerde kant op spuiten....
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:26   #85
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ja, maar je mist mijn punt even...

Jij bent een uitzondering denk ik () maar de gemiddelde vrouw is helemaal niet zo sterk als een man (zeker niet als die twee koppen groter is). En je even alleen gaan moeien tussen vier "jongeren" is ook niet de meest verstandige beslissing die je kunt nemen.

Maar zoals je zegt: je gevoel voor rechtvaardigheid overstijgt dat denken. Helaas vrees ik dat ik redelijk snel ben uitgeteld tegen vier "jongeren". Tenzij ik vier keer redelijk goed weet te mikken, maar ja... das een gok natuurlijk.

Wel Kim kan als vrouw toch altijd een busje van de nieuwste soort "haarlak" just gekocht hebben bij de coiffeur.
En in noodweer altijd te gebruiken als iemand je kapsel door de war wil gooien. Per ongeluk de verkeerde kant op spuiten....
Nog beter: de home-made vlammenwerper.
Bus haarlak of gelijk welke spuitbus insecticide + aansteker.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:31   #86
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Nog beter: de home-made vlammenwerper.
Bus haarlak of gelijk welke spuitbus insecticide + aansteker.
Met deo werkt da ook.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:31   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

injectienaald gevuld met ammoniak ? zo'n prikje gaat niet echt deugd doen denk ik.
is toch geen verboden wapen? ik gebruik dat om mijn bril te poetsen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:52   #88
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Zoals ik al eerder schreef: ik zat in een lijnbus en achteraan een 10 tal marokaantjes: keiharde arabische muziek op hun gsm zodat iedereen in de bus urenlang moest meeluisteren! Maar daarmee hadden ze nog te weinig aandacht: ze begonnen keihard op de busvensters te slaan,roepen,en personen die voor hun zaten lastig te vallen.Diversiteit? mooi he! erg mooi!
Aanpassen of opkrassen! In dit geval: terug naar afzender, terug naar marokko en daar een serieuze straf erbij! Waar zijn de normen en waarden? Ze passen zich verdomme NIET aan!
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:01   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jij ook niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:05   #90
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij ook niet.
De definitie van aanpassen volgens AdrianHealey : je door allochtonen laten in elkaar slaan en vervolgens ze zeker hartelijk bedanken voor het verrijkend intercultureel onderonsje.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:11   #91
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dankje om mij te zeggen hoe ik woorden definieer.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 18 oktober 2007, 17:26   #92
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankje om mij te zeggen hoe ik woorden definieer.
Het zou dan ook handig zijn mocht u zich wat meer verduidelijken, in plaats van posts van drie tot vier woorden te plaatsen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:34   #93
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 'lafheid' is echt een maatschappelijk probleem aan het worden.
HET maatschappelijk probleem is het en daar teren verschillende soorten geboefte van. Helaas is het niet doenbaar om dat geboefte terecht te wijzen, zonder zelf in de gevangenis te eindigen.

Onze politiediensten zijn nog de grootste lafbekken en hierdoor geraken we geen stap vooruit.
Oud 18 oktober 2007, 17:37   #94
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De definitie van aanpassen volgens AdrianHealey : je door allochtonen laten in elkaar slaan en vervolgens ze zeker hartelijk bedanken voor het verrijkend intercultureel onderonsje.
Doet me denken aan die linkiewinkie op de tram onlangs. Nieuw studentje, niet van het stad. Die begreep helemaal niet waarom 5 Marokkaanse pubers hem begonnen lastig te vallen voor zijn portefeuille.
Als er dan nog mensen hem wilden helpen, werd hij kwaad. We waren racisten volgens hem, die de arme Marokkaantjes geen kansen gaven. Enfin: het was zijn portefeuille en zijn verrijking.
Oud 18 oktober 2007, 17:40   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Doet me denken aan die linkiewinkie op de tram onlangs. Nieuw studentje, niet van het stad. Die begreep helemaal niet waarom 5 Marokkaanse pubers hem begonnen lastig te vallen voor zijn portefeuille.
Als er dan nog mensen hem wilden helpen, werd hij kwaad. We waren racisten volgens hem, die de arme Marokkaantjes geen kansen gaven. Enfin: het was zijn portefeuille en zijn verrijking.
dat is een goei!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:40   #96
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rechtsvlaanderen past zich duidelijk niet aan aan een veranderende situatie. Dat is spijtig. Het enige wat hij doet, is zijn haat daar tegen fulmineren.

Nu, ik ben wrslk iemand die dat soort gedrag haat. Nu niet om te zeggen dat ik het dagelijks meemaak (danku, God), maar kom, wie in A'pen zich alleen maar verplaatst via het openbaar vervoer, komt het vaak tegen. En ik ben nu ook niet van plan dat wannebecrapuul met de vinger te wijzen. Dat zou toch niet helpen. Wie niet uit zichzelf weet wat hij moet doen, om goed te doen, zal het ook niet doen als een jongentje van 18 jaar, hoe goed bedoelt ook, het hem zegt.
(Ik betwijfel overigens dat Rechtsvlaanderen urenlang daarnaar heeft moeten luisteren. Anders vraag ik me toch af welke lijnrit dat was.)

Ik zie ook geen reden om dat soort aandachtstrekkerij ineens te bestraffen met repatreilliering (hoe schrijf je dat woord in hemelsnaam?) naar een land waar ze - wedden? - niet eens zijn geboren. Ik ben zo'n 'believer' in de literatuur die zegt dat zij een gesplitste identiteit hebben. En dat het dat niet bepaald makkelijk maakt in een samenleving.

In die zin roep ik ook 'aanpassen!'. Maar dan wel in de zin van " 't is voor u eigen goed, hoor'.

Nu goed. Iemand die geen 'normen en waarden' heeft, zal niet bepaald lang mijn vriend blijven. Maar dat is op zich geen misdaad en dient ook niet tot misdaad opgehemeld te worden... 'Mensen lastig vallen' is geen misdaad als dusdanig. Het is onbeleefd, irritant en zorgt voor een onaangenamere samenleving. Maar wie dan kijkt naar een overheid om het op te lossen, dwaalt.

Dat moeten mensen zelf doen. Een overheid kan dat niet. Maar waarom gebeurt het niet? Awel, het verslavende effect van 'de overheid' - waar al genoeg kritiek en literatuur over geschreven is van, weliswaar, liberale hoek.

Verder is het natuurlijk compleet idioot van Online om te zeggen - maar ik verwacht echt niets anders meer van dat hopeloos geval - dat ik 'geweld' iets positief zou vinden. Niets zo hatelijk als geweld. Heel mijn filosofie en levenshouding steunt op het concept van 'geen geweld tegenover anderen'.

'Mijn' definitie van aanpassen is heel simpel. Wie zich aan de wet houdt - en dat bedoel ik in de brede zin van het woord - is welkom. Wie dat neit doet, wordt bestraft. Al dan niet met een terugsturing. Maar bij die jeugd valt er niets 'terug' te sturen. En zeker niet voor de geweldadige misdaad van 'te luid op een bus zitten'. Als dat al een misdaad wordt, dan wil ik hier niet echt meer leven. Hoe onaangenaam iets ook is, dat maakt nog niet dat het een misdaad 'moet' zijn.

Ook onderstreep ik de literatuur dat die jongeren zich juist wél aanpassen. Tenzij je denkt dat het in moslimlanden de gewoonte is dat er overlast op bussen gebeurt, luide mp3spelers, etc. Dat is dus niet. Door de wens van aanvaarding (en de onmogelijkheid daarvan) doen ze zo. Dat is natuurlijk heel veralgemenend, etc. Maar ik vind dat een niet te onderschatten aspect. Wat daar de oplossing op is? Geen idee. Ik zie noch een oplossing in bepaalde groeperingen die roepen 'eigen volk eerst' en 'Aanpassen of terugkeren' noch zie ik een oplossing in 'We gaan jullie helpen' en 'we moeten jullie beschermen'.

Ik zou zeggen; schaf de overheid af en mensen gaan zélf actie moeten ondernemen om hun omgeving leefbaar en aangenaam te houden. Dan wéten ze dat ze het zelf moeten doen. Nu hebben sommigen dat, schijnbaar, nog niet door. Want je overheid? Die gaat het niet doen, hoor. Die kan dat ook niet.

Als jongelui lastig doen op de bus, negeer het. Als dat niet mogelijk is, reageer. Maar van zodra je afgestapt bent, is dat verleden tijd. En die jochies? Die gaan het later nog lastiger hebben dan jij.
Oud 18 oktober 2007, 17:44   #97
Boadicea

Standaard

Citaat:
Rechtsvlaanderen past zich duidelijk niet aan aan een veranderende situatie. Dat is spijtig. Het enige wat hij doet, is zijn haat daar tegen fulmineren.

Nu, ik ben wrslk iemand die dat soort gedrag haat. Nu niet om te zeggen dat ik het dagelijks meemaak (danku, God), maar kom, wie in A'pen zich alleen maar verplaatst via het openbaar vervoer, komt het vaak tegen. En ik ben nu ook niet van plan dat wannebecrapuul met de vinger te wijzen. Dat zou toch niet helpen. Wie niet uit zichzelf weet wat hij moet doen, om goed te doen, zal het ook niet doen als een jongentje van 18 jaar, hoe goed bedoelt ook, het hem zegt.
(Ik betwijfel overigens dat Rechtsvlaanderen urenlang daarnaar heeft moeten luisteren. Anders vraag ik me toch af welke lijnrit dat was.)

Ik zie ook geen reden om dat soort aandachtstrekkerij ineens te bestraffen met repatreilliering (hoe schrijf je dat woord in hemelsnaam?) naar een land waar ze - wedden? - niet eens zijn geboren. Ik ben zo'n 'believer' in de literatuur die zegt dat zij een gesplitste identiteit hebben. En dat het dat niet bepaald makkelijk maakt in een samenleving.

In die zin roep ik ook 'aanpassen!'. Maar dan wel in de zin van " 't is voor u eigen goed, hoor'.

Nu goed. Iemand die geen 'normen en waarden' heeft, zal niet bepaald lang mijn vriend blijven. Maar dat is op zich geen misdaad en dient ook niet tot misdaad opgehemeld te worden... 'Mensen lastig vallen' is geen misdaad als dusdanig. Het is onbeleefd, irritant en zorgt voor een onaangenamere samenleving. Maar wie dan kijkt naar een overheid om het op te lossen, dwaalt.

Dat moeten mensen zelf doen. Een overheid kan dat niet. Maar waarom gebeurt het niet? Awel, het verslavende effect van 'de overheid' - waar al genoeg kritiek en literatuur over geschreven is van, weliswaar, liberale hoek.

Verder is het natuurlijk compleet idioot van Online om te zeggen - maar ik verwacht echt niets anders meer van dat hopeloos geval - dat ik 'geweld' iets positief zou vinden. Niets zo hatelijk als geweld. Heel mijn filosofie en levenshouding steunt op het concept van 'geen geweld tegenover anderen'.

'Mijn' definitie van aanpassen is heel simpel. Wie zich aan de wet houdt - en dat bedoel ik in de brede zin van het woord - is welkom. Wie dat neit doet, wordt bestraft. Al dan niet met een terugsturing. Maar bij die jeugd valt er niets 'terug' te sturen. En zeker niet voor de geweldadige misdaad van 'te luid op een bus zitten'. Als dat al een misdaad wordt, dan wil ik hier niet echt meer leven. Hoe onaangenaam iets ook is, dat maakt nog niet dat het een misdaad 'moet' zijn.

Ook onderstreep ik de literatuur dat die jongeren zich juist wél aanpassen. Tenzij je denkt dat het in moslimlanden de gewoonte is dat er overlast op bussen gebeurt, luide mp3spelers, etc. Dat is dus niet. Door de wens van aanvaarding (en de onmogelijkheid daarvan) doen ze zo. Dat is natuurlijk heel veralgemenend, etc. Maar ik vind dat een niet te onderschatten aspect. Wat daar de oplossing op is? Geen idee. Ik zie noch een oplossing in bepaalde groeperingen die roepen 'eigen volk eerst' en 'Aanpassen of terugkeren' noch zie ik een oplossing in 'We gaan jullie helpen' en 'we moeten jullie beschermen'.

Ik zou zeggen; schaf de overheid af en mensen gaan zélf actie moeten ondernemen om hun omgeving leefbaar en aangenaam te houden. Dan wéten ze dat ze het zelf moeten doen. Nu hebben sommigen dat, schijnbaar, nog niet door. Want je overheid? Die gaat het niet doen, hoor. Die kan dat ook niet.

Als jongelui lastig doen op de bus, negeer het. Als dat niet mogelijk is, reageer. Maar van zodra je afgestapt bent, is dat verleden tijd. En die jochies? Die gaan het later nog lastiger hebben dan jij.
Ja, we weten allemaal dat jij liever met je kop in het zand kruipt, mensen onder je ogen laat neerslaan, verklachten, bestelen en ga zo verder. De daders zijn ocharme allochtonen.

Man, ben jij dat uilskuiken dat vriendelijk zijn portefeuille afgaf en het nog jammer scheen te vinden dat hij er nog een extra fooi bij kon geven?

Enfin, diens ouders zullen wel rijk genoeg geweest zijn, zeker? Hij kreeg als merci een por in zijn ribben en was nog opgewekt ook. Of had hij teveel gesmoord om te snappen dat hij overvallen werd?
Oud 18 oktober 2007, 17:52   #98
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:

Iets doen, wat dan ook, is vaak beter dan niets te doen.

Is dat nu niet erg dat er verdorie wel vrouwen zijn met haar op hun tanden maar geen mannen meer?
Ik draad altijd een wapen (geen vuurwapen of steekwapen allesinds). En ik vind het mijn heilige plicht om dit wapen te gebruiken wanneer dit de maatschappij zou dienen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:55   #99
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Werd hij echt kwaad?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:03   #100
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, we weten allemaal dat jij liever met je kop in het zand kruipt, mensen onder je ogen laat neerslaan, verklachten, bestelen en ga zo verder. De daders zijn ocharme allochtonen.

Man, ben jij dat uilskuiken dat vriendelijk zijn portefeuille afgaf en het nog jammer scheen te vinden dat hij er nog een extra fooi bij kon geven?

Enfin, diens ouders zullen wel rijk genoeg geweest zijn, zeker? Hij kreeg als merci een por in zijn ribben en was nog opgewekt ook. Of had hij teveel gesmoord om te snappen dat hij overvallen werd?
Ik vraag me af of je de tekst wel gelezen hebt. Ik betwijfel het ten zeerste.
Of je hebt hem niet begrepen. Dat kan ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be