![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() NU meer dan ooit: opkomstplicht !!!
Zolang B-H-V niet geregeld is, kunnen we met z'n allen een stevige middenvinger opsteken naar Bruxelles, mocht men daar op het onzalige gedacht komen om ons op te roepen voor een ongrondwettelijke verkiezingsronde. Want mijn gedacht staat vast: ik ga niet. En ik hoop dat er een procureur te vinden is die me voor de strafrechter daagt. Overigens, voor de eerste keer wil ik zelfs gaan militeren: oproepen om NIET mee te spelen in dat spelleke. ('t is zelfs niet eens te kwalificeren als 'burgerlijke ongehoorzaamheid')
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Da's een tegenvaller. Ik had "Nu meer dan ooit: Stem rechts" gelezen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- de grootmacht luxemburg - het land geerfd van Haider (mogen we daar onderhand al gaan skieen of hoe zit het) - het land met de erfenis van Berlusconi. nog inspiratie? Voor de vuist weg aka na 3 uur googlen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 november 2007 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
J�*, daar heb ik problemen mee omdat dat antidemocratisch is Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 november 2007 om 02:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stemrecht of opkomstplicht, bah, eerlijk gezegd, ik ben er niet voor.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() dat waren nog eens verkiezingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 17 november 2007 om 02:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() ik vind opkomstplicht eigenlijk nogal halfslachtig, voer voor kaviaar-filossofen.
stemplicht, da's het beestje. Desnoods met een gloeiende pook achter het gordijntje, gehanteerd door een rasechte democraat. Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 november 2007 om 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef toe, wat is amusanter?
![]() en ![]() of ![]() ?
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Duidelijk een 19°-eeuwse manier om een maximum aan ongeldige stemmen te "organizeren"
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 november 2007 om 02:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in de 21 ste eeuw verloopt die "organistatie voor ongeldige stemmen" geautomatiseerd, maar ook nog niet perfect he. Remember de vertragingen etc. Maar dat zal ook wel loslopen hoor. Ga je nu de Oude Grieken beschimpen omdat ze geen TGV of dual core pentium hadden? Of omdat verkiezingen -in uw ogen- op een amateuristisch manier vervalst werden? Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 november 2007 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat soort tactieken laat ik aan zij die het cordon voor diezelfde reden hebben ingevoerd.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat maakt niet uit, bij stemplicht kunnen mensen evengoed verhinderd worden om af te komen. Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Of de individuen (lees politici) betere personen zijn, ga ik niets op zeggen. Dat ze harden hun best moeten doen daarentegen, dat heb ik wel beweerd. Ook dikkoppen kunnen beter hun best doen, toch? Dat is iets heel anders dan de contradictie die je maar al te graag in mijn schoenen had geschoven. Het argumentje van de kleine groepjes dan. Leuk gevonden, maar in pakweg Nederland is er ook een seniorenbeleid. De Kezen hebben zelfs beter initiatieven voor daklozen en andere zielige figuren dan wij hier met onze opkomstplicht. Zwakke poging van argumentje dus! Pikken, pikken, Daar zijn anderen gelukkiger mee, vriend. Ik heb nergens iets gelezen waar je die "pik" van een betere democratie bij opkomstplicht ook kan hardmaken. Wat eenderwelke partij zal doen door stemrecht in te voeren, interesseert me geen scheur! Ook niet wat het blok za doen dan, je m'en fou! De waarheid zou kunnen kwetsen, ik heb ze hier van jou alvast niet te lezen gekregen.
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Aan iedereen de keuze om deel te nemen of uit te stappen van de discussie. Discussierecht voor iedereen! ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bij echte anarchie moet je maar je plan trekken hoe, waar en wanneer je zal stemmen, als je dat uberhaupt al wil. Maw de kansen die je gegeven worden zullen bij anarchie niet gegarandeerd zijn, bij stemrecht wel degelijk! Maar bij stemrecht heeft iedereen wel de kans, aangezien er wel verkiezingen worden georganiseerd en dat iedereen het RECHT heeft hieraan deel te nemen. Vrije keuze maken heeft niks met anarchie te maken, maar met een vrije samenleving. Daarenboven kunnen politici evengoed eerlijk verkozen worden, zelfs eerlijker als er stemrecht is. Nu krijgen sommige politici ten onrechte stemmen die ze niet verdienen bij stemrecht. Maw zij krijgen stemmen van ongemotiveerde stemmers die eigenlijk niet achter hun verkozene staan (stemmers die voor de minst slechte optie gestemd hebben). Om zeker te zijn dat mensen verkozen zijn door aanhangers die echt in hen geloven, is enkel stemrecht voldoende! In feite kunnen politici zich dus nu minder sterk profileren dan bij stemrecht, want ze zijn zeker van overtuigde aanhangers! Trouwens, je vergeet (bewust?) dat er nog altijd iets blijft bestaan wat 'volmacht' heet. Mensen die zondags werken, een eigen zaak hebben of stokoud of rondweg hopeloos zijn, kunnen nog altijd hun stem via volmacht uitbrengen als ze dat zelf wensen. Bye, bye, flutargumentje dus! Leg mij eens uit hoe ik 'fuck you' op mijn electronische stem moet schrijven? En wat betreft jouw "geniale" ingeving, diegene die mekkeren als de verkiezingsuitslag hun niet zint en zij niet zijn komen opdagen, hebben nog minder te zeuren dan diegene die nu tegen hun eigen keuze in voor deze poppenkast moeten opdraaien en geen enkele keuzemogelijkheid krijgen (en neen, blanco telt niet want wordt opgeslokt en verdeeld onder de groten). Nu hebben de verplichte ongemotiveerde kiezers wel degelijk recht van zeuren, totdat stemrecht ons van het gezeur bevrijdt! ![]() In feite GARANDEERT uw stemplicht eigenlijk JUST NIKS! Stemrecht karikaturiseren gaat je dus niet helpen om gelijk te krijgen.
Politiek maakt blind. Laatst gewijzigd door dont believe da hype : 19 november 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |