Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 12:46   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik klok ook niet in, geniet van bijna academische vrijheid (komen en gaan naar gelieve) maar ik zal niet snel boven die 40h per week uitstijgen. Ik vind het gewoon normaal: je wordt betaald voor 40h, dus je doet er ook 40. En daar boven op komt: ik doe vooral research. Who cares als een verslag een week later komt....dus 60 urenweken zijn niet aan mij besteed.

En als je toch in een commerciele positie werkt: dan moeten er maar eens snel contracten komen van 50h als je graag zoveel werkt. Maar dwing anderen niet hetzelfde te doen.
Rare ingesteldheid... Die van sfax vind ik normaler. Werken tot je werk af is...
Ik ben nog maar student maar een ingesteldheid zoals hier boven heb ik heel sterk gemerkt in m'n vakantiejob ik kwam er zot van...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:53   #82
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

voor een normale werkmens is deze stelling lang geweten. Altijd meer voor steeds minder.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:59   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik klok ook niet in, geniet van bijna academische vrijheid (komen en gaan naar gelieve) maar ik zal niet snel boven die 40h per week uitstijgen. Ik vind het gewoon normaal: je wordt betaald voor 40h, dus je doet er ook 40. En daar boven op komt: ik doe vooral research. Who cares als een verslag een week later komt....
Rare ingesteldheid als je het mij vraagt; typisch hollands, dat wel, maar toch, rare ingesteldheid. Deadlines zijn er met reden; deadlines bewust negeren omdat je er zelf geen zin in hebt, is niet bepaald iets om fier op te zijn.

Citaat:
dus 60 urenweken zijn niet aan mij besteed.
Dat is jouw volste recht, net zoals het mijn volste recht is om daar geen probleem mee te hebben. Mijn arbeidsvoorwaarden zullen dan ook navenant zijn, en je eigen wijsheid indachtig is dat dan niet meer dan normaal.

Citaat:
En als je toch in een commerciele positie werkt: dan moeten er maar eens snel contracten komen van 50h als je graag zoveel werkt. Maar dwing anderen niet hetzelfde te doen.
Hetzelfde gaat in de omgekeerde richting op.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 13:06   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Rare ingesteldheid... Die van sfax vind ik normaler. Werken tot je werk af is...
Ik ben nog maar student maar een ingesteldheid zoals hier boven heb ik heel sterk gemerkt in m'n vakantiejob ik kwam er zot van...
Niks raars aan. Wacht maar tot je zelf werkt. Tijdens mijn afstudeerproject heb ik ook vaak 60 uur per week gewerkt. En dat was echt gratis.

Vergeet niet dat ik bijvoorbeeld ook nog een leven heb buiten het werk om: sporten, vrienden, enz.... en dat dat minstens even belangrijk is. Als ik meer moet werken zonder salaris is mijn baas dus gewoon aan het stelen van mijn leven. Dat gaat niet op.

Gelukkig denken die rare hollanders er ook zo over, inclusief mijn baas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 13:13   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Rare ingesteldheid als je het mij vraagt; typisch hollands, dat wel, maar toch, rare ingesteldheid. Deadlines zijn er met reden; deadlines bewust negeren omdat je er zelf geen zin in hebt, is niet bepaald iets om fier op te zijn.

Dat is jouw volste recht, net zoals het mijn volste recht is om daar geen probleem mee te hebben. Mijn arbeidsvoorwaarden zullen dan ook navenant zijn, en je eigen wijsheid indachtig is dat dan niet meer dan normaal.

Hetzelfde gaat in de omgekeerde richting op.
Een lijnmanager van mij zei ooit: als werknemers in een project serieus overuren moeten draaien, heeft de projectmanager slecht werk geleverd.
Oud 9 november 2007, 13:18   #86
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Een schande is het!
Overuren moesten bij wet verboden worden!!
Compleet met zeer zware boetes voor overtreders.
Elke werknemer z'n digitale prikkaart.

Een schande dat al die overwerkers de jobs afpakken van die hardzoekende werklozen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 13:24   #87
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een lijnmanager van mij zei ooit: als werknemers in een project serieus overuren moeten draaien, heeft de projectmanager slecht werk geleverd.
Een directeur van een familie bedrijf in m'n naaste omgeving vertelde me onlangs dat de vlaming harakiri aan het doen is met zijn werkattitude maar hij weet het zelf niet...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 13:28   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dat is typisch Nederlands , het zal altijd wel de schuld zijn van iemand anders.
Oud 9 november 2007, 13:30   #89
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zij die altijd zeveren dat de loonkosten te hoog zijn enzo moeten eens op tijd hun mond leren houden.

De recente MEGA-Index leert dat onze loonhandicap helemaal niet belangrijk is wanneer de competitiviteit van landen wordt vergeleken.

En vandaag leren we dat van alle Europeanen de Belgen het meest overuren presteren. Nog geen derde van alle overuren-kloppers worden daar voor betaald. Twee derde wordt er niet voor betaald.

Wij waren al de meest productieve werknemers ter wereld in officiële cijfers. Reken daar nu nog onze zeer hoge werklust na de uren bij, en wij presteren keihard.

Wij werken gratis en voor niks voor onze bazen. Dat ze dus eens stoppen met zagen over de loonkost. Ze zouden ons beter onze overuren uitbetalen.
En dan te denken dat het nu op de oranje blauwe agenda staat,
om overuren zo belastbaar aftrekbaar te maken,
dat werkgevers zelf minder moeten betalen voor overuren
dan voor normale uren...

Onaanvaardbaar!
Oud 9 november 2007, 13:34   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
En dan te denken dat het nu op de oranje blauwe agenda staat,
om overuren zo belastbaar aftrekbaar te maken,
dat werkgevers zelf minder moeten betalen voor overuren
dan voor normale uren...

Onaanvaardbaar!
Zodus, dan blijven we in het straatje waar die uren sowieso niet uitbetaald worden; even goed
Oud 9 november 2007, 13:52   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dat is typisch Nederlands , het zal altijd wel de schuld zijn van iemand anders.
Ik ben die projectmanager
Oud 9 november 2007, 13:55   #92
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben die projectmanager
Dat verandert er niets aan hoor
Oud 9 november 2007, 14:08   #93
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zodus, dan blijven we in het straatje waar die uren sowieso niet uitbetaald worden; even goed
Zo een beperkt innovatieinzicht

Waarom zouden overuren niet gewoon verplicht evenveel betaald worden zonder fiscale voordelen. De werknemer werkt over, het is maar normaal dat hij betaald wordt door de werkgever, en nog meer betaald dan normaal, de werknemer heeft immers de goedheid om meer te werken dan de afgesproken uren, hij verdient dan ook een vergoeding die meer is dan de voorgaande vergoeding.

met andere woorden,
werknemers moeten overuren werken,
goed, indien zij willen,
laat hen dan wel meer betaald worden,
volledig ten koste van we werkgever.

Nog mooier zou zijn indien men de werkgever zou verplichten,
extra personeel in dienst te nemen,
odat er geen overuren meer dienen geklopt te worden...
Oud 9 november 2007, 18:52   #94
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Zo een beperkt innovatieinzicht
Ik noem het eerder realisme en een gebrek aan naïviteit

Citaat:
Waarom zouden overuren niet gewoon verplicht evenveel betaald worden zonder fiscale voordelen. De werknemer werkt over, het is maar normaal dat hij betaald wordt door de werkgever, en nog meer betaald dan normaal, de werknemer heeft immers de goedheid om meer te werken dan de afgesproken uren, hij verdient dan ook een vergoeding die meer is dan de voorgaande vergoeding.

met andere woorden,
werknemers moeten overuren werken,
goed, indien zij willen,
laat hen dan wel meer betaald worden,
volledig ten koste van we werkgever.

Nog mooier zou zijn indien men de werkgever zou verplichten,
extra personeel in dienst te nemen,
odat er geen overuren meer dienen geklopt te worden...
En dan heb je de realiteit op de werkvloer... Gefoefel om toch maar een overuur te registreren, een gebrek aan werkritme, waardoor het werk niet op tijd af is, andere activiteiten tijdens de werkuren dan diegene waarvoor de werknemer eigenlijk daar is, gezellig veel rook- en plaspauzes...
Je gaat er net iets te eenvoudig van uit dat de werknemer de goeie loebas is, en de werkgever de tiranieke despoot. Zo proper is het allemaal niet. Er is evenveel misbruik van de werknemer zijn kant uit mbt het overurensysteem. ('k heb dan ook al stakingen weten uitbreken, enkel en alleen omdat gesteld werd dat er minder overuren zouden gedaan moeten worden; de heerschappen hadden hun levensstijl immers ingesteld op die extra inkomsten)
Oud 9 november 2007, 19:48   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij ons is het zo dat je per werk betaald wordt meestal. Dat gaat via een vaste % op het geheel der werk of je krijgt x zoveel tijd uitbetaald om het gedaan te krijgen.
Van zodra we gewoon de uren laten doorlopen hebben we het spek aan ons kloten en doen ze niet veel meer op een godganse dag.
vandaar dus stukwerk. Dat loopt beter.
De werknemer die kiest tijdig thuis te zijn zal dikwijls zijn uren moeten splitsen over verschillende dagen of haalt zijn quota niet op %, beide is nefast voor zijn inkomen dus. Om maar iets te zeggen, stel dat je een werk hebt die u 9 uur betaald en je werkt er vandaag maar 7 en moet er morgen weer 2 gaan doen heb je nog de tijd nodig om er naartoe te gaan en op te starten en dergelijke dus verlies je sowieso een halve extra dag. Doe dat alle dagen en je hebt helemaal niks meer over.
Doen ze het werk van 9 uur op 6 uur hebben ze 3 uur extra en kunnen ze indien ze willen zijdelings nog een andere kleinere klus aanpakken wat alweer extra is. Zo halen ze (of kunnen ze) een hoog loon halen.

Maar of we ze nu gewoon doorbetalen of op %, werkvolk vinden we toch niet meer tegenwoordig. Dus waar maken wij ons nog druk over?

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 november 2007 om 19:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:32   #96
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Toen ik manager was zijn MIJN baas : als je je job niet kan doen binnen de normale uren, ben je slecht bezig.
Ik was dus altijd op tijd thuis én mijn werk was af.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:21   #97
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Een schande is het!
Overuren moesten bij wet verboden worden!!
Compleet met zeer zware boetes voor overtreders.
Elke werknemer z'n digitale prikkaart.

Een schande dat al die overwerkers de jobs afpakken van die hardzoekende werklozen.
Zwakke poging tot nog zwakker cynisme.

Het gaat er juist om dat wij al zonder boe of bah volop overuren presteren - meer dan wie ook in Europa - en er niet over zagen.

Vandaar dat wij, de zeer hard werkende mensen, vinden dat bedrijfsleiders eens wat minder mogen zagen (over loonkosten, vennootschapsbelasting, etc...).

Wij kloppen keihard en zagen of staken zelden. Zij werken niet, zitten op hun gat, en doen niks anders dan klagen.

Het gaat dus om een meer rechtvaardige verdeling van het aantal uren dat een mens moet mogen zagen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:31   #98
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zwakke poging tot nog zwakker cynisme.
Jij bent wel de allerlaatste die dat soort van oordelen moet vellen.

De paus doet dat ook niet over de nieuwe muntsmaak van de durex-condooms.

Don't kid yourself !

Overigens, ik héb een ABVV-schreeuwmuil ooit exact hetzelfde discours horen afsteken. Kreeg daar nog applaus voor ook. Maar ja, gesyndiceerde apen applaudiseren nu eenmaal voor alles wat vanaf die rooie kansel wordt gebruld.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 16 november 2007 om 23:34.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:36   #99
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Een directeur van een familie bedrijf in m'n naaste omgeving vertelde me onlangs dat de vlaming harakiri aan het doen is met zijn werkattitude maar hij weet het zelf niet...
en wat zegt de kuisvrouw van de kozijn van uw nicht haar schoonmoeder daarvan?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:55   #100
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Jij bent wel de allerlaatste die dat soort van oordelen moet vellen.

De paus doet dat ook niet over de nieuwe muntsmaak van de durex-condooms.

Don't kid yourself !

Overigens, ik héb een ABVV-schreeuwmuil ooit exact hetzelfde discours horen afsteken. Kreeg daar nog applaus voor ook. Maar ja, gesyndiceerde apen applaudiseren nu eenmaal voor alles wat vanaf die rooie kansel wordt gebruld.
Al even stijlvol als de brulboei uit Oostende. Je mag er trots op zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be