Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 7 november 2007, 12:09   #81
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
politics isn't life
En hierbij zeg ik mijn volgende geniale stelling, politics IS LIFE, al de andere dingen zijn gewoon niet van het leven. Liefde en al de andere zaken die jij waarschijnlijk gaat opnoemen zijn allemaal verre van aards!

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 7 november 2007 om 12:10.
Hashiwokakero is offline  
Oud 7 november 2007, 12:10   #82
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Inschrijvingsrecht voor de zes faciliteitengemeenten lijkt me nu ook niet bepaald een de facto-annexatie. De Vlaamse rondzendbrieven blijven behouden, de Vlaamse regering blijft bevoegd voor alle gemeentelijke aangelegenheden en Brussel of de Franstalige gemeenschap verwerven er geen enkele zeggenschap. Ook over de benoeming van de burgemeesters wordt geen enkele toegeving gedaan. Van alle eisen die de franstaligen op tafel legden en waarin ze al hardop droomden van een Anschluss blijft niks over.
Dit is wat de Vlaamse burgemeesters uit de Rand van uw voorstel vinden:

Citaat:
Voorstel Leterme gekraakt

Enkele burgemeesters uit Halle-Vilvoorde die een voortrekkersrol spelen in de actie voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde zijn in ieder geval niet te spreken over de voorstellen die formateur Yves Leterme gisteren deed in het dossier. Zowel Willy De Waele (Open Vld) van Lennik als Lieve Vanlinthout (CD&V) van Sint-Pieters-Leeuw herinnert aan het standpunt dat er hiervoor geen Vlaamse toegevingen mogen worden gedaan.

'We zijn er steeds van uitgegaan dat men geen prijs betaalt voor iets dat u toekomt. Als ik nu zie dat Leterme de Franse gemeenschap in Vlaanderen bevoegdheden wil toekennen, dan is het hek helemaal van de dam en worden de faciliteiten fors uitgebreid. Er is hierbij ook geen sprake van wederkerigheid naar gelijkaardige toestanden in Wallonië toe zoals in Komen. Dat is onaanvaardbaar en onbespreekbaar', aldus De Waele.

'Ik zie niet in wat Vlamingen zullen winnen met de prijs die Leterme nu wil gaan betalen voor de splitsing door nog meer geld te gaan pompen in Franse cultuur en onderwijs in Vlaanderen, Franstaligen uit de faciliteitengemeenten toe te laten te stemmen op Brusselse lijsten, enz. Ik heb daarenboven het gevoel dat we nog meer gaan betalen', aldus Vanlinthout.
Kortaf is offline  
Oud 7 november 2007, 12:15   #83
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Als de franstaligen de boel verder afknallen, dan ken ik op voorhand zijn antwoord al :" maar natuurlijk was dat taktiek, wat had je gedacht..."

In het andere geval heeft het neit veel zin meer om te vragen hé, dan ga ik naar het congres om tegen het regeerakkoord te stemmen en vervolgens mijn partijkaart in te geven.
Kaart nog efkes houden, om nogmaals tegen te stemmen!
Laat je alvast registreren als spreker, dan kan je tenminste tegengas geven.

.
Eddy B is offline  
Oud 7 november 2007, 12:17   #84
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Inschrijvingsrecht voor de zes faciliteitengemeenten lijkt me nu ook niet bepaald een de facto-annexatie. De Vlaamse rondzendbrieven blijven behouden, de Vlaamse regering blijft bevoegd voor alle gemeentelijke aangelegenheden en Brussel of de Franstalige gemeenschap verwerven er geen enkele zeggenschap. Ook over de benoeming van de burgemeesters wordt geen enkele toegeving gedaan. Van alle eisen die de franstaligen op tafel legden en waarin ze al hardop droomden van een Anschluss blijft niks over.
Dertig jaar terug vonden sommigen inschrijvingsrechten ook een aanvaardbaar compromis, want het hield geen uitbreiding van noch Brussel, noch van de taalfaciliteiten in.

Citaat:
Hen inschrijvingsrecht geven in Brussel zou trouwens wel eens dik kunnen tegenvallen voor hen en het FDF: Zie jij die villabewoners uit Linkebeek of Sint-Genesius-Rode al aanschuiven in een Molenbeekse migrantenwijk op zondagochtend om te stemmen?
Is dat als argument bedoeld? Nog nooit van Ukkel of Watermaal-Bosvoorde gehoord?
Zwartengeel is offline  
Oud 7 november 2007, 12:19   #85
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zo'n edel dier
Ja, als ik een rijkswachter te paard zie weet ik direct wie van beide 't denkwerk doet
filosoof is offline  
Oud 7 november 2007, 12:26   #86
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Is dat als argument bedoeld? Nog nooit van Ukkel of Watermaal-Bosvoorde gehoord?
Een heel goed, vele belgen vinden het al teveel om om de hoek te gaan stemmen, laat staan 5 a 10km verder, het aantal stemmen zal zeker dalen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 november 2007, 12:28   #87
k9

Standaard

[quote=Knuppel;3052753]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

Jij weet dat natuurlijk beter dan de wetstraatjournalisten.
Als die zo'n onzin schrijven ja hoor, kijk eens wat er in de praktijk veranderd, juist amper iets, maar ach ja zolang je maar paniek kan zaaien he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 november 2007, 12:30   #88
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Een heel goed, vele belgen vinden het al teveel om om de hoek te gaan stemmen, laat staan 5 a 10km verder, het aantal stemmen zal zeker dalen.
Ik denk dat de meeste Franstaligen zich wel die moeite zouden troosten. Al eens de verkiezingsresultaten in pakweg Voeren bekeken?
Zwartengeel is offline  
Oud 7 november 2007, 12:32   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

alleszins geen goed idee om daarop te speculeren.
En zeker als de vijand u bezweert dat het zo'n vaart niet zal lopen...paard van Troje etc.

Dus k'nijn (ex-premier?) verzin maar iets beters.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 november 2007 om 12:33.
born2bewild is offline  
Oud 7 november 2007, 12:34   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja, als ik een rijkswachter te paard zie weet ik direct wie van beide 't denkwerk doet
Jaloers?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 7 november 2007, 12:35   #91
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
omdat ze't u gezegd hebben zeker
born2bewild is offline  
Oud 7 november 2007, 12:38   #92
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste Franstaligen zich wel die moeite zouden troosten. Al eens de verkiezingsresultaten in pakweg Voeren bekeken?
En daarin zijn ze te bewonderen, ze zijn trots op hun taal en cultuur.
Uit onderzoek blijkt dat NL-sprekers de eersten zij die hun taal en cultuur laten vallen wanneer ze in een ander land gaan wonen.

Franstaligen houden heel lang vast aan hun taal en cultuur, ook in het buitenland.
straatrue is offline  
Oud 7 november 2007, 12:38   #93
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Jaloers?
Ja, hij wil ook een paard om zijn denkwerk te doen

.
Eddy B is offline  
Oud 7 november 2007, 12:38   #94
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

volgens Ivan De Vadder één kans op twee op nieuwe verkiezingen.

Maar dat zou een juridische veldslag kunnen worden om de bekende redenen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 7 november 2007, 12:39   #95
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Taktiek mislukt: Reynders wil verder onderhandelen (lees, niet stemmen en dan nog wat toegevingen extra vragen. Wat er nu toegegeven wordt is al te veel. N-VA is weer eens veel te naïef geweest).
Burry is offline  
Oud 7 november 2007, 12:41   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En daarin zijn ze te bewonderen, ze zijn trots op hun taal en cultuur.
Uit onderzoek blijkt dat NL-sprekers de eersten zij die hun taal en cultuur laten vallen wanneer ze in een ander land gaan wonen.

Franstaligen houden heel lang vast aan hun taal en cultuur, ook in het buitenland.
Voor imperialisten heb ik niet de minste bewondering over.
Zwartengeel is offline  
Oud 7 november 2007, 12:47   #97
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Taktiek mislukt: Reynders wil verder onderhandelen (lees, niet stemmen en dan nog wat toegevingen extra vragen. Wat er nu toegegeven wordt is al te veel. N-VA is weer eens veel te naïef geweest).

Ik noem dat niet naïef, ik noem dat schandalige praktijken, een Vlaams-nationale partij onwaardig.
Hopelijk gaat de NVA kiezer zijn conclusies trekken !
Oud 7 november 2007, 12:52   #98
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Niettemin twijfel ik er echt aan of Reynders Maingain in de hand heeft. Niet dat het veel veranderd, hij is meer diplomatische dan Maingain, maar als 't er op aan komt, wil hij blijkbaar ook niet toegeven.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 7 november 2007, 12:52   #99
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Ik noem dat niet naïef, ik noem dat schandalige praktijken,
Eigenlijk wel ja, omdat ze niet meer naïef mogen zijn.
Maar er zijn helaas N-VA militanten die - een tijdje? - oprecht in de tactiek geloofden.

En als ik ooit tegen een gewezen N-VA kamerlid zei dat de Vlaamse politici in communautaire-tactiek naïef zijn, dan vond ie van niet. Daarvoor moet je prof. zijn
Burry is offline  
Oud 7 november 2007, 12:53   #100
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Niettemin twijfel ik er echt aan of Reynders Maingain in de hand heeft. Niet dat het veel veranderd, hij is meer diplomatische dan Maingain, maar als 't er op aan komt, wil hij blijkbaar ook niet toegeven.
Natuurlijk is het ook voor Reynders niet genoeg, maar de Vlamingen zijn weer goedgelovig geweest dat ze die tactiek dachten te kunnen spelen. Op zich is er nog geen 'akkoord' over dat voorstel en dat is wat ze gisteravondlaat min of meer vroegen, maar 'blijven praten' zal nu weer genoeg zijn voor de brave Vlamingen. Op weg naar nog toegevingen.
Burry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be