![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 november 2007 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 november 2007 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord over deleten, chatten, scrollen, updaten, slide show, all in, joy stick. Tv-programma's zoals: Blind Dates, Big Brother, Now or Never, enz, enz. Voornamen zoals: Joyce, Jennifer, Wendy, Kimberley, Sharon, Brian, Patrick, Kevin, Mike,Brian, ... Popgroepen zoals: Hooverphonic, K's Choice... Nokia met zijn slogan 'connecting people' of 'Mentos, the Freshmaker', 'Always Coca Cola', 'Daewoo and you!', 'J&B, the Brighter Side of Life'. Alcatel maakt reclame door zichzelf 'Architect of an Internet World' en zo kan ik eindeloos doorgaan. Laatst gewijzigd door system : 30 november 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal Engelse leenwoorden in onze taal zijn trouwens nog altijd vele malen minder talrijk dan het aantal Franse leenwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Ik weet inderdaad wat ik zeg maar u leest niet goed en u quote nog minder goed.
Dit had u moeten 'quoten': Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 november 2007 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu we het er toch over hebben: 'quote', nog zo'n Engels woord. Zonder dat men het beseft gebruikt men het. U ook neem ik aan. Laatst gewijzigd door system : 30 november 2007 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Gelobast thu in den halogan gast ?" .. dat was volgens sommigen Nederlands.. een minderheid verstaat het nu nog. & Aldus zal de taal een communicatiemiddel blijven dat steeds meer verandert.. het huidige SMS taaltje van de 13jarigen is aan mij niet besteed. Aan de oudere forummers ook niet.. ik schreef eens dat mijn computer last had van 4 russen, één enkeling snapte hem...
Een staatsgrens heeft inderdaad een slechte invloed op een taal - zo dfeigde er een verschil te ontstaan tussen Oost- en Westduits zoals er een verschil is tussen het Zwitserdütch en Oostenrijks en het Bondsrepublikeinse Duits.. Een reden te meer om de staatsgrens tussen Noord en Zuidnederland te slechten - een kleine taal moet zich verenigen om te overleven .. verbrokkel ze in een 20tal dialecten en we spreken Shakespeariaans voor dat we "Plumpudding" kunnen zeggen. Intussen blijven veel naar het publiek gerichte instellingen het engels reeds gebruiken ipv. de 3 landstalen - In elk groot station van de nationale belgische spoorwegmaatschappij is er een "travelcenter".. gelukkig is een "restaurant" in alle talen hetzelfde..
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Als dezelfde leenwoorden via A'dam geïmporteerd worden vindt men ze plots meer aanvaardbaar) Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() een echte redenaar! ik hoor hem graag bezig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn waarde heer Broes, Beste Luc, Naar ik aanneem heeft U het over de heer Gerolf Annemans, wanneer U kirt : "Een echte redenaar! Ik hoor hem graag bezig!". Wij delen blijkbaar dezelfde passie. Heelder stukken uit de heer Annemans repertoire ken ik namelijk uit het hoofd, bijvoorbeeld deze : ".. en ik zeg U, in het geheugen van deze jurist, staan de namen van deze rechters voor altijd gegrifd .. ". Applaudiseerde U toen hieropaansluitend mee, beste Luc ? benieuwd, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 1 december 2007 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |