![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Slaapwel...
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb met België weinig uitstaans net zoals ik dat heb met Vlaanderen. Ik denk aan mijzelf en aan de mensen rond mij. En hoe ze eruit zien en welke taal ze spreken interesseert mij geen jota !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het aantal maatregelen tot sociale lastenverlaging voor werkgevers die op tafel liggen. Wie gaat die som moeten inhalen denkt U, Sinterklaas ?
En dat is dan nog maar één voorbeeld. Als U binnenkort de officiële nota Letterme III krijgt te lezen, en U oordeelt eerlijk dan kan U niet anders dan vast stellen dat wij als werknemers zwaar zullen inboeten op vlak van onze sociale zekerheid !
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja? Heeft u die nota dan al gelezen?
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 oktober 2007 om 06:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 26 oktober 2007 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik spreek alleen over zaken die ik zelf heb kunnen lezen en bestuderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De laatste regel zou nochtans duidelijk genoeg moeten zijn dat ik niet enkele aan mezelf denk, zoals jullie dat wel doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nog straffer dat iemand die er alles aan doet om de boedelscheiding tegen te gaan, en het systeem van de sociale zekerheid uit te dragen over de grenzen heen, dan wordt verweten van net het tegengestelde te doen. Uderzo en Grosciny laten nu een nieuw tekstballonetje op :"rare jongens die seperatisten".
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 26 oktober 2007 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is mensen rond mij dan gelijk aan mijn directe omgeving of is dat een kwestie van interpretatie ? En hoe ver reikt die interpretatie als ik verwijs naar taal, ras en cultuur ? Dat is dan mijn interpretatie van 'En hoe ze eruit zien en welke taal ze spreken interesseert mij geen jota'
Misschien toch net iets verder als 'mijn directe omgeving', denkt U niet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 26 oktober 2007 om 15:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bevooroordeelde en individualist. Knap staaltje repliek en vooral met zulks een open geest. Echt iets om jaloers op te zijn, ik wou dat ik het ook kon !
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Concurrentievermogen, versterking van het ondernemerschap, regionalisering, sociale zekerheid, hervorming arbeidsmarkt, communautarisering sociale zekerheid-arbeidsmarkt,... Zoveel onderdelen hé. Wil wel meegeven, en dat gaan jullie helemaal niet graag horen, dat het onderdeeltje regionalisering slechts een paragraaf meer is en een serieus mager beestje. De aanval op de sociale zekerheid daarentegen die kan tellen. Als men dat ellemaal kan realiseren dan ziet het er voor de werkende mens zeer bedroevend uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook het meeste respect voor die overtuiging, die zijn zich immers bewust van de gevolgen en willen dat dan ook niet verbloemen. Dus haat, neen. Wel een zware antipathie voor iedereen die een onafhankelijk Vlaanderen koppelt aan een betere levenskwaliteit en een op zijn minst evenwaardige sociale zekerheid die voor die levenskwaliteit moet zorgen. U en ik weten dat dit een flagrante leugen is. Wat is de laatste maatregel die in Vlaanderen werd genomen ten voordele van de werknemers ? Ten voordele van zwakker in de maatschappij ? Want dat is de prijs die zal betaald worden, en dat is wat zovelen van jullie angstvallig proberen te verzwijgen. En wat de massa niet weet daar kan de massa ook geen oordeel over vellen. Daarom dat ik het wel belangrijk acht dat mensen geinformeerd worden over gevolgen, consequenties,... Een betere sociale zekerheid bereik je nooit door minder welvarende landsgedeelten af te stoten. Dat kan je doen tot in het oneindige trouwens. Een betere sociale zekerheid krijg je wel door minder welvarende landsgedeelten mee te trekken, meer en beter werk te voorzien en het concept te mondialiseren. Wat jullie mondialiseren is de stroom van kapitaal en macht gekoppeld aan een geweldig groot ik gevoel. Sorry maar dat is niet aan mij besteed. Dus nee geen haat, wel respect voor een overtuiging ALS ze wordt uitgedragen in alle openheid en eerlijkheid !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 26 oktober 2007 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een verkeerde gevoerde politiek die nu ook in Vlaanderen de resoluut kant kiest van oa delokalisatie en lastenverlaging ?
|
![]() |
![]() |