Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 13:36   #81
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Nee, hij reageerde op die gratuite daden van onderlijveke.
LETTERLIJK. De uitspraken van Bart De Wever
'Waarom worden er nu excuses aangeboden, zestig jaar later? Ze worden misbruikt voor actuele redenen: het bestrijden van Vlaams Belang. Ik ben ook tegen die partij, maar ik ga daar niet de Holocaust bijsleuren.'

'Antwerpen organiseerde trouwens niet de jodenvervolging, maar was als stad mee slachtoffer van de nazibezetting. De bestuurders moesten onder moeilijke omstandigheden beslissingen nemen. Ik vind het niet zo moedig om nu naar die mensen na te trappen.'

'Niet alleen Patrick Janssens en andere partijen misbruiken de Holocaust, ook de joodse gemeenschap en Israël doen dat. Natuurlijk hebben zij het recht om de Holocaust te herdenken, maar we mogen toch ook onze ogen niet sluiten voor hun bezetting van de Palestijnse gebieden. Daar gebruiken ze technieken die me aan dat duistere verleden doen terugdenken, in plaats van dat ze er lessen uit trekken.'
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:37   #82
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De Wever zal gedacht hebben : "Al die nabestaanden van de collaborateurs stemmen ofwel voor ons, ofwel voor het VB, dus even scoren is de boodschap"
Dat kan ik bevestigen door persoonlijke ervaringen en door mijn dissertatie-onderzoek. Blijkbaar heeft hij veel geleerd van Van der Elst.
Oud 30 oktober 2007, 13:46   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik snap eigenlijk de link niet tussen de houding van het Antwerps stadsbestuur in de jaren 40 tov de joden en de huidig beleid van de staat Israël.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:47   #84
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
tja,...
hij is toch al langer burgemeester ?
een strategie van een publiciteitsbureauke...
Is hij niet zelf de reclamestrateeg bij uitstek. Nadat hij een paar jaar na elkaar in marketingkringen bekroond werd voor de beste strategische reclam, kwam hij uit het niets als politieker en dan nog wel als partijvoorzitter. Een duidelijker voorbeeld dat de inhoud van de politiek en ervaring sterk ondergeschikt werd aan de perceptie, is moeilijk denkbaar. De SP werd Anders, ook bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen, waarbij Janssen met een strategie van witzwart-keuze de onbetwistbare baas werd in de stad. Ook zijn 'tijdloze' verontschuldiging aan joden past in die witzwart-strategie... Excuus-Truzen zijn bij strategen altijd welkom.

Zijn openhartige BV-statuus van het ogenblik heeft Bart De Wever (opnieuw) in de val doen lopen...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:51   #85
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Iedereen kan het van mij nu schandalig vinden, maar ik verkneukel mij in de strapatsen van beide politieke paljassen: Dewever én Janssens.

Uiteraard is het slappe koffie vanwege Janssens om heel selectief slechts één wandaad aan één bepaalde bevolkingsgroep af te handelen met een 'goedkope zalf' die 'verontschuldigen' of 'spijt' pleegt te zijn. Als je je oprecht medeschuldig acht aan schurkenstreken van je voorgangers waarvan je tenslotte de bestuurlijke erfgenaam bent, dan kan je beter maar meteen aftreden en je met smet beladen functie aan de wilgen hangen.
Dat zou al heel wat meer indruk maken dan verscholen achter een hele generatie stadsgenoten, die overigens part noch deel aan het gebeuren hadden, excuses te laten regenen tegenover eenzelfde generatie die tegenwoordig (vooral in eigen land) zelf ook veel meer dader is tegenover de Palestijnen dan slachtoffer van de Duitsers.

De grootste foemp in heel de affaire is uiteraard groot bakkes Dewever, die meende politiek bloed te hebben geroken. Dat is prima, maar niet niet zijn positie. Hij krijgt nu lik op stuk de rekening gepresenteerd om te bijten in de handen waaruit hij binnenkort (meende) te mogen eten.
Als staatsman met ambitie krijgt hij nu een lesje in bescheidenheid en omzichtigheid om niet op lange tenen te trappen van mensen waar je iets van wil verkrijgen.
Op de knieën dus, Bartje!
Al bij al een goede voorbereidende oefening om violgende week plat op de buik te gaan voor een onderhandelde B-H-V-oplossing, een kwestie waar hij een paar dagen terug ook zijn hand overspeelde en meende de forcing te moeten voeren.
Oud 30 oktober 2007, 13:53   #86
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een storm in een glas water bij gebrek aan ander nieuws.
Oud 30 oktober 2007, 13:55   #87
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
De Wever bereid om joodse gemeenschap excuses aan te bieden

NV-A-voorzitter Bart De Wever is bereid zijn verontschuldigingen aan te bieden voor zijn uitspraken over de jodenvervolging in Antwerpen. De Wever had de excuses van burgemeester Patrick Janssens aan de joodse gemeenschap zondag 'gratuit' genoemd.

De Wever had vanmorgen al contact met de vertegenwoordigers van verschillende joodse organisaties. Vanmiddag zit hij met hen samen. 'Als de joodse gemeenschap dat nodig vindt, wil ik beslist mijn excuses aanbieden', aldus De Wever.

De N-VA-voorzitter herhaalt dat het nooit zijn bedoeling was de joodse gemeenschap te schofferen.

De uitspraken van De Wever deden veel stof opwaaien bij de joodse gemeenschap. Maar ook politici waren opvallend scherp voor de N-VA-voorzitter. Open VLD schreef een open brief aan De Wever en ook CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen keurde zijn uitspraken af.

Vanmorgen al nuanceerde De Wever zijn uitspraken. Hij zei op de VRT-radio dat gratuit 'alleen sloeg op het feit dat ze zo laat komen'. 'Dus het was zeker geen negatieve opmerking naar de joods gemeenschap. En zestig jaar na datum, als iedereen overleden is, is het natuurlijk geen daad van grote politieke moed om nog verontschuldigingen aan te bieden. Maar ik heb me er nooit tegen verzet, nooit.'

http://www.standaard.be/Artikel/ Detail.aspx? artikelid= DMF30102007_ 038

En terecht, Bartken!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:57   #88
Ambiorix

Standaard

de joden moeten af en toe maar eens op hun plaats gezet worden. Ongeacht zijn politieke signatuur, BDW had gelijk;
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:58   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat voor klinkklare zot is me dat
Net wat ik dacht. Die gast denkt precies dat als Dewever aan de macht komt er overal gaskamers gaan worden opgezet
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:59   #90
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
is daar iets mis mee?
Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen op alle posten op TV zien. Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen in alle kranten zien tot in het TVbladje toe. Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen op alle posten op de radio horen.

Tegen mij moet je er niet over komen zagen, ik ben niet verantwoordelijk, het is geschiedenis.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 14:00   #91
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
de joden moeten af en toe maar eens op hun plaats gezet worden. Ongeacht zijn politieke signatuur, BDW had gelijk;
Op hun plaats gezet worden omdat ze excuses kregen voor de bereidwilligheid van het Antwerpse stadsapparaat? Ik, als antizionist, zie niet onmiddellijk de logica. Niet elke berichtgeving over de holocaust maakt deel uit van de holocaustindustrie.
Oud 30 oktober 2007, 14:01   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Net wat ik dacht. Die gast denkt precies dat als Dewever aan de macht komt er overal gaskamers gaan worden opgezet
ik kan moeilijk geloven dat die mens dat zelf gelooft. Met andere woorden, de joden vechten samen met de Belgen tegen de Vlaming.

Waarvan akte.

Verschaeve
Oud 30 oktober 2007, 14:03   #93
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Al bij al een goede voorbereidende oefening om violgende week plat op de buik te gaan voor een onderhandelde B-H-V-oplossing, een kwestie waar hij een paar dagen terug ook zijn hand overspeelde en meende de forcing te moeten voeren.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 14:05   #94
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ze hebben schrik van BDW precies .... dus maar alles gebruiken om hem te bestrijden. Wekt alleen averechts, me dunkt ...
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 14:08   #95
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Ze hebben schrik van BDW precies .... dus maar alles gebruiken om hem te bestrijden. Wekt alleen averechts, me dunkt ...
Moest een ander politicus op een ander moment dat hebben gezegd zou men ook zo hebben gereageerd. De Holodingen en alles wat daar omheen hangt is zeer gevoelig, zeker in Antwerpen. Waarom reageert de CD&V ook? Om N-VA te treffen? Ik denk het niet.
Oud 30 oktober 2007, 14:10   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
de CD&V ook? Om N-VA te treffen? Ik denk het niet.
Dat is nog een achter gebleven belgische platbroeken reflex.

Verschaeve
Oud 30 oktober 2007, 14:15   #97
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Moest een ander politicus op een ander moment dat hebben gezegd zou men ook zo hebben gereageerd. De Holodingen en alles wat daar omheen hangt is zeer gevoelig, zeker in Antwerpen. Waarom reageert de CD&V ook? Om N-VA te treffen? Ik denk het niet.
Ondat ze onder druk staan van de Belgicistische vleugel (zie reactie Eyskens). Intussen hopen ze dat BDW een toontje lager zingt, zodat ie meer in het gareel loopt.

De reactie van drie prominente leiders van de Open VLD is toch ronduit belachelijk als je leest wat BDW echt heeft verteld. En dat wordt zomaar gepubliceerd in alle kranten. De paarse pers denkt met de CD&V-N-VA, en vooral de N-VA te discrediteren, hun paarse vriendjes weer de bovenhand gaan krijgen.

Media: To form opinion, not to publish. En dan maar zagen over Berlusconi ....

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 30 oktober 2007 om 14:17.
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 14:20   #98
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Op hun plaats gezet worden omdat ze excuses kregen voor de bereidwilligheid van het Antwerpse stadsapparaat? Ik, als antizionist, zie niet onmiddellijk de logica. Niet elke berichtgeving over de holocaust maakt deel uit van de holocaustindustrie.
die logica snap ik ook niet... of leidt industrie niet tot handel enz... ?

De verwijzing van Bart Dewever over de behandeling van de Palestijnen door Israel ligt natuurlijk zéér gevoelig.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 30 oktober 2007, 14:28   #99
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen op alle posten op TV zien. Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen in alle kranten zien tot in het TVbladje toe. Het begint wat te vervelen nadat we het alle dagen op alle posten op de radio horen.

Tegen mij moet je er niet over komen zagen, ik ben niet verantwoordelijk, het is geschiedenis.
u niet, maar de ideologie die u aanhangt was wel verantwoordelijk natuurlijk.
ik begrijp dan ook wel dat u het 'vervelend' vindt om daarmee geconfronteerd te worden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 14:28   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
te gek om dat toch te geloven zeker. Zelfs van Vlaams Blok werd dat niet gezegd. Niet overdrijven hé. We zijn intussen de 21ste eeuw.

Alhoewel...

Maar wie zaten daar tijdens een minivoetbalwedstrijd te roepen en te tieren : " Hamas ! Hamas ! Joden aan de gas !" of toch iets in die aard ? Dat was zeker Bart Dewever niet, NVA-ers en Vlaams Belangers ook niet !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be