![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden. | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
Ja, maar, mits ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Neen, maar toch ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Geen mening, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we opteren voor vermoorden van kinderen waar we zelf geen toekomst voor kunnen verzilveren ? Vondelingenschuiven hebben niets met solidariteit te maken. Wie hopeloos is denkt niet aan solidariteit. Beter een toekomst binnen een gemotiveerde minderheid dan een dubieuze en complexe lijdensweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet de Staat de kosten op zich nemen? Omdat de moeder - waarom niet de vader ? - de kosten niet kan betalen ? Iemand moet de kosten van wie niets bezit ook betalen. Inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omdat de verantwoordelijkheid van de gemeenschap wordt uitgeoefend door de staat. Indien een element van die gemeenschap problemen heeft, is dat een probleem voor de gehele gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan wel begrijpen dat een gemeenschap meeleeft, en zich zorgen maakt. Enne, hoe denk je dit preventief op te lossen ? Een kind beschouwen als een ongewenst probleem van de vrouw ? Laatst gewijzigd door Rudy : 22 november 2007 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Op preventief vlak zou er ten eerste al moeten worden uitgezocht welke de redenen zijn van haar besluit. Een schuif stelt die vragen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, dit zou ik ook kunnen schrijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gemeenschap/samenleving mag zich gerust moeien, als de moeder van het kind dat vraagt. Let vooral op het woord 'mag' en 'vraagt'. Niet 'moet' en 'moet aanvaarden'.
En niemand anders van de gemeenschap 'moet' daarom zich persé moeien, als de moeder dat vraagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij als buitenstaander gaat mij echt niet wijsmaken hoe ze op de rechtbanken denken en werken. En kinderen die in een instelling geplaats worden staan onder het toezicht van een jeugdrechter, die zich enkel met toezicht op geplaatste kinderen bezig houd en daarvoor vergoed word. En in de gevallen van onbekende ouders of overleden ouders is die toelating NIET nodig, want dan is het de rechter die bevoegd is om over het kind zijn welzijn te waken. En het is dus juist daar dat het fout loopt, want eens dat het kind door de rechter is vrijgegeven voor adoptie, vervalt zijn bevoegdheid en dus ook de vergoedingen die de toezicht houdende rechter ontvangt. En daar draait het om bijBelgische weeskinderen en vondelingen. In het geval van het Esssense kind waren er voldoende bekwame mensen die het kind zelfs gewoon wilde opvangen zonder het te adopteren en het verder direct terug zouden hebben afgestaan aan de moeder of vader als deze boven water kwamen. Maar ook dit is geweigerd geweest door de rechtbank en dan ga jij ons hier proberen wijs te maken dat de vergoedingen geen invloed hebben op de jeugdrechters, kom aan Edina, word eens waker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want kinderen zijn de eigenaars van de toekomst en de gemeenschap is verplicht om te zorgen dat de kinderen een goede kans hebben in die toekomst en moeten dus stoppen met mensen te veroordelen voor het verleden. Want het verleden veroordelen is de taak van de rechters, die zich niet hebben te bemoeien met de toekomst van een kind, dat moet de gemeenschap doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ik ken een aantal pleeggezinnen, nog een andere van mijn poetsvrouwen fungeerde als pleegmoeder: zijzelf had vier kinderen, haar echtgenoot was gokverslaafd en ze waren ondertussen gescheiden, het pleegkind bleef bij haar tot zijn 18de (ongeveer) en verdween kort nadien richting gevangenis. Ik had niet de indruk dat ze daar veel mee inzat: een pleegkind bracht gewoonweg +/- 500 euro per maand op!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeveel poetsvrouwen heb jij eigenlijk trouwens? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik je goed begrijp moet de kinderwens dus onafhankelijk blijven van de welvaart bij wie de kinderwens leeft, en moet de samenleving desnoods bijpassen. Ik kan daarmee akkoord gaan voor zover het gaat om onvoorziene situaties. Iedereen kan met tegenslag worden geconfronteerd. Voor de rest ben ik het niet eens met je principe. Wie de middelen niet heeft om x kinderen op te voeden moet er dan ook geen x op de wereld zetten.
Laatst gewijzigd door Rudy : 23 november 2007 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet mee eens dus. Wat als de gemeenschap zich er niets wil van aantrekken ? Met gemeenschap bedoel ik dan familie, kennissen ... Ik las daarjuist dat je zelf wordt geconfronteerd met pleegkinderen. Dan zal je toch ook wel weten dat er dikwijls geen andere oplossing is dan dat de rechter, in samenwerking met Kind en gezin, het kind in een pleeggezin plaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() De poetsdienst via OCMW (pre-dienstencheques, prijs afhankelijk van je inkomen) kreeg namelijk subsidies als ze net gescheiden, niet werkloosheidsgerechtigde mensen konden aanwerven. Echter vanaf het ogenblik dat ze werkloosheidsgerechtigd werden kreeg OCMW geen subsidies meer en werden ze ontslagen om te worden vervangen door nieuwe niet-werkloosheidsgerechtigde pas-gescheiden dames! De "pleegmoeder" poetsvrouw was de beste poetsvrouw die ik heb gehad, was trouwens professionele zwarte poetsvrouw altijd geweest = groot verschil met mensen die geen zin hebben om te poetsen. Om nog eens op die andere "grootmoeder"poetsvrouw terug te komen: het minderjarige moedertje werd OOK in een instelling geplaatst hoor. Langs haar kant geen bezorgde grootouders die voor het kind wensten te zorgen. Dat koppeltje is er trouwens in geslaagd om hun vruchtbare oefening nog eens te herhalen (meiske zei weer dat ze de pil had genomen). Gelukkig is het de tweede maal op een miskraam uitgedraaid. En ja, volgens MIJ is het kind beter af in een pleeggezin: ik wens die grootmoeder-poetsvrouw al de zever niet aan dat het mens waarschijnlijk nog te wachten stond moest ze zelf als pleegouder voor dat kleinkind gezorgd hebben. Nu krijgt vadertje-zonder-regenfrakske bezoekrecht en moederke-met-kwink-kwijt zit vast!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo binnen mijn eigen familie drie verschillende gevallen van pleegkinderen. In het eerste geval werden de kinderen door de strafrechtebank aan de grootouders toegwezen met een opvoedingsplicht voor de grootouders. Die grootouders, mijn zuster, kreeg daarvoor juistgetelt 1 bezoekvan kind en gezin. In het tweede geval werd die zelfde zuster als onbekwaam bestempeld door de zelfde persoon van kind en gezin, en mocht zij de kinderen van een zieke zuster niet opvangen. Die werden om advies van kind en gezin bij mij geplaatst voor de tijd dat mijn andere zuster verzorging nodig had, dit terwijl ik dus een gescheiden vader ben en nooit iemand van kind en gezin heb gezien bij mij thuis. Die persoon was enkel afgegaan op een klein gesprek dat zij had gevoerd met een derde zuster van mij. Ik geval van mijn pleegzusters en broer, hadden die van kind en gezin hun eigen familie afgekeurd als opvang gezinnen en hen gewoon via de rechter bij mijn ouders doen plaatsen, die op dat ogenblik reeds 7 eigen kinderen hadden. Er is dus weldegelijk een groot verschil tussen de gemeenschap en overheid en de overheid heeft zich enkel te moeien in geval er echt problemen zijn en mag nooit voorrand geven aan instellingen tegenover pleeggezinnen. Maar ja, instellingen krijgen 1500€ per maand per kind en de toezichthoudende rechter beheerd het geld van de in instellingen geplaatste kinderen en krijg daar dus een 3% van als beheerder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() a) Dat het vondelingeske van Essen dus ook net zo goed in een pleeggezin had kunnen worden ondergebracht en b)dat indien er geen pleeggezinnen genoeg waren, ze nog eerder mijn grootmoederpoetsvrouw als pleeggezin hadden kunnen nemen zodat het Essense vondelingeske bij het pleeggezin had terechtgekunnen waar nu een kind zit dat wèl welkom is bij de grootouders.
Moeilijk hé Edina?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |