![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Beste Heftruck,
De aanklacht luidt "valsmunterij". De bevelen tot huiszoeking en inbeslagneming en toelichting zijn te vinden in pdf-documenten op de site van Liberty Dollar. Een zwarte dag. Doet me denken aan een klacht die we hebben neergelegd bij de dienst diversiteit van onze overheid op basis van het onderstaande. Ik kan derhalve je mening enkel delen inzake valsmunterij. http://www.chaospunt.org/forum/viewtopic.php?t=63 Het antwoord van deze dienst zullen we dan maar in de schuif laten liggen of we zouden op het idee kunnen komen dat alles mogelijk is in onze maatschappij. Waarmee ik dan wellicht al teveel gezegd heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Beste Babylonia,
Het zou dus aan het karakter van geld liggen en niet zozeer de mens dat we de solidariteit zo ver kunnen zoeken... Afspraken met geld zijn heel die Rothschild geschichte waar Gun mee bezig is, de Bretton woods overeenkomsten van na de oorlog, rente, fractional banking, waardoor schaarste ontstaat ipv overdaad 'Geld is menselijk geluk in abstractie, vervolgens hechten en spiegelen we ons aan dit illusoire geluk', bekend filosoof had hier naar onze mening meer dan gelijk. Deze hechting aan dit geld wordt in psychologische werken vertaald naar een ‘auto immuun ziekte’ die onze wereld zal blijven teisteren tot we ons hiervan bewust zullen worden. Dit laatste met een duidelijke verwijzing naar het evolutionaire proces zoals de chaostheoretici ons laten weten. Dat is naar mijn mening ook waarom bvb. Einstein stelde dat de mensheid z’n problemen niet zal opgelost krijgen binnen hetzelfde denkpatroon dan waarin de problemen veroorzaakt werden. Anders gesteld, zolang we dit alles niet maatschappelijk zullen erkennen, blijft de spanning binnen de maatschappij steeds stijgen met ofwel een doorbraak ofwel de ineenstorting. De dynamiek op zichzelf is eenvoudig te begrijpen maar jammer genoeg krijgt het geen aandacht en dat net omwille van de verhoogde spanning (en de strijd die daarbij hoort). De vraag is enkel hoe deze cirkel kan doorbroken worden. Als solidariteit en samenwerking een utopie blijkt te zijn, wordt dat natuurlijk bijzonder moeilijk, zo lijkt me. Maar wat is de rol van politiek nu in feite ? Zouden zij nu echt niet op de hoogte zijn van deze dynamieken en wetenschappelijk studiewerk ? Ik vraag me dat nog steeds af. Hoeveel werken moet hier dan over geschreven worden ? Laatst gewijzigd door MIS : 17 november 2007 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen steeds mensen zijn die jaloers zijn op andere en mensen die de andere het licht in de ogen niet gunnen, dus dit is grote onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() ach arme, jantje.....
Als jij en ik jaloers zijn op elkaar pakken we dan wapens? Wie maken de wapens en waarom? UIt jalouzie? Is Jaloezie de drijfveer achter de valse vlag aanslagen als Pearl Harbour, het tonkin incident, 9/11 waarmee hele bevolkingen mee gesleurd worden in oorlogen die met hun belastinggelden betaald worden? JIJ en ik betalen die wapens als belastingbetaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Heb je Bernard Lietaer zijn boeken gelezen ?
http://www.indrasurya.nl/index.php?r...22&artikel=433 zo niet ajb googelt er wat op. Hij heeft verstand van geld en is ook heel filosofisch spititueel ingesteld. http://www.yesmagazine.org/article.asp?ID=886 |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Beste Babylonia,
Hij heeft verstand van geld en is ook heel filosofisch spiritueel ingesteld Inderdaad, geld is een stuk papier, het zijn mensen die de essentie hiervan verkrachten om vervolgens te zeggen dat men iets van economie kent op basis van deze vervorming. Hierover zijn wel duizenden werken geschreven, zo ook door Bernard Lietaer. Een aandeel stijgt of daalt in waarde en naargelang deze grafiek leven mensen in armoede of welzijn. Het is misschien raadzaam om een boekje over communicerende vaten te lezen, dat is denkelijk al voldoende om economie te begrijpen. De economie herstelt zichzelf, zegt men altijd. Moeten er dan blijkbaar veel energie aan toevoegen, paradoxaal genoeg. Misschien heeft iemand die befaamde ‘onzichtbare hand’ in z’n schuif gestoken, dat kan natuurlijk ook. Dank voor de link overigens (zo tussen de frustratie door ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() ok dus lets zijn volgens jou een vorm van belasting ontduiking?
In het ideale wereldbeeld waarbij het collectieve geld democratisch beheerd word en besteed aan collectieve doelen is dit 100% juist. Onbewust weten alle mensen dat dat niet het geval is. Daarmee is iedereen voorstander van belasting beperkingen en ontduiking voor de lage lonen kategorien. Zolang belasting paradijzen en premies als voor Dehaene van 3 miljoen euro per jaar bestaan voor een zitje bij Inbew, denk ik dat Lets gemachtigd is buiten de staat om te funktioneren. Er kan altijd een moment komen waarbij dit verandert door een zelf opgelegde belasting regeling, na het afschaffen van de belasting paradijzen bv. Eigenlijk is de vraag wat doen we met het recht van de sterkste , de wet van de Jungle die wereldwijd heerst? Laatst gewijzigd door Babylonia : 17 november 2007 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verbied alle wapenproducties en verbied alle gebruik van wapens en de de jaloerzen en machtwellustigen zullen andere middelen en manieren zoeken om andere mensen te doden en te verminken en te onderdrukken. Er is een geweest dat de mens zelfs enkel zijn handen en voeten gebruikte om dit te doen. Geweld is nu eenmaal iets dat aan elke diersoort eigen is en dat door elke diersoort op zijn manier gebruikt word, de mens gebruiktwel de krachtigste middelen, maar ook andere primaten gebruiken hier hulpmiddelen voor zoals stokken en stenen. Je kan dergelijke zaken dus gewoon niet uit de mens krijgen of je moet de mens herschapen en als een plant doen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Beste Babylonia,
ok dus lets zijn volgens jou een vorm van belasting ontduiking ? Inderdaad, zwartwerk in z’n puurste vorm, zelf met vals geld geregeld. In het ideale wereldbeeld waarbij het collectieve geld democratisch beheerd word en besteed aan collectieve doelen is dit 100% juist Inderdaad Onbewust weten alle mensen dat dat niet het geval is. Daarmee is iedereen voorstander van belasting beperkingen en ontduiking voor de lage lonen categorieën. Zelfs bewust weten we dat denkelijk. De vraag is misschien hoe we bewust we zijn van onze onbewustheid. Misschien een vreemde vraagstelling maar veel van onze problemen worden hier door veroorzaakt, zoals divers studiewerk ons laat weten. Zolang belasting paradijzen en premies als voor Dehaene van 3 miljoen euro per jaar bestaan voor een zitje bij Inbew, denk ik dat Lets gemachtigd is buiten de staat om te functioneren. Begrijp wat je wil zeggen en kan naar doelstelling dit alles wel bijtreden. Misschien is het dan beter om de problemen bij de wortel aan te pakken. Stel dat iedereen morgen gaat Letsen, wat dan ? Het zou misschien beter worden maar dat zou dan evengoed onze regering kunnen regelen, denk je niet ? Daar gaat het dan om, zo lijkt me. Er kan altijd een moment komen waarbij dit verandert door een zelf opgelegde belasting regeling, na het afschaffen van de belasting paradijzen bv. Dat zal een eeuwig streven zijn en als we dat al weten, kunnen we hier ook gericht naar handelen. Wellicht zal het wantrouwen binnen de maatschappij op dit moment te groot zijn hiervoor maar dat neemt de doelstelling of het streven niet weg. Oorlog beoogt uiteindelijk hetzelfde door je vijand uit te schakelen. Steeds het streven naar dat leven in vrijheid, zeg maar. Eigenlijk is de vraag wat doen we met het recht van de sterkste , de wet van de Jungle die wereldwijd heerst? We induceren dat zelf door een gebrek aan solidariteit en het spel dat we spelen in functie van winsthonger. Bij Monopoly ruimte de verliezer de tafel op, in het echte leven gaat dat net iets anders, zoals we meermaals zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Beste Jantje,
Je kan dergelijke zaken dus gewoon niet uit de mens krijgen of je moet de mens herschapen en als een plant doen leven Herschapen kan ik inkomen, als een plant doen leven lijkt me nu al het geval. Misschien past het onderstaande hier wel bij. In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn. Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons. (Thomas Moore) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals hij schrijft word er van de ideale mens dus steeds meer verlangt en liggen de prestatie eisen steeds hoger. Zelf een kind moet dit al ondergaan, dit terwijl de mens een roofdier is en dus helemaal geen behoefte heeft aan opgelegde normen, maar aan eigenwaarde. Om deze eigenwaarde te kunnen ontwikkelen is er dus altijd een vorm van geweld nodig onder kinderen, want met dit geweld bepalen zij hun plaats in de samenleving. Dit geweld kan zowel fysiek als psychisch zijn, maar elke bij een plantenlevensvorm kan men dit voor een deel verbannen, want zelfs daar heerst de wet van de sterkste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Beste Jantje,
Wat T. Moore hier bedoeld is niet dat de mens nu als plant leeft, maar gewoon zichzelf niet meer mag ontwikkelen naar eigen vermogen en interessen, wie niet aan het maatschappelijk vereiste model voldoet word uitgestoten. Zo is dat, dat was mijn invulling van ‘plant’, blijkbaar heb je hier zelf een ander idee over of bedoelde je dat misschien letterlijk. Als volgens de berichten ongeveer 20 % van de bevolking in een welvarend land depressief blijkt te zijn (officieel dan), dan zou er toch een serieuze koeiebel moge klinken. Dat haal ik uit z’n citaat, niet onterecht. En zoals hij schrijft word er van de ideale mens dus steeds meer verlangt en liggen de prestatie eisen steeds hoger. Dat we er een beetje lastig van worden, lijkt me duidelijk. Ook op fora zie je dat soms. Zelf een kind moet dit al ondergaan, dit terwijl de mens een roofdier is en dus helemaal geen behoefte heeft aan opgelegde normen, maar aan eigenwaarde. Mixed feelings, de mens kan inderdaad z’n overlevingsinstinct reactiveren en dan lijkt het op een heel slim roofdier, in die context kunnen we dat denkelijk niet ontkennen. Ik zie dit nu gemanifesteerd bij de regeringsvorming, de intellectuele vorm dan. Evengoed om elkaar te vernietigen. Om deze eigenwaarde te kunnen ontwikkelen is er dus altijd een vorm van geweld nodig onder kinderen, want met dit geweld bepalen zij hun plaats in de samenleving. Dit eerder als een normale ontwikkeling dan ? Ben ik met akkoord, deze dynamiek is denkelijk meer dan gekend. Dit geweld kan zowel fysiek als psychisch zijn, maar elke bij een plantenlevensvorm kan men dit voor een deel verbannen, want zelfs daar heerst de wet van de sterkste. Je bedoelde die plant eerder toch letterlijk ? Men zegt soms dat het enige probleem van mensen is, dat ze kunnen denken. Zit iets in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Ik heb een idee. Na een oorlog is er altijd vrede. Wat we dus nodig hebben, is oorlog. Dan krijgen we gegarandeerd mogelijkheden om een vredeseconomie uit te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Beste Dycore,
Ik heb een idee. Na een oorlog is er altijd vrede. Wat we dus nodig hebben, is oorlog. Dan krijgen we gegarandeerd mogelijkheden om een vredeseconomie uit te bouwen Ik vrees dat je idee al volop in de maak is maar het zal zeker tot de nodige bewustwording leiden, voor wie overblijft. Evolutionair gezien weet men dit en vanuit wetenschappelijke hoek bekeken. Zouden daar nu middenin zitten, lijkt wel te kloppen. Het beslissingsvenster De heersende maatschappelijke ordening wordt toenemend belast door omstandigheden in de samenleving en het milieu die twijfel zaaien aan oude en beproefde ethische waarden en normen en de bijhorende aspiraties. Voor de samenleving begint een periode van gisting. In dit tijdsvenster zijn de flexibiliteit en creativiteit van de mensen die tezamen de subtiele – maar o zo belangrijke – ‘fluctuatie’ teweegbrengen beslissend voor de richting die het ontwikkelingstraject van de samenleving hierna zal gaan volgen. Tegen het eind van de 20ste eeuw is de mondialisering een nieuwe fase ingegaan – het wereldsysteem werd in toenemende mate onbestendig, zoals duidelijk zichtbaar is. Gedurende dit eerste decennium van de 21ste eeuw is de progressieve mondialisering van de economie, die hand in hand gaat met steeds intensievere contacten tussen sterk uiteenlopende samenlevingen en culturen, hard op weg naar een cruciale periode waarin onze systemen onbestendig en steeds gevoeliger voor veranderingen zullen worden. Deze toestand wordt geactiveerd door hoge niveaus van spanning – met inbegrip van terrorisme en oorlogen, conflicten in de politieke sfeer, kwetsbaarheid in de economische arena, grilligheid in het financiële beleid en steeds grotere problemen met het klimaat en het milieu. Hmmm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Jantje,
Dacht al zoiets, zullen dan maar robot blijven ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() Roofdier; geboren of getogen...
Hoe vrij zijn onze gedachtes? de Lions Kiss ![]() http://www.youtube.com/watch?v=JXy5ADSuMZU |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Het spijt me
Ik vind het zeer belangrijk om het principe van de de valse vlag aanval door te hebben. Het plegen van 'terror' aanslagen in naam van een ander om een probleem te creeren waarvan de oplossing al klaar ligt nl oorlog Op deze manier zijn er al ,tal van oorlogen veroorzaakt. Het is STAATS TERRORISME dat ons er mondiaal in luist al een eeuw en langer. Tonkin incident, Pearl Harbor, de USS LIberty, 9/11, en het onderschepte Operation Northwood.... operatie Gladio in Europa. 144 aanslagen zijn er gepleegd in het kader van de stay behinds door geheime diensten in de jaren 80 inde eu . Dit kreerde een klimaat van onveiligheid. er vielen vele burgerslachtoffers.Bologna 140 alleen al. Het parlementair onderzoek leverde niet meer op dan dat het is gestopt. Toevallig installeerde de VS wel 164 kernrakketten in Europa in diezelfde periode... is er een verband? Zie ook Naomi Wolf haar lezing. en Naomi klein haar boek the Shockdoctrine. Terrorisme is een veel misbruikt woord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Terrorisme is een veel misbruikt woord
Lijkt op een understatement |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Hier nog een ideetje
Het basisinkomen van Vivant Ik vraag me af wat kost de totale sociale zekerheid inclusief personeel Vdab Rva nu? Weet iemand dat? en dat bedrag delen door het aantal bewoners; http://www.vivant.org/site/nl/programma/#c990 |
![]() |
![]() |