Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 december 2007, 10:20   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er werd in VL geïnvesteerd omdat de VL, wegens armoede, hard wilden werken voor een appel en een ei in de jaren 60; maar die tijd is voorbij.
Je kan je beter niet spiegelen aan je eigen Waals volk, Straatreu.

Mijn drie kinderen hebben allemaal hun eigen huis met alles erop en eraan. De oudste heeft zelfs een zwembad dat verwarmd wordt met zonne-energie. Ik kan je verzekeren dat niemand dat van een uitkering kan betalen. Zelfs niet van twee. Daar moet je met twee voor werken. Ook in 2007.

By the way.
Mijn kinderen wonen nog alledrie in een ex.mijnstreek in Limburg.
Oud 9 december 2007, 13:17   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
De "plage" zult ge bedoelen in mooi Aantwaarps
St. Anna strand he, STRAND. In vlaandere vlaams en op st. Anneke mosselen he.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2007 om 13:19.
Garry is offline  
Oud 9 december 2007, 13:21   #83
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het gaat over veel minder geld dan je denkt en het zijn de FRanstaligen in de Brusselse rand die betalen:

zo'ooot, brussel sterft van de honger zonder vlaanderen. Elk artiekel waarop,"ingevoert via Brussel" op staat heeft Brussel nooit gezien. Brussel is ene grote kostenpost. Burokraten die geen cent opleveren. Ge kunt er zelfs nog geen Brusselse spruiten planten. 't Is alleen de naam en niets anders, of ja, toch, een manneke pis, als ge het al kunt vinden. Wel een vergrootgelas mee nemen he.

http://www.trends.be/nl/4-1528-43760...else-rand.html

http://www.knack.be/belga/politiek/a...icle28451.html

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2007 om 13:29.
Garry is offline  
Oud 9 december 2007, 13:40   #84
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen roddel.
Hier botste ik op toen ik naar de Belgische loge's zocht.

http://home.tiscali.be/sterikabv/stof12.htm

Hetzelfde verhaal hoorde ik jaren geleden van een senator die een paar jaar geleden overleed. De hele senaat was er destijds van op de hoogte.[/FONT][/FONT]

Di Rupo werd inderdaad betrapt door de politie en heeft geprobeerd om ze om te kopen: dat weet heel Wallonië, maar ja, zo zijn er nog veel zaken die alle Walen weten, maar binnenshuis houden!!
omaplop is offline  
Oud 9 december 2007, 13:53   #85
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je kan je beter niet spiegelen aan je eigen Waals volk, Straatreu.

Mijn drie kinderen hebben allemaal hun eigen huis met alles erop en eraan. De oudste heeft zelfs een zwembad dat verwarmd wordt met zonne-energie. Ik kan je verzekeren dat niemand dat van een uitkering kan betalen. Zelfs niet van twee. Daar moet je met twee voor werken. Ook in 2007.

By the way.
Mijn kinderen wonen nog alledrie in een ex.mijnstreek in Limburg.
Is dat de grote droom een, huis met een verwarmd zwembad en... niets voor de arme kindjes in Afrika?

En zijn er in WL veel partners die allebei van een uitkering leven en toch een huis met alles erop en eraan kunnen bouwen met zelfs een zwembad dat verwarmd wordt met zonne-energie?
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 13:58   #86
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat de grote droom een, huis met een verwarmd zwembad en... niets voor de arme kindjes in Afrika?

En zijn er in WL veel partners die allebei van een uitkering leven en toch een huis met alles erop en eraan kunnen bouwen met zelfs een zwembad dat verwarmd wordt met zonne-energie?
Liefdadigheid begint thuis.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 14:04   #87
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Dat klopt: in WL kopen ze veel gemakkelijker dan in VL; Een Vlaming, zeker mijn generatie) denkt eerst na , informeert naar de prijs , vergelijkt en koopt pas dan!!

Een Waal koopt, zonder nadenken!!

Misschien ook een reden waarom ze zoveel schulden hebben???
omaplop is offline  
Oud 9 december 2007, 14:11   #88
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat klopt: in WL kopen ze veel gemakkelijker dan in VL; Een Vlaming, zeker mijn generatie) denkt eerst na , informeert naar de prijs , vergelijkt en koopt pas dan!!

Een Waal koopt, zonder nadenken!!

Misschien ook een reden waarom ze zoveel schulden hebben???
Ge hebt er overal van soorten denk ik.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 17:30   #89
fransV
Gouverneur

Standaard 10 juni

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Wordt het geen tijd dat ze consequenties gaan trekken?

'Vanwege de uitzonderlijke politieke situatie is besloten een referendum te houden in Vlaanderen. Daarbij mag elke stemgerechtigde in Vlaanderen zich uitspreken over splitsing van Belgie in een Vlaamse en een Waalse staat.'
dat referendum had plaats op10 juni
fransV is offline  
Oud 9 december 2007, 17:33   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
dat referendum had plaats op10 juni
Oh ja?
Wat waren de referendumvragen?
Oud 9 december 2007, 17:47   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor een huis met zwembad moet hard gewerkt worden, straatreu. Met twee. Uitkeringstrekkers kunnen daar enkel van dromen.

Bovendien heeft mijn schoonzoon alles met eigen handen gedaan. Op het bekleden van de wanden van het zwembad na en het leggen van de printbeton errond.

Met twee werken betekent véél belasting betalen. Belasting waarvan een flink deel naar Wallonië gaat. Wat wilde je nog meer? Dat mijn kinderen ook nog het huis gaan bouwen voor jouw Waalse familie?
Dat ze de taalgrens oversteekt en in Limburg gaat werken, dan kunnen net zo goed een huis met zwembad bouwen als de Limburgers.
Wie wil werken hééft werk.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2007 om 17:48.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2007, 17:49   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie wil werken hééft werk.
Dat is waar, tenminste als u er niets op tegen hebt een strontjob met slechte uren te doen voor weinig geld.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 18:03   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is waar, tenminste als u er niets op tegen hebt een strontjob met slechte uren te doen voor weinig geld.
Mijn oudste dochter studeerde af als handelsingenieur, mét kennis bedrijfsinformatica. Toch deed ze de eerste acht jaar een strontjob voor weinig geld.

Mijn schoonzoon was lasser maar schoolde bij en geeft al jaren les in een vakschool met moeilijke leerlingen. Voor sommigen is dat ook een strontjob maar hij draait zijn leerlingen jaar na jaar rond zijn vinger.

Hij doet wel ALLES zelf na zijn uren. Van het gat uitgraven voor het zwembad tot de muren metsen, tot de filterinstallatie en het verwarmingssysteem plaatsen. Als het te slecht was om buiten te werken restaureerde hij ook nog een MGB oldtimer. De wisselstukken liet hij uit Engeland overkomen omdat er daar nog goedkoop aan te geraken is. Een Engelse vriend van mij die vrachtwagenbestuurder is bracht ze mee tot net over grens. Ik ging ze in Zeebrugge ophalen.

Wie iets wil hebben moet ervoor werken. Hard werken. Zelfs een gewone lasser kan zich met werken en een beetje geduld alles permiteren waar hij van droomt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2007 om 18:08.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2007, 18:08   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn oudste dochter studeerde af als handelsingenieur, mét kennis bedrijfsinformatica. Toch deed ze de eerste acht jaar een strontjob voor weinig geld.

Mijn schoonzoon was lasser maar schoolde bij en geeft al jaren les in een vakschool met moeilijke leerlingen. Voor sommigen is dat ook een strontjob maar hij draait zijn leerlingen jaar na jaar rond zijn vinger.

Hij doet wel ALLES zelf na zijn uren. Van het gat uitgraven voor het zwembad tot de muren metsen, tot de filterinstallatie het verwarminssysteem plaatsen. Als het te slecht was om buiten te werken restaureerde hij ook nog een MGB oldtimer. De wisselstukken liet hij uit Engeland overkomen omdat er daar nog goedkoop aan te geraken is. Een Engelse vriend van mij die vrachtwagen bestuurder is bracht ze mee tot net over grens. Ik ging ze in Zeebrugge ophalen.

Wie iets wil hebben moet ervoor werken. Hard werken. Zelfs een gewone lasser kan zich met werken en beetje geduld alles permiteren waar hij van droomt.
Ik spreek je hier niet tegen Knuppel, alleen op dat punt waar u zegt "wie wil werken heeft werk". Zoals ik zei, jobs waar je zelfs geen huis mee kan kopen laat staan met zwembad. Iemand met zo een strontjob wordt uitgelachen op de bank als ze komen horen voor een lening.

En het is allemaal leuk dat uw kinderen goed opgeleid zijn en goede jobs kunnen krijgen maar niet iedereen is zo gelukkig. Niet vergeten, ik meen te begrijpen dat u zo oud - of ouder bent dan mij. In die tijd mochten kinderen gaan werken op 14 jarige leeftijd want ze waren toch te stom om te leren. De meesten daarvan hebben vandaag de dag nog altijd een strontjob zonder toekomst.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 18:18   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest maar had ook mijn eigen huis, dat ik later ruilde voor een comfortabel flatje.

Je kan dat niet van één salaris. Daarvoor moet je met twee werken. En na je uren ook nog willen werken. Goed opgeleid of niet.
Wie minder goed opgeleid is kan zich geen villa met zwembad permiteren. Wel een krotje dat hij na zijn uren en in de weekenden opknapt.
Wie zijn geld echter liever besteed aan uitgaan of merkkledij kan het natuurlijk vergeten.

Het ligt er dus maar aan waar je prioriteit aan geeft. Wie het later makkelijker wil hebben MOET zich echter optijd een woning kopen en zich daar minstens een tiental jaar voor tekort willen doen. Wie dat niet doet zal heel zijn leven een flink deel van zijn inkomen, en later ook van zijn pensioen, besteden aan het betalen van andermans huis.
Oud 9 december 2007, 18:25   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way. Enkel mijn oudste dochter heeft een universitair diploma. Zij was 8 jaar tevreden met een strontjob omdat ze niet meteen een betere kon krijgen. Zij trouwde met een lasser. Een man met gouden handen.

Mijn twee andere kinderen wilden niet (lang) studeren. Toch werken ze allebei, evenals hun echtgenoten. Ze hebben geen zwembad, maar wel hun eigen woning.

Zelfs in het 'achtergebleven' Limburg kan je dus vooruit komen. Op voorwaarde dat je ervoor wil werken.
Oud 9 december 2007, 18:39   #97
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BINNENhaven
Antwerpen is ook een binnenhaven.
Kortaf is offline  
Oud 9 december 2007, 18:45   #98
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
By the way. Enkel mijn oudste dochter heeft een universitair diploma. Zij was 8 jaar tevreden met een strontjob omdat ze niet meteen een betere kon krijgen. Zij trouwde met een lasser. Een man met gouden handen.

Mijn twee andere kinderen wilden niet (lang) studeren. Toch werken ze allebei, evenals hun echtgenoten. Ze hebben geen zwembad, maar wel hun eigen woning.

Zelfs in het 'achtergebleven' Limburg kan je dus vooruit komen. Op voorwaarde dat je ervoor wil werken.
Wat wil je nu bewijzen meneer Knuppel (hopelijk heeft uw pseudoniem niets met uw karakter te maken)?
Ik woon in WL en heb werk; mijn vrouw ook, mijn zoon eveneens, mijn dochter studeert nog maar heeft af en toe een studentenjob en bij mijn buren en kennissen zie ik ook geen werklozen.

Enfin ik ben heel blij voor u dat u en uw familie het goed stellen.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 18:49   #99
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest maar had ook mijn eigen huis, dat ik later ruilde voor een comfortabel flatje.

Je kan dat niet van één salaris. Daarvoor moet je met twee werken. En na je uren ook nog willen werken. Goed opgeleid of niet.
Wie minder goed opgeleid is kan zich geen villa met zwembad permiteren. Wel een krotje dat hij na zijn uren en in de weekenden opknapt.
Wie zijn geld echter liever besteed aan uitgaan of merkkledij kan het natuurlijk vergeten.

Het ligt er dus maar aan waar je prioriteit aan geeft. Wie het later makkelijker wil hebben MOET zich echter optijd een woning kopen en zich daar minstens een tiental jaar voor tekort willen doen. Wie dat niet doet zal heel zijn leven een flink deel van zijn inkomen, en later ook van zijn pensioen, besteden aan het betalen van andermans huis.
Je kan ook altijd de regel toepassen, hoe gevaarlijker de job, hoe onregelmatiger de job, hoe onaangenamer de job, hoe verder de job des te beter betaald.
Voor ver, gevaarlijk en onregelmatig teken ik alleszins.
Hashiwokakero is offline  
Oud 9 december 2007, 19:05   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu bewijzen meneer Knuppel (hopelijk heeft uw pseudoniem niets met uw karakter te maken)?
Ik woon in WL en heb werk; mijn vrouw ook, mijn zoon eveneens, mijn dochter studeert nog maar heeft af en toe een studentenjob en bij mijn buren en kennissen zie ik ook geen werklozen.

Enfin ik ben heel blij voor u dat u en uw familie het goed stellen.
Ik hoef helemaal niets te bewijzen.
In jij hoeft geen schoentje aan te trekken dat jou niet past.

Mijn laatste zin is duidelijk genoeg, dacht ik.

Citaat:
Waarom moet jij daar zonodig mijn nick en mijn karakter bij betrekken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be