![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scheurkalender van de islam - vrijdag 8 juni 2007 Wat zegt de sharia over afvalligen? Alle vier de rechtsscholen zijn het erover eens dat de straf voor afvalligheid van de islam of bekering tot een andere religie de doodstraf moet zijn. Er is alleen onenigheid over de procedure die moet worden gevolgd. Er is consensus dat de afvallige eerst moet worden opgeroepen om berouw te tonen en terug te keren tot de islam, tegenover een raad van wijze mannen. Wanneer de afvallige weigert berrouw te tonen, volgt een procedure die per richting verschillend is. De strengste doctrine beveelt een onmiddellijke onthoofding. De minder strenge stroming bepaalt dat hij of zij voor een dag wordt opgesloten in een kleine cel - sommigen zeggen drie dagen - waarbij hij of zij slechts water krijgt, anderen vinden dat droog brood ook is toegestaan. Sommigen zijn van mening dat marteling in dit geval is toegestaan, anderen vinden weer van niet. Theologen die tegen de doodstraf van de afvallige zijn, zeggen dat deze levenslang opgesloten moet blijven om hem of haar zodoende meer kans te geven tot berouw en terugkeer naar die islam. Niet alle islamitische landen passen de sharia toe. In de landen die een seculiere wetgeving hebben, zoals Turkije (geïnspireerd op de westerse wetgeving), wordt de doodstraf uiteraard niet officieel toegepast. Nahed Selim, Geplaatst op 8 juni 2007 om 21:45 in De Stoutmoedigen InFocus over Irak, afvalligheid, P.S. Wat mij in deze wel wat verwonderd is dat u voorbeelden wilt hebben over afvalligen die gepest worden. U zult die wellicht toch ook kennen en/of erover gelezen hebben. En het gaat hier beslist niet louter over Ihsan Jami. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2007 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste info op Net van/over "afvalligen"(apostates) is in het Engels. Veel hits:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...slam&where=web
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
apostates atheism Resultaat 1 - 10 van 76 resultaten apostates christianity Resultaat 1 - 10 van 98 resultaten ![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Politiek van amerikaanse kapitalistische imperialisme in Afghanistan om hun oorlog tegen burgers te rechtvaardigen ![]() Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 1 november 2007 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Tamelijk handig geprobeerd, maar het gaat mij niet om aantallen maar om de onderbouwing die te lezen valt.
![]() |
#86 |
|
![]() Bedoel je daarmee dat die Afghaan niet vanwege zijn afvalligheid van de islam werd terdoodveroordeeld?
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat mij on de manier hoe men over iets wilt oordelen, die zijn kennis op search tools baseert en die ook geen rekening houdt met authenticiteit/betrouwbaarheid van de bronnen. Ah ja, juist om die onderbouwing die te lezen valt natuurlijk. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zegt dat u een goede moslim probeert te zijn. Dan houdt u zich aan de sharia. En dan weet u dat de sharia afvalligen straft met de doodstraf en desnoods met levenslang. Dat zijn toch feiten. Zo staat het toch in de sharia. Of niet? U gaat toch niet ontkennen dat ex-moslims gepest en bedreigd worden? Ik verwijt u dat natuurlijk niet persoonlijk, maar geef toe dat het straffen van afvalligen zeker waar is in de islam. Niet alleen in Afghanistan, of in Nederland, maar over heel de wereld en zeker in islamlanden. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2007 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor het weinige dat ik ervan ken ElFlamencoLoco, ben ik het grootendeels met je eens. Het gaat om aanleg (brainpower), training en geheugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 1 november 2007 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U antwoordde nog steeds niet op mijn vraag betreffende de sharia in verband met het straffen van afvalligen. Of is dat ook maar een fabeltje verspreid door de vijanden van de islam? Laatst gewijzigd door system : 1 november 2007 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Nee, ik vind dat je om de pot heen draait en ik voer je af middels de negeerknop.
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De vraag over afvalligheid in een islamitische staat heb ik al meerdere keren beantwoord. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die zaak van die Afghaan die beweerde Christen te worden is een Amerikaanse Kapitalistische Imperialistische taktiek om hun oorlog daar te rechtvaardigen. Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Ik heb het niet gehad over Iraniërs.
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2007 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Maar die Afghaan in Nederland ook?
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Maar ik niet. U antwoordt naast de kwestie. Zoals vaak.
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2007 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Robert Stiphout is een Hollander:
Robert biogfarie: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...962/index.html Afvalligheid : http://www.elsevier.nl/opinie/commen...509/index.html Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 1 november 2007 om 21:33. |
![]() |
![]() |