![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Waarom worden er nu excuses aangeboden, zestig jaar later? Ze worden misbruikt voor actuele redenen: het bestrijden van Vlaams Belang. Ik ben ook tegen die partij, maar ik ga daar niet de Holocaust bijsleuren.' 'Antwerpen organiseerde trouwens niet de jodenvervolging, maar was als stad mee slachtoffer van de nazibezetting. De bestuurders moesten onder moeilijke omstandigheden beslissingen nemen. Ik vind het niet zo moedig om nu naar die mensen na te trappen.' 'Niet alleen Patrick Janssens en andere partijen misbruiken de Holocaust, ook de joodse gemeenschap en Israël doen dat. Natuurlijk hebben zij het recht om de Holocaust te herdenken, maar we mogen toch ook onze ogen niet sluiten voor hun bezetting van de Palestijnse gebieden. Daar gebruiken ze technieken die me aan dat duistere verleden doen terugdenken, in plaats van dat ze er lessen uit trekken.'
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan ik bevestigen door persoonlijke ervaringen en door mijn dissertatie-onderzoek. Blijkbaar heeft hij veel geleerd van Van der Elst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap eigenlijk de link niet tussen de houding van het Antwerps stadsbestuur in de jaren 40 tov de joden en de huidig beleid van de staat Israël.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zijn openhartige BV-statuus van het ogenblik heeft Bart De Wever (opnieuw) in de val doen lopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen kan het van mij nu schandalig vinden, maar ik verkneukel mij in de strapatsen van beide politieke paljassen: Dewever én Janssens.
Uiteraard is het slappe koffie vanwege Janssens om heel selectief slechts één wandaad aan één bepaalde bevolkingsgroep af te handelen met een 'goedkope zalf' die 'verontschuldigen' of 'spijt' pleegt te zijn. Als je je oprecht medeschuldig acht aan schurkenstreken van je voorgangers waarvan je tenslotte de bestuurlijke erfgenaam bent, dan kan je beter maar meteen aftreden en je met smet beladen functie aan de wilgen hangen. Dat zou al heel wat meer indruk maken dan verscholen achter een hele generatie stadsgenoten, die overigens part noch deel aan het gebeuren hadden, excuses te laten regenen tegenover eenzelfde generatie die tegenwoordig (vooral in eigen land) zelf ook veel meer dader is tegenover de Palestijnen dan slachtoffer van de Duitsers. De grootste foemp in heel de affaire is uiteraard groot bakkes Dewever, die meende politiek bloed te hebben geroken. Dat is prima, maar niet niet zijn positie. Hij krijgt nu lik op stuk de rekening gepresenteerd om te bijten in de handen waaruit hij binnenkort (meende) te mogen eten. Als staatsman met ambitie krijgt hij nu een lesje in bescheidenheid en omzichtigheid om niet op lange tenen te trappen van mensen waar je iets van wil verkrijgen. Op de knieën dus, Bartje! Al bij al een goede voorbereidende oefening om violgende week plat op de buik te gaan voor een onderhandelde B-H-V-oplossing, een kwestie waar hij een paar dagen terug ook zijn hand overspeelde en meende de forcing te moeten voeren.
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een storm in een glas water bij gebrek aan ander nieuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
En terecht, Bartken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() de joden moeten af en toe maar eens op hun plaats gezet worden. Ongeacht zijn politieke signatuur, BDW had gelijk;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen op alle posten op TV zien. Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen in alle kranten zien tot in het TVbladje toe. Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen op alle posten op de radio horen.
Tegen mij moet je er niet over komen zagen, ik ben niet verantwoordelijk, het is geschiedenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Op hun plaats gezet worden omdat ze excuses kregen voor de bereidwilligheid van het Antwerpse stadsapparaat? Ik, als antizionist, zie niet onmiddellijk de logica. Niet elke berichtgeving over de holocaust maakt deel uit van de holocaustindustrie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben schrik van BDW precies .... dus maar alles gebruiken om hem te bestrijden. Wekt alleen averechts, me dunkt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest een ander politicus op een ander moment dat hebben gezegd zou men ook zo hebben gereageerd. De Holodingen en alles wat daar omheen hangt is zeer gevoelig, zeker in Antwerpen. Waarom reageert de CD&V ook? Om N-VA te treffen? Ik denk het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Dat is nog een achter gebleven belgische platbroeken reflex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De reactie van drie prominente leiders van de Open VLD is toch ronduit belachelijk als je leest wat BDW echt heeft verteld. En dat wordt zomaar gepubliceerd in alle kranten. De paarse pers denkt met de CD&V-N-VA, en vooral de N-VA te discrediteren, hun paarse vriendjes weer de bovenhand gaan krijgen. Media: To form opinion, not to publish. En dan maar zagen over Berlusconi .... Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 30 oktober 2007 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwijzing van Bart Dewever over de behandeling van de Palestijnen door Israel ligt natuurlijk zéér gevoelig.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik begrijp dan ook wel dat u het 'vervelend' vindt om daarmee geconfronteerd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel... Maar wie zaten daar tijdens een minivoetbalwedstrijd te roepen en te tieren : " Hamas ! Hamas ! Joden aan de gas !" of toch iets in die aard ? Dat was zeker Bart Dewever niet, NVA-ers en Vlaams Belangers ook niet !
|
![]() |
![]() |