![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, je mag voormij best informatie verzamelen dat nodig is, maarrrrr vergeet niet (indien mijn gok juist is over u) dat je nog altijd een moslim bent ,en zelfs als u niet 5x per dag bidt !!!
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fout, want het druist in tegen de vrijheid van godsdienst en de vrije meningsuiting. De islamitische wetten zijn daar ondergeschikt aan. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 28 november 2007 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee? Zegt de imam Bukhari moskee op de Seefhoek je bijvoorbeeld iets?
Lees even mee! Dit erd gepubliceerd trouwens in de Nederlandse Volkskrant! ‘Nu ben ik hier in de minderheid. Nu ervaar ik een beetje hoe dat voelt.’ De moeder van de tot de islam bekeerde Nawal, een ‘cultuur-katholiek’ uit het Belgische Sint Niklaas, grijpt de microfoon. Op een zondagmiddag begin maart zit de tweede verdieping van de Imam Bukhari-moskee in Antwerpen volgepakt met moslima’s. Met een mengeling van liefde en bezorgdheid vertelt Nawals moeder over haar dochter, die vroeger Neele heette. Ze was zestien toen ze de islam ontdekte, ging geleidelijk aan de hoofddoek dragen, werd vegetarisch, ging studeren in Egypte en trouwde met Mohammed. Nawal (26) woont met haar streng islamitische Egyptische man tijdelijk bij haar ouders in en dat is, bekent de moeder, best lastig. ‘Nawal mag niet in een omgeving zijn waar alcohol wordt geschonken. Kom daar maar eens om in Vlaanderen.’ De moeder verzucht dat ze nooit meer met haar dochter op een terrasje kan zitten. Dat ze niet gezamenlijk kunnen eten als de andere gezinsleden, zoals gewoon is in Vlaanderen, daar graag een pilsje of een glas wijn bij drinken. Op familiefeesten ontbreekt Nawal. ‘Mijn familie zegt: wij gaan de alcohol voor haar niet laten staan.’ Spijtig concludeert de moeder dat Nawal met haar strenge gedragsregels ‘afstand schept’. ‘We komen er niet uit, kunnen geen oplossing vinden om de kloof te overbruggen. Soms vraag ik of Nawal en Mohammed later kunnen komen, wanneer het alcoholdeel voorbij is. Dan kunnen ze nog koffie met gebak krijgen.’ Moeilijk vindt ze ook dat familie-uitjes niet meer mogelijk zijn. ‘In Nawals wereld zijn, net als hier vandaag, mannen en vrouwen strikt gescheiden. Wij deden vroeger veel samen.’ Nawals moeder vertelt haar verhaal op de door de stichtingen De Koepel en Al Minara-zusters georganiseerde ‘eerste bekeerlingendag’ in België, die druk wordt bezocht. Zo’n zeshonderd, merendeels jonge, vrouwen zijn op de bijeenkomst afgekomen, alsook 250 jongemannen. Onder hen bevinden zich overigens ook veel (niet-bekeerde) islamieten. Op die zondag in maart worden vijf mannen en 22 vrouwen (onder wie een Nederlands meisje van 9 jaar) tot de islam bekeerd. Steeds wanneer een vrouw naar voren stapt om haar getuigenis af te leggen, begint de zaal enthousiast te applaudisseren. Enkele moslima’s laten hun tranen de vrije loop. ‘Zo mooi, zoveel nieuwe zusters erbij, ondanks de enorme aanhang van het Vlaams Belang en ondanks al dat negativisme over de islam’, fluistert een Belgisch-Marokkaanse. Een groepje in ghimaar (halflange hoofddoeken) gehulde moslima’s uit Nederland vindt dat klappen ‘onverdraaglijk’. ‘In het applaus schuilt shaitan (de duivel). Klappen mag niet van de islam. Dat is een soort aanbidding en je mag buiten Allah niemand aanbidden.’ Een van de organisatoren, de bekeerde Khadisja uit Gent, wordt streng toegesproken. Khadisja (41) pakt de microfoon en verzoekt de zaal aarzelend niet meer te applaudisseren. Ze vond het een moeilijk moment, vertelt Khadisja later. ‘In de islam moet je anderen aansporen het goede te doen, maar het is niet aan ons de ander iets op te leggen.’ Toch ziet ze het voorval niet als een capitulatie voor het kleine groepje strenge moslima’s ten koste van de merendeels gematigde moslimvrouwen die graag klappen. ‘Ik respecteer de personen die het vroegen.’ Op microniveau zien we die zondag in maart in de Imam Bukhari-moskee voltrekken wat zich, stilletjes, op grotere schaal afspeelt in de Vlaamse samenleving. Ongemakkelijke confrontaties doen zich voor tussen enerzijds de Vlaamse autochtonen en gematigde, compromiszoekende moslims en anderzijds een groeiende groep salafistische (fundamentalistische) jongeren, die zich onwrikbaar opstellen. Zoals de felle moslima’s in de moskee hun gematigde zusters van het applaudisseren probeerden af te houden, zo trachtten fundamentalistische jongeren in december 2006 moslims de voet dwars te zetten die een Marokkaans concert in het Antwerpse theatercomplex Roma wilden bezoeken. Tickets werden verscheurd en muziekliefhebbers werd toegebeten dat muziek ‘onrein’ is, in strijd met de regels van de islam. Een groepje piepjonge moslims tussen de 14 en 16 jaar richtte vernielingen aan in het cultureel centrum. Af en toe komen dergelijke botsingen aan de oppervlakte. Als islamitische jongeren tijdens een multicultureel uitje – tot frustratie van autochtone deelnemers - een bus dwingen om te rijden en te stoppen bij een moskee, omdat het tijd is voor gebed. Of als geëist wordt dat moslima’s tijdens hun van mannen gescheiden zwemuurtje met hoofddoek en legging gekleed te water kunnen. Als dat, om redenen van hygiëne niet wordt toegestaan, wordt heibel gemaakt door de fundamentalistische moslims: ‘Dit is discriminatie, onze vrijheid van godsdienst wordt aangetast.’ Dergelijke confrontaties spelen zich veelal in stilte af in de multiculturele wijken van Brussel en van de Vlaamse grote steden. Stevige debatten over groeiende radicalisering van moslimjongeren worden nauwelijks gevoerd, uit angst het Vlaams Belang in de kaart te spelen. In dat opzicht werkt het cordon sanitaire (het pact van andere politieke partijen om het Vlaams Belang uit te sluiten van coalitiedeelname) verstikkend, vinden sommigen. Een taboeonderwerp is islamitische radicalisering niet, maar het wordt met fluwelen handschoenen aangepakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Voor mij mag je dat zeggen, maar in mijn ogen is dat niet zo, eens moslim ,altijd moslim !
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln of ik wel of niet een moslim ben gaat je eigenlijk niet aan, waarom maakt dit eigenlijk voor jou verschil?
Als je nog nooit bij die moskee bent binnengeweest hoe kun je dan oordelen?? Voor de rest spreekt het artikel voor zich denk ik, waar salafisten naar streven is duidelijk, u weet toch wat Salaaf betekent hoop ik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus toch het woord van Allah boven de wet, Lincoln?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Om terug te komen over de discussie: Ik weet goed wat "salaaf" betekent (en naam die helaas misbruikt wordt, wat eigelijk "voorgangers" betekent en hiermee bedoelt men de metgezellen van de profeet sas) zoals de naam "ahl asouna wa aljama3a" ook misbruikt wordt (wat hiermee wordt bedoeld zijn de schriftgeleerden uit de tijd van ahmed ibn 7anbal en heeft niets te maken met de wahabieten uit saoudie arabie),. Salaaf streven enkel om de bid3a te verbannen (traditioneel wahabieten) en dan heb je zelf vertakkingen binnen deze groep waarvan het streefdoel verschillend kan zijn.
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Zijn mijn ogen dan grondwettelijk erkend ?
Allah is de koning der koningen, dat wil niet zeggen dat ik de andere koningen niet respecteer ! Maar als je de "wet" een waarde geeft (heilige waarde die een waarde hebben binnen de context van religie) dan geef ik de voorrang aan het godswoord !
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Linciln je bent slimmer dan dit hoop ik!
Je schrijft zelf dat ik mocht ik moslima zijn, geen recht heb op vrije meningsuiting? Omdat eens een moslim, je dit altijd blijft? Hoe zit dit dan met vrijheid van religie? Dat houdt toch in dat je me kan bekeren tot een andere overtuiging? Salafisten Lincoln en dat lijk je ergens toch te weten, volgen de weg van Mohammed,volgens een strikte inerpretatie van de leer. Er zijn er, die geloven in de evolutieleer, en menen dat dus uiteindelijk iedereen moslim zal worden , daartoe horen zij als gelovigen Dawa te doen. Maar er zijn er anderen, die weer menen dat dit moet, door gewoon iedere vorm van wet te verwerpen, zoals de takfiri's He? Voor hen geldt slechts het woord van Allah, mij best maar dan moet je hier niet zijn denk ik, hier hebben steedsm inder mensen nog zin in het woord van Allah en dit boven de wet plaatsen wordt al helemaal niet gewaardeerd. Jammer dat moslims deze cultuur maar niet begrijpen, mensen zijn hier vrij, om te geloven. te denken, te genieten, Wie eten heeft is nu eenmala minder bang van Gods vertegenwoordiging he? En wie kan lezen gaat zelf op zoek naar waarheden, dus is armoede en ongeletterdheid het wapen binnen een islamitische staat!Dat bereik je het best door de helft van de bevolking het recht te ontzeggn om te werken wanneer ze dit willen, te studeren wat ze willen, onderwijs aan meisjes was onder de taliban verboden he? En werken mag als je man het goed vindt!Islam gebruikt een wapen wat hier overwonnen is, daarom maakt Allah hier weinig kans vrees ik...en al zeker bij vrouwen, gelukkig maar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe, of ik bekeerd ben of niet gaat niemand aan!!Gelukkig zijn er slimme vrouwen zoals jij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() neen Alice, Lincoln is zoals alle moslims gewoon een Slecht Mens, omdat hij/zij
de algemene begrippen van menselijke waardigheid ondergeschikt acht aan de prietpraat die destijds is opgetekend door de volgelingen van de geesteszieke pedofiel Mohammed. Het heeft echt geen zin om in discussie te gaan met zulke mensen hoor, de ene keer poneren ze de zotste dingen(zoals de toestemming om kinderen te verkrachten), de andere keer moeten wij dat "genuanceerd" bekijken, allemaal "taqueya" om uiteindelijk hun geestesziekte als norm op te leggen aan ons, Europeanen. Mede daarom kweken ze als ratten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ouders moeten natuurlijk de vrijheid krijgen om hun kinderen op te voeden naar hun inzichten. Eens je de volwassenheid hebt bereikt vind ik ook dat je het recht hebt om te handelen naar eigen goeddunken. De keuze van je religie (of geen religie) hoort daar zeker bij. Ik denk trouwens dat een religie ook beter gebaat is met volgelingen die een bewuste, gemotiveerde keuze hebben gemaakt. Anders krijg je toch maar hypocrisie en gaat men zich in allerlei bochten wringen om een en ander maar goed te praten. Een zielige vertoning eigenlijk. Het is maar de vraag wat je zelf het belangrijkste vindt. Kwantiteit of kwaliteit? Gaat het om het aantal zieltjes of om de intensiteit waarmee de religie wordt beleefd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, door dwang verzeker je jezelf wel, van volgelingen he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Een geloofsgroep waar ik nog wel begrip voor kan opbrengen zijn de Amish. Ik wik hier wel mijn woorden aangezien zich daar ook problemen voordeden inzake pedofilie/incest. Wat de Amish wél doen is je de kans geven om een bewuste keuze te maken op een volwassen leeftijd. Eenmaal je hebt gekozen dien je jezelf hieraan wel te houden. Zoniet volgt "meidung". Maar alvorens je een keuze moet maken wordt je wel de vrijheid gegund om volop te ondervinden wat de alternatieven zijn. En als je besluit dat je toch niet als Amish in de wieg bent gelegd, even goede vrienden.
Is dit perfect? Zeker niet want je kan niet meer terug als je gekozen hebt. Alleszins vind ik het wel fair dat je een keuze wordt gegund als je een leeftijd hebt bereikt waarop je een keuze kunt maken. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 november 2007 om 00:27. |
![]() |
![]() |