Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2007, 09:05   #81
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Vergeef me het sarcasme van de vorige post, maar komaan...

Ik betaal daar ook nog eens flink belastingen op.
En hoe rechtvaardigt dat de situatie?

Citaat:
Als je meer verdient heb je genoeg over om in je basisbenodigdheden te voorzien.

Als je dan nog eens extra hebt om te investeren en daar ook nog inkomsten van kan hebben, moet je niet zagen.
Dus, daarom moet je het je laten welgevallen dat de staat met meer dan de helft gaat lopen? Welke logica is dat? Iedereen die meer verdient dan jij, mag aan om het even welk percentage belast worden en ze mogen niet klagen?

Citaat:
Er zijn genoeg werknemers in België die zo'n loon willen verdienen.
Dan moeten ze ook maar het werk gaan doen dat dergelijke salarissen geeft.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 09:55   #82
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het enige wat in B positief is : geen capital gain taks op aandelen/opties.

best of both worlds...
Oh, maar het ontbreken van een vermogensbelasting is ook aantrekkelijk.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 16:25   #83
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ocharme, die sukkelkes...

Nu hebben ze een nettoloon dat nog maar iets boven mijn bruto-loon ligt.
Natuurlijk ben ik ook maar een hardwerkende lage sukkel, die enkel dient om te werken, maar allez...

Stel u voor dat ze nu een bmw minder kunnen kopen
Is een terechte opmerking voor deze klaagzang...

Is het niet normaal dat wie meest verdient ook het meest belastingen betaalt ? De afgelopen jaren kan deze doelgroep zeker niet klagen met afschaffing van de hoogste belastingsschalen, de exponentiële stijging van de monsterweddes en hun extra legale voordelen. In dezelfde periode is om hen te dienen een evenwichtig belastingsstelsel verminkt en sociale afbraak gepleegd ten nadele van de hardwerkende arbeider en collega's die door beslissingen van kaderleden inactief werden gemaakt.

In 2000 werd de crisis en praktische solidariteit afgeschaft met de onmiddellijke afschaffing van de hoogste belastingsschalen. Toen werd de aan de loontrekkenden beloofde afschaffing van de RSZ-crisisbelasting wel behouden... Armoedebestrijding werd taboe en in de plaats kwam een verheerlijking van de graaicultuur.

Neen, de kaderleden kunnen geenszins klagen...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 16:38   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Is een terechte opmerking voor deze klaagzang...

Is het niet normaal dat wie meest verdient ook het meest belastingen betaalt ? De afgelopen jaren kan deze doelgroep zeker niet klagen met afschaffing van de hoogste belastingsschalen, de exponentiële stijging van de monsterweddes en hun extra legale voordelen. In dezelfde periode is om hen te dienen een evenwichtig belastingsstelsel verminkt en sociale afbraak gepleegd ten nadele van de hardwerkende arbeider en collega's die door beslissingen van kaderleden inactief werden gemaakt.

In 2000 werd de crisis en praktische solidariteit afgeschaft met de onmiddellijke afschaffing van de hoogste belastingsschalen. Toen werd de aan de loontrekkenden beloofde afschaffing van de RSZ-crisisbelasting wel behouden... Armoedebestrijding werd taboe en in de plaats kwam een verheerlijking van de graaicultuur.

Neen, de kaderleden kunnen geenszins klagen...
En nog maar eens een "ze verdienen desondanks genoeg en nog steeds meer dan mezelf dus mogen ze niet klagen"-argumentatie... Impressive.
Als je nu eens iedereen op datzelfde belastingstarief van +50% zet, dan betalen zij die meer verdienen nog steeds een pak meer belasting, maar dan zal je ze al snel horen tegensputteren...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 16:41   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je meer verdient heb je genoeg over om in je basisbenodigdheden te voorzien.

Als je dan nog eens extra hebt om te investeren en daar ook nog inkomsten van kan hebben, moet je niet zagen.

Er zijn er ook genoeg die hun rekeningen niet kunnen betalen.

En dan nog zeuren
volgens mij ben jij de zeur hier. Zaag nog een beetje, misschien brengt het zoden aan de dijk voor u.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 november 2007 om 16:46.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 16:44   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

er zou dringend wat meer fiscale concurrentie moeten komen tussen de staten. Dan weten ze ineens in wiens dienst ze horen te staan (de bevolking).

De EU beweert dat ze overal concurrentie wil aanmoedigen, behalve op de taksen van haar lidstaten, daar moeten zonodig prijsafpraken komen. Daarom is de EU onder andere zo nefast.

tja...
niet met bibi he

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 november 2007 om 16:45.
Oud 23 november 2007, 16:48   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn er ook genoeg die hun rekeningen niet kunnen betalen.

En dan nog zeuren
Moest ik van u zijn, ik zou toch maar eens ernstig nadenken of het normaal is dat ge de helft van uw laag inkomen aan belastingen/rsz moet afdokken, evenals een meerverdiener het recht heeft om ernstig na te denken of het wel normaal is dat hij 2/3 van zijn inkomen aan belastingen/rsz betaald.
En als ge hier over nagedacht hebt, dan kunt ge eens nadenken of het normaal is, dat Belgie het land is met de hoogste belastingen, en de laagste pensioenen ...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 05:03   #88
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moest ik van u zijn, ik zou toch maar eens ernstig nadenken of het normaal is dat ge de helft van uw laag inkomen aan belastingen/rsz moet afdokken, evenals een meerverdiener het recht heeft om ernstig na te denken of het wel normaal is dat hij 2/3 van zijn inkomen aan belastingen/rsz betaald.
En als ge hier over nagedacht hebt, dan kunt ge eens nadenken of het normaal is, dat Belgie het land is met de hoogste belastingen, en de laagste pensioenen ...
niet te veel vragen he bob.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be