![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die aristocratie zit nochtans nog altijd stevig in het Belgicistische zadel in Wallonië. Dat kunnen ze, omdat die arme Waalkes honderd jaar later nog altijd op hen stemmen. Wat ze echter niet meer kunnen, is de Vlaamse boerkes knechten. Die hebben intussen hoger onderwijs kunnen genieten in hun eigen taal.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
La meilleure façon de réduire un homme en esclavage est de le rendre obsédé par des trivialités. [Jean-Jacques Rousseau] Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2007 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Simpel hé?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het schoonste bewijs is het verbod op hoger onderwijs in het Nederlands tot diep in de eerste helft van de vorige eeuw. Enkel zo hou je een volk dom. Is dat nu zo moeilijk om toe te geven? Wat scheelt er toch met jullie?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 25 november 2007 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() En uitgerekend jij loopt hier dan te leuteren over simpele mensen...
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het draait alleen maar om geld en bezit? Dan schaffen we meteen maar de taalfaciliteiten af in de faciliteitengemeenten. Dat zou dan geen enkel probleem mogen opleveren!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 25 november 2007 om 01:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() La meilleure façon de réduire un homme en esclavage est de le rendre obsédé par des trivialités [Rousseau]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() En jij Filosoof? Geloof jij dat je vrij bent? Als ik je eerbiedwaardig aantal posts bekijk, dan meen ik toch al meteen een eerste teken van onvrijheid te bespeuren. Snap je hem?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 25 november 2007 om 01:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen kwam nog redelijk "goed" (minder slecht!) uit WO2, Wallonië was echt een sociale ruïne. Vlaanderen kende na 1940 nooit (behalve in een deel van Limburg) de miserie die wallonië kende na 1940. Wallonië is gehandicapt door de geografische ligging, die import- en exportgoederen duurder maakt (niet veel, nee, juist genoeg om de staalindustrie van Luik naar Gent te doen verhuizen, grotendeels met overheidsgeld, dus ook met Waals geld) Limburg en de Westhoek worden ook via transfers onderhouden, maar daar spreekt geen partij over... Dat wil niet zeggen dat er geen stommiteiten gebeurden, zoals Strépy-Braquignies. Dat gebeurde in Vlaanderen ook: het reconversiefonds KS. Staalindustrie verdwenen, steenkool verdwenen uit Wallonië: dat is géén kwestie van Vlaamse superioriteit, zoals jij het graag zou horen omdat het pas in een jou aangepraat beter/slechterbeeld. Noord-Frankrijk, Lorreinen en NL Limburg hadden en hebben ook die problemen (en miserie). Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2007 om 02:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Dat was inderdaad ook mogelijk, 20 of30 jaar geleden. Nu is 't een symbooldossier geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, inderdaad, als je al de rest onder de mantel der symbooldossiers verstopt, zal het inderdaad alleen nog om geld en bezit draaien. Kijk, ik moet je gelijk geven!
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen Filosoof, er is nog een groot verschil tussen de Westhoek en Limburg en de grauwe buurten van eender welke Waalse agglomeratie. Daar moet je niet mee afkomen. Wallonië is langzaamaan één achterbuurt aan het worden. Rij er eens rond. Het is een ander land, een hopeloos land. En dat heeft écht niemand me moeten aanpraten.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, maar dan hadden er zeker soldaten de dood gevonden omdat die bevelen zo lang uitvallen - een keer in 't Frans en een keer in 't Vloms. Dat zou zeker nogal wat doden hebben gescheeld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 25 november 2007 om 03:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
tja als je eenmaal ziet hoe de Vlamingen in het leger behandeld werden. de laagste jobkes, nederlands was uit den boze, vlamingen=kanonnenvlees en walen=officieren. en dan ziet ge daar 50m verderop (in uw eigen taal) "vlamen kom maar naar hier wij respecteren u en schieten niet". en als er iemand niet over de geschiedenis verfraaien moet beginnen dan is het wel een belgicist die doen alsof de belgische revolutie een soort heroïsche daad was ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als je er even bij stil staat zie je toch ook dat Belgie in 1914, zoals in de meeste andere europese landen, een democratie was die in de praktijk echter gerund werd door de aristocratie. De uitbuiting was er idd een van franstaligen, maar fransttalig in de zin dat dit de taal van de hogere klasse was, niet Frans in de zin van 'Waals'.
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Denk er toch maar eens over na, misschien kan je er iets mee.
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Misschien moeten we het simpel houden en aan elke partij een provincie geven, als er provincies tekort zijn, dan maken we er gewoon wat bij.
Wie niet content is met zijn provincie kan dan naar het buitenland gaan, 15 km verderop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |