![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En zo kom ik bij :"Mille collines" Laatst gewijzigd door 69kk : 9 december 2007 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook het non van Milquet moet gezien worden als een uitvloeisel om de Franstalige dominantie - over heel België - in stand te kunnen houden. En dan is het nog een 'non' op zodanig verzwakte, zo redelijk gestelde Vlaamse eisen dat men zich kan afvragen of een 'oui' mss geen Vlaamse calamiteit zou hebben opgeleverd. Het non van Milquet en de behandeling vd (half Waalse) YLT dienen om de Vlamingen als verslagenen op hun plaatsje te zetten. Lode Claes - De afwezige meerderheid Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 december 2007 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() Onbegrijpelijk dat de Walen zich laten indoctrineren door notabene een overwegende Brusselse pers, die enkel erop uit is de belangen van de Franstalige Brusselaars veilig te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Schepen
|
![]() Leterme heeft 200% gelijk met z'n uitspraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij blijft het verbazen dat men aan Franstalige kant de werkelijke draagwijdte van dergelijke zaken niet wil of kan aanvoelen. Even sneren naar de RTBF door een bijnaam te gebruiken, kan blijkbaar niet in het juiste perspectief geplaatst worden. Bijnamen zijn van alle tijden. Leraren die Pol Pot, Hitler, Stalin... worden genoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Burger
|
![]() Eigenlijk mogen we nog van geluk spreken...
Stel je voor dat Leterme deze uitspraken als premier had gedaan, dan hadden we nu waarschijnlijk een diplomatieke rel van jewelste met de Rwandezen. En dan had Leterme op knikkende kniën zijn excuses mogen aanbieden aan Rwanda... net zoals zijn voorganger Verhofstadt (maar weliswaar om andere redenen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Jammer dat hier geen artikels uit de pers meer kunnen gepost worden. In DS van dit weekend staat een bijzonder interessant, drie pagina's lang interview met Yves Leterme. Dit stukje wil ik u toch niet onthouden, het toont een essentieel aspect van de Vlaming Leterme:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 december 2007 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() 'RTBF wil Leterme kapotmaken'
Al 193 reacties | reageer zelf ![]() BRUSSEL - 'Als meer Vlamingen naar de RTBF zouden kijken, zouden nog meer mensen gedegouteerd zijn door het taalgebruik van de journalisten op de Franstalige openbare omroep'. Dat verklaarde CD&V-senator Etienne Schouppe zondag in De Zevende Dag naar aanleiding van de rel tussen Yves Leterme en de RTBF. Bart Tommelein (Open VLD) betreurde de uitspraak, Peter Vanvelthoven (SP.A) sprak van een domme uitspraak. Yves Leterme zorgde zaterdag voor opschudding door de RTBF te vergelijken met Radio Milles Collines, de Rwandese radiozender die tijdens de genocide opriep tot haat en geweld tegen de Tutsi's. Hij stelde nadien dat hij enkel de tolk was van wat in politieke middens gezegd werd. Zowel de RTBF-journalisten, de gedelegeerd bestuurder van de Franstalige openbare omroep, als de Franstalige mediaminister noemden de uitspraken van het CD&V-kopstuk onaanvaardbaar. Schouppe: 'menselijke reactie' Etienne Schouppe zei dat Yves Leterme ook maar een mens is. 'Als meer Vlamingen naar de RTBF kijken, zouden nog meer mensen gedegouteerd zijn door het taalgebruik van de journalisten op de openbare omroep', stelde de senator. De RTBF-journalisten willen Leterme 'kapotmaken en afbreken tot op de grond'. Het is voor Schouppe dan ook niet meer dan normaal dat de man gekwetst is. Tommelein: 'Meer voorzichtigheid aan de dag brengen' Bart Tommelein wees erop dat wie federaal premier wil worden, zeer voorzichtig moet zijn met wat hij zegt. Dat was nu niet het geval, aldus het Open Vld-kamerlid dat dergelijke uitspraken betreurde. SP.A-collega Peter Vanvelthoven vond dat Yves Leterme een domme uitspraak had gedaan. Maar er is voor hem geen man over boord. rbo De Standaard 9.12.2007 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik heb het debat gezien in De Zevende Dag, een zeer sterke tussenkomst van Schouppe was dat. Jammer van zijn uitval naar NVA de dag ervoor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Waarom laat het kartel CD&V/N-VA die lage aanvallen van de VLD, zeker van Degucht, steeds blauw/blauw?
Mochten van mij wel eens verbaal terugmeppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden we een inspanning moeten doen voor een volk dat toch meer en meer tegen ons is? We kennen toch elkaar niet meer en als we de radicalisatie van Vlaanderen zien, willen we elkaar niet meer kennen. Persoonlijk kan ik minder oordelen hoe het in Vlaanderen gebeurt maar op de Franstalige kant is het meer en meer duidelijk : we leven misschien nog in België maar we leven meer en meer MET Frankrijk in ons dagelijks leven. Hier spreek ik helemaal niet over rattachisme of separatisme. Het heeft zelfs niets te maken met politiek. TV is het beste argument : de Franstaligen van het land kijken in het algemeen meer naar de Franse TV dan naar de RTBF of RTL-TVI. Het mediatische invloed speelt ook onder meer via de verschillende artikels over de Franse TV-vedetten in de dagbladen. En ik kan mijn persoonlijke visie toevoegen : zelfs als ik het Nederlands ken, kijk ik nooit naar de VRT of VTM. Het is wel al gebeurd dat ik naar zo'n zenders keek maar mijn conclusie was dezelfde als voor de RTBF en RTL-TVI : saaie en flauwe zenders. Ik zeg niet dat alles perfect op de Franse zenders is - het is zeker niet het geval - maar men ziet toch duidelijk het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Everytime is een Brusselaar en meer en meer beginnen de Walen zich te roeren: zij hebben er stilletjesaan genoeg van dat de Brusselaars de wet dicteren voor heel het Franstalig gedeelte van het land en dat de Brusselaars alles tegenhouden enkel en alleen voor het taalprobleem!!!
Meer en meer Walen beseffen of beginnen te beseffen dat het zo niet verder kan en dat er serieuze maatregelen moeten worden genomen!! Ze komen wel minder in fora en reacties lezersbrieven aan bod omdat die thans overspoeld worden door fanatieke Brusselaars en Franstaligen die zich willen aansluiten bij Frankrijk!! Ik leef hier tussen de Walen en hier hoor ik heel andere klokken!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |