Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 14:50   #81
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Vreemd vind ik dat het eten van varkensvlees verboden is omdat varkens onreine dieren zijn die uitwerpselen eten. Maar kippen eten ook uitwerpselen.
Toch die van mij. Heb ik nu vettige kiekens of klopt er iets niet?
Oud 24 oktober 2007, 14:52   #82
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Vreemd vind ik dat het eten van varkensvlees verboden is omdat varkens onreine dieren zijn die uitwerpselen eten. Maar kippen eten ook uitwerpselen.
Iets tegen kiekens?

Oh, konijnen eten ook uitwerpselen.
Ze zijn gewoon gek, die mannekes
Oud 24 oktober 2007, 14:54   #83
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn godsdienstige motieven he, dus enige vorm van rationaliteit is uit den boze
Oud 24 oktober 2007, 14:56   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe uw kippen er aan toe zijn weet ik niet , mss kan u ze eens in de wasmachine steken om zeker te zijn ...

Maar wat blijkbaar niet onrein is , dat is dat bijna alle kippen in europe voor een deel hun uitwerpselen mee terug opeten (klinkt niet smakelijk , maar toch)
En wat doen ze dan met een ei ??? Ten eerste komt dat ook uit hetzelfde gat van't kieken ... Is dat niet onrein ? Zelfs de schelp eten de kippen weer op ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 15:59   #85
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zal wel zijn omdat dat Vlaamse kiekens zijn zeker ? Vraag anders eens aan dat waals haantje. Haantjes zijn in elk geval de enigste beesten die "zingen" met hun poten in de stront.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 17:10   #86
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Misschien moet je daarvoor eerst begrijpen dat niet iedere moslim even extremist is dan sommigen hier beweren (of zijn).
Yeah, right. Binnenkort komt de Sint in het land !!!!!
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 17:11   #87
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoe uw kippen er aan toe zijn weet ik niet , mss kan u ze eens in de wasmachine steken om zeker te zijn ...

Maar wat blijkbaar niet onrein is , dat is dat bijna alle kippen in europe voor een deel hun uitwerpselen mee terug opeten (klinkt niet smakelijk , maar toch)
En wat doen ze dan met een ei ??? Ten eerste komt dat ook uit hetzelfde gat van't kieken ... Is dat niet onrein ? Zelfs de schelp eten de kippen weer op ....
Euh .. uit hetzelfde gat ????
Toch eens even het boek natuurkunde raadplegen
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:04   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Zodra er voldoende vraag naar is is het economisch WEL verantwoord om het aan te bieden. Dat is een van de wetmatigheden van vraag en aanbod...

Anderzijds, uit uw antwoord blijkt duidelijk dat u nog niet eens weet wat halal juist is....

"Halal slachten gebeurt ongeveer als volgt. De halsslagader van het dier wordt in 1 beweging doorgesneden. Door het plotse verlies van bloedtoevoer (bloeddruk) naar de hersenen verliest het dier zeer snel het bewustzijn. Het ruggenmerg, de snelweg van zenuwbanen die van de hersenen naar de spieren lopen, blijft echter intact. Door het verlies van bloedtoevoer naar de hersenen ontstaan spontane ontladingen in de hersenen (vergelijkbaar met een epileptisch insult). Deze prikkels worden via het ruggenmerg aan de spieren doorgegeven. De spieren van het dier trekken hierdoor samen (convulsies) en knijpen het bloed uit de spier. Alhoewel dit er vervelend uitziet is het dier niet meer bij bewustzijn en voelt het geen pijn meer. Bloed wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt als medium voor het kweken van bacteriën. Vandaar dat eliminatie van zoveel mogelijk bloed wenselijk is."

Hoewel dierenrechtenactivisten hiertgene protesteren omwille van het onverdoofd slachten is halal slachten misschien wel de minst pijnlijke manier van slachten voor een dier, en misschien wel de meest hygienische...

Ook nog....
"De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan spelen ook een rol bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid (khalifa) die God de mens toevertrouwde."

Je zou dus misschien eerst je licht ergens opsteken alvorens te zeggen dat halal vlees vies, degoutant of whatever is...

Trouwens, nergens wordt vermeld dat het vlees ook door moslims bereid moet worden...
En maar al te goed weet ik wat halalVOEDSEL is. U heeft het alleen over hahalvlees, d.i. vlees geslacht volgens de islamitische bepalingen. Alleen praat u maar sommige islamitische apologeten na over dat zogezegde meest hygiënische slachten. Indien dat zo was, hadden de aanhanger van biovoedsel dat al lang ook gevraagd. Feit is evenwel dat men bij dergelijke slachtingen het dier nutteloos laat lijden.

Ook is het voor moslims niet toegestaan voedsel tot zich te nemen dat bereid is door niet-moslims die de islamitische wetten niet volgen. Is de slachter bijvoorbeeld iemand die alcohol drinkt, dan is het vlees dat hij versneden heeft onrein geworden. Is het een niet-moslim die evenwel geen alcohol drinkt en ook niet rookt (volgens radicale moslims is ook roken immers haram), dan mag het wel door moslims gegeten worden. Daarom raden strenge imams aan slechts voedsel aan te kopen bij moslims opdat er geen problemen ontstaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:09   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Daarom dat ze de schapen op zo een geweldig goede manier transporteren zeker. Moest dat een voorwaarde zijn voor halal dan zat heel noord-afrika zonder vlees. Halal is niet per definitie vies maar het is wel dier onwaardig, de tijd van dit type slachtingen is voorbij in dit deel van de wereld. En hoeveel moslims eten echt halal?
Want ik zie er genoeg vlees kopen in dezelfde supermarkt/slachter als ik, dus dat fabeltje van nu willen we ook halal in de Alma is weer iets van een paar exentriekelingen die het weer voor elkaar krijgen dat iedere moslim weer in een slechter daglicht staat.
Inderdaad, heel veel moslims liggen er niet van wakker omdat ze het soms niet al te nauw nemen. Vaak beperken ze zich tot geen varkensvlees eten, en voor het overige maken ze zich niet al teveel zorgen over nevenproducten en hoe bepaalde vleessoorten verwerkt wordt. Er is evenwel een groeiende radicalisering waardoor bepaalde moslims in toenemende mate de halalregeling willen toegepast zien voor al hun voedsel. Niet alleen dus bij de vleesbereiding.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:11   #90
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Het was lang geleden dat ze niet iets EISTEN...
Het handsvol moslims die het tot op de universteit van Leuven geschopt hebben, hebben er de buik van vol dat er geen halal-voedsel voorhanden is in de kantine."Wij eisen halal-voedsel" eisen de studenten. Voor kort hadden we moslim studenten die bepaalde vakken weigerden, en nu moet er speciaal voeder voor hen gemaakt worden ???!
De directie heeft tot voor zover geweigerd op hun eis in te gaan, niet omdat ze iets tegen halal voedsel zouden hebben, maar omdat er te weinig vraag naar is, gezien het extreem lage aantal islamietische studenten aldaar."we moeten een minimum hoeveelheid bestellen " luidde het " en door het kleine aantal studenten van islamietische afkomst zouden 8 op 10 maaltijden dan in de vuilbak belanden".
Benieuwd wat hun volgende EIS gaat zijn...
misschien eist u wel dat alleen vlaams belangers eisen mogen hebben.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:13   #91
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Of één van die mannen die nog trots is op zijn eigen rijke cultuur en vind dat het moet stoppen met het opdringen van immigranten hun cultuur terwijl ze eigenlijk beter energie in iets anders zouden stoppen...

die prent!
hilarisch.

en dat ménen die dus hé.
Oud 24 oktober 2007, 19:21   #92
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
die prent!
hilarisch.

en dat ménen die dus hé.
en dit dan: al die stinkende reten in delucht!!
hilarisch.
Bijgevoegde afbeelding(e)

sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:24   #93
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
die prent!
hilarisch.

en dat ménen die dus hé.
Of déze, ik doe het bijna in mijn broek! (zij g�*�*n het seffens doen!!!)

hilarisch.

Oud 24 oktober 2007, 19:30   #94
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Of déze, ik doe het bijna in mijn broek! (zij g�*�*n het seffens doen!!!)

hilarisch.
You sunk Mitgard's battleship.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:32   #95
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
die prent!
hilarisch.

en dat ménen die dus hé.
die prent!
hilarisch.
wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe

en dat ménen die dus hé.

Oud 24 oktober 2007, 19:35   #96
migrantenjong
Banneling

Standaard

Kapotlachen! Zweepslagen voor het handjes houden met vriendin in't openbaar. WAAHAHAHAHAHAHAHA

HAHA hij heeft rode strepen op zijn rug LOLOLOL
Oud 24 oktober 2007, 19:36   #97
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht

Kapotlachen! Zweepslagen voor het handjes houden met vriendin in't openbaar. WAAHAHAHAHAHAHAHA

HAHA hij heeft rode strepen op zijn rug LOLOLOL
ik begin die verrijking te snappen. Nakonets-to!
Oud 24 oktober 2007, 19:42   #98
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
You sunk Mitgard's battleship.
hoe bedoelt ge 'sunk mitgard's battleship'.
die gast is compleet aan 't doorflippen, dat ziet ge toch.
dat zou ik niet metaforisch als overwinning omschrijven, eerder als teken van labiele psyche.
laat 'm nog effe spammen, dan krijgt ie nog strafpunten ook. gaat ie wellicht helemaal door het lint.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 oktober 2007 om 19:43.
Oud 24 oktober 2007, 19:44   #99
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zou niet metaforisch als overwinning omschrijven, eerder als teken van labiele psyche.
laat 'm nog effe spammen, dan krijgt ie nog strafpunten ook. gaat ie wellicht helemaal door het lint.
Drukken die driehoek.

Komaan! Niet nadenken, gewoon drukken.
Push it.

Beetje geconfronteerd met de waarheid, misschien?
Oud 24 oktober 2007, 19:49   #100
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zou niet metaforisch als overwinning omschrijven, eerder als teken van labiele psyche.
Jongen, ik heb nooit ergens beweerd dat ik niet labiel ben. (Was er onlangs niet nog zo ene?) Mijn "onnozele" foto's zijn een reactie op / van hetzelfde kaliber als uw reactie. Maar jammer genoeg zijn die "onnozele" foto's de harde waarheid: dit staat ons te wachten als die moslims hier de meerderheid gaan uitmaken. En ze zijn goed aan het kweken. Maar het zal over my dead body zijn. Ik ben niet van plan in zo een staat te leven waar die imbecielen het voor het zeggen hebben...
Maar gij WILT die foto's niet zien. Te confronterend? Doen ze u twijfelen aan uw eigen allahtonen-gatlikkerij? Ik weet het niet, maar ge zoudt er beter wel ne keer naar kijken. Open uw ogen voor een moslim ze sluit!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be