Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2007, 23:32   #81
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Eindelijk eens een politieker die zegt wat ik ook al lang denk:

„Elke dag reizen er duizenden Vlamingen naar Brussel om er te werken. Die zouden daar dan belasting moeten gaan betalen. Ik heb wel eens een berekening gemaakt. Het zou om bijna net zo veel geld gaan als er nu van noord naar zuid vloeit.”

http://www.nrc.nl/nieuwsthema/belgie...amser_dan_ooit
Reizen er dan geen Walen naar brussel om te werken?
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 23:34   #82
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Brussel betekent alleen maar iets omdat ANDEREN ( alle Belgen, Europa ) haar als stad een speciale status hebben gegeven. Wel die anderen betalen hiervoor, maar willen ook rechten. Geen enkele taalgroep kan Brussel opeisen, maar dat is nu net wat ik altijd van de Franstaligen hoor.

Men vraagt de Vlamingen een signaal. Wij moeten geen signaal geven. Al jaren betalen we voor België en al jaren is het taalbeleid in onze hoofdstad een ramp, denkt men dat in het buitenlanddat België franstalig is en is het pas de laatste paar jaren dat Franstalige politici stillaan beginnen Nederlands te spreken. Paolo werd koningin in de jaren negentig en kende niet eens Nederlands. Van wie dient het signaal nu eigenlijk te komen ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 23:37   #83
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

En trouwens ik wil als Vlaming best mijn belasting in Brussel betalen, ook al werk ik voor de vlaamse overheid in Brussel. Wat de Franstaligen echter vergeten is het volgende: NO TAXATION WITHOUT REPRESENTATION. ZE gaan nogal lachen hoor wanneer al die Vlamingen gaan de politiek van het Brussels gewest bepalen. De natte droom zal een tsunami worden.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 23:50   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Dat zou er nog aan gemankeerd hebben. Brussel hoofdstad van het tweetalige België, maar officieel een franstalig Brussel. Dat ging niet, dus hebben de Franstalige de tweetaligheid van Brussel maar goedgekeurd, wat niet wil zeggen dat in hun hart Brussel anno 2007 nog altijd blijkbaar van hen is.
had Charles Rogier zijn goesting gekregen had heel belgië verfranst geweest
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be