![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als de mens niet meer met de wijze mag geconfronteerd worden waarop zijn dagelijks voedsel op zijn bord beland (al gaat het er in de realiteit iets verschrikkelijker aan toe) dan is er toch iets ernstig mis. Daarbij verklaren dat mensen die dieren slachten een grotere kans zouden maken om dat ook te doem met mensen is al helemaal van de pot gerukt. Dit programma wil de opleiding tot boer in de jaren '50 weergeven. Als omwille van een zekere politieke correctheid -die gebaseerd is op de hypocrisie van de vlees consumerende kijker die wel niet wil weten waar dat vandaan komt- gecensureerd moet worden op een aspect dat niet weg te denken is op een algemene boerderij, dan vind ik dat erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() ik volg het iedere week ook, jongeren worden ondergedompeld in jaren '50 stijl.
Met de harde hand dus waarbij men moet bidden, koeien melkeren, voor varkens zorgen, kuisen, eten maken enz De vrouwen staan dus in functie van hun man en nemen de taken op zich. ik heb ook moeten wegzappen toen ze daar een kip tussen hun benen moesten zetten en de keel oversnijden. Bij iemand mislukte het en de kip liep nog vrij rond. Staat ook in de gazetten. Maar die dingen heb je ook bij toast kannibaal, stanley's route of ieder programma dat zich bijvoorbeeld in de jungle afspeelt. Je hebt bv soms ook hanengevechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Parlementslid
|
![]() Zo lang er vlees wordt gegeten is dat inderdaad normaal.
Citaat:
Kort komt het op het volgende neer:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Onder het motto van "wir haben es nicht gewusst" vrolijk vlees eten maar wel er emotioneel onderdoor gaan als dat voedsel wordt geproduceerd, dat vind ik hypocriet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Euh...het was de jaren '50. Volgens die redenering gaat dus juist om de voorouders die sindsdien de grootste welvaartscreatie ooit hebben te weeg gebracht. Btw, hoe denk je dat het boerenleven anno 1950 er ongeveer uitzag?
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn moeder komt van een boerenfamilie. Al wat daar op je bord lag, kwam van het veld of de stal. Eigen kweek en oogst. Ik heb daar nog vakanties doorgebracht, en ja, ik heb ook kippen en konijnen moeten helpen slachten (in die kringen moet je je eten dus verdienen). Je leert tenminste wat een moeite en voorbereiding het kost om een stuk vlees op je bord te krijgen. Dat kweekt meer respect voor levende wezens, dan naar die keurige slager gaan, hoor. Wat jij hier toont is een typische 21 eeuwse vervreemding van wat eeuwenlang de basis is geweest van de menselijke maatschappij: de boerenstiel en het boerenleven. Ik heb al veel onnozele argumenten gehoord tegen boeren en de boerenstiel, o.m. van ecologisten en Gaia adepten, maar de 'stepping stone to murder' theorie is wel redelijk nieuw.
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ik heb de aflevering inderdaad NIET gezien. Maar naar wat ik er hier over gelezen heb, kan ik zeggen dat ik het afkeur. Daarvoor hoef ik het niet gezien te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De wet is inderdaad overtreden en niet enkel die van het goed fatsoen. Pro' s en contra's ten spijt, de wet van anno 2007 is niet meer die van 1957 en moet gerespecteerd worden:
09.11.2007 17:24 "De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten In het VT4-programma "De jeugd van tegenwoordig" mogen geen kippen meer worden geslacht. In de uitzending van 1 november werd de minderjarige deelnemers opgedragen om eigenhandig kippen te slachten. Hiermee overtreden ze op verschillende manieren de wet op het dierenwelzijn, meldt de FOD Volksgezondheid. De dienst dierenwelzijn stelt een onderzoek in. VT4 schrapt intussen bepaalde scènes met mogelijk dierenleed uit de volgende uitzending van het programma. Wie dieren slacht, moet elk mogelijk lijden vermijden: de dieren mogen geen onnodige pijn of opwinding voelen. Bovendien mag dierenleed niet gebruikt worden om een programma sensationeler te maken. "In de uitzending van vorige week van 'De jeugd van tegenwoordig' is duidelijk te zien dat de minderjarige deelnemers niet voorbereid waren op de kippenslachting, die niet vlot verliep", aldus FOD Volksgezondheid. In het onderzoek zal de inspectie eerst en vooral moeten bepalen bij wie de verantwoordelijkheid ligt. Eerder deze week was er al een overleg met VT4. Na overleg met dierenrechtenorganisatie GAIA besliste VT4 ook om in de volgende aflevering van "De jeugd van tegenwoordig" geen varkenscastratie zonder verdoving uit te zenden. De zender houdt voortaan rekening met wet en gevoeligheden voor dierenwelzijn. (LEE) http://news.be.msn.com/entertainment...mentid=6643712 Laatst gewijzigd door Boadicea : 9 november 2007 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jeugd moet dus leren slachten zoals het hoort.
Zal veel werk aan zijn.