Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 december 2007, 15:01   #81
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat er vandaag gebeurd is, zo een verraad. Daar zijn absoluut geen woorden voor om dat de beschrijven. Dit is er zo over dat ik het zelfs niet begrijp, niet kan vatten. Zijn diegene bij CD&V idioten of wat !

1. Het Vlaams kartel gaat dus in een regering stappen zonder de minste garantie op een staatshervorming, wat neerkomt op regelrecht woordbreuk. Door een interim regering valt de noodzaak weg om die staatshervorming door te voeren.

2. Het Vlaams Kartel laat Het Krapuul van Vlaanderen opnieuw eerste minister worden, waarbij hij door de media zal opgehemeld worden als de grote redder. Vooral dat is mij werkelijk onbegrijpbaar. Haat Yves Leterme zichzelf ? Of is hij echt een idioot ? Ze hadden in november dan evengoed een oranje blauwe noodregering met Leterme aan het hoofd kunnen laten starten, dan was dat ook verraad, maar dan ging de verkiezingsuitslag nog een beetje gerspecteerd worden.

Gisteren had ik al aangekondigd dat een interim regering voor mij slechts mogelijk is mits:

1. spijkerharde garanties dat er effectief een staatshervorming zou komen
2. iemand die de verkiezingen gewonnen heeft aan het hoofd van die regering: zijnde Yves Leterme of Didier Reynders, maar dat goor krapuul van een Verhofstadt toch niet !

Dit is werkelijk een pikzwarte dag voor Vlaanderen. Lang heb ik gehoopt dat het er eindelijk eens een politiek leider zou opstaan die effectief iets zou doen voor het Vlaamse volk en dit wangedrocht van een land op zijn minst grondig hervormen. Niet dus. Rest mij niets anders dan weer op het VB te stemmen, zij zijn tenminste wel consequent in het principes. Al reikt deze partij helaas ook geen echte oplossingen aan, door enerzijds een gebrek aan bekwaam politiek personeel en anderzijds doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn. Maar kom ondanks de tekorten van Vlaams Belang en ondanks ik andere partijen een faire en eerlijke kans gegeven heb om woord te houden, moet ik vaststellen dat er maar 1 betrouwbare partij is in Vlaanderen en dat is Vlaams Belang.

Ik roep Bart Dewever op om het Vlaams Kartel op te blazen en aansluiting te zoeken bij het Vlaams Belang. In de NVA zitten heel wat waardevolle mensen die zeker hun nut zouden hebben bij het Vlaams Belang en de partij ook laat afkeren van een vroegere pro-zionistische koers.

Ik heb maandenlang Leterme verdedigd en dit is een slag in het gezicht. Ik krijg er nog steeds braakneigingen van, dat die Verhofstadt met de welwillende steun van Leterme aan zijn derde ambtstermijn begint. En wie gelooft dat die Rooms-paarse regering olv Verhofstadt zal gedaan zijn op Pasen, gelooft zelf nog in de paashaas.

Kan iemand mij uitleggen waarom de winnaar van de verkiezingen na een tamelijk mooi parcours, nu plots zo debiel is. Ik kan er alleszins niet bij.
De grote ommezwaai van Max. Waar hij een week geleden nog trots op de barricaden stond met de Vlaemschen vlag fier in de hand, ziet hij nu ook in dat politici die vanalles beloven, bij voorbaat politieke zelfmoord plegen want ze kunnen hun eisen niet waarmaken.
Oud 18 december 2007, 19:06   #82
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
En als we dat niet geloven verzint ge wel wat anders, zeker.

Voor de 'gelovige' kartel-adepten staan nog barre tijden in het verschiet. En dan heb ik het nog niet over het weer hebben!
Oud 19 december 2007, 19:43   #83
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik dank de Heer dat ik op 10 juni 2007 de enige juiste keuze heb gemaakt. 2 keer Vlaams Belang. Ik heb nochtans getwijfeld omdat ik echt van de Verhofstadt af wilde om op het kartel te stemmen. Wat blijkt de stemmen van het kartel gaan wel naar Verhofstadt zekers.

Ik heb het kartel na de verkiezingen wel een faire kans gegeven om zich eens te bewijzen, wel ze hebben gefaald, erger nog ze hebben onvoorwaardelijk gecapituleerd.

God zij dank heb ik op 10 juni een ideologische stem gegeven. Dat is nog altijd het best.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 december 2007 om 19:44.
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 december 2007, 20:22   #84
fransV
Gouverneur

Standaard alleen

Citaat:
Ik dank de Heer dat ik op 10 juni 2007 de enige juiste keuze heb gemaakt. 2 keer Vlaams Belang. Ik heb nochtans getwijfeld omdat ik echt van de Verhofstadt af wilde om op het kartel te stemmen. Wat blijkt de stemmen van het kartel gaan wel naar Verhofstadt zekers.

Ik heb het kartel na de verkiezingen wel een faire kans gegeven om zich eens te bewijzen, wel ze hebben gefaald, erger nog ze hebben onvoorwaardelijk gecapituleerd.

God zij dank heb ik op 10 juni een ideologische stem gegeven. Dat is nog altijd het best.
Mag het een troost wezen: U bent zeker niet alleen in dit geval.
fransV is offline  
Oud 19 december 2007, 21:22   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb er nooit één ogenblik aan gedacht om voor het kartel te stemmen. Leterme vertrouwde ik nooit verder dan van aan de voordeur tot in de hall. Tsjeven blijven tsjeven. Of waarom denk je dat ik zoveel uitspraken van Leterme bewaarde? Toch niet om ze nooit te hoeven gebruiken?
Mij kon het kartel dus niet echt teleurstellen. Ik was er op voorbereid. Jij niet. Ik begrijp je, maar je kan er nu beter over ophouden. Het begint me teveel op selfpity te lijken. Troost je liever met de idee dat de partij die jij je ideologische stem gaf volgende keer weer een ferme stap vooruit gaat. En dat ze het regime de ene pad na de andere in de korf zet. Blijf dat gewoon doen. Ik doe dat ook. Als er wettelijke verkiezingen zijn toch. Anders kan het regime vierkant de pot op van mij.
Oud 19 december 2007, 21:47   #86
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb er nooit één ogenblik aan gedacht om voor het kartel te stemmen. Leterme vertrouwde ik nooit verder dan van aan de voordeur tot in de hall. Tsjeven blijven tsjeven. Of waarom denk je dat ik zoveel uitspraken van Leterme bewaarde? Toch niet om ze nooit te hoeven gebruiken?
Mij kon het kartel dus niet echt teleurstellen. Ik was er op voorbereid. Jij niet. Ik begrijp je, maar je kan er nu beter over ophouden. Het begint me teveel op selfpity te lijken. Troost je liever met de idee dat de partij die jij je ideologische stem gaf volgende keer weer een ferme stap vooruit gaat. En dat ze het regime de ene pad na de andere in de korf zet. Blijf dat gewoon doen. Ik doe dat ook. Als er wettelijke verkiezingen zijn toch. Anders kan het regime vierkant de pot op van mij.
Moet je mij niet vertellen. Ik ben er een jaar geleden rond deze tijd in rotvaart van weggevlucht. En nu blijkt dat ik in elk geval niet bedrogen ben door mijn intuïtie...
Zwartengeel is offline  
Oud 19 december 2007, 21:50   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Moet je mij niet vertellen. Ik ben er een jaar geleden rond deze tijd in rotvaart van weggevlucht. En nu blijkt dat ik in elk geval niet bedrogen ben door mijn intuïtie...
Slimme jongen.

Ik ben al van de N-VA weggevlucht nog voor er sprake was van het kartel.

En mijn gevoel heeft me ook niet bedrogen.
Oud 19 december 2007, 21:51   #88
Max van Dietschland

Standaard

Leterme vond het vanavond trouwens nog nodig om de arme gematigde mens Geert Bourgeois de mantel uit te vegen. Die had gezegd deze regering een postjesregering was. De waarheid kwetst blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 december 2007 om 21:52.
Oud 19 december 2007, 21:56   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme vond het vanavond trouwens nog nodig om de arme gematigde mens Geert Bourgeois de mantel uit te vegen. Die had gezegd deze regering een postjesregering was. De waarheid kwetst blijkbaar.
Nu weet je in meteen wat er écht bedoeld werd met 'quid N-VA'.

Ja toch?

Waar wacht DeWever eigenlijk op om Leterme een trap onder zijn tsjevenkont te geven?
Oud 19 december 2007, 22:07   #90
Max van Dietschland

Standaard

De maskers vallen af. Helaas voor de zoveelste keer ten koste van Vlaanderen.

Dewever zou beter zijn conclusies trekken en het kartel opblazen. NVA kan nog terug vind ik. Pas wanneer ze de regering steunen, dan plegen ze woordbreuk.

Dus het is nu zaak van het kartel op te blazen en een kartel te vormen met Vlaams Belang.

Niet met Lijst Dedecker, want die heeft zichzelf al ontmaskerd opportunistisch.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 december 2007 om 22:07.
Oud 19 december 2007, 22:23   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maskers vallen af. Helaas voor de zoveelste keer ten koste van Vlaanderen.

Dewever zou beter zijn conclusies trekken en het kartel opblazen. NVA kan nog terug vind ik. Pas wanneer ze de regering steunen, dan plegen ze woordbreuk.

Dus het is nu zaak van het kartel op te blazen en een kartel te vormen met Vlaams Belang.

Niet met Lijst Dedecker, want die heeft zichzelf al ontmaskerd opportunistisch.
Wordt eens wakker, Max.
ALS de N-VA een ander kartel vormt dan zal niet NIET zijn met het VB maar met andere....opportunisten.
Oud 19 december 2007, 22:30   #92
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wordt eens wakker, Max.
ALS de N-VA een ander kartel vormt dan zal niet NIET zijn met het VB maar met andere....opportunisten.
De situatie is dusdanig ernstig en het verraad zo groot, dat er een zo sterk mogelijke formatie moet opgericht worden naar de verkiezingen van 2009 toe. Eén die de meerderheid kan halen in Vlaanderen.

Vlaams Belang kan dat helaas niet alleen, daarom is er versterking nodig. Uiteraard moet men zien wie men aan boord haalt. Frank Vanhecke had groot gelijk toen hij Dedecker niet moest hebben, getuige zijn intervieuws in Waalse kranten. En dat heerschap zit zelfs nog niet aan een onderhandelingstafel. Wat moet dat dan zijn.

Echter in NVA zitten wel degelijk, zelfs een vrij groot aantal mensen die wel betrouwbaar zijn. Bijvoorbeeld Marc Demesmaeker.

Echter de test voor NVA volgt nu deze week. Ze moet nu het kartel opblazen en tegen de regering Verhofstadt stemmen. Alleen op die manier bewijzen ze dat ze woord houden en betrouwbaar zijn. En dan is er geen probleem om de Vlaams nationale krachten eindelijk te verenigen.

Oud 19 december 2007, 22:36   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De situatie is dusdanig ernstig en het verraad zo groot, dat er een zo sterk mogelijke formatie moet opgericht worden naar de verkiezingen van 2009 toe. Eén die de meerderheid kan halen in Vlaanderen.

Vlaams Belang kan dat helaas niet alleen, daarom is er versterking nodig. Uiteraard moet men zien wie men aan boord haalt. Frank Vanhecke had groot gelijk toen hij Dedecker niet moest hebben, getuige zijn intervieuws in Waalse kranten. En dat heerschap zit zelfs nog niet aan een onderhandelingstafel. Wat moet dat dan zijn.

Echter in NVA zitten wel degelijk, zelfs een vrij groot aantal mensen die wel betrouwbaar zijn. Bijvoorbeeld Marc Demesmaeker.

Echter de test voor NVA volgt nu deze week. Ze moet nu het kartel opblazen en tegen de regering Verhofstadt stemmen. Alleen op die manier bewijzen ze dat ze woord houden en betrouwbaar zijn. En dan is er geen probleem om de Vlaams nationale krachten eindelijk te verenigen.
Het VB en de N-VA h�*len samen geen meerderheid, Max.

De schrik van Dewever/Bourgeois voor het CS is trouwens veel groter dan de angst voor trap onder hun kont vanwege een populist. Aan populisten/opportunisten in hun partij zijn die twee trouwens gewend geraakt in een vorig partijleven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 december 2007 om 22:37.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2007, 22:37   #94
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

Men is de wanhoop nabij; men moet nu al hopen op een Marc Demesmaeker.
straatrue is offline  
Oud 19 december 2007, 22:39   #95
rik47
Gouverneur

Standaard

Hopelijk kunnen alle democraten en tijdelijke democraten straks de slaap vatten.
rik47 is offline  
Oud 19 december 2007, 22:43   #96
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je geeft wel fel af op DD, ik zou hem niet te snel veroordelen.
Zeker, hij is een opportunist, maar zo moet je stemmen winnen als je klein bent.
Ik heb al Bouckaert, Sabbe,...gehoord, ik zou zeggen prima materiaal.
Sabbe was in discussie met een prof van de vlerick-school, de laatste ging af als een gieter.
Als LDD de typische VLD-kiezer kan overtuigen voor hem te kiezen dan kan er nog vuurwerk komen.
Wat betreft YLT, snap ik het ook niet. Hebben "hogere" krachten hem gezegd dat het tijd was om te slikken: Europa, Nato, Barroso, Quaden, Trichet,Renders , Cortebeeck, Guy Peeters...ik weet het niet maar dat hij dat vooral niet doet alsof het land moet bestuurd worden en dat het is voor de "mensen". Je kan hopen dat hij nog vanalles in de mouw heeft om ons aangenaam te verrassen, maar ik heb toch mijn twijfels.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 december 2007 om 22:45.
boerenverstand is offline  
Oud 19 december 2007, 22:54   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Denk je? Ik kan je natuurlijk niet tegenhouden, maar veel reden om ze te gebruiken zie ik niet onmiddellijk. Of het zouden de feestdagen moeten zijn die er aankomen. De lamlendige houding van het kartel draagt niet bepaald bij tot de feestvreugde of vergis ik me?

Ik treed je bij, robert.
Wat hebben we nu juist verworven?

1) Een premier die op Vlaams gebied langs geen kanten te vertrouwen is.

2) De PS die traditiegetrouw nooit echt veel zal toegeven en daar nog mee weg komt ook.

3) Wat vage beloftes over de staatshervorming maar niets reeel op papier.

Dus echt veel reden tot feestvieren zie ik niet.
daiwa is offline  
Oud 19 december 2007, 23:22   #98
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik treed je bij, robert.
Wat hebben we nu juist verworven?

1) Een premier die op Vlaams gebied langs geen kanten te vertrouwen is.

2) De PS die traditiegetrouw nooit echt veel zal toegeven en daar nog mee weg komt ook.

3) Wat vage beloftes over de staatshervorming maar niets reeel op papier.

Dus echt veel reden tot feestvieren zie ik niet.
Ik anders wel hoor.
straatrue is offline  
Oud 20 december 2007, 00:34   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VB kan dat alsnog niet alleen maar als NVA niets onderneemt bestaat de kans dat het VB wel eens wat alleen zal kunnen. Zo het NVA de regering het vertrouwen schenkt en niet het kartel op blaast is het wat mijn gezin betreft al vast zo dat het VB 4 nieuwe lidkaarten mag uitreiken. Bij de volgende verkiezing wordt het, wat mijn gezin betreft, dan NVA -4, VB +4
Daar kunnen ze nu al nota van nemen.
Garry is offline  
Oud 20 december 2007, 00:36   #100
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Dit is geen regering van de dringende zaken maar van de Waalse zaken.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be