Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 6 november 2007, 15:01   #81
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ook uit la DH:
Citaat:
Le chef de groupe cdH, Melchior Wathelet, a appelé �* la sérénité. "Un vote est toujours évitable", a-t-il dit, rappelant que son parti n'acceptera pas que les francophones se voient imposer la vision d'une autre communauté avec le soutien du Vlaams Belang.
In Vlaamse kranten vind men bijna alle commentaar van dit artikel terug, behalve... de naam van het VB...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 6 november 2007 om 15:01.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 15:03   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Op de site van de Libre Belgique, in een interview met François Perrin (ex. Rassemblement Wallon), inmiddels 86, een schoolvoorbeeld van de typische inschatting van zaken door de franstaligen.

Over de mogelijke afloop van het huidig formatieberaad :

"Que pensez-vous des partis francophones ?

Je ne sais pas ce qu'ils vont faire. Et je ne sais pas comment ils vont s'en sortir. Ils vont sans doute lâcher quelque chose pour sauver la patrie. Ils sauvent la patrie comme cela depuis 1950."

Dé Redders des Vaderlands sinds 1950, tegen den verdomden vlaamschen onderdrukker, dus !

Tiens, zou het kunnen dat men in het zuiden des lands niet eens gemerkt heeft dat Vlaanderen �*l die decennia lang duizenden miljarden frankskes in hun afgrond heeft gestort, om de boel draaiend te houden ?
En wat denk je hier van?

Citaat:
MR-kamerfractieleider Daniël Bacquelaine herhaalde dat een stemming van de voorstellen voor de Franstaligen een oorlogsverklaring betekent en dat de bal nu in het kamp van de Vlaamse christendemocraten ligt.

Een gelijkaardige reactie viel te noteren bij CDH-fractieleider Melchior Wathelet. Het kan volgens hem niet dat één gemeenschap zijn visie oplegt aan de andere gemeenschap. 'Maar een stemming valt nog te vermijden', klonk het.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF06112007_002
Dat de Franstalige minderheid zijn visie oplegt aan de meerderheid, d�*�*r is natuurlijk niets mis mee.
Oud 6 november 2007, 15:06   #83
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Dat de Franstalige minderheid zijn visie oplegt aan de meerderheid, d�*�*r is natuurlijk niets mis mee.
Het ergste van al is dat er dus Vlamingen zijn die dat ook denken hé. Overlaatst zo iemand tegengekomen "wij kunnen toch niet iets goedkeuren als de anderen daar volledig tegen zijn?" Het moet wel gezegd worden dat de persoon in kwestie niet van de snuggerste was en van actualiteit & politiek niet te veel kaas had gegeten.
Ik heb hem dan maar een half uurtje zitten vertellen over de werking van dat apenland en over dergelijke stemmingen in het verleden, daarna had ie zijn mening al wat bijgestuurd.
vrijevlaming is offline  
Oud 6 november 2007, 15:11   #84
Hallebarde
Banneling

Standaard

Allez, voor wat betreft het regeringske dat men in mekaar aan 't knutselen is, ziet het er goed uit. Dat is nu eens een coalitie die perfect aan mekaar zal hangen, zie.
Hallebarde is offline  
Oud 6 november 2007, 15:16   #85
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In jouw visie niet, nee. Maar je beseft toch dat ze zeer radicaal is? Maar ik wil hier niet de zoveelste welles-nietes polemiek van maken.
Robert, dit is toch een discussie? Kunnen we er dan even mee verder gaan?

Ik wou toch wel eens weten waarin mijn visie dan zoveel radikaler is dan de jouwe.

Het gaat om een historisch emancipatieproces. De Vlaamsnationalistische strekking wil dat doel bereiken via de creatie van een aparte staat. Ik ben daar niet tegen maar stel dat het doel daarmee niet zal bereikt zijn. Ik denk dat men een stap overslaat: de burgerlijke emancipatie van de doorsnee Vlaming.

Aan het ene werken verhindert het andere niet. Maar ik stel vast dat alle energie gaat naar de vorming van een aparte staat, en zo goed als niets naar onze emancipatie als burgers.

Dat maakt me treurig en wat pessimistisch over de toekomst.
Kortaf is offline  
Oud 6 november 2007, 15:17   #86
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat zijn wij allemaal, met of tegen uw goesting.
we zijn ook allemaal Vlaming, met of tegen uw goesting
Ambiorix is offline  
Oud 6 november 2007, 15:20   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Godverdomme toch!
De kranten staan vol met reacties van burgers die het niet langer pikken, maar boven hun hoofden doen hun 'vertegenwoordigers' nét het tegenovergestelde van wat zij willen. Wie heeft dan een slavenmentaliteit en wat kan een gewone burger daaraan veranderen zonder meteen in de extreem rechtse hoek gestampt te worden?
Oud 6 november 2007, 15:29   #88
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

@ Hallebarde

als je de mening van een politieke partij als rassemblement Wallon aanhaalt
een partij die notabene voor de aansluiting van Wallonie bij Frankrijk pleitte
dit in de tijdsgeest dat Vlaanderen echt wel de Waalse economie kon gebruiken en dat dan bijgevolg ook deed dan is dat krak hetzelfde als wat sommige die hard vlaams separatisten nu doen
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 15:33   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaanderen de Waalse economie gebruiken?

http://www.vvb.org/kort/225/21940
Oud 6 november 2007, 15:39   #90
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godverdomme toch!
De kranten staan vol met reacties van burgers die het niet langer pikken, maar boven hun hoofden doen hun 'vertegenwoordigers' nét het tegenovergestelde van wat zij willen. Wie heeft dan een slavenmentaliteit en wat kan een gewone burger daaraan veranderen zonder meteen in de extreem rechtse hoek gestampt te worden?
Je kan al beginnen met proberen in te zien dat het enkel de extreme meningen zijn die in de kranten en op fora als deze verschijnen. Ze geven zeker niet het beeld van de meerderheid of een gemiddelde van de bevolking.
Dan kan je proberen te beseffen dat al wat het volk wil, niet persé goed voor hen is.
En dan kan je daaraan toevoegen dat politici soms dingen moeten doen tegen hun zin (en die van hun kiezers) omdat hun handen gebonden zijn.

Eigelijk zijn ze (vlaamse onderhandelaars) al bij al goed bezig. Ze houden hun been stijf, ze proberen toch flexibel te zijn (zelfs BdW praat over "elkaar vinden") en ze houden vol.

Eigelijk is er maar één zaak dat ik het kartel niet kan vergeven, en dat is die 5 minuten politieke moed uitspraak, waarmee ze de vorige regering zo het leven zuur hebben gemaakt, waarmee ze leugenachtig stemmen hebben gepikt, en waarvan ze nog steeds niet toegeven dat die verkeerd was. Terwijl we het nu allemaal zien.
Maar dat is rancune, en dat is klein van mij.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 6 november 2007 om 15:40.
Travis66 is offline  
Oud 6 november 2007, 15:53   #91
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen de Waalse economie gebruiken?

http://www.vvb.org/kort/225/21940
zeer neutrale bron heb je daar
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 16:10   #92
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swamp Bekijk bericht
@ Hallebarde

als je de mening van een politieke partij als rassemblement Wallon aanhaalt
een partij die notabene voor de aansluiting van Wallonie bij Frankrijk pleitte
dit in de tijdsgeest dat Vlaanderen echt wel de Waalse economie kon gebruiken en dat dan bijgevolg ook deed dan is dat krak hetzelfde als wat sommige die hard vlaams separatisten nu doen
Over hoe RW destijds de aansluiting bij Frankrijk pleitte, zijn we het eens.

Voor het overige : in de franstalige pers distilleer ik er echt niet de radicale meningen uit, hoor : ik lees gewoon wat er staat.

Dat van "Vlaanderen dat echt wel de waalse economie kon gebruiken" is een aperte ontkenning van de realiteit, maar goed, het is uw mening.
Hallebarde is offline  
Oud 6 november 2007, 16:13   #93
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal wollige taal die evenwel totaal voorbijgaat aan het kernpunt van heel deze zaak, nl. er wordt slechts de toepassing gevraagd van de grondwet, taal- en kieswetten. Voor dit alles hoeft er geen prijs te worden betaald. Deze toepassing is immers elementair recht dat op geen enkele wijze hoeft afgekocht te worden.
kan je mij nu eens zeggen waar je die "toepassing van elementair recht" vindt?

Een paar tips:
- toepassing van de Grondwet: ja, om een OPLOSSING te vinden op het probleem BHV. Er staat nergens, maar dan ook nergens in, dat BHV gesplitst moet worden...
- toepassing van de taalwet: ja, voor de oproepingen; maar an sich heeft de taalwet niks te maken met BHV
- toepassing van de kieswet: tja, BHV staat in de kieswet, niet de splitsing ervan.

Er bestaat maar één argument om BHV "eenzijdig" te splitsen zonder "compensaties", nl. de numerieke meerderheid van de Vlaamse partijen in het Parlement, wat men ook de "dictatuur van de meerderheid" zou kunnen noemen (en begrijp me niet verkeerd, er bestaat ook zoiets als de "dictatuur van de minderheid").
Oud 6 november 2007, 16:14   #94
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
kan je mij nu eens zeggen waar je die "toepassing van elementair recht" vindt?

Een paar tips:
- toepassing van de Grondwet: ja, om een OPLOSSING te vinden op het probleem BHV. Er staat nergens, maar dan ook nergens in, dat BHV gesplitst moet worden...
- toepassing van de taalwet: ja, voor de oproepingen; maar an sich heeft de taalwet niks te maken met BHV
- toepassing van de kieswet: tja, BHV staat in de kieswet, niet de splitsing ervan.

Er bestaat maar één argument om BHV "eenzijdig" te splitsen zonder "compensaties", nl. de numerieke meerderheid van de Vlaamse partijen in het Parlement, wat men ook de "dictatuur van de meerderheid" zou kunnen noemen (en begrijp me niet verkeerd, er bestaat ook zoiets als de "dictatuur van de minderheid").
We leven al eeuwen onde de dictatuur van het zuiden. Als we dan eens één keer onze goesting willen, zijn wxe de slechten?
Splitsen verdomme, en België ook!

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 16:23   #95
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je kan al beginnen met proberen in te zien dat het enkel de extreme meningen zijn die in de kranten en op fora als deze verschijnen. Ze geven zeker niet het beeld van de meerderheid of een gemiddelde van de bevolking.
Dan kan je proberen te beseffen dat al wat het volk wil, niet persé goed voor hen is.
En dan kan je daaraan toevoegen dat politici soms dingen moeten doen tegen hun zin (en die van hun kiezers) omdat hun handen gebonden zijn.

Eigelijk zijn ze (vlaamse onderhandelaars) al bij al goed bezig. Ze houden hun been stijf, ze proberen toch flexibel te zijn (zelfs BdW praat over "elkaar vinden") en ze houden vol.

Eigelijk is er maar één zaak dat ik het kartel niet kan vergeven, en dat is die 5 minuten politieke moed uitspraak, waarmee ze de vorige regering zo het leven zuur hebben gemaakt, waarmee ze leugenachtig stemmen hebben gepikt, en waarvan ze nog steeds niet toegeven dat die verkeerd was. Terwijl we het nu allemaal zien.
Maar dat is rancune, en dat is klein van mij.
Twee zinnetjes vallen hier sterk op, en ik vraag mij af of u zelf wel eventjes nagedacht hebt over de betekenis ervan.

Al wat het volk wil, is niet persé goed voor hen ?

Als het volk zelf niet mag beslissen wat het wil of wat goed zou zijn, wie moet daar dan in haar plaats over beslissen ? Spreken we hier nog over democratie ?

En zowat even straf : politici moeten soms dingen doen tegen hun zin en tegen die van de kiezers, omdat hun handen gebonden zijn ?

Door wie of wat zijn hun handen dan wel gebonden ? Ik dacht dat de gekozen vertegenwoordigers des volks er ten dienste van het volk waren. Hun handen zijn enkel daardoor gebonden, toch ?
Hallebarde is offline  
Oud 6 november 2007, 16:24   #96
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
We leven al eeuwen onde de dictatuur van het zuiden. Als we dan eens één keer onze goesting willen, zijn wxe de slechten?
en dan Hoboken ook !
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 16:25   #97
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik wou toch wel eens weten waarin mijn visie dan zoveel radikaler is dan de jouwe.
Radicaler was misschien geen goed gekozen term. Ik zal ze veranderen in "totaal afwijkend", wat het behoud van de Belgische staat betreft. Gans mijn politiek bewust bestaan heb ik me, met de beperkte middelen die ik ter beschikking had, verzet tegen deze onnatuurlijke onstaat, die ons niets gegund heeft, hetgeen we bereikt hebben we buitensporig duur betaald. Dat weet je evengoed als ik. Nu er eindelijk enig zicht is op eigen natievorming is er voor mij geen plaats meer voor België. Ik wil er vanaf. Dit land k�*n niet functionneren, ook niet onder Vlaamse supervisie, het heeft eenvoudigweg geen fundamenten. Alles loopt vast op het communautair gedram. We moeten daar dringend vanaf, alleen al op rationele gronden.
Citaat:
Het gaat om een historisch emancipatieproces. De Vlaamsnationalistische strekking wil dat doel bereiken via de creatie van een aparte staat. Ik ben daar niet tegen maar stel dat het doel daarmee niet zal bereikt zijn. Ik denk dat men een stap overslaat: de burgerlijke emancipatie van de doorsnee Vlaming.

Aan het ene werken verhindert het andere niet. Maar ik stel vast dat alle energie gaat naar de vorming van een aparte staat, en zo goed als niets naar onze emancipatie als burgers.
Onderschat je de emancipatie van de doorsnee Vlaming niet een beetje? Ik merk dat mijn eigen kinderen, vrienden en kennissen, die niet bepaald allemaal Vlaams-nationalisten zijn, toch wel behoorlijk geëmancipeerd zijn op maatschappelijk en zelfs Vlaams niveau.
Citaat:
Dat maakt me treurig en wat pessimistisch over de toekomst.
Daar zijn we het dan niet eens. Verschillende kruiden maken de schotel eens zo smakelijk.
robert t is offline  
Oud 6 november 2007, 16:27   #98
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swamp Bekijk bericht
en dan Hoboken ook !

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 16:27   #99
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, Vlaanderen heeft al altijd onder het juk van Wallonië geleefd en al hun eisen werden weggewuifd... ook de laatste decennia...
Er is geen Vlaams Gewest en geen Vlaamse Gemeenschap, geen eigen Vlaams Parlement, de Vlaamse taal is niet erkend, men spreekt nog steeds Frans in Louvain, enz. enz.

ik heb het reeds gezegd, Calimero was waarschijnlijk een Vlaams-nationalist...

Citaat:
Kalm, il ne sert �* rien de s'énerver, c'est mauvais pour les artères...
Oud 6 november 2007, 16:29   #100
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, Vlaanderen heeft al altijd onder het juk van Wallonië geleefd en al hun eisen werden weggewuifd... ook de laatste decennia...
Er is geen Vlaams Gewest en geen Vlaamse Gemeenschap, geen eigen Vlaams Parlement, de Vlaamse taal is niet erkend, men spreekt nog steeds Frans in Louvain, enz. enz.

ik heb het reeds gezegd, Calimero was waarschijnlijk een Vlaams-nationalist...

Kalm, il ne sert �* rien de s'énerver, c'est mauvais pour les artères...
JIJ vind dus dat de lat gelijk ligt?

DAARIN sta je eenzaam en alleen in Vlaanderen...

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be