Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 november 2007, 10:49   #81
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
'Verder werden een aantal belangrijke afspraken gemaakt over de aanpak en het tijdschema voor een verdere staatshervorming', zegt CD&V.
Hoe komt het dan, mijn beste goedgelovige Schoofzak, dat de NVA bij de onderhandelingen die nu bezig zijn, niet meer mag meedoen?
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 10:50   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als je dat maar weet.

Gisteren heb ik de NVA-mandatarissen nog gefeliciteerd met de kamerstemming.

Ik wacht nog één dag, tot de partijraad van morgen.

Als die op welke wijze dan ook de staatsgreep van Leterme steunt, werk ik vanaf 10 november mee aan de vermorzeling van de NVA. Binnen anderhalf jaar volgt de factuur, remember.
Compleet akkoord.

Trouwens:

From hero to zero. Leterme mag beseffen dat hij het maar maximaal 4 jaar gaat uitzingen. Wat een ondergang.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 9 november 2007, 10:51   #83
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Daar ben ik van overtuigd! Ik heb althans het gevoel niet langer in een democratie te leven maar eerder in één of ander Afrikaans land met een dictator aan de macht.
Dramatiseren is nergens voor nodig. Als Vlaamsgezinden kunnen we hier stevig op onze bek gaan, maar dan zou dat alleen te wijten zijn aan de platbroekerij van de mensen die we zelf verkozen hebben. Zolang men geen tanks naar het Vlaams Parlement stuurt en Leterme een geweer tegen het hoofd zet om hem tot spoed aan te manen is alles tot nader order perfect democratisch verlopen.
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 10:52   #84
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Dramatiseren is nergens voor nodig. Als Vlaamsgezinden kunnen we hier stevig op onze bek gaan, maar dan zou dat alleen te wijten zijn aan de platbroekerij van de mensen die we zelf verkozen hebben. Zolang men geen tanks naar het Vlaams Parlement stuurt en Leterme een geweer tegen het hoofd zet om hem tot spoed aan te manen is alles tot nader order perfect democratisch verlopen.
Blijft uw de nva volgen?Ook als zij in een regering stappen zonder staatshervorming.
Oud 9 november 2007, 10:52   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Waar in godsnaam slaat dat "eventueel" en dat "deel van vlaams belang" op ? Ofwel ben je tegen het cordon en noem je het vb in één adem met de andere, ofwel ben je ervoor en dan zwijg je beter over een forza flandria.

Noorman
D�*t is gesproken zie!
Oud 9 november 2007, 10:56   #86
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
In godsnaam, waarom geen forza flandria?
En WIE kiest RESOLUUT voor Vlaanderen? Wie wil de scheiding die o zo noodzakelijk is?
NIET LDD
NIET NVA
NIET VLD
NIET CVP
NIET spirit
Blijft niet veel over he, om een forza flandria te maken?

.
Eddy B is offline  
Oud 9 november 2007, 10:58   #87
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En WIE kiest RESOLUUT voor Vlaanderen? Wie wil de scheiding die o zo noodzakelijk is?
NIET LDD
NIET NVA
NIET VLD
NIET CVP
NIET spirit
En nu komt het vervolg: "Maar mijn éénmanspartijtje-dat-alleen-op-internet-bestaat, dat is zuiver Vlaams! Maak met MIJ een Forza Flandria!"
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 10:58   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog één dag, tot de partijraad van morgen.

Als die op welke wijze dan ook de staatsgreep van Leterme steunt, werk ik vanaf 10 november mee aan de vermorzeling van de NVA. Binnen anderhalf jaar volgt de factuur, remember.
Ik help met veel plezier.
Oud 9 november 2007, 10:58   #89
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Blijft uw de nva volgen?Ook als zij in een regering stappen zonder staatshervorming.
Ik dacht dat ik dat al duidelijk had gemaakt?
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 10:58   #90
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Zoroaster,

Ik kan begrijpen dat je op een bepaald moment gekozen hebt om voor de NVA te gaan. Dat was door bepaalde overtuigingen. Mag ik je vragen welke overtuigingen je dat besluit deden nemen, en vind je dat je VANDAAG nog altijd die overtuiging in het NVA kan echt maken?

.
Eddy B is offline  
Oud 9 november 2007, 11:00   #91
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Zoroaster,

Ik kan begrijpen dat je op een bepaald moment gekozen hebt om voor de NVA te gaan. Dat was door bepaalde overtuigingen. Mag ik je vragen welke overtuigingen je dat besluit deden nemen, en vind je dat je VANDAAG nog altijd die overtuiging in het NVA kan echt maken?
Voorlopig heb ik meer vertrouwen in de N-VA dan in internetpartijtjes. Heb je nu nog niet door dat je premature gestook (vooraleer er een reactie kwam van de N-VA, Leterme of whatsoever) niet alleen belachelijk maar zo openlijk opportunistisch is?
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 11:00   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Perfect particratisch zul je bedoelen.
Oud 9 november 2007, 11:01   #93
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan, mijn beste goedgelovige Schoofzak, dat de NVA bij de onderhandelingen die nu bezig zijn, niet meer mag meedoen?
Die "meer" klopt niet. Zie mijn antwoord in ander topic.
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 11:01   #94
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En nu komt het vervolg: "Maar mijn éénmanspartijtje-dat-alleen-op-internet-bestaat, dat is zuiver Vlaams! Maak met MIJ een Forza Flandria!"
Nee, ik wil maar duidelijk maken dat in Vlaanderen een Forza Flandria onmogelijk is, omdat de partijen zelf zich NIET bekennen tot Vlaanderen. ZO is er maar één die telt, en dat is het VB.
Het zal dan ook duidelijk te merken zijn de volgende verkiezingen.

Blokwatch houd ermee op omdat het hoogtepunt van het VB voorbij is? Hahahahaha... ze BEGINNEN pas!

.
Eddy B is offline  
Oud 9 november 2007, 11:02   #95
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Perfect particratisch zul je bedoelen.
Daar zijn we weer. Knuppel, als je eens wil zien wat een dictatuur is, zak gerust eens af naar Islamabad of Yangon. Daar knuppelen ze elke dag mensen de straat af voor wie een parlementaire democratie hun liefste wens is. Wie weet zal je dat eens afhelpen van die compleet belachelijke idée fixe dat elke staatsvorm die niet door het BROV wordt beheerst een dictatuur, of een verkapte vorm daarvan is.
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 11:03   #96
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, ik wil maar duidelijk maken dat in Vlaanderen een Forza Flandria onmogelijk is, omdat de partijen zelf zich NIET bekennen tot Vlaanderen. ZO is er maar één die telt, en dat is het VB.
Het zal dan ook duidelijk te merken zijn de volgende verkiezingen.

Blokwatch houd ermee op omdat het hoogtepunt van het VB voorbij is? Hahahahaha... ze BEGINNEN pas!
Met andere woorden, zelfs de oprichter gelooft niet meer in VV en begint al het VB te prijzen?
zorroaster is offline  
Oud 9 november 2007, 11:03   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe nu niet presies of er zijn in deze formatiepoging nog geen vergaderingen geweest waar het deelnemersveld beperkt bleef, zodat zowel het Weverke als Meingein-180° aan de deur moesten blijven wachten.

Doe nu niet presies of er bij elke van die vergaderingen luidkeels geroepen werd door sommigen op dit forum dat het verraad binnen voor eeuwig op papier gesteld werd, dat dolken in ruggen gestoken werden en dies meer.
En telkens bleek na afloop ... dat het kartel overeind bleef.

Je zou me dus plezier doen met het adjektief 'goedgelovig' te wijzigen in 'nuchter afwachtende', 'niet op te jagen', 'flegmatisch', of zelfs 'wijs' ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2007, 11:04   #98
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voorlopig heb ik meer vertrouwen in de N-VA dan in internetpartijtjes. Heb je nu nog niet door dat je premature gestook (vooraleer er een reactie kwam van de N-VA, Leterme of whatsoever) niet alleen belachelijk maar zo openlijk opportunistisch is?
ANtwoorden op de gestelde vraag schijnt hier een zwaar probleem te zijn op dit forum.
Ik heb trouwens het woord van Bartje al gelezen én gereageerd : het is een LEUGENAAR. Hi schildert die BHV kwestie af als de schuld van die 150 dagen. IEDEREEN weet dat alleen op het laatste dat onderwerp op tafel is gekomen...
Tot zover Bartje en de waarheid...

.
Eddy B is offline  
Oud 9 november 2007, 11:04   #99
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIET LDD
NIET NVA
NIET VLD
NIET CVP
NIET spirit
Zucht, laten we ons zelf toch niet hopeloos verdelen. Het meest logisch is dat er nu 2 grote vlaamse partijen komen. Een meer liberale (forza flandria) en een meer solidaristische (VB).
Oud 9 november 2007, 11:06   #100
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, zelfs de oprichter gelooft niet meer in VV en begint al het VB te prijzen?
Kijk mijn posts na , kijk onze webstek na... Ik geloof er wél in, maar besef wel het probleem om de kiesdrempel of meer te halen. Zoiets noemt men realisme.
WAT zou je trouwens schrijven als ik botweg zou schrijven dat VV het enige alternatief is en dat WIJ het eens zullen gaan doen?
Zoals ik zei : ik ben realist.

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be