![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Persoonlijkheid (genetisch, erfelijk) is iets dat van buitenaf komt? Het brein is geen antenne, het is een computer. Het brein heeft mss een antenne, bvb. sterk ontwikkeld bij paranormaal begaafden zoals mediums ed. Ik denk eerder dat dergelijke personen ZELF alles laten gebeuren en doen ontstaan, in plaats van louter een tussenpersoon te zijn tussen deze wereld en de andere.
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 december 2007 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Namelijk dat mensen met bepaalde gaven op een bepaalde manier toegang hebben tot dat collectief geheugen. Dat ze kunnen voelen en zien wat het gros van de mensen niet kan zien of aanvoelen. Maar dit komt vanbinnenuit, en niet vanbuiten.
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์ Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 26 december 2007 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat je van iemand anders' PC programmas kunt downloaden? Een doordenkertje. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 26 december 2007 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kom ik volg met je mee Citaat:
Citaat:
volgens datzelfde scheermes kom ik uit bij 'ik denk dus ik ben', niet meer dan datte.... een impressie dus het leuke is dat ieder dat voor zichzelf doet en in de ilussie vertoeft meer te zijn dan een hoop fysio-chemische processen kijk, voor al wat mij betreft, en ik ben namelijk de enige die beoordeelt vanuit mijn stoel, ben jij slechts een pc spreken we echter in real life af zal ik tot de vaststelling komen ( da's dus slechts een waarneming ) dat jij een mens bent gelijk ik maar je kan dus evengoed ( zuiver theoretisch ) een robot zijn waar ik de indruk van krijg dat het om een mens gaat tenzij jij bereidt bent een ( denkbare ) machine met een bepaald ingewikkelder algoritme ook een bewustzijn toe te vertrouwen heeft het weinig zin om een vergrootgals boven te gaan halen Citaat:
Citaat:
het gaat 'm me over wat het ding precies is... het hoeft voor mij niet zulke mythische esetorische vormen aan te nemen... je kan net zogoed uitgaan van het feit dat dat enkele een 'trick of the mind' is |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik hou het, okay dit is een zuivere hypothese, dat het dan gewoon afgelopen is maar ergens bedoel ik dit alleen .... het heeft geen enkele zin meer om er nog over te gaan speculeren omdat er, zover we weten geen enkele communicatie mogelijk, is is je hond dan dood of niet dood, of dood maar leeft ie nog ergens verder met z'n ziel is irrelevant beschouw het als een one-way-ticket richting voorbij de waarnemingshorizon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neen, waar ik gewoon probeer op te wijzen is dat het uiteindelijk alleen maar in hoofde is van diegene die ze ondergaat dus stel dat er iemand de pijp uitgaat en zo'n (N)DE-ke heeft dan is dat voor hem/of haar net zo echt en nadat hij/zij de pijp uit is is het enkel aan de achterblijvers die hem/haar die status toe bedelen zelfs al gaan we er ergens vanuit dat er niets meer zou zijn dan is dat 'niets' ongedefinieerd voor de afgestorvene Citaat:
er zou enkel sprake zijn van een 'bewijs' idien na zo'n NDE er sprake van zou zijn dat met dat 'astraal' lichaam iets zou waargenomen worden in de fysische realiteit Citaat:
ook dat lijkt me ergens min of meer verklaarbaar als je je lichaam 'verlaat' in de zin dat je geest en lichaam niet meer gecoördineerd zijn lijkt het me ergens logisch dat enerzijds die geest een nieuw lichaam aanmaakt ( is het immers gewoon ) en anderszijds dat er een referentie loopt tot het laatst bekende punt ( of althans voorgestelde ) Citaat:
eender wat het nu precies is of eender de mogelijke verklaring lijkt het me evident dat mensen destijds precies hetzelfde ervaren zouden hebben btw. kijk es naar dit iets compleets anders en toch ook weer niet een verschijnsel waarop we nu (deels) een verklaring hebben.... en doorheen de loop der geschiedenis beschreven |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar nogmaals... we hoeven het niet allemaal van zodra je een verklaring kunt opperen vanuit de bekende fysische realiteit ( waar je nog steeds mag van denken wat je verder wilt ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat je nadat je dood bent er nog wat neuronwerking is, da's zelfs meer dan zomaar een wilde gissing, wat ben je dan ? het geheel is misschien niet eens meer vergelijkbaar met een 'bewustzijn' van een pantoffeldiertje... bij wijze van spreke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn allemaal maar wilde speculaties en 't gekke is dat diezelfde wilde speculaties niet meteen gemaakt worden voor een 'veel lager' levend wezen... 't probleem met de som van reïncarnaties... weet je wel de hele problematiek vind net ergens zijn roots in dat wij onszelf steeds ergens als onsterfelijk willen beschouwen net omdat de wereld in principe ophoudt te bestaan na onze dood |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben die dingen zo ontworpen dat dat kan... bij het brein ligt dat wel even anders maar daarom niet ondenkbaar men spreekt nu al over chipinplants om bv geheugencapaciteit ( iets waar we niet zo goed in zijn ) uit te breiden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Hier een boodschap gechannelt van een entiteit die van zichzelf zegt zijn stadia van verschillende levens doorlopen heeft en nu in een "na-de-dood" wereld zit. Best interessant. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() DAt is ook zo... mensen in een auto-ongeval konden perfect beschrijven wat de ambulancier deed om hun weer tot leven te weken. Inclusief detaisl die ze onmogelijk konden weten. Er staat veel over in boeken over NDE's. Eenmaal je je erin gaat verdiepen zie je dat ze weldegelijk een realiteit hebben.
![]() |
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Er komt uiteindelijk wel een moment waarbij er geen enkele neuron meer werkt.
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door het op te laden van de kinderen, de andere pc's. Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |