Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden.
Ja. 4 9,52%
Neen. 28 66,67%
Ja, maar, mits ... 3 7,14%
Neen, maar toch ... 6 14,29%
Geen mening, ik weet het niet. 1 2,38%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 20:39   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Een ouder die een kind niet wil opvoeden, ervaar ik niet als een probleem.

Een kind dat nergens terecht kan, des te meer.

Bovendien was dit het eerste kind in hoeveel, zeven jaar? En om de zoveel tijd verschijnt er een bericht in de krant van ouders die hun eigen kind vermoord hebben omdat ze er geen zorg meer voor willen dragen.

Tijd om vrijwillige solidariteit populair te maken & het bestaan van zulke vondelingenschuiven beter bekend maken.
Geef toe dat er grenzen zijn aan hopeloosheid. Ik vind dat wie de hopeloosheid overschrijdt een menselijke kans moet krijgen. Een vondelingenschuif kan een alternatief wezen.

Of moeten we opteren voor vermoorden van kinderen waar we zelf geen toekomst voor kunnen verzilveren ?

Vondelingenschuiven hebben niets met solidariteit te maken. Wie hopeloos is denkt niet aan solidariteit. Beter een toekomst binnen een gemotiveerde minderheid dan een dubieuze en complexe lijdensweg.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 22:02   #82
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het zou verboden moeten worden. Eerst zou er een onderzoek moeten gebeuren waarom de moeder haar kind wil afstaan. Als het uit financiële redenen is, dan moet de staat de kosten op zich nemen.
Moet je toch eerst weten wie de moeder is. Die is niet gekend, en zoja die wordt dan ook vervolgd.

Waarom moet de Staat de kosten op zich nemen? Omdat de moeder - waarom niet de vader ? - de kosten niet kan betalen ?

Iemand moet de kosten van wie niets bezit ook betalen. Inderdaad.
Oud 22 november 2007, 22:09   #83
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moet je toch eerst weten wie de moeder is. Die is niet gekend, en zoja die wordt dan ook vervolgd.

Waarom moet de Staat de kosten op zich nemen? Omdat de moeder - waarom niet de vader ? - de kosten niet kan betalen ?

Iemand moet de kosten van wie niets bezit ook betalen. Inderdaad.
Ik spreek wel over preventie, dus het probleem wordt aangepakt vooraleer de baby in een schuif belandt.

Omdat de verantwoordelijkheid van de gemeenschap wordt uitgeoefend door de staat. Indien een element van die gemeenschap problemen heeft, is dat een probleem voor de gehele gemeenschap.
Oud 22 november 2007, 22:26   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de verantwoordelijkheid van de gemeenschap wordt uitgeoefend door de staat. Indien een element van die gemeenschap problemen heeft, is dat een probleem voor de gehele gemeenschap.
Niet volledig mee eens Praetorian. Je kan een gemeenschap niet verantwoordelijk stellen voor wel of niet zelf gezochte problemen. Ik kan mij niet inbeelden dat een gemeenschap zich hier verantwoordelijk voor voelt. Ik zou als liberaal individidu ook niet toestaan dat de samenleving zich steeds te pas en onpas met mij bemoeit.

Ik kan wel begrijpen dat een gemeenschap meeleeft, en zich zorgen maakt.

Enne, hoe denk je dit preventief op te lossen ? Een kind beschouwen als een ongewenst probleem van de vrouw ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 november 2007 om 22:30.
Oud 22 november 2007, 22:40   #85
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Niet volledig mee eens Praetorian. Je kan een gemeenschap niet verantwoordelijk stellen voor wel of niet zelf gezochte problemen. Ik kan mij niet inbeelden dat een gemeenschap zich hier verantwoordelijk voor voelt. Ik zou als liberaal individidu ook niet toestaan dat de samenleving zich steeds te pas en onpas met mij bemoeit.

Ik kan wel begrijpen dat een gemeenschap meeleeft, en zich zorgen maakt.

Enne, hoe denk je dit preventief op te lossen ? Een kind beschouwen als een ongewenst probleem van de vrouw ?
Dat kan ik wel doen, vermits iedereen maar de mogelijkheden bezit die worden gedetermineerd door de concrete socio-economische realiteit. Deze eis is redelijk omdat de evolutie van de gemeenschap dit het redelijk maakt. Als er problemen ontstaan mbt tot de bestaansvoorwaarden van het kind, dan lijkt het mij redelijker dat de moeder zich wendt tot haar gemeenschap dan pakweg te vertrouwen op uitspraken zoals "je hebt het zelf gezocht" of "het is de wil van god".

Op preventief vlak zou er ten eerste al moeten worden uitgezocht welke de redenen zijn van haar besluit. Een schuif stelt die vragen niet.
Oud 23 november 2007, 00:09   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik wel doen, vermits iedereen maar de mogelijkheden bezit die worden gedetermineerd door de concrete socio-economische realiteit. Deze eis is redelijk omdat de evolutie van de gemeenschap dit het redelijk maakt. Als er problemen ontstaan mbt tot de bestaansvoorwaarden van het kind, dan lijkt het mij redelijker dat de moeder zich wendt tot haar gemeenschap dan pakweg te vertrouwen op uitspraken zoals "je hebt het zelf gezocht" of "het is de wil van god".

Op preventief vlak zou er ten eerste al moeten worden uitgezocht welke de redenen zijn van haar besluit. Een schuif stelt die vragen niet.
De gemeenschap heeft zich daar geen moer mee te bemoeien. Toch niet als die gemeenschap niet eens weet in welke omstandigheden werd verwerkt. Wat is dat voor een collectivistische bemoeinis ? Een vrouw die het slachtoffer is ( stel ) moet toch geen rekenschap afleggen aan de omgeving ?
Oud 23 november 2007, 01:03   #87
Praetorian

Standaard

Citaat:
De gemeenschap heeft zich daar geen moer mee te bemoeien. Toch niet als die gemeenschap niet eens weet in welke omstandigheden werd verwerkt. Wat is dat voor een collectivistische bemoeinis ? Een vrouw die het slachtoffer is ( stel ) moet toch geen rekenschap afleggen aan de omgeving ?
De gemeenschap heeft zich er wel in te moeien, vermits alleen binnen de gemeenschap de bestaansvoorwaarden komen voor het opgroeien van een kind. Als een moeder niet de middelen heeft om haar kind gelukkig te maken, dan is dat niet een persoonlijk drama maar een blamage aan de structuren die dit hebben veroorzaakt.
Oud 23 november 2007, 01:24   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er problemen ontstaan mbt tot de bestaansvoorwaarden van het kind, dan lijkt het mij redelijker dat de moeder zich wendt tot haar gemeenschap dan pakweg te vertrouwen op uitspraken zoals "je hebt het zelf gezocht" of "het is de wil van god".
Hey, dit zou ik ook kunnen schrijven.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 01:25   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

De gemeenschap/samenleving mag zich gerust moeien, als de moeder van het kind dat vraagt. Let vooral op het woord 'mag' en 'vraagt'. Niet 'moet' en 'moet aanvaarden'.

En niemand anders van de gemeenschap 'moet' daarom zich persé moeien, als de moeder dat vraagt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 07:49   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat je de adoptiewetgeving niet echt kent. De instemming van de biologische ouders (of tenminste de moeder) is wel degelijk vereist. Ook als ze minderjarig is. En als de moeder onbekend is, dan kan zij ook niet instemmen hé. Vandaar dat het kind de eerste 3 maanden sowieso niet kan geadopteerd worden als de moeder niet komt opdagen. Dat is immers de wettelijke termijn die een moeder als bedenktijd MOET nemen en dus ook altijd krijgt. Maar indien ze dan nog niet kan beslissen, kan ze die termijn verlengen. Dus je begrijpt ook wel wat het struikelblok is bij een kind waarvan de moeder onbekend is. Je insinuering als zou de jeugdrechter zijn beslissing beïnvloed worden door financiële voordelen is zonder meer bespottelijk.
Edina, ik heb zelf 2pleegzusters en een pleegbroer, ik heb 2 pleegnichtjes en heb en ben zelfs keiharden strijden over kinderen aan het uitvechten op de rechtbanken.
Jij als buitenstaander gaat mij echt niet wijsmaken hoe ze op de rechtbanken denken en werken.
En kinderen die in een instelling geplaats worden staan onder het toezicht van een jeugdrechter, die zich enkel met toezicht op geplaatste kinderen bezig houd en daarvoor vergoed word.

En in de gevallen van onbekende ouders of overleden ouders is die toelating NIET nodig, want dan is het de rechter die bevoegd is om over het kind zijn welzijn te waken. En het is dus juist daar dat het fout loopt, want eens dat het kind door de rechter is vrijgegeven voor adoptie, vervalt zijn bevoegdheid en dus ook de vergoedingen die de toezicht houdende rechter ontvangt. En daar draait het om bijBelgische weeskinderen en vondelingen.
In het geval van het Esssense kind waren er voldoende bekwame mensen die het kind zelfs gewoon wilde opvangen zonder het te adopteren en het verder direct terug zouden hebben afgestaan aan de moeder of vader als deze boven water kwamen. Maar ook dit is geweigerd geweest door de rechtbank en dan ga jij ons hier proberen wijs te maken dat de vergoedingen geen invloed hebben op de jeugdrechters, kom aan Edina, word eens waker.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 07:56   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gemeenschap heeft zich wel te bemoeien met de opvoeding en opleiding van kinderen en ze zou zich daar eens wat beter moeten aan wijden, in plaats van mensen te veroordelen omdat ze niet voldoen aan de gestelde moraalregels van de gemeenschap.
Want kinderen zijn de eigenaars van de toekomst en de gemeenschap is verplicht om te zorgen dat de kinderen een goede kans hebben in die toekomst en moeten dus stoppen met mensen te veroordelen voor het verleden.
Want het verleden veroordelen is de taak van de rechters, die zich niet hebben te bemoeien met de toekomst van een kind, dat moet de gemeenschap doen.
Oud 23 november 2007, 17:30   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Edina, ik heb zelf 2pleegzusters en een pleegbroer, ik heb 2 pleegnichtjes en heb en ben zelfs keiharden strijden over kinderen aan het uitvechten op de rechtbanken.
En wat heeft dat te maken met de adoptiewetgeving, beste Jantje? Die ken je in ieder geval alvast duidelijk niet.

Citaat:
Jij als buitenstaander gaat mij echt niet wijsmaken hoe ze op de rechtbanken denken en werken.
En kinderen die in een instelling geplaats worden staan onder het toezicht van een jeugdrechter, die zich enkel met toezicht op geplaatste kinderen bezig houd en daarvoor vergoed word.
Jij verwacht dat jeugdrechters gratis werker ofzo? Vondelingen staan altijd onder toezicht van een jeugdrechter, of ze nu in een instelling zitten of in een pleeggezin. Overigens is er werk genoeg (of beter: teveel) voor jeugdrechters, dus ze zijn er alles behalve mee gebaat om kinderen langer dan noodzakelijk onder hun toezicht te houden.

Citaat:
En in de gevallen van onbekende ouders of overleden ouders is die toelating NIET nodig, want dan is het de rechter die bevoegd is om over het kind zijn welzijn te waken.
Nee, je bent verkeerd, beste Jantje. Onbekende ouders is niet hetzelfde als overleden ouders. Bij onbekend ouders dient men wel degelijk de wettelijke termijn mbt adoptie te volgen en die kinderen kunnen dus echt niet onmiddellijk worden vrijgegeven voor adoptie.

Citaat:
In het geval van het Esssense kind waren er voldoende bekwame mensen die het kind zelfs gewoon wilde opvangen zonder het te adopteren en het verder direct terug zouden hebben afgestaan aan de moeder of vader als deze boven water kwamen. Maar ook dit is geweigerd geweest door de rechtbank en dan ga jij ons hier proberen wijs te maken dat de vergoedingen geen invloed hebben op de jeugdrechters, kom aan Edina, word eens waker.
Nogmaals, niet iedereen die zich kandidaat stelt als pleegouder, is daar ook geschikt voor. Bovendien blijft zo'n kind onder toezicht van de jeudrechter in de pleegzorg. Je uitleg slaat dus op niets. En het tekort aan pleeggezinnen is een algemeen bekend feit hoor!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 17:33   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het tekort aan pleeggezinnen is een algemeen bekend feit hoor!!!
ik zou graag van het orakel Edina dan te weten komen hoe een eigen grootmoeder haar eigen kleinkind niet als pleegouder mag opvoeden terwijl dat dan in een pleeggezin wordt ondergebracht, maar een vondelingetje dan weer geen pleeggezin vindt en dus maar in een instelling moet blijven!

Trouwens ik ken een aantal pleeggezinnen, nog een andere van mijn poetsvrouwen fungeerde als pleegmoeder: zijzelf had vier kinderen, haar echtgenoot was gokverslaafd en ze waren ondertussen gescheiden, het pleegkind bleef bij haar tot zijn 18de (ongeveer) en verdween kort nadien richting gevangenis. Ik had niet de indruk dat ze daar veel mee inzat: een pleegkind bracht gewoonweg +/- 500 euro per maand op!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2007 om 17:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 17:55   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zou graag van het orakel Edina dan te weten komen hoe een eigen grootmoeder haar eigen kleinkind niet als pleegouder mag opvoeden terwijl dat dan in een pleeggezin wordt ondergebracht, maar een vondelingetje dan weer geen pleeggezin vindt en dus maar in een instelling moet blijven!
Dat heb ik je eerder al eens uitgelegd:

Citaat:
Het is nochtans simpel. Zolang de moeder haar kind niet afstaat, beslist zij mee wat er met haar kind gebeurt.
Maw: als de moeder niet wil dat het door de grootmoeder wordt opgevoed, dan gebeurt dit niet.

Citaat:
Trouwens ik ken een aantal pleeggezinnen, nog een andere van mijn poetsvrouwen fungeerde als pleegmoeder: zijzelf had vier kinderen, haar echtgenoot was gokverslaafd en ze waren ondertussen gescheiden, het pleegkind bleef bij haar tot zijn 18de (ongeveer) en verdween kort nadien richting gevangenis. Ik had niet de indruk dat ze daar veel mee inzat: een pleegkind bracht gewoonweg +/- 500 euro per maand op!
En wat is je punt nu precies? Niet iedereen is geschikt als pleegouder zoals ik al eerder zei. Niet dat ik jouw indruk als erg betrouwbaar inschat. Ik ken ook mensen die fungeerden als pleegouder en dat leidt niet altijd tot een blijvende goede relatie met pleegkinderen. Of vermijdt niet dat pleegkinderen op het slechte pad geraken. En dan mogen die pleegouders nog het beste met die kinderen hebben voor gehad.

Hoeveel poetsvrouwen heb jij eigenlijk trouwens?
Oud 23 november 2007, 18:02   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een moeder niet de middelen heeft om haar kind gelukkig te maken, dan is dat niet een persoonlijk drama maar een blamage aan de structuren die dit hebben veroorzaakt.
Als ik je goed begrijp moet de kinderwens dus onafhankelijk blijven van de welvaart bij wie de kinderwens leeft, en moet de samenleving desnoods bijpassen. Ik kan daarmee akkoord gaan voor zover het gaat om onvoorziene situaties. Iedereen kan met tegenslag worden geconfronteerd. Voor de rest ben ik het niet eens met je principe. Wie de middelen niet heeft om x kinderen op te voeden moet er dan ook geen x op de wereld zetten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 november 2007 om 18:03.
Oud 23 november 2007, 18:12   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Want het verleden veroordelen is de taak van de rechters, die zich niet hebben te bemoeien met de toekomst van een kind, dat moet de gemeenschap doen.
Goed, je maakt dus een onderscheid tussen gemeenschap en overheid.

Niet mee eens dus. Wat als de gemeenschap zich er niets wil van aantrekken ? Met gemeenschap bedoel ik dan familie, kennissen ... Ik las daarjuist dat je zelf wordt geconfronteerd met pleegkinderen. Dan zal je toch ook wel weten dat er dikwijls geen andere oplossing is dan dat de rechter, in samenwerking met Kind en gezin, het kind in een pleeggezin plaatst.
Oud 23 november 2007, 18:17   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoeveel poetsvrouwen heb jij eigenlijk trouwens?
Dankzij de linkse socialistische maatregelen heb ik de laatste 15 jaar minstens 15 poetsvrouwen gehad.
De poetsdienst via OCMW (pre-dienstencheques, prijs afhankelijk van je inkomen) kreeg namelijk subsidies als ze net gescheiden, niet werkloosheidsgerechtigde mensen konden aanwerven. Echter vanaf het ogenblik dat ze werkloosheidsgerechtigd werden kreeg OCMW geen subsidies meer en werden ze ontslagen om te worden vervangen door nieuwe niet-werkloosheidsgerechtigde pas-gescheiden dames!

De "pleegmoeder" poetsvrouw was de beste poetsvrouw die ik heb gehad, was trouwens professionele zwarte poetsvrouw altijd geweest = groot verschil met mensen die geen zin hebben om te poetsen.

Om nog eens op die andere "grootmoeder"poetsvrouw terug te komen: het minderjarige moedertje werd OOK in een instelling geplaatst hoor. Langs haar kant geen bezorgde grootouders die voor het kind wensten te zorgen. Dat koppeltje is er trouwens in geslaagd om hun vruchtbare oefening nog eens te herhalen (meiske zei weer dat ze de pil had genomen). Gelukkig is het de tweede maal op een miskraam uitgedraaid.

En ja, volgens MIJ is het kind beter af in een pleeggezin: ik wens die grootmoeder-poetsvrouw al de zever niet aan dat het mens waarschijnlijk nog te wachten stond moest ze zelf als pleegouder voor dat kleinkind gezorgd hebben. Nu krijgt vadertje-zonder-regenfrakske bezoekrecht en moederke-met-kwink-kwijt zit vast!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 november 2007, 18:28   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, je maakt dus een onderscheid tussen gemeenschap en overheid.

Niet mee eens dus. Wat als de gemeenschap zich er niets wil van aantrekken ? Met gemeenschap bedoel ik dan familie, kennissen ... Ik las daarjuist dat je zelf wordt geconfronteerd met pleegkinderen. Dan zal je toch ook wel weten dat er dikwijls geen andere oplossing is dan dat de rechter, in samenwerking met Kind en gezin, het kind in een pleeggezin plaatst.
Vaak worden familie juist verscheurd door de manier van handelen die kind en gezin gebruikt.

Ik heb zo binnen mijn eigen familie drie verschillende gevallen van pleegkinderen.

In het eerste geval werden de kinderen door de strafrechtebank aan de grootouders toegwezen met een opvoedingsplicht voor de grootouders.
Die grootouders, mijn zuster, kreeg daarvoor juistgetelt 1 bezoekvan kind en gezin.
In het tweede geval werd die zelfde zuster als onbekwaam bestempeld door de zelfde persoon van kind en gezin, en mocht zij de kinderen van een zieke zuster niet opvangen. Die werden om advies van kind en gezin bij mij geplaatst voor de tijd dat mijn andere zuster verzorging nodig had, dit terwijl ik dus een gescheiden vader ben en nooit iemand van kind en gezin heb gezien bij mij thuis. Die persoon was enkel afgegaan op een klein gesprek dat zij had gevoerd met een derde zuster van mij.

Ik geval van mijn pleegzusters en broer, hadden die van kind en gezin hun eigen familie afgekeurd als opvang gezinnen en hen gewoon via de rechter bij mijn ouders doen plaatsen, die op dat ogenblik reeds 7 eigen kinderen hadden.

Er is dus weldegelijk een groot verschil tussen de gemeenschap en overheid en de overheid heeft zich enkel te moeien in geval er echt problemen zijn en mag nooit voorrand geven aan instellingen tegenover pleeggezinnen.
Maar ja, instellingen krijgen 1500€ per maand per kind en de toezichthoudende rechter beheerd het geld van de in instellingen geplaatste kinderen en krijg daar dus een 3% van als beheerder.
Oud 23 november 2007, 18:32   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Om nog eens op die andere "grootmoeder"poetsvrouw terug te komen: het minderjarige moedertje werd OOK in een instelling geplaatst hoor.
En dan? Daarmee verliest ze haar inspraak als moeder nog niet hé!

Citaat:
En ja, volgens MIJ is het kind beter af in een pleeggezin
Wat is dan eigenlijk precies je probleem?
Oud 23 november 2007, 18:45   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan eigenlijk precies je probleem?
a) Dat het vondelingeske van Essen dus ook net zo goed in een pleeggezin had kunnen worden ondergebracht en b)dat indien er geen pleeggezinnen genoeg waren, ze nog eerder mijn grootmoederpoetsvrouw als pleeggezin hadden kunnen nemen zodat het Essense vondelingeske bij het pleeggezin had terechtgekunnen waar nu een kind zit dat wèl welkom is bij de grootouders.

Moeilijk hé Edina?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be