Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 11:14   #81
Carl Berg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wie gaat de schade aan de totaal vernield taverne vergoeden ?

en aan de Amerikaanse ambassade dan ? Dan werd de Kleine Ring bestormd en overgestoken, het verkeer tegengehouden en een vlag gestolen om in brand te steken
Geen idee. Gaat zoiets via de verzekering ?
Of via de rechtbank ?

In alle geval : je zal het maar aan de hand hebben...
Carl Berg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:16   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ordeverstoorders en kabaalmakers worden altijd buitengezet bij gemeenteraden.
wat is het probleem?
Geen enkel. 't Probleem ligt enkel bij de Franstaligen die blijkbaar de grootste moeite hebben zich aan de wet te houden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:17   #83
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hij heeft zijn hooligan-gehalte nogmaals getoond door zich als een bullebak te gedragen op een gemeenteraad waar hij absoluut niet thuis hoorde. Hij mag van geluk spreken dat hij (weeral) niet in "den bak" beland is.
Als Turkse nationalisten het café van een Armeniër kort en klein slaan als ware hooligans en bullebakken (iets wat VH niet deed), dan horen wij jou niet piepen. Van hypocrisie gesproken. Racist !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:18   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Hij heeft zijn hooligan-gehalte nogmaals getoond door zich als een bullebak te gedragen op een gemeenteraad waar hij absoluut niet thuis hoorde. Hij mag van geluk spreken dat hij (weeral) niet in "den bak" beland is.
hij heeft geprotesteerd tegen het gebruik van het Frans in de gemeenteraad. Daarop werd hij door de politie uit de zaal verwijderd. Net als Van Hauthem, Bart Laeremans, Luk Van Nieuwenhuysen, Maire-Rose Morel en alle anderen. Iedereen werd administratief aangehouden en pas na de illegale gemeenteraad vrijgelaten.

Intussen vernietigde Marino Keulen de verschillende besluiten van de gemeenteraden van gisterenavond.

De Standaard

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen (Open VLD) gaat de besluiten vernietigen die de gemeenteraden van drie faciliteitengemeenten gisteravond namen. Hij doet dat omdat er tijdens de gemeenteraden Frans is gesproken, wat strijdig is met de taalwetgeving.

Met Vlaamse Groet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:19   #85
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Berg Bekijk bericht
Geen idee. Gaat zoiets via de verzekering ?
Of via de rechtbank ?

In alle geval : je zal het maar aan de hand hebben...
de daders... maar ja ga die maar zoeken

doe die maar een proces aan

doe die maar eens betalen

probeer eens...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 23 oktober 2007, 11:21   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Niet mee eens. Het protest van de Vlaams-nationalisten was volledig legitiem, nuttig en nodig. Moeten we misschien de handen in de schoot leggen en de fascistische praktijken van het FDF en de gemeenteraden laten begaan? En dat sprookje van "de gouverneur zal wel orde op zaken zetten" kennen we inmiddels ook al. Met rabiate Franstaligen valt niet te praten. Trouwens, zal Maingain inbinden omdat hij genegeerd wordt? Ik heb daar zo mijn twijfels over.
De vraag is niet of het protest legitiem is, maar wel of het nuttig is. Wat heeft men bereikt? Niets. Alleen veel mediabelangstelling, en juist dat had men moeten vermijden. Laat de arrogante Franstaligen maar hun toneelstukje opvoeren: wij, Vlamingen, weten immers wat de wet is en weten dus beter dan zij. Moeten wij het laten begaan? Neen natuurlijk niet, maar wel via de geëigende kanalen: iedere beslissing die zou zijn genomen tijdens zo'n onwettige gemeenteraad wordt geschorst. Resultaat is dat de Franstaligen nergens staan, maar wel in Vlaanderen een steeds slechtere naam krijgen.

Hij zal inderdaad niet inbinden, maar juist dat is niet de bedoeling. Willen we de soms wat indommelende Vlamingen wakker maken, dan is het belangrijk dat Mangain zijn duivels volledig kan ontbinden. Laat hem maar doen: hij zal op den duur zo onredelijk worden (en hij is dat nu al) dat zijn taalgenoten hem uiteindelijk de dolk in de rug zullen steken. Daar moet je op spelen: laat hem dus maar doen. Hoe erger, hoe beter. Veel Vlamingen zullen de ogen opentrekken en Mangains onredelijkheid zal een tweespalt veroorzaken onder de Franstaligen.
Oud 23 oktober 2007, 11:21   #87
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
bron gva

De vrijheid van meningsuitdrukking is weer zwaar verkracht ,in dit land !!!
Aha, de VB-clan laat weer even haar ware karakter zien. Achter dat schoon kostuum, wit hemd en das, schuilen nog steeds de kloppende kloppers van weleer.

Of zoals Dillen het vroeger ook al zei: "Als je de geesten niet kan winnnen, sla dan maar op de hoofden.". Ze zijn het nog niet verleerd! Het krapuul verdekkeme toch.

Ik zou er nog mee kunnen leven dat Vlamingen protesteren maar zeker geen fascisten!

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 11:22.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:22   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het is mij ook al opgevallen dat de Pietjes en andere linkse syndicalisten graag plat op de buik gaan voor het franstalige establishment, voor de franskiljone beau monde en voor de leden van het FDF (fédération des francophones facistes).
Dat is inderdaad het punt, en niet dat oeverloos en vrij kinderachtige welles-nietesspelletje over Van Hecke.
Oud 23 oktober 2007, 11:23   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik zou er nog mee kunnen leven dat Vlamingen protesteren maar zeker geen fascisten!
Wat is er fascistisch aan protest tegen een overtreding van de taalwet?
Oud 23 oktober 2007, 11:24   #90
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dus als GW Bush binnenkort naar hier komt om er de NATO toe te spreken, ben je er akkoord mee dat enkel inwoners van Evere tegen zijn komst mogen gaan betogen?
De NATO is een wereldorganisatie die ons allemaal (al dan niet) aanbelangt. De gemeenteraad van Wezembeek-Oppem belangt enkel zijn inwoners aan.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:24   #91
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ordeverstoorders en kabaalmakers worden altijd buitengezet bij gemeenteraden.
wat is het probleem?
Als verkozenen van het VB of van het FN hun eed afleggen dan staat de AntiFa te krijsen als varkens met een tang achter hun oren. Tegen dergelijke ordeverstoringen treedt men dan weer niet op. De ene mag alles ( links) en de andere mag niets ( rechts ) .
Oud 23 oktober 2007, 11:25   #92
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is niet of het protest legitiem is, maar wel of het nuttig is. Wat heeft men bereikt? Niets. Alleen veel mediabelangstelling, en juist dat had men moeten vermijden.
Eindelijk eens een verstandig woord van Jan. Inderdaad, de Vlaams e-manifestaties hebben het FDF alleen maar sterker en groter gemaakt. Denk maar terug aan de betogingen tegen Nols in Schaarbeek tijdens de lokettenkwestie.

Ps: kan je dat 'wij Vlamingen' even achterwege laten, mijn maag draait er van om telkens als een VB 'r dat zegt. Het Vlaams Belang is Vlaanderen niet. Als je persé moet, zeg dan 'wij van het VB', 'wij Vlaamse fascisten', 'wij rechtsewinkies' of zoiets.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 11:29.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:27   #93
Carl Berg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als Turkse nationalisten het café van een Armeniër kort en klein slaan als ware hooligans en bullebakken (iets wat VH niet deed), dan horen wij jou niet piepen. Van hypocrisie gesproken. Racist !
Zo kun je natuurlijk bij elk incident een ander incident erbij gaan slepen dat gelijkaardig is maar niet ter sprake is gekomen.
Op het einde is dat de ganse wereldgeschiedenis herschreven op dit forum, natuurlijk.
Oud 23 oktober 2007, 11:29   #94
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NATO is een wereldorganisatie die ons allemaal (al dan niet) aanbelangt. De gemeenteraad van Wezembeek-Oppem belangt enkel zijn inwoners aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Vergauwen
Franstalige mandatarissen in de faciliteitengemeenten Kraainem, Wezembeek-Oppem en Linkebeek hebben op maandag 22 oktober een extra gemeenteraad bijeengeroepen waarop zij zullen eisen dat:
* burgemeesters en voorzitters van de OCMW-raden worden benoemd
* het Brusselse gewest wordt uitgebreid met de faciliteitengemeenten
* Vlaanderen het Minderhedenverdrag ondertekent
* hun "recht" om Frans te spreken tijdens gemeentelijke vergaderingen (gemeenteraad, OCMW-raad, politieraad ...) wordt erkend
Ik durf te zeerste te betwijfelen dat enkel de inwoners van Wezembeek-Oppem betrokken partij zijn bij het tweede en het derde punt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:29   #95
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Aha, de VB-clan laat weer even haar ware karakter zien. Achter dat schoon kostuum, wit hemd en das, schuilen nog steeds de kloppende kloppers van weleer.

Of zoals Dillen het vroeger ook al zei: "Als je de geesten niet kan winnnen, sla dan maar op de hoofden.". Ze zijn het nog niet verleerd! Het krapuul verdekkeme toch.

de zingende zeverende zaag van links heeft weer een schitterend commentaar kilometers naast de kwestie.

De taalwetgeving werd met voeten getreden met voorbedachte rade, ingegeven door een extremist van de laagste soort. Hij is een echte Vlamingenhater van het nest van Nols, Happaert en consoorten.

Zoals Rogier ooit zei : "pas de français... pas de tartinne !"

"keen fransch... keen poteram !"
Oud 23 oktober 2007, 11:29   #96
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Berg Bekijk bericht
Zo kun je natuurlijk bij elk incident een ander incident erbij gaan slepen dat gelijkaardig is maar niet ter sprake is gekomen.
Op het einde is dat de ganse wereldgeschiedenis herschreven op dit forum, natuurlijk.
Blijkbaar stoort dergelijke vergelijking de linkse kerk. Tja, het is niet mijn fout dat ze zich telkens laten pakken op hun onnoemelijke hypocrisie en achterbaksheid.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:31   #97
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij heeft geprotesteerd tegen het gebruik van het Frans in de gemeenteraad.
Een Bruggeling heeft zich niet te moeien met lokale politieke aangelegenheden van Wezenbeek-Oppem.
Citaat:
Daarop werd hij door de politie uit de zaal verwijderd. Net als Van Hauthem, Bart Laeremans, Luk Van Nieuwenhuysen, Maire-Rose Morel en alle anderen. Iedereen werd administratief aangehouden en pas na de illegale gemeenteraad vrijgelaten.
Allez, de volledige fine fleur van het hedendaagse fascisme was aanwezig. De Vlamingen stonden weeral in een postief daglicht.
Citaat:
Met Vlaamse Groet
Wat moet ik me daarbij voorstellen ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 oktober 2007 om 11:31.
Oud 23 oktober 2007, 11:33   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik durf te zeerste te betwijfelen dat enkel de inwoners van Wezembeek-Oppem betrokken partij zijn bij het tweede en het derde punt.
Maar zeker de inwoners van Brugge niet
Oud 23 oktober 2007, 11:34   #99
Carl Berg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar stoort dergelijke vergelijking de linkse kerk. Tja, het is niet mijn fout dat ze zich telkens laten pakken op hun onnoemelijke hypocrisie en achterbaksheid.
Mijn punt was : het gaat over Wezembeek. Jij zegt : 'Wat dan met die Armenier, dat was toch hetzelfde ?'. Dan zeg ik : 'Jamaar, hans van themsche dan ?'. Dan zeg jij 'Jamaar, wat met die anti-islambetoging dan ?'. Waarop ik zeg 'Wat met die Marokkaanse jongen uit Antwerpen - naam ontgaat mij ?', waarop jij... etc etc.
Enfin, de voorbeelden zijn min of meer willekeurig.

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik voorstander ben van een gefocuste discussie.
Oud 23 oktober 2007, 11:35   #100
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zeker de inwoners van Brugge niet
Wonen die dan niet in Vlaanderen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be