![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mogen er al weg? 90% of zo? Authentieke geschriften van vroeger zal je niet zo vaak vinden. En dan nog, wat zou er op staan dat ons kan helpen? Pakweg de eerste schriften zijn pas een paar duizend jaar voor christus ontstaan, daarvoor kon men niet schrijven. Ik zou zeker het ontstaan van de mens in twijfel trekken en de laatste 10000 jaar vc zou ik heel anders willen bekijken. In die laatste 10'000 zijn dingen beginnen gebeuren dat in miljoenen jaren daarvoor onmogelijk waren. Er zit daar ergens een abnormale versnelling.
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
My GOD ![]() The stupid is strong in this one PS. De belangrijkste ontdekking van Darwin is het fenomeen natuurlijke selectie. Daarvoor waren er al vermoedens van evolutie, maar had men nog geen mechanisme
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 26 oktober 2007 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waarom toch altijd dat of denken ?
waarom kan het nooit en zijn ? darwin heeft idd de evolutie aangetoond en deze is onmiskenbaar - soorten evolueren darwin had het echter niet over de tegenpool van evolutie nl devolutie soorten evolueren dus niet enkel maar devolueren soms ook en het is ook best mogelijk dat een soort in het ene tijdperk beter gedijt dan in het andere en dat ze dus in het ene tijdperk eerder evolueert terwijl ze in het andere tijdperk eerder zal devolueren En dan is er nog de perceptie of de interpretatie van wat wij dus het etiket positief ( en dus evolutie ) op wensen te kleven en wat we het etiket negatief ( en dus devolutie ) willen opkleven. Zo kan men de grote technologische evolutie zien als een evolutie of devolutie, alnaargelang wat men verkiest te geloven. Tot slot kan een soort ook tegelijk evolueren en devolueren - we kunnen bvb vandaag de dag technologisch evolueren terwijl we moreel gezien devolueren ( milieu bvb)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Daar waar niemand nog iets in twijfel trekt stopt alle evolutie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 oktober 2007 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Maar het gaat niet "opeens" veel sneller, ook daarvoor zien we dat er geleidelijk aan vaker verbeteringen komen aan de stenen werktuigen. Heel lang is er met enkel vuistbijlen gewerkt, de Neanderthalers maakten al verschillende gereedschappen, iets wat door onze voorouders werd overgenomen, en rond de tijd van de grotschilderingen gaan dingen weer een tandje harder. Ja, er is geleidelijk aan steeds meer gezamelijk denkwerk en kopiëergedrag verricht, maar er was niet plotseling een supercomputer die de Egyptenaren vertelde dat Darwin van Atlantis kwam, of iets in die richting.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 oktober 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() De moderne genetica alsook historisch onderzoek ondersteunen nog steeds de evolutieleer. Het lijkt me nog steeds voor de hand liggender dat een paleontologische freak een andere verklaring heeft dan het niet kloppen van de evolutieleer.
De alternatieven voor evolutie die steevast naarvoor gebracht worden hebben geen enkele wetenschappelijke grond, en sommigen (creationisme bvb) sluiten zelfs elke wetenschappelijke methodologie uit. Als u met een wetenschappelijk natrekbare theorie kan afkomen die the origin of species beter kan beschrijvend verklaren, staat het u vrij dat te doen. Tot dan is het loos gekakel.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval bekend dat aapjes na-apen. Hou toch eens op met dat geleuter over een zakboek van de jaren 1800.
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat daarin gradaties zijn. Als duidelijk blijkt dat je een theorie niet kent is ze afbreken meestal tijdverspilling die je gebrek aan kennis verraadt. On-topic: een grote zwakte van heel het neodarwinisme het feit dat het om post-hochypothesen gaat. Wat ook niet anders kan. Toch staat zijn theorie als een paal boven water. En zag men er sinds de ontdekking van het DNA ook een materiële grondslag voor.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 oktober 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de moderne leer zijn er steeds meer tegenstrijdigheden dan volgelingen. Dat men met de moderne onderzoeken, zoals koolstof dateringen, DNA ontledingen en weet ik veel wat nog allemaal steeds tot dezelfde conclusie komt ligt nogal voor de hand. Namelijk er is geen vergelijkbaar ander. Als de mens van de aap afstamt, dan moeten ze dat ook kunnen zien. En dat is nog altijd het geval niet.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() Apen en mensen hebben wel gemeenschappelijke voorouders, zoals ik reeds schreef. Je kan heel die evolutielijnen trouwens makkelijk terugvinen op internet (denk ik). Het grote deel gemeenschappelijk DNA + paleontologische resten zijn het bewijs daarvoor. Je moet maar eens een kijkje gaan nemen in het museum in Brussel. Je kan ook heel makkelijk zien dat alle soorten een soort gemeenschappelijke voorouder moeten hebben in de manier waarop de embyro's ontwikkelen. Als je even 'vergelijkende embryologie' ingoogled krijg je hopen informatie. Je spreekt jezelf ook tegen: ik snap niet hoe er steeds meer tegenstrijdigheden kunnen zijn maar tegelijkertijd toch ieder onderzoek in ieder apart wetenschappelijk domein tot dezelfde conclusie komt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 oktober 2007 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die halve volt batterij kunnen ze een lamp laten branden, ze hebben het nagemaakt zoals ze in muur tekeningen hebben gevonden en het werkt. Vandaag de dag vinden wij dat vanzelfsprekend. Maar in die tijd had men enkel gebakken glas, wat voornamelijk plat of bol en ondoorzichtig was. Zeker geen geblazen glas. Dat bestond simpelweg niet. En koper zullen ze wel al gehad hebben, dat was zo een beetje de periode maar om nu al een koperdraad te maken en nog eens glas en nog eens een batterij en dat allemaal verbinden en dat allemaal ook nog vacuüm trekken. Nee, dat vraagt een verklaring. Nu zegt men waar is het glas dan, waar is het koper? Oké, hangt af van wat men glas maakte destijds daarvoor. Bepaalde zandsoorten, het is mogelijks gewoon vergaan tot zand weer. Koper, uit gecorrodeerd en ook vergaan? Laten we het dan eens over de gewichten hebben. Stenen mooi uitgehakt, te goed om handwerk te zijn. Soit hoe dan ook soms wel meer dan 100'000 kilo en dat naadloos omhoog getrokken en op zijn plaats gelegd. We kunnen veel, maar of we alles zomaar kunnen dat weet ik nog zo niet. En die vraag stelt zich nu al pakweg 5000 jaar hoe dat mogelijk was.
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Rachels, James
1990 Created from Animals: The Moral Implications of Darwinism. Oxford voor de weinig lezers onder de politics.be "lezers" ![]() of:http://cahiers-antispecistes.org/spip.php?article111
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 26 oktober 2007 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik geloof daar niks van. Mensaap of aapmens dat bestaat niet. Weerwolven en centauren en zeemeerminnen ook niet. De Yeti daar zijn ze nog niet aan uit, schijnt een mensaap te zijn maar ze vinden hem ook niet. Een gemeenschappelijke voorouder, vergeet het. Dan hebben we een aapmens of mensaap als voorouder. Anders kan het ook weer niet. Of gaan we er nog een derde van maken? Geen aap, geen mens maar grootva was dan? Een koe of zo? Stomme zever allemaal.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Een mensaap it is dus ...
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat schijnt er toch ergens niet zo goed in te gaan voor de meesten vind ik. ![]() t' is nog altijd op zijn bijbels hier. En plots was er de mensaap. Wat het een mens? Nee, was het een aap? nee. Wat het alle twee? Nee, het was een gemeenschappelijke voorouder? Welke? Weet ik niet. Ploperdeplop pffffiiiiii
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal u eens zijn bewijs laten zien, waarmee hij alles in gang heeft gezet. Nml het skelet. ![]() De mens-------Darwin zijn gorilla. Hij had zijn beste dag niet blijkbaar. Toegegeven dat er vergelijkingen zijn. Een ander bewijs voor de evolutietheorie en de verwantschap tussen verschillende dieren, komt vanuit de vergelijkende anatomie. Deze houdt zich echter enkel bezig met de gewervelde dieren, vanaf de manteldieren dus die voor het eerst een primitieve vorm van ruggengraat vertonen. Men vond dat het basisbouwplan van deze dieren uiteindelijk allemaal hetzelfde was. Darwin kwam met het voorbeeld van de menselijke hand, met exact dezelfde positionering van botten als o.a. in de graafklauw van de mol en de vleugel van de vleermuis. Dit gaf volgens Darwin aan dat deze totaal verschillende wezens een gezamenlijke voorouder moesten hebben. Embryologisch gezien (dus gekeken naar de ontwikkeling van het skelet van in het prille begin) ziet men zelfs dat dieren die bepaalde eigenschappen helemaal niet nodig hebben, deze toch in aanleg hebben in hun embryonale fase. Een walvis heeft bijvoorbeeld een zeer miniem ontwikkeld bekken, het wordt niet gebruikt, maar toch is het aanwezig. Zo kun je ook het staartbeentje bij de mens omschrijven. Een menselijke foetus heeft weer in een bepaald embryonaal stadium kieuwbogen. -------- Dat alles en iedereen een gemeenschappelijk ontstaan had, voor de splitsingen dat weet iedereen. jammer genoeg trekt hij die vergelijking door tot aan de apensoort. Waarom? Vanwege het skelet. Voornamelijk daarom.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 oktober 2007 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Je begrijpt het verkeerd Mambo. Je kan dit misschien eens lezen:
http://www.academischeboekengids.nl/...artikel&id=284 Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze stond er alvast iets dichter bij de waarheid volgens mij.
Jean-Baptiste Lamarck was de eerste die sterk onderscheid maakte in gewervelde en ongewervelde dieren. Zijn hoofdwerk: Animaux sans Vertèbres (1815-1822). Hij was ook de eerste die het woord "biologie" gebruikte. Nu is hij nog voornamelijk bekend als de auteur van een aantal pre-darwinistisch evolutionaire ideeën, vooral zijn stelling van de overerving van verworven kenmerken (bijvoorbeeld dat de zoon van een smid sterker is dan de zoon van een kleermaker). Zijn evolutietheorie, gepubliceerd in Philosophie zoologique (1809) kon tijdens zijn leven niet doorbreken door de scherpe kritiek en ridiculisering van o.a. Georges Cuvier. De Lamarck was overtuigd van het samenvallen met "evolutie" en "perfectionering" en daarom sprak hij ook over de ladder van de natuur: evolutie is rechtlijnig, doelgericht & opklimmend. Het organisme wil zelf veranderen, heeft creativiteit & inventiviteit - in tegenstelling tot het passieve wezen in de Darwiniaanse evolutieleer, dat overgeleverd is aan de willekeur van de natuur. Na Darwin's publicaties werd door de meeste wetenschappers het evolutionair principe aanvaard, maar niet de natuurlijke selectie. Voor hen was de theorie van Lamarck een goed alternatief. Rond het einde van de negentiende eeuw ontstond er voornamelijk in Frankrijk en de Verenigde Staten een neolamarckiaanse school; een bekend aanhanger daarvan was de Amerikaanse paleontoloog Edward Drinker Cope. Ondanks voortdurende kritiek werd pas echt algemeen aanvaard dat verworven kenmerken niet erfelijk kunnen zijn, toen er geen enkel mechanisme ontdekt werd waarmee een organisme of zijn omgeving invloed kan uitoefenen op zijn erfelijk materiaal. --------- Nu is het zo dat we mogen vaststellen dat bv in de oorlog sterkere nageslachten worden geboren dan in lange vredestijden. Ook in het wild zal het nageslacht minstens even sterk, zoniet sterker of meer aangepast evolueren. Darwin werkt degeneratief. Hij verzwakt. Weliswaar met meer kennis maar dat is dan ook maar miljoenen jaren later gekomen. In principe heeft de mens dus verduiveld veel geluk gehad niet uitgestorven te zijn in zijn ontwikkeling. Een bijna onhaalbare klus allemaal. Of een wilde gok van de natuur. Langs de andere kant als de mens ouder is dan men denkt, niet van de aap of zijn gemeenschappelijke voorouder voortkomt is dat een meer acceptabele gevolg van ontwikkeling.
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @groentje.
Chimpansee en mens schelen 2% in DNA. Nu beginnen ze met eiwitten en animo zuren en nog veel dingen die ik niet ken te goochelen. Van "het kan, misschien en soms en soms ook niet" en zo gaat dat maar door. Je kan er gewoon van maken wat je wilt. Sluitend krijg je het gewoon niet. En als het niet sluit dan staat het open.