![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn drie kinderen hebben allemaal hun eigen huis met alles erop en eraan. De oudste heeft zelfs een zwembad dat verwarmd wordt met zonne-energie. Ik kan je verzekeren dat niemand dat van een uitkering kan betalen. Zelfs niet van twee. Daar moet je met twee voor werken. Ook in 2007. By the way. Mijn kinderen wonen nog alledrie in een ex.mijnstreek in Limburg.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() St. Anna strand he, STRAND. In vlaandere vlaams en op st. Anneke mosselen he.
Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2007 om 13:19. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2007 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Di Rupo werd inderdaad betrapt door de politie en heeft geprobeerd om ze om te kopen: dat weet heel Wallonië, maar ja, zo zijn er nog veel zaken die alle Walen weten, maar binnenshuis houden!! |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zijn er in WL veel partners die allebei van een uitkering leven en toch een huis met alles erop en eraan kunnen bouwen met zelfs een zwembad dat verwarmd wordt met zonne-energie? |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Dat klopt: in WL kopen ze veel gemakkelijker dan in VL; Een Vlaming, zeker mijn generatie) denkt eerst na , informeert naar de prijs , vergelijkt en koopt pas dan!!
Een Waal koopt, zonder nadenken!! Misschien ook een reden waarom ze zoveel schulden hebben??? |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh ja?
Wat waren de referendumvragen?
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft mijn schoonzoon alles met eigen handen gedaan. Op het bekleden van de wanden van het zwembad na en het leggen van de printbeton errond. Met twee werken betekent véél belasting betalen. Belasting waarvan een flink deel naar Wallonië gaat. Wat wilde je nog meer? Dat mijn kinderen ook nog het huis gaan bouwen voor jouw Waalse familie? Dat ze de taalgrens oversteekt en in Limburg gaat werken, dan kunnen net zo goed een huis met zwembad bouwen als de Limburgers. Wie wil werken hééft werk.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Dat is waar, tenminste als u er niets op tegen hebt een strontjob met slechte uren te doen voor weinig geld.
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn schoonzoon was lasser maar schoolde bij en geeft al jaren les in een vakschool met moeilijke leerlingen. Voor sommigen is dat ook een strontjob maar hij draait zijn leerlingen jaar na jaar rond zijn vinger. Hij doet wel ALLES zelf na zijn uren. Van het gat uitgraven voor het zwembad tot de muren metsen, tot de filterinstallatie en het verwarmingssysteem plaatsen. Als het te slecht was om buiten te werken restaureerde hij ook nog een MGB oldtimer. De wisselstukken liet hij uit Engeland overkomen omdat er daar nog goedkoop aan te geraken is. Een Engelse vriend van mij die vrachtwagenbestuurder is bracht ze mee tot net over grens. Ik ging ze in Zeebrugge ophalen. Wie iets wil hebben moet ervoor werken. Hard werken. Zelfs een gewone lasser kan zich met werken en een beetje geduld alles permiteren waar hij van droomt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2007 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
En het is allemaal leuk dat uw kinderen goed opgeleid zijn en goede jobs kunnen krijgen maar niet iedereen is zo gelukkig. Niet vergeten, ik meen te begrijpen dat u zo oud - of ouder bent dan mij. In die tijd mochten kinderen gaan werken op 14 jarige leeftijd want ze waren toch te stom om te leren. De meesten daarvan hebben vandaag de dag nog altijd een strontjob zonder toekomst. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest maar had ook mijn eigen huis, dat ik later ruilde voor een comfortabel flatje.
Je kan dat niet van één salaris. Daarvoor moet je met twee werken. En na je uren ook nog willen werken. Goed opgeleid of niet. Wie minder goed opgeleid is kan zich geen villa met zwembad permiteren. Wel een krotje dat hij na zijn uren en in de weekenden opknapt. Wie zijn geld echter liever besteed aan uitgaan of merkkledij kan het natuurlijk vergeten. Het ligt er dus maar aan waar je prioriteit aan geeft. Wie het later makkelijker wil hebben MOET zich echter optijd een woning kopen en zich daar minstens een tiental jaar voor tekort willen doen. Wie dat niet doet zal heel zijn leven een flink deel van zijn inkomen, en later ook van zijn pensioen, besteden aan het betalen van andermans huis.
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way. Enkel mijn oudste dochter heeft een universitair diploma. Zij was 8 jaar tevreden met een strontjob omdat ze niet meteen een betere kon krijgen. Zij trouwde met een lasser. Een man met gouden handen.
Mijn twee andere kinderen wilden niet (lang) studeren. Toch werken ze allebei, evenals hun echtgenoten. Ze hebben geen zwembad, maar wel hun eigen woning. Zelfs in het 'achtergebleven' Limburg kan je dus vooruit komen. Op voorwaarde dat je ervoor wil werken.
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik woon in WL en heb werk; mijn vrouw ook, mijn zoon eveneens, mijn dochter studeert nog maar heeft af en toe een studentenjob en bij mijn buren en kennissen zie ik ook geen werklozen. Enfin ik ben heel blij voor u dat u en uw familie het goed stellen. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor ver, gevaarlijk en onregelmatig teken ik alleszins. |
|
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In jij hoeft geen schoentje aan te trekken dat jou niet past. Mijn laatste zin is duidelijk genoeg, dacht ik. Citaat: