![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Leterme zou er beter aan doen zijn ontslag aan de koning aan te bieden | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 68,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Ik weet het niet, geen idee, ik twijfel ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet meer dan normaal dat de uitgeweken vlamingen "waal onder de walen" werden. Net zoals het niet meer dan normaal is dat de uitgeweken franstaligen "vlaming onder de vlamingen" worden. Alleen blijkt dat laatste middels "sociale uitnodiging" niet te lukken! Ik werkte bij een multinational: voertaal/bemiddelingstaal = ENGELS. Nochtans moesten de taalwetten geldend in Vlaanderen gevolgd worden: alle informatie aan "personeel" (dus met betrekking tot personeelsbeleid, arbeidsreglement, etc...) moest in het Nederlands. Technische informatie gebeurde in het Engels (thank God anders moest ik ook d�*t nog constant zitten vertalen). Maar nieuw personeel dat franstalig van origine was MOESTEN Nederlands praten met hun collega's. In geval van nood kon Engels ook nog dienen. Dit was dus "sociale uitnodiging". Persoonlijk heb ik minstens vier jonge gasten én een manager het gebruik van correct Nederlands aangeleerd. Niet met janneke-lach-uit, wèl met respect. Maar de fout die vlamingen maken en blijven maken is werkelijk nefast. Na drie jaar sprak die "manager" (die ik slechts tijdelijk begeleidde) nog amper goed Nederlands, vermits niemand hem op zijn fouten wees. De mens ging zes maanden op assignment in Nederland... en kwam perfect Nederlandstalig terug!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen worden in dit fransdolle land al 177 jaar in het defensief gedrukt. Geen enkele Franstalige heeft zich in al die tijd zelfs maar afgevraagd of dat bevorderlijk was voor een goed verstandhouding. Als bewijs dat iets met dwang opleggen er uiteindelijk toe leidt dat er géén resultaten meer kunnen geboekt worden hoef je de laatste regeringsvorming maar te volgen. Dit is het gevolg van wetten waarmee de Vlamingen tot de best vergrendelde meerderheid ter wereld werden gereduceerd. Niemand maakt mij wijs dat zij zelf voor hun onmacht gekozen hebben.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 november 2007 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() ja leterme moet zijn ontslag geven en nu moet de mr het maar eens oplossen
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een modern gezever: iets met dwang opleggen zal nooit marsjeren.
De grens tussen Frankrijk en Vlaanderen-Wallonië is er een van grote dwang, van internationaal juridische dwang: waardoor niemand ze in twijfel trekt, waardoor zeer intieme handels- en kulturele en zoveel andere soorten relaties mogelijk zijn. Er is dwang om een nummerplaat op je auto te hebben. Mocht men dat nu pas uitvinden, er zou gezeverd worden over privasie, over belastingen, over zoveel dingen .... maar de wettelijke dwang .... Maar dat staat tegenwoordig toch zo mooi, dat geleuter over 'geen lelijke dingen als dwang .... presies of mensen perfekt zijn ..."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gedeeltelijk gelijk Schoofzak.
Alles is echter relatief. Vlaanderen heeft de grendelwetten mee getekend. En dat zullen ze gedaan hebben zonder dat er een geladen revolver tegen hun hoofd gedrukt werd. Toch betekent dit niet dat ze daar vrijwillig voor gekozen hebben. Het betekent wel dat hen geen andere keuze gelaten werd als ze iets van hun 'droomland' wilden verkrijgen. De Belgische compromiscultuur kennende waren ze dus, zij het onrechtstreeks, gedwongen te tekenen wat sindsdien tot voortdurende patstellingen en de uiteindelijke totale blokkage heeft geleid.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 november 2007 om 12:36. |
![]() |