![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar ik wél de kriebels van krijg, is als mensen dergelijke emo-argumenten gebruiken om het behoud van België te bepleiten. Jij wil grenzen zien verdwijnen, Andy pleit voor het behoud van België en ik pleit voor de oprichting van twee republieken (Vlaanderen en Wallonië). Maar het feit of je nu vrienden/vriendinnen/lieven/loverboys/... aan de overkant van de grens wonen hebt, is voor mij geen argument. Ik kan net zogoed Duitse of Franse vrienden hebben, zonder grootstatelijke dromen te krijgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() 2. Als iemand zich 'Belg' voelt, en geen boodschap heeft aan 'separatisme' of 'nationalisme', is hij/zij in het beste geval een 'emotionele zwijmelaar' ? 3. Of is het toch eenvoudiger, en mogen emoties simpelweg geen rol spelen in 'de politiek' ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar erger zijn de opgedrongen emoties. Wanneer men tegen mensen gaat zeggen: "Pas op! Als De Wever (en intussen speelt op de achergrond een kerkorgel demonische muziek) zijn zin krijgt, dan gaan er zoveel honderden Vl-Wal-gemengde gezinnen moeten scheiden."
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
2. Neen, niet iedereen die pleit tegen separatisme of nationalisme is per definitie een emotionele zwijmelaar (heck, ik zal mezelf ook niet snel een nationalist noemen, aangezien de ontologische status van volkeren een kwestie is waar ik geen eenduidig antwoord op heb, maar toch vraagtekens). Maar zaken als "We zijn toch allemaal Belgen", of, zoals in dit geval "Maar ik ben tweetalig!" of "Ik heb vrienden in Wallonië" lijken me inderdaad verdacht veel op emobelgicistische argumenten, of op z'n minst tegenwerpingen die op zeer bedenkelijke premissen stoelen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste Jaani, ik kan het ook niet helpen dat er wel dégelijk 'Belgen' bestaan ('oude' zowel als 'nieuwe'), en ik voel mij niet geroepen hen hun 'identiteit' te ontzeggen/af te nemen. Misschien is het omvormen van het - eventueel zelfs uitgebreide - 'tweetalige' Brussels Gewest tot 'veeltalig rest-België' (dat dan als derde republiek naast ùw twee republieken kan blijven voortbestaan) alsnog een oplossing ? Ik verzet mij allerminst tegen staatshervormingen (integendeel zelfs, ik ben niet gek), zolang die leiden tot een 'lotsverbetering' van het grootst mogelijke aantal onderdanen, en niet alleen van één groep/één individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik je alleszins goed kan volgen is de rest van je post. Ik ben het absoluut niet eens met wat Bart De Wever voorstelt/nastreeft, maar ik krijg het schijt van het soort demoniseringscampagne dat dezer dagen tegen de man gevoerd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als mensen houden van veeltalige structuren, dan stel ik voor om een confederatie van Vlaanderen, Wallonië, (Groot-)Luxemburg, Nederland, Friesland en Noordrijn-Westfalen op te richten. Mooiere evenwichten, vrijwillige samenwerking (wegens confederaal; een federatie is een gedwongen samenwerking), en het belangrijkste: België bestaat niet meer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie een wereldregering wil is inderdaad een fascist, want een wereldregering kan per definitie nooit democratisch zijn. Veel te veel mensen namelijk. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. Wat doe je dan met die mensen die niet willen gedwongen worden tot de keuze : 'Vlaming', 'Waal' of 'volksverrader' (want 'emobelgicist') ? Is er dan nog een andere mogelijkheid ? 2. Wat zijn die 'zeer bedenkelijke premissen' dan ? Ik herhaal mijn vraag van hierboven : wat doe je met mensen die niet willen gedwongen worden tot de keuze : of 'Vlaming', of 'Waal' of 'volksverrader' (want 'emobelgicist') ? 3. Vind je het dan niet de moeite waard te proberen een 'nieuwe mythe' te creëren die het 'tribale stadium' mijlenver achter zich laat ? 'De Verenigde Europeërs', bijvoorbeeld ? Of misschien iets als 'One World, One People, One Love', voor het geval 'we' definitief aan de kolonisatie van de ruimte beginnen, waar 'we' wellicht toe zullen worden gedwongen als 'we' de tweeëntwintigste eeuw willen halen ? En voor ik het vergeet : wat ik wel waardeer, is het feit dat deze discussie beschaafd lijkt te kunnen worden gevoerd. Voor een 'independentist' vs. een 'anti-separatist' is dat toch wel een hele prestatie, niet ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 december 2007 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees niet hypocriet eh. Je loopt op een betoging voor België dus ben je per definitie een Belgisch-nationalist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik liever �*ndere scheldwoorden, als ik dat al nodig zou vinden. 2. Dat moet niet per sé, maar het lijkt mij wel de meest 'logische' keuze, omdat ze mijns inziens 'de realiteit' het meest benadert. 3. Zeer mooie confederatie, en ik zou met veel plezier ook de overal ter wereld rondzwervende 'zigeuners', de bewoners van de Faeroer, Schotland, de Antillen, Suriname, Mauritius, ... welkom heten (onder het motto 'hoe meer vrije zielen, hoe meer vreugd'). En nu toch een gemeen vraagje : ben jij eigenlijk niet een klein beetje een 'emo-anti-belgicist' ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 december 2007 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee waren de discussiepartners die ik op/tijdens die betoging tegen het lijf liep het alleszins niet eens, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Dat men tegen de splitsing van ons landje is, kan ik best begrijpen (ik persoonlijk vind dit voorlopig ook voorbarig. Op voorwaarde evenwel dat iedereen de andere respecteert en zijn verantwoordelijkheid opneemt of laat opnemen).
Het is wel opvallend dat die betogers geen enkele eis inzake verbetering van de werking van ons land voorstellen/eisen, waardoor ze zich akkoord verklaren met de huidige werking van ons landje en in se gewoon de Franstaligen door dik en dun verdedigen... als kippen zonder kop... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als mijn verbetenheid om tegen de Belgische staat ten strijde te trekken gebaseerd is op rationale argumenten, dan lijkt me daar weinig fout mee. Gevaarlijker wordt het, wanneer mensen de emotie op zich als argument inroepen. Zij weten dus niet op wat die emotie gebaseerd is, en zijn veelal het voorwerp van manipulatie.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 13 december 2007 om 00:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles hangt er van af hoe die wereldregering verkozen/samengesteld èn gecontroleerd wordt, wat haar bevoegdheden zijn, in welke mate zij minderheden emancipatie gunt, ... en ook wel hoe u democratisch definieert. Als ik uw logica volg : kan India dan ooit 'democratisch' worden ? Kunnen de naar méér democratie strevende Indiërs er maar beter mee ophouden ? Of moet ook dat land per sé opgesplitst worden in vele honderden kleine staatjes, voor elk 'volk' eentje ? Vanaf hoeveel inwoners/onderdanen kan een land/regering dan 'per definitie niet democratisch' zijn omdat er veel te veel mensen zijn ? Of, m.a.w., wat is het maximum aantal bewoners van een 'democratie' ? En hoe moet dat maximum een maximum blijven ? Steeds opnieuw opsplitsen ? Verplichte geboortenbeperking ? Eliminatie van 'overtolligen' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Een wereldregering...
Tja, waarom niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we Plato mogen geloven...
|
|
![]() |
![]() |