![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zou ze haar volledig jaarlijks lidgeld niet meer ontvangen en daardoor geen voorzitster meer wil zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men moet zich inderdaad afvragen waarom dit gebeurt. De echte reden zullen we maar eerst veel later te weten komen want die handeld niet zomaar naar haar eigen goesting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zou er geen probleem mee hebben dat bepaalde dingen autonoom door de landsdelen worden geregeld, maar andere dingen kunnen we beter samen doen. Wat heeft het nu voor zin om bijvoorbeeld 2 afdelingen van het Rode Kruis te hebben, buiten het feit dat er dan meer administratie e.d. nodig zijn, waardoor het gestorte geld niet naar de eigenlijke doelgroep gaat? Het valt me op dat in de "discussie" hier er veel over "splitsen" e.d. wordt gesproken, maar totaal niet over de dingen die we best samen kunnen doen. Dan komt bij mij zo iets als badwater en baby naar boven. Ook de gedachte dat dit op 123 kan gebeuren lijkt me vrij simplistisch. Wat bijvoorbeeld met: 1) het Brussels gewest 2) de staatsschuld 3) transport (dienstregelingen e.d.) 4) Zaventem en vluchtroutes (Dat is nu al een heel probleem) ... Wat ik in deze hele communotaire situatie ook nog het ergste vind, is het feit dat dit nu voorrang krijgt op andere , minstens even belangrijke, problemen. Wat met de tanende koopkracht, de concurrentiepositie,... Hoe langer dat de heren en dames politici zitten te ruzieën over wie hoeveel macht krijgt (en daarna waarschijnlijk wie welk postje krijgt), zijn ze niet bezig met de problemen van Jan en Pierre Modaal.
![]() |
![]() |
#85 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 11 december 2007 om 11:49. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Prinses Astrid mee aansprakelijk voor Waalse schulden?
11/12/2007 11:00 Kan de gewezen voorzitter van het Rode Kruis België, prinses Astrid, haar burgerrechtelijke aansprakelijkheid ontlopen als er lijken uit de kast vallen bij de Franstalige poot van de ngo? Een vertrouweling van Laken zegt deze week in Trends: "Ze vreest het faillissement, dus dat is een issue. Haar ontslag heeft overigens te maken met het feit dat ze misschien niet herbenoemd zou worden als voorzitter van de koepel. Daar is een dubbele taalmeerderheid voor nodig en een Vlaams veto was niet uitgesloten." Het koninklijk paleis ontkent dat en stelt dat de prinses concludeerde dat het Rode Kruis te lang talmde met de interne reorganisatie en financiële transparantie. De woordvoerder: "Het klopt dat de prinses vragen stelde over de wettelijkheid van de financiële transacties en geen eensluidend antwoord kreeg. U trekt de conclusies die u wil." 15 miljoen schulden Rode Kruis Vlaanderen boekt 127,5 miljoen omzet. De Franstalige zusterorganisatie is de helft kleiner. Philippe Vandekerckhove, directeur-generaal van het Rode Kruis-Vlaanderen: "Er bestaat weliswaar een Vlaamse en Franstalige poot met een aparte boekhouding, maar juridisch zijn we een instelling. De schulden van de Waalse zusterorganisatie bedragen volgens mij maximum 15 miljoen euro. We werken aan een oplossing. Ik denk dus dat het risico op een failliet klein is en de aansprakelijkheid van prinses Astrid niet in het gedrang komt." Hij reageert verbijsterd op persberichten als zou de prinses de organisatie hebben 'gedumpt'. "Het betreft de niet-verlenging van haar mandaat als voorzitter", reageert Vandekerckhove. "Normaal gezien stemde de nationale raad daarover op 15 december. De prinses haalde in het verleden stalinistische scores bij de herbenoeming. Dat zou deze keer waarschijnlijk niet gebeurd zijn." (T) Knack-online |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik nogmaals mogen aandringen dat je me eens uitlegt op wat we ons kunnen baseren om Stritje een bekwame voorzitster te kunnen vinden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We weten allemaal dat er ongeveer nul komma nul bekwaamheid moet gezocht worden bij gans die familie, maar sommigen weigeren dat eenvoudigweg in te zien. Dat madam Astrid, net zoals haar ouders en broers, absoluut geen groot licht is, is overduidelijk voor elkeen die niet blind wil blijven voor de realiteit. Maar ach, ieder diertje zijn pleziertje : als Geert C. en gelijkgestemden mordicus willen aannemen dat de familie de Belgique (voorheen de Saxe-Cobourg) wreed capabel en welhaast onmisbaar volk is, dan gunnen we hen dat uit menslievendheid. Zoniet stort hun ganse droomwereld in. Wél wat jammer dat wij daar financiëel moeten voor opdraaien, weliswaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen we voor een vierde of vijfde keer verzoeken om ons te verlichten? Op wat baseer je je om haar als bekwaam voorzitster te kwalifiseren?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() en dan een antwerps en een limburgs rood kruis stichten , en vervolgens het antwerpse splitsen in een kempisch en een Booms , vervolgens...................hoe kleiner , hoe machtelozer
|
![]() |
![]() |