![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nog maar student maar een ingesteldheid zoals hier boven heb ik heel sterk gemerkt in m'n vakantiejob ik kwam er zot van... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor een normale werkmens is deze stelling lang geweten. Altijd meer voor steeds minder.
![]() |
#83 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat ik bijvoorbeeld ook nog een leven heb buiten het werk om: sporten, vrienden, enz.... en dat dat minstens even belangrijk is. Als ik meer moet werken zonder salaris is mijn baas dus gewoon aan het stelen van mijn leven. Dat gaat niet op. Gelukkig denken die rare hollanders er ook zo over, inclusief mijn baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Een schande is het!
Overuren moesten bij wet verboden worden!! Compleet met zeer zware boetes voor overtreders. Elke werknemer z'n digitale prikkaart. Een schande dat al die overwerkers de jobs afpakken van die hardzoekende werklozen.
![]() |
#87 |
|
![]() Een directeur van een familie bedrijf in m'n naaste omgeving vertelde me onlangs dat de vlaming harakiri aan het doen is met zijn werkattitude maar hij weet het zelf niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
om overuren zo belastbaar aftrekbaar te maken, dat werkgevers zelf minder moeten betalen voor overuren dan voor normale uren... Onaanvaardbaar!
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zouden overuren niet gewoon verplicht evenveel betaald worden zonder fiscale voordelen. De werknemer werkt over, het is maar normaal dat hij betaald wordt door de werkgever, en nog meer betaald dan normaal, de werknemer heeft immers de goedheid om meer te werken dan de afgesproken uren, hij verdient dan ook een vergoeding die meer is dan de voorgaande vergoeding. met andere woorden, werknemers moeten overuren werken, goed, indien zij willen, laat hen dan wel meer betaald worden, volledig ten koste van we werkgever. Nog mooier zou zijn indien men de werkgever zou verplichten, extra personeel in dienst te nemen, odat er geen overuren meer dienen geklopt te worden...
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Ik noem het eerder realisme en een gebrek aan naïviteit
![]() Citaat:
Je gaat er net iets te eenvoudig van uit dat de werknemer de goeie loebas is, en de werkgever de tiranieke despoot. Zo proper is het allemaal niet. Er is evenveel misbruik van de werknemer zijn kant uit mbt het overurensysteem. ('k heb dan ook al stakingen weten uitbreken, enkel en alleen omdat gesteld werd dat er minder overuren zouden gedaan moeten worden; de heerschappen hadden hun levensstijl immers ingesteld op die extra inkomsten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons is het zo dat je per werk betaald wordt meestal. Dat gaat via een vaste % op het geheel der werk of je krijgt x zoveel tijd uitbetaald om het gedaan te krijgen.
Van zodra we gewoon de uren laten doorlopen hebben we het spek aan ons kloten en doen ze niet veel meer op een godganse dag. vandaar dus stukwerk. Dat loopt beter. De werknemer die kiest tijdig thuis te zijn zal dikwijls zijn uren moeten splitsen over verschillende dagen of haalt zijn quota niet op %, beide is nefast voor zijn inkomen dus. Om maar iets te zeggen, stel dat je een werk hebt die u 9 uur betaald en je werkt er vandaag maar 7 en moet er morgen weer 2 gaan doen heb je nog de tijd nodig om er naartoe te gaan en op te starten en dergelijke dus verlies je sowieso een halve extra dag. Doe dat alle dagen en je hebt helemaal niks meer over. Doen ze het werk van 9 uur op 6 uur hebben ze 3 uur extra en kunnen ze indien ze willen zijdelings nog een andere kleinere klus aanpakken wat alweer extra is. Zo halen ze (of kunnen ze) een hoog loon halen. Maar of we ze nu gewoon doorbetalen of op %, werkvolk vinden we toch niet meer tegenwoordig. Dus waar maken wij ons nog druk over?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 november 2007 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik was dus altijd op tijd thuis én mijn werk was af.
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
Het gaat er juist om dat wij al zonder boe of bah volop overuren presteren - meer dan wie ook in Europa - en er niet over zagen. Vandaar dat wij, de zeer hard werkende mensen, vinden dat bedrijfsleiders eens wat minder mogen zagen (over loonkosten, vennootschapsbelasting, etc...). Wij kloppen keihard en zagen of staken zelden. Zij werken niet, zitten op hun gat, en doen niks anders dan klagen. Het gaat dus om een meer rechtvaardige verdeling van het aantal uren dat een mens moet mogen zagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Jij bent wel de allerlaatste die dat soort van oordelen moet vellen.
De paus doet dat ook niet over de nieuwe muntsmaak van de durex-condooms. Don't kid yourself ! Overigens, ik héb een ABVV-schreeuwmuil ooit exact hetzelfde discours horen afsteken. Kreeg daar nog applaus voor ook. Maar ja, gesyndiceerde apen applaudiseren nu eenmaal voor alles wat vanaf die rooie kansel wordt gebruld.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 16 november 2007 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |