Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 18:09   #81
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Altijd als ik er aan terugdenk, denk ik meer in termen van 'engelbewaarder'.
Dat is tamelijk positief maar je kan er inderdaad verschillende richtingen mee uit. Hij had tegelijkertijd iets geruststellends en iets beangstigends.

Oh ja, toen ik hem zag kreeg ik ook de indruk dat hij zich 'betrapt' voelde en bespeurde ik een soort van aarzeling bij hem. Ik vond dit nogal fatsoenlijk voor een echt kwaadaardig wezen. En ook de positie die hij innam vond ik iets 'plechtig' of 'fatsoenlijk' hebben. Als ik aan hem terugdenk schieten de woorden 'geest', 'engel' en 'pestkop' door mijn hoofd. 'Pestkop' omdat ik het nut van zijn handeling niet zie en ik écht wel de indruk kreeg dat hij bij me probeerde binnen te dringen. En 'engelbewaarder' of niet, zoiets voelt gewoon verkeerd aan en ga ik niet zomaar toelaten.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 18:13   #82
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens. Zo'n straf spul als LSD of Salvia zou ik nooit nemen, het lijkt me gewoon roekeloos, een mystieke ervaring forceren met een farmaceutisch breekijzer. Als er een of andere hogere of alternatieve realiteit bestaat, dan wacht ik wel tot die spontaan bij mij komt.
³

Ik denk ook dat veel mensen de 'impact' (vooral psychisch) van zo'n middelen onderschatten. En ik heb niet de ambitie om als een complete schizo door het leven te gaan.
Oud 7 december 2007, 18:20   #83
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik smoor zeer weinig en toen ik die ervaring had 2 jaar terug smoorde ik niet...
Misschien had je vertraagde afkickverschijnselen.
Oud 7 december 2007, 18:21   #84
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dat is tamelijk positief maar je kan er inderdaad verschillende richtingen mee uit. Hij had tegelijkertijd iets geruststellends en iets beangstigends.

Oh ja, toen ik hem zag kreeg ik ook de indruk dat hij zich 'betrapt' voelde en bespeurde ik een soort van aarzeling bij hem. Ik vond dit nogal fatsoenlijk voor een echt kwaadaardig wezen. En ook de positie die hij innam vond ik iets 'plechtig' of 'fatsoenlijk' hebben. Als ik aan hem terugdenk schieten de woorden 'geest', 'engel' en 'pestkop' door mijn hoofd. 'Pestkop' omdat ik het nut van zijn handeling niet zie en ik écht wel de indruk kreeg dat hij bij me probeerde binnen te dringen. En 'engelbewaarder' of niet, zoiets voelt gewoon verkeerd aan en ga ik niet zomaar toelaten.
Dat binnendringen heb ik totaal niet gehad. Het sterkste aan de ervaring was eigenlijk de complete, totale zekerheid dat daar iemand stond. Het gevoel van aanwezigheid was nog sterker dan wanneer je een gewoon persoon tegenkomt.

Het kan natuurlijk nog altijd een hallucinatie geweest zijn, maar ik geloof liever dat het echt iets was.

En een pestkop sja... als we een engelbewaarder hebben zal die wel vaak genoeg kunnen lachen met de dommigheden die ik uitsteek.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 18:27   #85
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat binnendringen heb ik totaal niet gehad. Het sterkste aan de ervaring was eigenlijk de complete, totale zekerheid dat daar iemand stond. Het gevoel van aanwezigheid was nog sterker dan wanneer je een gewoon persoon tegenkomt.

Het kan natuurlijk nog altijd een hallucinatie geweest zijn, maar ik geloof liever dat het echt iets was.

En een pestkop sja... als we een engelbewaarder hebben zal die wel vaak genoeg kunnen lachen met de dommigheden die ik uitsteek.
DAt binnendringen zou kunnen zijn dat die entiteit via de een van de chakras wilde binnendringen. Iets dat wil binnendringen tegen je vrije wil zou ik niet echt een engelbewaarder noemen, eerder een demonisch verschijnsel.
Oud 7 december 2007, 20:43   #86
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
De Incubus

Eén specifieke hallucinatie komt opmerkelijk vaak voor: het gevoel dat er een demonisch wezen op de borst zit die de persoon probeert te verstikken. Dit wordt ook wel het “Old Hag-syndroom” genoemd. Mogelijk is de legende van de Incubus voortgevloeid uit hallucinaties tijdens slaapverlamming. De Incubus was een mannelijke demon die ’s nachts op de borst van vrouwen kwam zitten, vaak om hen te verkrachten. De vrouwelijke variant van de Incubus is de Succubus. Men vindt de legende van de Incubus terug in verschillende culturen. Er zijn mensen die zeggen dat ze de demon hebben waargenomen en omschrijven hem als een grote kwaadaardige zwarte geest.
Citaat:
De Incubus is een vampierdemon en de mannelijke variant van de Succubus. De incubus schijnt een soort van energievampier te zijn, en voedt zich regelmatig ’s nachts. Zijn slachtoffers zijn vrouwen en hij stopt pas als ze volledig ontdaan zijn van alle fysieke en seksuele energie. Dit kan door intens te vrijen en door het slachtoffer te kwellen met nachtmerries.
Een herkenbaar bijbels voorbeeld van de incubus kan de vergelijking zijn met de periode vlak voor de bijbelse vloed. Hierin kwamen gevallen engelen naar de aarde om seksueel contact te hebben met de dochters der aarde, waaruit de Nephilim ontstonden.
De 18e-eeuwse schilder Johann Heinrich Füssli heeft meermaals gewerkt met het incubusthema in zijn nachtmerrieschilderijen.
De incubus wordt eveneens vermeld in de Heksenhamer.
Dit was 'm.
Oud 7 december 2007, 22:35   #87
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit was 'm.
ja maar ik geloof in een symmetrisch universum, dus als er een zo'n kwaadaardige demon bestaat, dan moet er ook een goedaardige versie bestaan.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:52   #88
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ervanuit gaande dat demonen en duiveltjes e.d. bestaan ja.
Maar de meesten onder ons beseffen dat dit niet zo is.
Oud 8 december 2007, 01:08   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik smoor zeer weinig en toen ik die ervaring had 2 jaar terug smoorde ik niet...
??
nog niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 01:10   #90
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aaah ja, dom van mij dat ik dat niet inzag
you're welcome
Oud 8 december 2007, 01:12   #91
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd als ik er aan terugdenk, denk ik meer in termen van 'engelbewaarder'.
één keer zag ik zo'n 'pestkop' vagelijk de gedaante aannemen van pdw .... dat was afgrijzen
Oud 8 december 2007, 01:22   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van LSD versta ik het, LSD is semi-synthetisch. Salvia is echter volledig natuurlijk. ZO ook met psychedelische paddestoelen, en er is geen langdurige risico factor en je kan een mystieke ervaring hebben. Hoe hoger de dosis hoe meer kans je erop hebt maar je moet het met de juiste mind-set en setting doen. Zomaar even paddestoelen nemen in op café is vragen om problemen. Je moet met een spritiueel ingesteldheid erin gaan en de paddetoel respecteren, want er zit wel degelijk bewustzijn in die je aanvoelt als je eronder zit, die je dingen kan tonen.
eerlijk gezegd ik geloof weinig van al die esoterische buitenzinnelijke parapsychologische toestanden
Oud 8 december 2007, 01:30   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja maar ik geloof in een symmetrisch universum, dus als er een zo'n kwaadaardige demon bestaat, dan moet er ook een goedaardige versie bestaan.
???
waarom zou dat dan op symmetrie wijzen
als ik het vergelijk met de wereld dan lijkt het me net zo dat er alleen maar 'kwaadaardigheid' ( lees als : eigen belang ) bestaat
er bestaat gewoon niet iets zoiets als perfect altruïsme
Oud 8 december 2007, 18:55   #94
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

De laatste keer dat ik Salvia smoorde liep ik op een veld treinsporen, en telkens ik van spoor veranderde, wisselde de trein die afkwam ook. Hoe harder ik wegliep, hoe harder de trein reed, maar hij haalde mij nooit in. Best wel gillen als ge uiteindelijk opgeeft en neerzit, de grond blijft daveren en het geluid van de trein blijft ook gieren, maar het licht van de trein beweegt niet meer.
Oud 8 december 2007, 19:43   #95
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
De laatste keer dat ik Salvia smoorde liep ik op een veld treinsporen, en telkens ik van spoor veranderde, wisselde de trein die afkwam ook. Hoe harder ik wegliep, hoe harder de trein reed, maar hij haalde mij nooit in. Best wel gillen als ge uiteindelijk opgeeft en neerzit, de grond blijft daveren en het geluid van de trein blijft ook gieren, maar het licht van de trein beweegt niet meer.
Die trein zal een nieuwe accu nodig hebben.
Oud 8 december 2007, 21:49   #96
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, het kan zijn dat we verschillende wezens hebben gezien.

Zelf ben ik wat meer gaan opzoeken over 'gevallen engelen', unies tussen 'bovennatuurlijken' en mensen en Nephilim. Dit is wat ik heb gevonden:
Citaat:
In de Thora en sommige apocriefe joodse en vroege christelijke geschriften zoals het boek van Henoch zijn nephilim (hebreeuws הנּפלים de gevallenen) een volk van reuzen ontstaan door de vermenging van de zonen van God (beney ha'elohim, בני האלהים ) met menselijke vrouwen.

In het Bijbelboek Genesis, hoofdstuk 6 vers 4 wordt het volgende over hen gezegd: "De reuzen (Nephilim) waren op de aarde in die dagen, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen en zij hun kinderen baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam". (vert. NBG 1951)
De 'zonen Gods' wordt verschillend uitgelegd: het kunnenHet woord nephilim wordt in sommige bijbelvertalingen onvertaald gelaten maar meestal weergegeven als reuzen, giganten of titanen.

Na de zondvloed wordt bericht dat er nadien toch nog 'Nephilim' waren. Volgens sommige bijbelverklaringen komt dat omdat God niet verhinderde dat de zonen van God (die immers geestelijke wezens zijn en dus niet gehinderd werden door de zondvloed die wel hun aardse nakomelingen vernietigde) na de zondvloed hun 'oneerbare' praktijken opnieuw oppakten en weer (reusachtige) nakomelingen bij menselijke vrouwen verwekten.

Bron: Wikipedia
Citaat:
Van alle denkbare fenomenen ter wereld, Is het nageslacht van deze unie tussen bovennatuurlijken en mensen het meest bizar. De mens heeft tot nu toe weinig aandacht aan hen besteed, daar het feit van hun bestaan in legende is gehuld. Maar kunnen zij nog langer als mythe worden verworpen? In dit uur van de eindtijd komen vele vreemde fenomenen voor. Jezus zei, "zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn" (Matheus 24:37). Het was de verdorvenheid van het mensdom en de afschuwelijke unie van het bovennatuurlijke met het natuurlijke dat God bewoog om de wereld te oordelen. Wij naderen snel een nieuwe periode van de toorn van God. De terugkeer van deze superschepselen kan zelfs nu een bedreiging voor ons zijn.

Bron: http://www.nephilim.nl/nephilim_nederlandstalig.htm
Nu even doortrekken naar mijn eigen leven (!):

1. Ik heb blijkbaar 3x bezoek gehad van zo'n 'gevallen engel' die inderdaad wou 'samensmelten' met mij.

2. Mijn beste vriendin droomt nogal vaak en het gaat altijd over alledaagse en realistische dingen: het verloop van een examen, bepaalde dingen die ze ergens koopt, etc. Een tijdje geleden heeft ze echter een iets of wat vreemde droom gehad waarin ik zwanger was (zonder partner of man). Dit was geen realistische droom aangezien ik op dat moment nooit zwanger kón geweest zijn in de realiteit.

3. In de grote vakantie, ergens in augustus, kreeg ik een vreemde droom (of nachtmerrie/waarschuwing). En ik droom (bijna) nooit.
Wel, in die droom bevind ik mij in een soort van klaslokaal met een raam. Ik kijk door het raam en zie in de verte een in nevelen gehulde vulkaan (of berg) omgeven door zeewater. De spanning in mijn droom stijgt want er staat op het punt 'iets' te gebeuren. Ik kijk in de vulkaan en daarin ligt heel diep in een soort van grot een vrouw te bevallen. Maar het is geen gewone vrouw, ze is heel lelijk, (te) groot en dik en haar aanblik vervult mij met afschuw. Ik wil wegkijken maar dan zie ik plots iets tussen haar benen liggen. En daar zie ik écht de mooiste, zuiverste babyzoon die ik ooit in m'n leven heb gezien. Ik ben heel verbaasd en vraag me af hoe zo'n monster als zij kan bevallen van zoiets mooi. Dan kijk ik weg van het raam, want er komt een oude visserman door de deuropening van het lokaal binnen. Hij neemt z'n hoed van zijn hoofd en zegt: '*onuitspreekbare naam* is geboren.' Einde droom.
Ik schiet wakker met het besef dat dit een onheilspellende mededeling was (en ik misschien op mijn hoede moet zijn voor iemand of iets).

Euh, het kan natuurlijk ook dat ik verbanden zie die er helemaal niet zijn en gewoon een grote fantasie heb.
(Maar diep in me voel ik wel een soort van onrust.)

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 8 december 2007 om 21:51.
Oud 8 december 2007, 23:41   #97
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Ja dit zijn de tijden waarin de antichrist geboren gaat worden he.
Oud 9 december 2007, 00:03   #98
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Misschien; God weet het, jong.

En ik ben rijp voor een of ander gesticht, denk ik.
Oud 9 december 2007, 00:48   #99
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
De antichrist is 1400 jaar geleden geboren. Of misschien was dat zijn kleine broertje maar en moet het zware geschut van de duivel nog komen.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 01:35   #100
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien; God weet het, jong.

En ik ben rijp voor een of ander gesticht, denk ik.
als ge dat al zelf weet ben je al half genezen zenne
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be