Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie is de ruziestoker?
De Vlamingen 9 10,59%
De Walen 42 49,41%
Geen van beiden 34 40,00%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 16:39   #81
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
heb je een bron?
Via google kan je meerdere bronnen zelfs vinden.
Het vb natuurlijk,nv-a,juul hannes ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 16:41   #82
Marlboro
Banneling

Standaard

Largo;uw repl was echt hilarisch om lezen en uw commentaar slaat kant noch wal.Slaat dus totaal nergens op en volledig naast de kwestie.

Hier toon je mooi aan dat je dus nog steeds niet snapt wat een geldstroom inhoud;Er zijn wel vlamingen naar wallonie gaan werken,das dus weer iets heel anders en heeft totaal niets te maken met een geldstroom.
uw antwoord;Meer zelf er zijn 1mio vlamingen in wallonië gaan wonen en wonen er nog steeds...

Ik lig dus echt plat.
Ik dacht echt dat ik een dutske ben die niet veel weet maar ik ben allesins al niet de grootste duts die er rond loopt en zit hier opt forum.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 12 november 2007 om 16:45.
Oud 12 november 2007, 16:51   #83
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Largo;uw repl was echt hilarisch om lezen en uw commentaar slaat kant noch wal.Slaat dus totaal nergens op en volledig naast de kwestie.
dat geloof ik komende van u!
Citaat:
Hier toon je mooi aan dat je dus nog steeds niet snapt wat een geldstroom inhoud;Er zijn wel vlamingen naar wallonie gaan werken,das dus weer iets heel anders en heeft totaal niets te maken met een geldstroom.
uw antwoord;Meer zelf er zijn 1mio vlamingen in wallonië gaan wonen en wonen er nog steeds...
u kent uw geschiedenis niet?
Citaat:
Ik lig dus echt plat.
Ik dacht echt dat ik een dutske ben die niet veel weet maar ik ben allesins al niet de grootste duts die er rond loopt en zit hier opt forum.
dat geloof ik zeker komende van u... heeft u ook nog eens argumenten voor een zinvolle discussie?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 16:59   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
U antwoorde niet op de vraag? Waarom mogen wij niet solidair zijn met wallonië is de vraag? Waarom moeten wij solidair zijn met vlaanderen en niet met wallonië? Waarom MAG dat niet? Heeft de westhoek dat recht volgens u? heeft limburg dat recht? Heeft iedere zieke/gehandicapte persoon dat recht?

Nogmaals: waarom heeft wallonië geen recht op solidariteit van de rest van ons land?

Stap maar af van het idee dat u al het gepaste antwoord gaf... Doe eens normaal en antwoord eens gepast OF bedenk tweemaal wat je schrijft in het vervolg!

goeie vraag eigenlijk...
Voor mij moet dat in feite ook niet maar sta mij dan ook toe IEDERE vorm van solidariteit in vraag te stellen... Ik mag ook hopen dat u nooit ziek wordt!

We kunnen het hele systeem in vraag stellen natuurlijk maar dat is niet de bedoeling... De vraag is waarom wallonië geen enkel recht heeft op solidariteit vanuit vlaanderen!
Of hoe het leuk is om zich van den domme te blijven houden...
Wanneer solidariteit arrogant profitariaat wordt, dan maar afschaffen: blijkbaar de beste manier om de "ontvangers" aan het denken en het veranderen te zetten..
En die vergelijking met Limburg en de Westhoek enz??? Waarom neem je de linker- of de rechterkant van je straat er niet bij? Of de Hottenttotten?
Iedereen heeft rechten, enkel de brave dommerikken hebben plichten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 16:59   #85
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Il a fait, lui aussi, beaucoup de déclarations !" http://www.lesoir.be/actualite/belgi...0-560225.shtml
95 jours sans gouvernement. Le leader N-VA ne nie pas qu'un échec des négociations ne serait pas un drame. Et accuse les francophones.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...3-549229.shtml
La N-VA allergique au fédéral
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...3-556774.shtml
Bart De Wever, le jeune président de l'incontournable N-VA, rêve de tailler en pièces le pays.
en
Les francophones découvrent avec méfiance et perplexité cet homme qui réclame le divorce avec une froide obstination.
http://www.levif.be/actualite/belgiq...-belgique.html
[FONT=Verdana]Le seul fait que Bart De Wever, de la Nieuw-Vlaamse Alliantie, est assis �* la table des négociations de l’Orange bleue pose question.[/FONT]
http://aucafedublog.lalibreblogs.be/...d-mr-hyde.html
...

wat zegt u?
Ik zeg nog altijd hetzelfde: geef nu eens een concrete uitspraak van Dewever daterend van na de verkiezingen waarin hij de Franstaligen schoffeert.

Blijkbaar is dat echter heel moeilijk. Waarmee u mijn punt bewijst.
Oud 12 november 2007, 17:03   #86
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of hoe het leuk is om zich van den domme te blijven houden...
de vraag was nogtans tamelijk simpel gesteld...
Citaat:
Wanneer solidariteit arrogant profitariaat wordt, dan maar afschaffen: blijkbaar de beste manier om de "ontvangers" aan het denken en het veranderen te zetten..
da's een andere discussie!
Citaat:
En die vergelijking met Limburg en de Westhoek enz??? Waarom neem je de linker- of de rechterkant van je straat er niet bij? Of de Hottenttotten?
ja das een goeie vraag behalve die hottentotten natuurlijk want die komen niet uit belgië...
Citaat:
Iedereen heeft rechten, enkel de brave dommerikken hebben plichten...
misschien maar dan zijn we allemaal maar brave dommerikken hoor...Wat gaje eraan doen?
Oud 12 november 2007, 17:05   #87
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik zeg nog altijd hetzelfde: geef nu eens een concrete uitspraak van Dewever daterend van na de verkiezingen waarin hij de Franstaligen schoffeert.

misschien eens op wikipedia zoeken
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 17:07   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door turkje

Uitspraken genoeg of toch genoeg perceptie van die kanten om het zo te beleven dat staat in AL die links... Het is niet zo moeilijk eigenlijk alleen de franstalige pers erop nalezen.

Als u het over een concrete "walen zijn luiaards" uitdrukkingen heeft dan heb ik er UITERAARD geen maar dat is nogal wiedes maar is ook niet de vraag:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De Vlaamse partijen hebben belangrijke eisen, maar hebben zij iemand tegen elkaar opgezet? Hebben zij iemand uitgescholden? Hebben zij haat gezaaid?
Oud 12 november 2007, 17:27   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BDW heeft dat inderdaad den ardennees!
Van de praatjes van Maingain waar de arrogantie puur van afloopt en de grootse antwoorden van madame Non nog niet gehoord? Zo bruin heeft geen enkele Vlaming het al gebakkken dacht ik... En dat heerschap hierboven, steeds met die fameuze glimlach op zijn smoel... partijtje de Vlamingen voor gek houden...
Als dat een onderdeel is van je redenen voor solidariteit...

Laatst gewijzigd door andev : 12 november 2007 om 17:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 17:28   #90
largo_w

Standaard

Citaat:
Van de praatjes van Maingain waar de arrogantie puur van
zelfde potje...
Oud 12 november 2007, 18:15   #91
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

optie 4: de burgerij langs bijde kanten
Oud 12 november 2007, 20:37   #92
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En PS: dat lepeltje suiker is helemaal niet teruggenomen ?! Integendeel zelfs: de Franstaligen vonden dat die uitspraak een belediging was (het impliceerde immers dat ze de splitsing van BHV zouden toelaten in ruil voor een bepaalde prijs, en zoals we allemaal wel weten willen Franstalige politici nooit geld).
Uit de kadertekst bleek wel dat dat lepeltje suiker iets anders of meer was dan 'geld', nl een verdere integratie van de Zes randgemeenten bij Brussel.
Ik als randbewoner, weliswaar niet vd Zes, voel me erg in mijn nopjes met het 'non' vd Frankofonen.
Oud 13 november 2007, 08:24   #93
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uitspraken genoeg of toch genoeg perceptie van die kanten om het zo te beleven dat staat in AL die links...
(...)
Als u het over een concrete "walen zijn luiaards" uitdrukkingen heeft dan heb ik er UITERAARD geen maar dat is nogal wiedes
Het is dus allemaal "van horen zeggen". Een fijne manier om een proces te voeren.

Om even de vergelijking te maken: valt alles wat over Maingain geschreven is ook onder louter "perceptie", of heeft diene gast ook daadwerkelijk en duidelijk pogingen genomen om na de verkiezingen de Vlamingen te schofferen/vierkant een kloot te draaien?

Want daar ging het om in deze discussie.

En als u heel concreet wil zijn: ik zoek nog altijd naar de quote van BDW waar hij het lepeltje suiker terugtrekt.
Oud 13 november 2007, 08:28   #94
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Uit de kadertekst bleek ...
Gelieve deze dan eens te quoteren.
Oud 13 november 2007, 11:55   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Na de onafhankelijkheid moeten ze u een TV-show geven.
Hansje wordt nog de ster van 'De Bovenste Plank' .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 11:59   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Normaal gezien zou ik met rede reageren,maar na het zien van die uitzendingen ben ik er van overtuigt dat ze daar allemaal de pedalen kwijt zijn.
't Is u vergeven: 't is niet omdat je een redelijk mens bent, dat je niets beu kan worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 09:17   #97
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve deze dan eens te quoteren.
Hier op dit eigenste forum werden artikels van DS en DM online geplaatst met betr links. De interpretatie van de verdere integratie van de Zes bij Brussel is zeer aannemelijk voorgebracht.
Uiteraard kan de kadertekst niet geciteerd/gequoted worden.
Maar ik herinner me wel de uitspraak van BDW op tv die stelde dat de kadertekst belangrijk was voor hetgeen er niet in stond en voor wat er wel in stond ging er gediscussieerd worden.
De Vlaamse historische toegeeflijkheid kennende, meen ik - voor mezelf dan toch - te mogen concluderen, dat het Franse non ons voorlopig voor een penibele splitsing heeft behoed.
Oud 14 november 2007, 11:36   #98
dont believe da hype
Vreemdeling

dont believe da hype's schermafbeelding

Standaard

Waar is de optie ALLEBEI?
dont believe da hype is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 09:39   #99
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Tegen de gewoonte van dit forum in, ga ik er in deze thread vanuit dat we beter af zijn met belgie dan zonder.

Maar wie blaast er eigelijk Belgie op? Ik wordt misselijk van al die "red de solidariteit" of "red belgie" oproepen.

Stel, je gaat naar de cinema. Je krijgt een ticketje voor een welbepaalde zetel. Als je aan die zetel aankomt, dan zit daar al iemand op. Jij vraagt beleefd of meneer zich niet vergist heeft. Die doet of hij je niet hoort. Je vraagt het nog eens. Die meneer vraagt van hem gerust te laten. Maar je geeft niet op, je hebt betaald en je wil de film zien. Je dringt dus aan.
En dan krijg je de reactie uit de zaal. "Schei daar eens mee uit, wij willen de film zien." Het resultaat is dat jij degene bent die recht in zijn schoenen staat, en iedereen vindt dat jij ruzie aan het stoken bent en de film voor iedereen verpest.

Mijn punt is: het is niet omdat je ijvert voor de status quo, dat je gelijk hebt.
Ik begrijp u voorbeeld zeer goed, trouwens goed gekozen...

Punt is dat vlamingen op bepaalde, volgens sommige vele vlakken gelijk hebben. Dat er zaken zijn die moeten veranderen... Maar direct naar 'oplossing' splitsen gaan, splitsen van die land wel te verstaan, is niet DE oplossing, maar EEN oplossing. En of dit de beste oplossing is is zeer betwijfelbaar. Van sommige kanten die wel wat aanhang hebben, komt het id dat een splisting va belgie , DE oplossing is, en dat het mana zal regenen uit de hemel als het zover is. Terwijl dat helemaal zo niet zo zeker is. Maar doelbewust verzwijgt men al snel de nadelen, of veegt ze met gelach onder de tafel.

Vlaanderen denkt nog steeds dat het uit een splitsing zal komen met als een ridder op een wit paard dat in volle galop voorwaarts door en uit een mistbank komt gereden... Als de mist is opgetrokken en blijkt dat het een 80 jarige landloper op een ezel is, wat dan? Zulke zaken worden dan maar gauw onder de mat geveegd met gelach, of snel snel afgewimpeld. Zal de burger dan eveneens met zijn vinger naar de verantwoordelijke mogen wijzen zoals deze nu doen bij hen die 'het grote onrechtvaardige belgie' in stand houden?

Ik ben niet het grote licht op politiek vlak op dit forum, in dit land, of laat staan de wereld... Maar zaken zoals bvb ;: bij een splitsing zal vlaanderen in de EU één van de +/-300 regionen zijn, en belgie is nu één van de 27 lidstaten. Dat hoor je nooit vernoemen. Dat moeten de mensen maar zelf opzoeken, of door een enkeling aan de oren worden gebracht. luidop hoor je zulke zaken nooit.

Laatst gewijzigd door Zyp : 15 november 2007 om 09:40.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 16:09   #100
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
dat geloof ik komende van u!

u kent uw geschiedenis niet?

dat geloof ik zeker komende van u... heeft u ook nog eens argumenten voor een zinvolle discussie?
Jongen,je bent echt zielig aan het worden.
Ik spreek over een geldstroom,blijkbaar snap je nog steeds niet goed wat een geldstroom is,ik ga mij niet blijven herhalen zenne.

Argumenten?Van u buiten gezever en gezwans zie ik helemaal niets.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be