Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2007, 01:34   #81
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, Wilders staat op de (door de VS-Amerikaanse belastingbetaler gesubsidieerde) loonlijst van de Mossad.
Tuurlijk
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 09:49   #82
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor wie gelooft in de openbaring is die historische context onzin. Niks interpretatie. Iedere letter is de waarheid.
Je zult wel moeten interpreteren. Anders raak je verstrikt in de interne contradicties van die boekskes. (Liberalist: "Wat ik dan wel weer raar vind is dat moslims, net als christenen, wel de kleine lettertjes volgen, maar de hoofdregels negeren, zoals, gij zult niet doden enz...")
Dat is ook een reden dat ik al lang geleden religieuze boeken terzijde heb geschoven.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 11:31   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je zult wel moeten interpreteren. Anders raak je verstrikt in de interne contradicties van die boekskes. (Liberalist: "Wat ik dan wel weer raar vind is dat moslims, net als christenen, wel de kleine lettertjes volgen, maar de hoofdregels negeren, zoals, gij zult niet doden enz...")
Dat is ook een reden dat ik al lang geleden religieuze boeken terzijde heb geschoven.
De kleine lettertjes. Voor wie machtswellustig is zijn die kleine lettertjes belangrijk. Je leest er zo de rode draad die handelt over machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen. Al meer dan twee eeuwen lang. In een theocratie worden er enkele verzen of citaten uit een religieuze bron uitgepikt om te kunnen domineren. De tegenpartij, dikwijls ongeschoold, en die niet bepaald godsgeleerden zijn kunnen dit moeilijk weerleggen, wegens gebrek aan mondigheid en wegens andere prioriteiten, iemand moet uiteindelijk voor de kroost zorgen.
Godsdienst, welke ook, en macht gaan hand in hand, en vreemd genoeg het zijn altijd dezelfde mensen die het onderspit moeten delven.

Ik vrees dat Wilders zich wil focussen op die kleine lettertjes.

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 december 2007 om 11:36.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 11:56   #84
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Voor de bonafide verzamelaars zal altijd een uitzonderingsregel worden gevonden; vergelijk antieke (onschadelijk gemaakte) vuurwapens.
Sinds wanneer zou je toestemming moeten krijgen om een boek in bezit te hebben? Zeg eens wat het verschil tussen Wilders' voorstel om de koran te verbieden en de Index Librorum Prohibitorum is.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 13:14   #85
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor wie gelooft in de openbaring is die historische context onzin. Niks interpretatie. Iedere letter is de waarheid.
Exact.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 18:36   #86
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De koran bevat geen "kleine lettertjes".
Moslims wordt in de koran juist aangeraden/opgedragen om anderen te doden; zij mogen alleen zonder rechterlijke tussenkomst geen moslims doden.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 december 2007 om 18:38.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 18:44   #87
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Sinds wanneer zou je toestemming moeten krijgen om een boek in bezit te hebben? Zeg eens wat het verschil tussen Wilders' voorstel om de koran te verbieden en de Index Librorum Prohibitorum is.
Natuurlijk is daar geen essentiëel verschil, boekverbod is boekverbod. Maar de tegenwerking betreffende bijvoorbeeld "mein kampf" schept wel een precedent, dat moet minstens ook met die koran dus wel kunnen lukken.
Oud 2 december 2007, 14:20   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Bron? Vast niet je "rechtse" duim.
Volgende (zeer) rechtse site deelt nochtans mijn analyse:

http://vl.altermedia.info/de-nederla...rael_7462.html
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 14:54   #89
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Kallikles:

Op diezelfde site staat nochtans ook het volgende te lezen...
Citaat:

Lerares in elkaar geslagen door jongere in Lokeren

Een lerares is dinsdagavond aan haar school in Lokeren in elkaar geslagen door een jongere uit een groepje allochtone lieverdjes. Omstreeks 17.15 uur toen de vrouw de school, Onze-Lieve-Vrouw Presentatie in Lokeren wou verlaten versperden de jongeren de uitgang van de school.
Na een discussie lieten de jongeren de vrouw dan toch passeren om haar vervolgens of een laffelijke manier in de rug aan te vallen. De vrouw werd in het gezicht geslagen, op de grond getrokken waar ze vervolgens getrakteerd werd op enkele stampen. Het slachtoffer zal een week arbeidsongeschikt zijn.
De leerkracht is de echtgenote van korpschef Patrick Trienpont van de Lokerse politie. De verdachten zijn voorlopig spoorloos.
Misschien doen blanke vrouwen er beter aan om voortaan gesluierd rond te lopen om in onze prachtige multiculturele maatschappij als een mens behandeld te worden.
..., maar soortgelijke berichten ontsnappen nagenoeg telkens weer aan de selectiviteit van uw analyserend vermogen.
Het psychologische motief hiervoor mag u zelf uitzoeken, want daar staan uw topanalyses blijkbaar garant voor.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:19   #90
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Ik zie daar niet de/jouw "analyse" dat Wilders op de payrol van buitenlanders zou staan.

Geen idee trouwens of die site "rechts" of "links" is, het lijkt mij voornamelijk een commerciëel bedrijf met tevens enig belang in (sensatie-)nieuwsgaring.

Ja, het is mij duidelijk dat Wilders voor sommige culturen (nog) grotere sympathie heeft dan ik; een belangrijke spanning levert mij wel "volkenrechtelijk" de vorming en de handhaving van de Staat Israël op en ik heb ook gemerkt dat vergelijkbare puzzle leeft onder minstens de helft van mijn Joodse kennissen zowel hier als ginds.
Oud 2 december 2007, 16:11   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang zijn die woestijntenen in feite? Voor zover ik weet is die film van Wilders nog helemaal niet vertoond? Niemand weet wat er zal verteld worden of hoe het zal worden voorgesteld, maar ze weten verdorie wèl al dat er iets beledigd zal zijn ("het"?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 16:37   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe lang zijn die woestijntenen in feite? ......... ze weten verdorie wèl al dat er iets beledigd zal zijn ("het"?)
Als dat zou kunnen ...

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 december 2007 om 16:40.
Oud 2 december 2007, 16:46   #93
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opmerkelijk is dat de schrijvers van het ‘internationale politieke’ forum wat voorzichtiger zijn dan die van in het forum ‘Immigratie en integratie’. Overigens werd in het laatste forum de draad eerder opgestart.
Moeten wij dan misschien ook maar criminelen die nog net geen mensen gedood hebben bij een overval even wapens in hun handen gaan duwen en hen pushen om mensen te doden zodat wij hen toch nog even de doodstraf kunnen geven?

Laatst gewijzigd door Wanne : 2 december 2007 om 16:47.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 18:03   #94
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Wilder is een politieke-angst-masturbeerder, indien hij stelen ballen heeft aan zijn lijf zoals sommigen hier zeggen waarom loopt hij dan met allerlei politie bescherming ???

Indien hij werkelijk opkomt voor wat hij zegt, waarom komt hij dat niet openlijk zeggen zonder lijfwachten zoals theo-van-gogh ,. Theo van gogh had tenminste meer ballen dan hem, hij liep zelfs zingend met een fietsje rond in de wijk !
Oud 2 december 2007, 19:21   #95
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Wilder is een politieke-angst-masturbeerder, indien hij stelen ballen heeft aan zijn lijf zoals sommigen hier zeggen waarom loopt hij dan met allerlei politie bescherming ???
Waarom loopt Abou Jahjah steeds met een trits body-guards rondom hem ?
Om zijn stalen ballen te beschermen tegen al te opdringerige fans, zeker ?

Citaat:
Indien hij werkelijk opkomt voor wat hij zegt, waarom komt hij dat niet openlijk zeggen zonder lijfwachten zoals theo-van-gogh ,. Theo van gogh had tenminste meer ballen dan hem, hij liep zelfs zingend met een fietsje rond in de wijk !
Ik vermoed dat dhr. Wilders liever heeft en loopt in de tegenwoordige tijd.
Spijtig dat we dat niet meer aan Theo zelf kunnen vragen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 19:22   #96
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

is nu ook weer erg helder waar die gast vandaan komt!

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 23:13   #97
willem1940NLD

Standaard

Er is inmiddels een geplande "Demoniseer-Wilders-actie" gaande in Nederland, kennelijk in de hoop dat er een nieuwe Volkert-achtige op het toneel verschijnt.

Opvallend veel ingezonden commentaren onder het Telegraaf-bericht:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...l?pageNumber=2

Citaat:
zo 02 dec 2007, 05:30 | 858 reacties

Verzetsbeweging tegen Wilders

door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM - Tegenstanders van Geert Wilders verenigen zich en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Er staat een landelijke demonstratie in Amsterdam gepland.

Ads door GoogleZorgpremie €68,45
18% korting aanvullend Uitgebreide dekking
www.geijsel.nl
Geert Wilders
Biografie van het onafhankelijke tweede-kamerlid - voormalig VVD.
www.parlement.com/wilders
Je buurt op internet
Nieuws, foto's en activiteiten Plaats zelf ook en reageer!
www.buurtlink.nl

PVV-voorman Geert Wilders heeft met zijn plannen voor een provocerende film over de islam een tegenbeweging tegen zichzelf in gang gezet. Voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra vindt dat het tijd wordt 'het kwaad te stoppen' en heeft toegezegd mee te doen in een anti-Wildersbeweging. Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur' en de stichting Islam en Burgerschap hebben ook al steun toegezegd. Op persoonlijke titel heeft Amnesty Internationaldirecteur Eduard Nazarski eveneens sympathie betuigd.

Kwaad
"Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten" , zegt Terpstra. "Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen."

Volgens Terpstra is het on-Nederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt. " Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet."

Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich: "Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden."

Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie. Naast een brede maatschappelijke anti-Wildersbeweging, zijn er ook demonstraties in voorbereiding. De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders. "Er is heel veel animo om iets te doen. Het is tijd om de straat op te gaan, zegt woordvoerder René Danen.

Gerelateerde artikelen

Wilders laaiend over oproep Terpstra
PVV-leider Wilders is woedend...

Reageer Mail Print
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doekle_Terpstra

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 december 2007 om 23:29.
Oud 3 december 2007, 00:00   #98
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent het dus met me eens dat de vergelijking met Monty Python volledig uit de lucht gegrepen is.
Waarschijnlijk wel. We weten niet eens zeker of Wilders met zijn film de Islam wil bekijken vanuit een humoristisch standpunt.

Anderzijds, een humoristische film met fictieve personages met de Koran als achtergrond moet toch ook kunnen? Het zou zelfs nog beter zijn als dit door moslims zelf zou geproduced worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 01:13   #99
willem1940NLD

Standaard

O, ook Elsevier plaatste een artikel over de demoniseer-Wilders-campagne:

http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...986/index.html
Oud 3 december 2007, 01:26   #100
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Dat er kritiek bestaat op Wilders en zijn film is op zich niet zo erg. Dat die kritiek zich manifesteert nog voor zijn film is uitgebracht is al een stuk bedenkelijker. Waar ageert men dan tegen? De inhoud van de film of het feit dat Wilders überhaupt een film durft te maken over de Koran?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be