Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 00:03   #81
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat lijkt me geen goed idee. In veel landen zijn, zeker op dit moment, de meest extremisitische partijen aan de macht, terwijl er onder de bevolking heel wat anders leeft. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Iran, Turkije, Libië, ...
Er zijn zoveel geloven als er mensen zijn.

Waarom zouden ze dat in godsnaam moeten? Zij wonen hier ook, dus ze hebben ook recht op inspraak. Wiedes, toch? Of wil je nu insinueren dat zji minderwaardig zijn aan ons?
Neen, dat denk ik niet.
Ik denk dat een mengelmoes van verschillende culturen idealiter (dat wil zeggen wanneer de samenleving geen xenofobe individuen bevat) er net voor zorgt dat alle extremistische kantjes van een cultuur worden afgeschaafd.
Ga eens op reis naar zo'n land, Egypte bvb. waarom denk je dat je door mannen met machinegeweren moet geëscorteerd worden?
Niet omdat ze geen hoofdoek dragen op de unief.
In Libië haten ze westerlingen, ze spuwen op de grond als je nog maar zien. en Iran kent iedereen wel denk ik. Een specifiek voorbeeld uit eigen ervaring in Iran is bvb. het verscheuren van een paspoort in teheran omdat de vrouw in kwestie niet genoeg bedekt rondliep.

Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 22 december 2007 om 00:03.
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:03   #82
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me geen goed idee. In veel landen zijn, zeker op dit moment, de meest extremisitische partijen aan de macht, terwijl er onder de bevolking heel wat anders leeft. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Iran, Turkije, Libië, ...
Er zijn zoveel geloven als er mensen zijn.

Waarom zouden ze dat in godsnaam moeten? Zij wonen hier ook, dus ze hebben ook recht op inspraak. Wiedes, toch? Of wil je nu insinueren dat zji minderwaardig zijn aan ons?
Neen, dat denk ik niet.
Ik denk dat een mengelmoes van verschillende culturen idealiter (dat wil zeggen wanneer de samenleving geen xenofobe individuen bevat) er net voor zorgt dat alle extremistische kantjes van een cultuur worden afgeschaafd.
Ga eens op reis naar zo'n land, Egypte bvb. waarom denk je dat je door mannen met machinegeweren moet geëscorteerd worden?
Niet omdat ze geen hoofdoek dragen op de unief.
In Libië haten ze westerlingen, ze spuwen op de grond als je nog maar zien. en Iran kent iedereen wel denk ik. Een specifiek voorbeeld uit eigen ervaring in Iran
Oud 22 december 2007, 00:06   #83
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Elk mens is trouwens gelijkwaardig, maar niet waarin ze geloven. Dat spijt me, maar hoe je het nu draait of keert, de islam niet gelijkwaardig aan onze waarden.
Een maatschappij met verschillende culturen en geloven is een broeikas voor haat, onbegrip en criminaliteiten.
Oud 22 december 2007, 00:41   #84
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Elk mens is trouwens gelijkwaardig, maar niet waarin ze geloven. Dat spijt me, maar hoe je het nu draait of keert, de islam niet gelijkwaardig aan onze waarden.
Een maatschappij met verschillende culturen en geloven is een broeikas voor haat, onbegrip en criminaliteiten.
Je verwart de begrippen 'gelijkwaardig' en 'gelijk' met mekaar.

Gelijkwaardig betekent evenwaardig of equivalent. Individuen kunnen gelijkwaardig zijn, maar niet gelijk zijn.

Gelijkwaardig impliceert niet dat er ook gelijke waarden (~ culturele opvattingen over wat van belang of van waarde is, deugden zo je wil) zijn, waarop onze normen geënt zijn. Al lijkt die term dat wel te insinueren.

Zo kan de één 'trouw aan God' de hoogste waarde vinden, en de ander 'respect voor de medemens'. Maar daarom hoeven andere personen daarover geen waardeoordeel uit te spreken (~de ene opvatting verkiesbaar te vinden boven de andere, of waardevoller, om het nog ingewikkelder te maken), ze zijn dus gelijkwaardig. Eigenlijk zeg je dus 'iedere waarde is even goed', of 'ik neem je, zoals je bent'.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 december 2007 om 00:43.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 14:01   #85
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je verwart de begrippen 'gelijkwaardig' en 'gelijk' met mekaar.

Gelijkwaardig betekent evenwaardig of equivalent. Individuen kunnen gelijkwaardig zijn, maar niet gelijk zijn.

Gelijkwaardig impliceert niet dat er ook gelijke waarden (~ culturele opvattingen over wat van belang of van waarde is, deugden zo je wil) zijn, waarop onze normen geënt zijn. Al lijkt die term dat wel te insinueren.

Zo kan de één 'trouw aan God' de hoogste waarde vinden, en de ander 'respect voor de medemens'. Maar daarom hoeven andere personen daarover geen waardeoordeel uit te spreken (~de ene opvatting verkiesbaar te vinden boven de andere, of waardevoller, om het nog ingewikkelder te maken), ze zijn dus gelijkwaardig. Eigenlijk zeg je dus 'iedere waarde is even goed', of 'ik neem je, zoals je bent'.
De taalspelletjes ten spijt moet onderdrukking en doctrine zoveel mogelijk bestreden worden.

Ik ben ZELF derde generatie allochtoon. Ik ben dan wel geen islamiet, mijn grootouders zijn uit Spanje afkomstig, maar ik ben WEL geïntegreerd.
Ik maak ook schrijffouten in het Nederlands, maar mijn woordenschat is vrij uitgebreid en ik beschouw mezelf als een echte Vlaming, ondanks het feit dat ik ook nog Spaans spreek met mijn grootmoeder.
Ik heb altijd goed gestudeerd en veel gewerkt en ik ben er niet schizofreen van geworden.
Ik heb ook nooit ambities gehad om alle spaanse tradities hier door te voeren, laat staan om kritiek te geven op belgische.
Oud 23 december 2007, 14:06   #86
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Autochtonen bestaan immers niet. Ik ben zevende generatie Duitser, en heb ondertussen met succes de Thüringer Bratwurst hier in de straat ingevoerd.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 23:11   #87
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mooi gezegd. Multiculturele samenleving gaat niet. Dat is een kat en een hond in een kamertje opsluiten!
Een cultuur is eigen aan een bepaald volk en een bepaald land. Dus: Vlaanderen => Vlaamse cultuur, Marokkaanse cultuur in Marokko, Turkse cultuur in Turkije.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 00:00   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik stel mij deze vraag al een tijdje.
Waarom is links zo bezeten voor een multiculturele samenleving ?
Ook als duidelijk is dat dit niet werkt ?
Is het uit angst of is die menslievendheid écht ?
Of is het gewoon zieltjeswinnen voor de volgende verkiezingen ?
Je hoeft niet links te zijn om te kunnen leven met de multicuturele samenleving, die trouwens al een feit is, je kan er beter het beste van maken.
Wie zegt dat dergelijke samenleving niet werkt kan er zich gewoonweg niet in thuis voelen.
Dat links zich uitgesproken profileert als de verdedigers van de migrant heeft volgens mij gedeeltelijk met electoraat te maken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 00:06   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hoeft niet links te zijn om te kunnen leven met de multicuturele samenleving, die trouwens al een feit is, je kan er beter het beste van maken.
Wie zegt dat dergelijke samenleving niet werkt kan er zich gewoonweg niet in thuis voelen.
Dat links zich uitgesproken profileert als de verdedigers van de migrant heeft volgens mij gedeeltelijk met electoraat te maken.
Het moet niet de vorm van "onderwerping" gaan aannemen, waar in feite de meeste "volksvertegenwoordigers" in meer of minder verhullende termen steeds op aandringen.
Oud 28 december 2007, 10:58   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het moet niet de vorm van "onderwerping" gaan aannemen, waar in feite de meeste "volksvertegenwoordigers" in meer of minder verhullende termen steeds op aandringen.
De meeste volksvertegenwoordigers? Niet overdrijven Willem. Wie, op een paar heethoofden na, vraagt zich te onderwerpen aan een andere cultuur?
Trouwens, als ik hier de reacties lees op immigratie, dan lees al eens statemens in de zin van "aanpassen of opkrassen". Van onderwerping gesproken.
Oud 28 december 2007, 13:25   #91
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De meeste volksvertegenwoordigers? Niet overdrijven Willem. Wie, op een paar heethoofden na, vraagt zich te onderwerpen aan een andere cultuur?
Trouwens, als ik hier de reacties lees op immigratie, dan lees al eens statemens in de zin van "aanpassen of opkrassen". Van onderwerping gesproken.
Reeds ongeveer 500 moskeeën in Nederland en daar wordt veel aangezet tot haat, maar als iemand daar iets over zegt is dat politiek-incorrect; liever "kalmerende" toespraken voorschrijven (louter gericht op verplicht enkelpaspoortige Autochtonen) aan leden van het koninklijk huis.

"Heethoofden"? Zo worden hooguit de zeer weinigen genoemd die kritiek durven leveren.

http://reporter.kro.nl/uitzendingen/...een/intro.aspx
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederl...ng_in_moskeeen
http://sioenederland.wordpress.com/2...-van-moskeeen/
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Islam/gemeenten.html
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...portage_id=899
http://nl.youtube.com/watch?v=9iOVy31z2xY
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/...mervragen.aspx
http://www.minbzk.nl/?ActItmIdt=108312
http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=...f8c116d183d5e7
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
http://www.vrijspreker.nl/vs/item/20...ak-van-beatrix
http://www.nos.nl/archief/2005/nieuw...akbeatrix.html

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 december 2007 om 13:27.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:23   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reeds ongeveer 500 moskeeën in Nederland en daar wordt veel aangezet tot haat, maar als iemand daar iets over zegt is dat politiek-incorrect; liever "kalmerende" toespraken voorschrijven (louter gericht op verplicht enkelpaspoortige Autochtonen) aan leden van het koninklijk huis.

"Heethoofden"? Zo worden hooguit de zeer weinigen genoemd die kritiek durven leveren.
Dat er in bepaalde moskeeën werd en wordt aangezet tot haat is een feit, en daar moet iets aan gedaan worden. En het zijn niet enkel niet-moslims die dit beweren. Daarom ben je nog geen heethoofd. In België werden onlangs enkel moskeeën erkend, mits ze (blijven) voldoen aan bepaalde voorwaarden. Enkele voorwaarden zijn er oa om de controle te vergemakkelijken. Terecht. Maar wat bijvoorbeeld iemand als Wilders doet is een probleem zodanig uitvergroten dat iedere moslim over dezelfde kam wordt geschoren, provocatief. En dat is gevaarlijk, voor iedereen trouwens.
Oud 28 december 2007, 17:50   #93
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat er in bepaalde moskeeën werd en wordt aangezet tot haat is een feit, en daar moet iets aan gedaan worden. En het zijn niet enkel niet-moslims die dit beweren. Daarom ben je nog geen heethoofd. In België werden onlangs enkel moskeeën erkend, mits ze (blijven) voldoen aan bepaalde voorwaarden. Enkele voorwaarden zijn er oa om de controle te vergemakkelijken. Terecht. Maar wat bijvoorbeeld iemand als Wilders doet is een probleem zodanig uitvergroten dat iedere moslim over dezelfde kam wordt geschoren, provocatief. En dat is gevaarlijk, voor iedereen trouwens.
Beter lezen wat Wilders zegt/schrijft en minder wat zijn demonisators daarvan proberen te maken; vooral ook: de koran lezen.
Wilders hekelt de doctrine maar heeft geen hekel aan Mensen van Goede Wil.

Per ingeweken moslim heeft Nederland ongeveer 10x zo veel moskeeën als Duitsland.
Oud 30 december 2007, 18:51   #94
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken een aantal professoren die stiekem hevige supporter zijn van een bepaalde voetbalploeg. Op mondelinge examens merk je daar niets van, ze doen dan stijfdeftig, elitair en vertonen alle stereotiepe kenmerken die mensen aan professoren toeschrijven. Tot hun favoriete voetbalploeg een match speelt in de één of andere league, dan veranderen die brave en hoog opgeleide huisvaders die al dan niet geïsoleerd zaten in een ivoren toren van wetenschappelijk werk in woeste, schreeuwende, brullende, gierende en bierzuipende en supporterende hooligans. De hypocrieten!
Die mensen doen hun werk. En verder is het laf om commentaar op hun privé leven te geven. Slechte vergelijking overigens..
Oud 1 januari 2008, 02:07   #95
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kunt moeilijk zeggen: 'Sorry maar dit kan niet, bij deze strip ik je van je nationalisme!'.
Het enige wat je kunt doen is ze arresteren en bestraffen.
En dat mag van mij gerust gebeuren.

En waarom zou dat niet kunnen? Het is in de geschiedenis al ettelijke malen gebeurd. Het is dan aan Marokko (bvb) om al dan niet deze mensen terug op te nemen.

Indien het land waar ze mentaal deel van uitmaken hun ook niet wil.... tja, doe het 10 keer en je zal er misschien 1000 anderen toch eens even doen nadenken over waar zij 'hun' loyaliteit in de toekomst gaan leggen.

Dat lijkt mij zelfs zeer aannemelijk. En dan vind ik het lot van die 10... absoluut onbelangrijk in het grotere plaatje.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 21:08   #96
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En waarom zou dat niet kunnen? Het is in de geschiedenis al ettelijke malen gebeurd. Het is dan aan Marokko (bvb) om al dan niet deze mensen terug op te nemen.

Indien het land waar ze mentaal deel van uitmaken hun ook niet wil.... tja, doe het 10 keer en je zal er misschien 1000 anderen toch eens even doen nadenken over waar zij 'hun' loyaliteit in de toekomst gaan leggen.

Dat lijkt mij zelfs zeer aannemelijk. En dan vind ik het lot van die 10... absoluut onbelangrijk in het grotere plaatje.

Het gaat over nationalisme, niet over nationaliteit.
Oud 2 januari 2008, 20:01   #97
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Die mensen doen hun werk. En verder is het laf om commentaar op hun privé leven te geven. Slechte vergelijking overigens..

Voorbeeld zelf ooit gegeven door een professor bij de illustratie van een theorie.
Oud 2 januari 2008, 20:02   #98
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De taalspelletjes ten spijt moet onderdrukking en doctrine zoveel mogelijk bestreden worden.
.
Als je ooit uit één van mijn posts krijgt afgeleid dat ik daar voorstander van ben dan is hetn toch niet al te best met uw Nederlands.
Oud 2 januari 2008, 20:12   #99
Banneling

Standaard

Citaat:

Het linkse Antwerpse stadbestuur bij voorbeeld. In de stadsscholen wordt nog enkel halal geserveerd ter wille van de moslims only.

Fragment uit een interview met het personeel van het Atheneum van Antwerpen.
"Wij doen aan missiewerk in eigen land"
Humo - 3 jan 2007 pg 151

"Er worden hier vijf levensbeschouwingen en religies onderwezen : zedenleer, katholicisme, protestantisme, islam en orthodox-christelijk. Godsdiensttwisten zijn er nog niet gemeld, maar men heeft geleerd inschikkelijk te zijn tegenover de islam : alle kinderen op school - ook de niet-moslims - eten halal, varkensvlees is voor iedereen afgevoerd van het menu."
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 21:29   #100
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reeds ongeveer 500 moskeeën in Nederland .

Is dat alles?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be