Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 november 2007, 17:39   #81
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Gucht heeft goed praten! Alle problemen werden onder de vLD netjes vooruitgeschoven of verwezen naar commissies , waarvan we nooit iets gehoord hebben.

Had de paarse regering er werk van gemaakt, dan zouden de problemen nu een stuk kleiner geweest zijn.
omaplop is offline  
Oud 15 november 2007, 18:17   #82
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
EQ of geen EQ, die man heeft overschot aan gelijk. Ik denk dat het tijd wordt dat het verstand primeert.
Dat van hém blijft voorlopig nog wat achter... hij primeert hier alles behalve...

Hij schiet op alles wat in zicht is, tot meerdere eer en glorie van zichzelf en zijn partij, maar vooral zichzelf.

Zoals Vandelanotte... SChiet ook op de winnaars, en tracht cd&v-nva en VLD belachelijk te maken, maar meneer de perfesser denkt dat iedereen nog idioot is en hij het grote licht. Blijkbaar nog niks bijgeleerd van zijn nederlaag.

.
Eddy B is offline  
Oud 15 november 2007, 18:34   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Dat van hém blijft voorlopig nog wat achter... hij primeert hier alles behalve...

Hij schiet op alles wat in zicht is, tot meerdere eer en glorie van zichzelf en zijn partij, maar vooral zichzelf.
Tja, je kan je idd soms de vraag stellen wie het laatste woord krijgt binnen de Open VLD. Ik vind dat niet erg. Hij heeft meestal gelijk. Over de manier waarop hij al eens zijn boodschap verkondigt spreek ik mij niet uit.

Ben trouwens eens benieuwd hoe Somers op de mening van De Gucht zal reageren.

En nu heeft hij terug gelijk. Of, er wordt onderhandeld en niet eenzijdig beslist. Of, we krijgen toestanden als in de jaren 70, Voerentoestanden, maar dan een stukse erger met iets meer volk op de been.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 18:36   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of, we krijgen toestanden als in de jaren 70, Voerentoestanden, maar dan een stukse erger met iets meer volk op de been.
Het is idd al iets té lang geleden dat er nog eens wat volk op de been werd gekregen voor de Vlaamse zaak.
Oud 15 november 2007, 18:43   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is idd al iets té lang geleden dat er nog eens wat volk op de been werd gekregen voor de Vlaamse zaak.
'k zou toch maar opletten dat er niet meer volk op de been komt voor de Waalse zaak. Misschien best de auto niet op straat laten staan. Meestal zijn dat de eerste slachtoffers. Er bestaan daar beelden van.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 18:49   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k zou toch maar opletten dat er niet meer volk op de been komt voor de Waalse zaak. Misschien best de auto niet op straat laten staan. Meestal zijn dat de eerste slachtoffers. Er bestaan daar beelden van.
Wie mag 'de' auto niet op straat laten staan en wat bedoel je precies met 'de eerste slachtoffers' van 'op straat komen'?
Oud 15 november 2007, 18:53   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie mag 'de' auto niet op straat laten staan en wat bedoel je precies met 'de eerste slachtoffers' van 'op straat komen'?
Wat ik bedoel is dat, als we niet goed opletten, er van de huidige politieke toestand nattigheid komt. En ik vind het best ok dat er in het opiniestuk hiervoor wordt gewaarschuwd.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 18:58   #88
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel is dat, als we niet goed opletten, er van de huidige politieke toestand nattigheid komt. En ik vind het best ok dat er in het opiniestuk hiervoor wordt gewaarschuwd.
geeuw , geeuw ........
Oud 15 november 2007, 19:00   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom Rudy, niet je keuteltje intrekken. Het is maar een kleintje, hoor!
Een goed verstaander leest bovendien toch tussen de lijnen wat je hiermee bedoelde:

Citaat:
Oud 15 november 2007, 21:20   #90
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Ik vind de titel heel toepasselijk dezer dagen:wapenwedloop....
Want wees gerust het koninkshuis is wel degelijk in staat van oorlog tegen zij die een betere welvaart prefereren boven een land dat zich niet wil moderniseren en dat niet wil inspelen op de steeds sneller veranderende omgeving, een land dat het bestaan op zich belangrijker vindt dan de kwaliteit van het leven dat erin plaatsgrijpt.
Alle trucken worden uit de koninklijke stal gehaald: controle van de media, de kerk, oprichten van raden gezeteld door niet verkozenen en waarbij ook oud gediende koeien van de konink zelfs de wei op moeten. Zij gaan dan in naam van "het volk" zeggen welke beslissingen moeten genomen worden..
Het klinkt misschien ironisch, maar ik vrees echter dat velen de krachten die nu worden losgelaten wel degelijk onderschatten. Een dezer zal voor velen onderdrukten van dat land de ontnuchtering groot zijn. "De bevrijding" was naderbij maar zal finaal weer gefnuikt worden.
Wedde...

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 15 november 2007 om 21:35.
Ambiorix1 is offline  
Oud 15 november 2007, 22:03   #91
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En ik vind het best ok dat er in het opiniestuk hiervoor wordt gewaarschuwd.
Alleszins het kartel CD&V/N-VA is al gevaccineerd tegen figuren als Degucht.
rik47 is offline  
Oud 15 november 2007, 23:27   #92
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik lees zelden even (taal)racistische praat in N-VA-propaganda als in die FDF-brol die ik om de vijf voet in m'n bus krijg vind. De demagogische taal van het FDF tegen Nederlandstaligen en hun cultuur is dezelfde als die van het Bedrog tegen allochtonen en hun culturen.
Ik woon in de gemeente waar Maingain burgemeester is en heb me hier als vlaming nog geen minuut gediscrimineerd gevoeld.
speurneus is offline  
Oud 15 november 2007, 23:32   #93
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: Burkide liegt.
inderdaad, want ik heb die post nog nooit in mijn bus gehad,...
speurneus is offline  
Oud 15 november 2007, 23:42   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb anders al andere dingen gehoord van Mark Platel en weet dus wie er liegt.
Oud 15 november 2007, 23:59   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Ik vind de titel heel toepasselijk dezer dagen:wapenwedloop....
Want wees gerust het koninkshuis is wel degelijk in staat van oorlog tegen zij die een betere welvaart prefereren boven een land dat zich niet wil moderniseren en dat niet wil inspelen op de steeds sneller veranderende omgeving, een land dat het bestaan op zich belangrijker vindt dan de kwaliteit van het leven dat erin plaatsgrijpt.
Alle trucken worden uit de koninklijke stal gehaald: controle van de media, de kerk, oprichten van raden gezeteld door niet verkozenen en waarbij ook oud gediende koeien van de konink zelfs de wei op moeten. Zij gaan dan in naam van "het volk" zeggen welke beslissingen moeten genomen worden..
Het klinkt misschien ironisch, maar ik vrees echter dat velen de krachten die nu worden losgelaten wel degelijk onderschatten. Een dezer zal voor velen onderdrukten van dat land de ontnuchtering groot zijn. "De bevrijding" was naderbij maar zal finaal weer gefnuikt worden.
Wedde...
In hoeverre noodzaakt die steeds veranderende omgeving een splitsing van het land ? Is een doorgedreven staatshervorming waar iedere Belg beter van wordt niet beter ?

Toch vreemd dat Vlamingen tegenwoordig worden beschouwd als de onderdrukten. Het is verdorie de rijkste regio.

Een onafhankelijk Vlaanderen heeft Europees niets te betekenen als je Brussel er niet bijkrijgt. En dan nog. Alle Europese instellingen verhuizen dan naar veiligere oorden. Straatsburg, bijvoorbeeld.
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 00:07   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Alleszins het kartel CD&V/N-VA is al gevaccineerd tegen figuren als Degucht.
Ah, ik denk dat er toch maar eerst eens goed wordt nagedacht.

Leterme wordt geen premier. Ik heb de indruk dat het politiek landschap zich voorbereidt op de regionale verkiezingen ba 2009 ( inclusief federale verkiezingen ).

Er is nog één waterkansje: zonder nva en fdf. Deze laatsten werden ook niet op het paleis uitgenodigd. Remember. cd&v (zonder nva dus) heeft nog steeds de kans terug te vallen op de campagne louter bestaande uit normen en waarden.
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 00:09   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat Vlamingen tegenwoordig worden beschouwd als de onderdrukten. Het is verdorie de rijkste regio.
Dat JIJ dat anders ziet verwondert mij niet.

http://www.vvb.org/kort/225/21940
Oud 16 november 2007, 00:11   #98
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dan heb je waarschijnlijk een "Geen reclame a.u.b."-sticker op je brievenbus geplakt, of er gewoon voor gekozen hem te negeren.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 16 november 2007, 00:12   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat het politiek landschap zich voorbereidt op de regionale verkiezingen ba 2009 ( inclusief federale verkiezingen ).
En ik weet zeker dat een landschap gewoon ligt waar het ligt.
Oud 16 november 2007, 00:24   #100
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

[quote=Rudy;3075453]In hoeverre noodzaakt die steeds veranderende omgeving een splitsing van het land ? Is een doorgedreven staatshervorming waar iedere Belg beter van wordt niet beter ?

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 16 november 2007 om 00:32.
Ambiorix1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be