Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 10:11   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Ik heb geen affiniteit met liberale genen, maar ik denk dat LDD zich vooral moet concentreren op de kwaliteit van haar (toekomstige) mandatarissen wil ze een belangrijke rol spelen. Anders wordt het een VB kloon met een klein kransje dat altijd staat te roepen.

vaststelling : overal maken belgicisten zichtbaar steeds minder het verschil tussen racisme en vlaamsgezindheid als legitimering vh cordon

eens te meer ondemocratische maskers af dus
Anna List is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:16   #82
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat LDD zich vooral moet concentreren op de kwaliteit van haar (toekomstige) mandatarissen
In De Morgen van dit weekend stond daar een uitgebreid artikel over.
Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...05&postcount=1
Kortaf is offline  
Oud 24 oktober 2007, 10:38   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wel, ik zou daar niks op tegen hebben. Dat zou betekenen dat Bart zich perfect aanpast aan het kleutergehalte van de onderhandelaars. Maar het gerucht van de borstvoeding is er ietwat over. De kleinste spruit wordt gevoed met babymelk waaraan een koffielepeltje suiker toegevoegd wordt..
LOL!

Dat was in vroeger jaren ook al zo, hoor Robert!
Hopelijk krijgt de baby van De Wever vandaag ook nog een koffielepeltje melk.
Oud 24 oktober 2007, 16:41   #84
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Quid bemiddelaar Jean-Luc Dehaene? [uit Vilvoorde]
Quid verkenner Herman Van Rompuy? [uit Sint-Genesius-Rode]

Wat blijft er over?
- Van Deurzen [uit de provincie Limburg]
- Leterme [uit de provincie West-Vl]
- De Wever [uit de provincie Antwerpen]

==> De mensen van cdv die de regio Brussel-Halle-Vilvoorde het beste kennen worden geliquideerd.

Mensen uit de provincies Antwerpen, West-Vl en Limburg hebben geen zaken in de provincie Brabant.

Deze impasse bewijst het nut van een provinciale opdeling van België.

Brabant heeft nooit antwerpenaars, west-vl, laat staan limburgers nodig gehad om zichzelf te organiseren ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Op dit ogenblik mogen er Brusselaars op komen in Vlaams Brabant: hebben er niets verloren.
Op dit ogenblik wordt B-H-V niet gesplitst door walen en Brusselaars die dat niet willen: hebben er niets verloren.

Maw: als Vlamingen uit andere provincies geen zaken hebben met B-H-V. Dan hebben Brusselaars en Walen helemaal geen zaken met deze zaak, een zaak die zich afspeeld in een ander gewest nota bene.
Al die ingewikkeldheid is er gekomen op vraag van de flaminganten, steeds een minderheid van de bevolking. Moet de meerderheid van de bevolking zich laat commanderen door een aggressieve minderheid??? Wie ben jij om te bepalen waar iemand iets te zoeken heeft???
Oud 24 oktober 2007, 16:47   #85
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

24 oktober

Tine PEETERS (De Morgen): een spitsvondige manier om de communautaire tegenstellingen te ontmijnen

Waarom komt het idee dannu weer op de tafel? Het zou een spitvondige manier kunnen zijn om de communautaire tegenstellingen te ontmijnen. .. Reynders, en bij uitbreiding alle Franstaligen, krijgt met de overkoepelende kieskring de garantie dat het land niet op springen staat en kan daarmee misschien gemakkelijker de splitsing van B-H-V verteren. Een aantal oudere toppers in christen-democratische kringen, zoals Jean-Luc Dehaene en Herman Van Rompuy, achtte het idee in de afgelopen weken wel bespreekbaar. ook gedoodverfd premier Leterme dacht er al ernstig over na. Zelfs CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen schoot de federale kieskring na de herlancerig door Reynders niet meteen af. Het officiële njet kwam er pas maandag na het partijbureau en het blijvende no pasaran van hun kartelpartner.

("De Belgische kieskring voor beginners", De Morgen, 24/10/07)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 oktober 2007 om 16:48.
Nr.10 is offline  
Oud 24 oktober 2007, 17:15   #86
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Quid wie?
Oud 24 oktober 2007, 19:08   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die ingewikkeldheid is er gekomen op vraag van de flaminganten, steeds een minderheid van de bevolking. Moet de meerderheid van de bevolking zich laat commanderen door een aggressieve minderheid??? Wie ben jij om te bepalen waar iemand iets te zoeken heeft???
Die ingewikkeldheid is er gekomen omdat de franstaligen het zo wilden. Of je dat nu horen wil of niet.

De tijd dat agressievelingen zoals Happart en Maingain de meerderheid terroriseren is voorbij.

Wie ben jij trouwens om te bepalen dat de Franstalige minderheid zich in Vlaanderen mag gedragen als een heerszuchtige meederheid?
Oud 24 oktober 2007, 19:46   #88
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een nieuwe wending: Herman van Rompuy zou terug zijn.

Op dit ogenblik (misschien) alleen om z'n non-paper toe te lichten in discrete/intieme kring. Later meer van hem?

Is dit een prijs die De Wever plots moet betalen aan CD&V omwille van z'n uitspraken over het Centrum voor Gelijkheid van Kansen?
Burry is offline  
Oud 24 oktober 2007, 20:28   #89
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Wat bedoel je precies met "terug"? Enkel voor een toelichting komt hij toch niet binnenspringen. Misschien is hij nooit weggeweest zoals het ons werd voorgehouden.
Superlux is offline  
Oud 24 oktober 2007, 21:37   #90
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Wat bedoel je precies met "terug"? Enkel voor een toelichting komt hij toch niet binnenspringen. Misschien is hij nooit weggeweest zoals het ons werd voorgehouden.
Hij mag af en toe wat toelichten vanaf de zijlijn, maar zich niet moeien... afgekeurd wegens te belgisch

.
Eddy B is offline  
Oud 24 oktober 2007, 22:03   #91
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hij mag af en toe wat toelichten vanaf de zijlijn, maar zich niet moeien... afgekeurd wegens te belgisch
Wat ik me al heel de tijd afvraag, is hoe u dat allemaal toch weet.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 oktober 2007, 22:14   #92
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Het is vanavond communautair overleg. Zonder Van Rompuy vertrouwen de Franstaligen de zaak niet. Zijn "liquidatie" is vooral wishfull thinking. Hij zit misschien niet meer in de delegatie, maar Leterme stelt: "Ik zie hem dagelijks en pleeg regelmatig overleg met hem. Zijn wijsheid, ervaring en expertise als ex-verkenner wordt gebruikt".
Superlux is offline  
Oud 25 oktober 2007, 04:30   #93
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat ik me al heel de tijd afvraag, is hoe u dat allemaal toch weet.
Zet ook eens een radio aan he, en kijk naar het nieuws, dan ben je ook beter op de hoogte.

.
Eddy B is offline  
Oud 25 oktober 2007, 08:52   #94
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zet ook eens een radio aan he, en kijk naar het nieuws, dan ben je ook beter op de hoogte.
Dat doe ik, en nergens heb ik een bewijs gezien dat Van Rompuy niets meer te zeggen heeft. Wanneer ik dit lees: "Bij dat gesprek was ook Kamervoorzitter en gewezen verkenner Herman Van Rompuy (CD&V - foto) aanwezig. Hij is op uitdrukkelijk verzoek van CDH-voorzitter Joëlle Milquet opnieuw bij de formatiegesprekken betrokken." dan vermoed ik toch dat hij daar niet zit om boterhammekes uit te delen.

Kritisch zijn, Eddy. Niet alles geloven wat de CD&V-bonzen u vertellen. Het zijn politiekers, remember.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 25 oktober 2007 om 08:59.
Herr Oberst is offline  
Oud 25 oktober 2007, 08:57   #95
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Uit de Gazet van Antwerpen:

Yves Leterme heeft Herman Van Rompuy terug naar de onderhandelingstafel geroepen om het "probleem-Milquet" op te lossen.

"We zijn elkaar kotsbeu," zeggen zowel CD&V als CDH over elkaar. Het geeft aan dat het formatieberaad steeds stroever verloopt. Eerder verdween Van Rompuy van het communautaire toneel, ondermeer omdat er onenigheid was met NVA over de zogenaamde spooknota van Milquet over een staatshervorming in fasen.

Joëlle Milquet zei volgens De Morgen gisterochtend 'heimwee' te hebben naar verkenner Herman Van Rompuy en dat was meer dan een grapje. Milquet vroeg Leterme uitdrukkelijk om Van Rompuy er weer bij te halen om de status te bepalen van de nota over een staatshervorming in schijfjes.

Ook bij Bart De Wever was er spijt over het vertrek van Herman Van Rompuy van de onderhandelingstafel: "Ik vraag niet liever dan dat Herman ten volle zijn verantwoordelijkheid neemt voor oranje-blauw." Ook Leterme zegt 'de wijsheid' van Van Rompuy nog goed te kunnen gebruiken. "We praten nog elke dag. Ik hoop dat hij met zijn terugkeer de situatie kan deblokkeren."

Het belang van Van Rompuys terugkeer is niet te onderschatten. "Het is nodig om Letermes premierschap te redden. Van Rompuys imago maakt meer goodwill los bij de Franstaligen dan het zijne," liet een onderhandelaar zich ontvallen.

Tja, Eddy.
Herr Oberst is offline  
Oud 25 oktober 2007, 10:07   #96
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat doe ik, en nergens heb ik een bewijs gezien dat Van Rompuy niets meer te zeggen heeft. Wanneer ik dit lees: "Bij dat gesprek was ook Kamervoorzitter en gewezen verkenner Herman Van Rompuy (CD&V - foto) aanwezig. Hij is op uitdrukkelijk verzoek van CDH-voorzitter Joëlle Milquet opnieuw bij de formatiegesprekken betrokken." dan vermoed ik toch dat hij daar niet zit om boterhammekes uit te delen.

Kritisch zijn, Eddy. Niet alles geloven wat de CD&V-bonzen u vertellen. Het zijn politiekers, remember.
Mét Van Rompuy
Citaat:
Van Rompuy zit alvast mee aan tafel, benadrukte Leterme. "Ik zie hem dagelijks en pleeg regelmatig overleg met hem. Zijn wijsheid, ervaring en expertise als ex-verkenner wordt gebruikt." Eerder raakte bekend dat Van Rompuy geen deel meer uitmaakt van de CD&V/N-VA-delegatie.
Hij zit VIRTUEEL mee aan tafel dus

En nee, ik geloof zomaar niet alles, maar kan jij dat ook zeggen? Ben je niet een beetje TE kritisch zonder echt info te hebben?

BTW, jij denkt toch niet dat ik een privé-lijn naar de CD&V heb he? ALS ze het goed doen, kunnen ze mijn stem krijgen, maar als ze zich laten kisten, zal mijn reactie die van velen zijn : ander en beter! Misschien komt Vrij Vlaanderen zelf wel op daartegen...

.
Eddy B is offline  
Oud 25 oktober 2007, 10:35   #97
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
[b]Hij zit VIRTUEEL mee aan tafel dus
Wanneer ik andere berichten (bv. GvA) lees, dan rijst er bij mij toch het vermoeden dat hij meer doet dan slechts virtueel zijn.

Citaat:
En nee, ik geloof zomaar niet alles, maar kan jij dat ook zeggen? Ben je niet een beetje TE kritisch zonder echt info te hebben?
Ik geloof dat ik realistisch ben. Wanneer ik de media volg, kan ik enkel tot de vaststelling komen dat de Belgicist Van Rompuy eerst niet meer meedeed aan de onderhandelingen, en nu op verzoek van CDh-voorzitster Milquet weer wel. Ik trek daar mijn conclusies uit.
Herr Oberst is offline  
Oud 25 oktober 2007, 10:37   #98
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wanneer ik andere berichten (bv. GvA) lees, dan rijst er bij mij toch het vermoeden dat hij meer doet dan slechts virtueel zijn.

Ik geloof dat ik realistisch ben. Wanneer ik de media volg, kan ik enkel tot de vaststelling komen dat de Belgicist Van Rompuy eerst niet meer meedeed aan de onderhandelingen, en nu op verzoek van CDh-voorzitster Milquet weer wel. Ik trek daar mijn conclusies uit.
Ik had toch ook eerder de indruk dat hij aanwezig is om Milquet een beetje gerust te stellen. Een echt centrale rol lijkt hij niet meer te hebben.
vooruit is offline  
Oud 28 oktober 2007, 00:51   #99
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"We zijn elkaar kotsbeu," zeggen zowel CD&V als CDH over elkaar.
Liefde en haat liggen dicht bij elkaar.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 oktober 2007 om 00:53.
Nr.10 is offline  
Oud 28 oktober 2007, 00:55   #100
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Liefde en haat liggen dicht bij elkaar.
Kotsbeu is uitdrukking van liefde zo te zien?
Daimanta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be