![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan juich ik elk initiatief van onze overheid, die de bescherming van de volksgezondheid ten doel heeft, van ganser harte toe!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doel =/= middel.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo. Ik ben blij dat we het daarover eens zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik ben blij dat jij blij bent. 't Zal wel met de tijd van het jaar te maken hebben. The eule tide is upon us...
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niettemin blijft het wel staan en is samen met de rolweerstand de enige reden ( naast verandering ) waarom je in eerste instantie die zoveel paarden onder je hoed hebt zitten moest deze twee niet aanwezig zijn ben je even goed af met een zeepkist op wieltjes met quasi perfecte kogellagers en een éénmalig duwtje om de zaak in gang te zetten het ging dus over het meervermogen -> meervrabruik dat ge dient af te leveren bij hogere snelheden en niet over de efficientie waarmee ge uw motor en de rst van 't systeem laat lopen ( rendement dus ) versnellingen dienen enkel om de motor zo goed als kan te laten draaien op een frequentie ( gebied ) waarbij deze zijn maximale vermogen en koppel kan leveren... het waarom heeft alles te maken met de tijd die nodig is om tot een maximale verbranding van het brandstof-lucht mengsel te komen en een idealisering van compressie en expansiecyclus dus als je al te sterk afwijkt dan gaat dat inderdaad resulteren in een lager rendement... maw zowat zelfde verbruik ( ook dat is afhankelijk ) en minder vermogen maar ook hier is niet zomaar een rechte lijn in te trekken dus en hangt af van het type open-cyclusgastturbine |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ?? ..... "yule" wellicht?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 december 2007 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want ofwel lap je de regels aan uw botten en is 't goe ( wat beter dus ) voor 't milieu en de verstook ofwel rij je netjes en veel minder efficient je geeft hier een ideaal alibi om zulke wagen te gaan verbieden se ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn verbruik aan 90 is zoals al eerder gezegd een 5l. Mijn verbruik aan 180 zit tussen de 8 en de 9 ergens.[/quote] vergelijk nu eindelijk eens appelen met appelen.... die 90 doe je niet in zesde die 180 wel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bah die bedrijfstemperatuur bereik je ongeacht de snelheid hoor... tenzij er wat mis zou zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de argumenten waarom je bij hogere senelheden een hoger verbruik hebt ,heb ik en Tavek ondertussen al duizend maal gegeven ... daar is geen speld tussen te krijgen tenzij jij persé appelen met peren wilt vergelijken het argument waarom jij dat niet ervaart kan ik je helaas niet geven... ik ben nog steeds niet helderziend Citaat:
eerst en vooral was jouw standpunt waarop ik rechtstreeks reageerde : "Ik zal niet meer verbruiken aan 130 dan aan 90..." post #14 dus over vervuilen ging het hier niet zozeer dat maar even om in de verf te zetten dat jij diegene bent die al niet meer precies weet over wat het ging verder was mijn betoog dat men bij hogere snelheden een groter verbruik kent... en dat je daar moeilijk onderuit kan... dat extra vermogen dien je te leveren ... ook al haal je dat uit het stuk winst omdat je rendement beter zou liggen moest het bij jou toch zo zijn ( hier draai ik m'n kazak dus enigsinds ) dan lijkt me dat hoogst onwaarschijnlijk... vandaar de verschillende suggesties inzake onnauwkeurigheid, niet relevante grafiekskes etc ... je hoeft er verder niks mee aan te vangen maar misschien kan je me dan gewoon de gegevens van die wagen doorsturen of linken .. dan wil ik die wel eens voor je bekijken dat alles voorbehouden dat je natuurlijk appelen met appelen vergelijkt want zoals het er nu naar uitziet is de enigste verklaring dat je een wagen aangeschft hebt die niet geschikt is voor de Belgische wegen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan ze misschien al eens geven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() soms... dat hoeft natuurlijk niet altijd zolang ik nog weet waarover het ging... jij, blijkbaar wist het al niet meer zo goed... ging het nu over verbruik, vermogen of vervuiling
Citaat:
er kunnen heel wat andere redenen ( zie suggesties ) voor zijn kijk, Sfax, het lijkt me toch egens logisch als jij wat waarneemt dat onwaarschijnlijk is dat we op z'n minst onze twijfel hebben en er verder achter polsen of niet ? Citaat:
Citaat:
jij blijkbaar niet want je gebruikt het ontbreken of de nog niet voldoende implementatie van de andere maatregelen als excuustruus om de 90 km/h maatregel af te doen als onzinnig |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onvoorstelbaar ... hoe jij een discussie kunt verzieken Citaat:
je kennis eindigt waarschijnlijk bij wat hetgeen de dealer je op de mouw spelt ik durf er zelfs voor te wedden dat je niet eens het onderliggende thermodynamisch cyclische proces bevat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of aangepast dat ze tenminste ook een deftig rendement hebben bij 90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gek hoor van tijd tot tijd lees ik wat van die man in gesprek met een ander en dan merk ik dat ook... maar steeds weer laat ik me ergens vangen het waarom zit in het gemoedelijke, nog redelijke vertrek tot zulke typekes wat knel komen te zitten illwill idem dito, maar die heeft dat al na twee posts |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |